ГЕОГРАФІЯ
«УКРАЇНА І СВІТОВЕ ГОСПОДАРСТВО»
9 КЛАС
(52години, 1,5години на тиждень)
( Складено за оновленою програмою для загальноосвітніх навчальних закладів України з географії ,затверджено наказом міністерства освіти і науки від 07.06.2017р.№ 804)
№ |
Дата |
Зміст уроку |
Домашнєзавдання |
Прим. |
КОРИГУЮЧЕ НАВЧАННЯ (2 години) |
||||
1 |
|
Населення України та світу. Інструктаж з БЖД (інструкція з БЖД № 20). |
Повторити опрацьований матеріал. |
|
2 |
|
Природа та населеннясвогоадміністративногорегіону. Діагностична робота. |
Повторити опрацьований матеріал. |
ДР |
ВСТУП (1 година) |
||||
3 |
|
Об’єкт вивчення економічної географії. Взаємодія господарства і природи в географічному середовищі. Економічна географія в системі географічних наук.
|
§ 1 (підручник Г.Д.Довгань «Географія», 2017). Користуючись додатковою літературою або джерелами мережі Інтернет, знайти інформацію про міждержавні об’єднання, до яких входять сусідні з Україною держави. |
|
Розділ І. НАЦІОНАЛЬНА ЕКОНОМІКА ТА СВІТОВЕ ГОСПОДАРСТВО (7 годин) |
||||
Тема 1.НАЦІОНАЛЬНА ЕКОНОМІКА2 години) |
|
|||
4 |
|
Національна економіка. Секторальна модель економіки країни. Практична робота №1. Аналіз секторальної моделі економіки. |
§ 2 та § 3.Дізнатися, які підприємства працюють у вашому населеному пункті, яку продукцію вони виготовляють. § 3. За допомогою ресурсів Інтернету дізнатися, на які галузі сфери послуг припадає найбільша частка зайнятих в різних країнах. |
|
5 |
|
Чинники розміщення виробництва. Форми просторової організації національної економіки. |
§ 4 та § 5. З’ясувати, які форми організації виробництва застосовують на підприємствах, що розташовані у вашій місцевості. |
|
Тема 2. СВІТОВЕ ГОСПОДАРСТВО (5 годин) |
||||
6 |
|
Світове господарство та міжнародний поділ праці. |
§ 6. Поміркувати над питанням, якічинникиможутьзмінитиміжнароднуспеціалізаціюкраїни. |
|
7 |
|
Типи економічних систем. |
§ 7. Підготуйтеповідомлення про «Великусімку» та «Великудвадцятку». |
|
8 |
|
Типізація країн світу за рівнем економічного розвитку. Практична робота №2 (оцінювана).Позначення на контурній карті країн «Великої двадцятки» (С-20) і визначення їх місця в сучасній, типізації країн за рівнем економічного розвитку. |
§§ 8-9. Випереджальне. Дізнайтеся про основнівидиекономічноїдіяльностінаселення у вашомурегіоні. |
ОПР |
9 |
|
Сучасне світове господарство. |
§ 9. Випереджальне. Підготуватиповідомленняпро діяльність ТНК в Україні. |
|
10 |
|
Транснаціональні корпорації (ТНК) та їх вплив на функціонування міжнародної економіки. Узагальненнязнаньучнів за темами «Вступ» та «Національнаекономіка і світовегосподарство». |
§ 10. Повторити §§ 1-9. |
ТО1 |
Розділ II. ПЕРВИННИЙ СЕКТОР ГОСПОДАРСТВА (10 годин) |
||||
Тема 1. СІЛЬСЬКЕ ГОСПОДАРСТВО (5 годин) |
||||
11 |
|
Сільське господарство, його значення в сучасному світі. Аграрні суспільства в сучасному світі. Аграрні відносини. Складники сільського господарства. Землезабезпеченість. |
§§ 11-12. Випереджальне. За допомогою ресурсів Інтернету дізнатися, які види підприємств за формою власності поширені нині в сільськогосподарському виробництві України. |
|
12 |
|
Сільське господарство України. Структура сільськогосподарських угідь в Україні. |
§ 13. Використовуючи сайт Державної служби статистики, дізнайтеся, яку продукцію рослинного походження експортують з України. |
|
13 |
|
Розвиток кормової бази тваринництва. Структура та розміщення тваринництва |
§ 14. За допомогою ресурсів Інтернету дізнатися про сільськогосподарську спеціалізацію вашого регіону. Скласти статистичний звіт про діяльність провідних галузей. |
|
14 |
|
Сільське господарство світу. Найбільші країни-виробники та країни-експортери сільськогосподарської продукції. |
§ 15. |
|
15 |
|
Практична робота №3 (оцінювана). Визначення основних технічних культур, що їх вирощують у помірному й тропічному кліматичних поясах, та обґрунтування встановлених відмінностей. Узагальнення знань учнів за темою «Сільське господарство». |
Повторити §§ 1-15. |
ОПР ТО2 |
Тема 2. ЛІСОВЕ ГОСПОДАРСТВО (1 година) |
||||
16 |
|
Лісове господарство. Основні лісові пояси світу. Лісозабезпеченість. Лісове господарство в Україні. |
§ 16. За допомогою ресурсів Інтернету дізнатися: яку площу займають ліси у вашому регіоні. |
|
Тема 3. ВИДОБУВНА ПРОМИСЛОВІСТЬ (4 години) |
||||
17 |
|
Класифікація мінеральних ресурсів за використанням. Показники ресурсозабезпеченості країн мінеральними ресурсами. |
§ 17. За допомогоюресурсівІнтернетудізнатися, якімінеральніресурсивидобувають у вашіймісцевості. |
|
18 |
|
Видобування вугілля, нафти і природного газу. Основні й перспективні райони видобування в Укр. Практична робота №4 (оцінювана).Позначення на контурній карті найбільших басейнів видобутку кам’яного вугілля, нафти і природного газу. Дослідження. Проблеми й перспективи освоєння родовищ нафти і природного газу на шельфі Чорного та Азовського морів. |
§ 18. Дослідження. Проблеми й перспективи освоєння родовищ нафти і природного газу на шельфі Чорного та Азовського морів. |
ОПР |
19 |
|
Видобування металічних руд. Основні закономірності розміщення родовищ металічних руд. Розробка родовищ руд кольорових металів в Україні. |
§ 19. За допомогою ресурсів Інтернету дізнатися, які підприємства видобувної промисловості працюють у вашому регіоні. |
|
20 |
|
Видобування інших видів природної сировини: значення, особливості розміщення виробництв з видобутку кам’яної і калійної солей, фосфоритів, каоліну в країнах світу. Узагальненнязнаньучнів за темами «Лісовегосподарство» та «Видобувнапромисловість». |
§ 20. Повторити §§ 11-19. |
ТО3 |
Розділ ІІІ. ВТОРИННИЙ СЕКТОР ГОСПОДАРСТВА (17 годин) |
||||
Тема 1. ВИРОБНИЦТВО ТА ПОСТАЧАННЯ ЕЛЕКТРОЕНЕРГІЇ (3 години) |
||||
21 |
|
Значення електроенергетики. Типи електростанцій, основні чинники їх розміщення. Паливно-енергетичний баланс. Електроенергетика України. |
§ 21. За допомогою ресурсів Інтернету дізнатися, які підприємства електроенергетики працюють у вашому регіоні. |
|
22 |
|
Електроенергетика світу. Найбільші країни-виробники та країни-споживачі електроенергії в світі. |
§ 22. Підготуватись до виконання практичних робіт. |
|
23 |
|
Практична робота№5.1. Позначення на контурній карті України найбільших електростанцій та пояснення чинників їх розміщення. Практична робота№5.2. Побудова та аналіз діаграм виробництва електроенергії на електростанціях різних типів в Україні, країнах Європи та світу. |
Повторити §§ 21-22. |
|
Тема 2. МЕТАЛУРГІЙНЕ ВИРОБНИЦТВО (4 години) |
||||
24 |
|
Значення металургійного виробництва в господарстві. Сучасні технології виробництва чавуну й сталі Практична робота №6 (оцінювана).Позначення на контурній карті сировинної бази та основних центрів виробництва чорних металів в Україні. |
§ 23. За допомогою ресурсів Інтернету з’ясувати, які металургійні підприємства працюють у вашому регіоні. |
ОПР |
25 |
|
Кольорова металургія. Основні центри виробництва кольорових металів в Україні. |
§ 24. Виконати практичні завдання до параграфу. |
|
26 |
|
Металургійне виробництво світу. Найбільші країни-виробники та країни-споживачі кольорових металів у світі. |
§ 25. Виконати практичні завдання до параграфу. |
|
27 |
|
Узагальненнязнаньучнів за темами «Електроенергетика» та «Металургійне промисловість». |
Повторити §§ 1-25. |
ТО4 |
Тема 3. ХІМІЧНЕ ВИРОБНИЦТВО. ВИРОБНИЦТВО ДЕРЕВИНИ, ПАПЕРУ (3 години) |
||||
28 |
|
Значення та особливості технологій хімічного виробництва. |
§ 26. Виконати практичні завдання до параграфу. |
|
29 |
|
Хімічне виробництво в Україні. . Найбільші країни-виробники мінеральних добрив, полімерів, ліків. |
§ 27. Виконати практичні завдання до параграфу. |
|
30 |
|
Виробництво деревини й паперу в Україні. Найбільші в світі країни-виробники деревини та паперу. |
§ 28. Повторити §§ 21-27. |
|
Тема 4. ВИРОБНИЦТВО МАШИН ТА УСТАТКУВАННЯ (3 години) |
||||
31 |
|
Роль машинобудування в сучасному світі |
§§ 29-30. Випереджальне. За допомогою ресурсів Інтернету дізнатися, які машинобудівні підприємства працюють у вашому регіоні. |
|
32 |
|
Машинобудування в Україні. Найбільші центри. Підприємства машинобудування свого регіону. Практична робота №7. |
§§ 29-30. З’ясуйте, у яких країнах вироблені побутові прилади та техніка, яка є у вас вдома. |
|
33 |
|
Машинобудування світу. Взаємозв’язок між рівнем економічного розвитку регіону, країни і рівнем розвитку машинобудування. Інструктаж з БЖД (інструкція з БЖД № 20). |
§ 31. Випереджальне (групам). Розпочати роботу з дослідження народних промислів в Україні. |
|
Тема 5. ВИРОБНИЦТВО ТКАНИН, ОДЯГУ, ВЗУТТЯ (2 години) |
||||
34 |
|
Особливості виробничого процесу та чинники розміщення підприємств, що виробляють тканини різних видів.Найбільші на світовому ринку країни-виробники та країни-експортери тканин, одягу та взуття. Дослідження. Малі і середні міста України – центри швейного виробництва |
§ 32. Дослідження.Малі і середнімістаУкраїни — центри швейного виробництва.Випереджальне (групам). Підготуватипрезентації про народніпромислиУкраїни. |
|
35 |
|
Народні промисли в Україні. |
§ 33. Провести дослідження за темами: 1) Українські та імпортніпродукти в споживчомукошикувашоїродини. 2) Традиційніпродуктихарчування в Україні та країнах-сусідах. |
|
Тема 6. ВИРОБНИЦТВО ХАРЧОВИХ ПРОДУКТІВ, НАПОЇВ (2 години) |
||||
36 |
|
Чинники розміщення підприємств, що виробляють харчові продукти. Харчова промисловість в Україні. Дослідження. Українські та імпортні продукти в споживчому кошику вашої родини |
§ 34. Продовжити дослідження щодо імпортних продуктів харчування (д/з до уроку № 35). |
|
37 |
|
Виробництво продуктів харчування в світі. Традиційні виробництва харчових продуктів окремих країн світу. Дослідження.Традиційні продукти харчування в Україні та країнах-сусідах. Узагальнення знань учнів за темами «Виробництво машин та устаткування», «Виробництво тканин, одягу, взуття» та «Виробництво харчових продуктів, напоїв». |
§ 35. Повторити §§ 29-34. |
ТО5 |
Розділ IV. ТРЕТИННИЙ СЕКТОР ГОСПОДАРСТВА (11 годин) |
||||
Тема 1. ТРАНСПОРТ (3 години) |
||||
38 |
|
Транспорт, його роль у національній економіці та формуванні світового господарства. Дослідження. Міські види транспорту свого обласного центру |
§ 36. Проведіть дослідження «Міські види транспорту свого обласного центру». |
|
39 |
|
Транспорт України. |
§ 37. Поміркувати над проблемами розвитку всіх видів транспорту України. |
|
40 |
|
Транспорт світу. |
§ 38. Написати есе, у якому висловити свої міркування за темою «Транспортна система світу в майбутньому». |
|
Тема 2. ТОРГІВЛЯ (2 години) |
||||
41 |
|
Торгівля як вид послуг. Форми торгівлі. Показники зовнішньої торгівлі. Торгівля в Україні. |
§ 39. Скласти перелік підприємств роздрібної торгівлі, послугами яких користується ваша родина. |
|
42 |
|
Світовий ринок товарів і послуг. Основні напрями зовнішньоторговельних зв’язків. Світова організація торгівлі (СОТ), Європейський Союз, НАФТА, АСЕАН. |
§ 40. Випереджальне . Використовуючи мережу Інтернет, підготувати короткі повідомлення про об’єкти Всесвітньої спадщини ЮНЕСКО в Україні |
|
Тема 3. ТУРИЗМ (2 години) |
||||
43 |
|
Туризм як складник національної економіки, його види. . Туризм в Україні. |
§ 41. Поміркувати над питанням: які проблеми перешкоджають ефективному розвитку туристичної галузі в Україні? |
|
44 |
|
Міжнародний туризм. Основні туристичні регіони світу. Країни світу з найбільшою кількістю об’єктів Світової спадщини ЮНЕСКО. Узагальнення знань учнів за темами «Транспорт», «Торгівля» та «Туризм». |
§ 42. Повторити §§ 36-41. |
ТО6 |
Тема 4. НАУКОВА ДІЯЛЬНІСТЬ. ОСВІТА. ОХОРОНА ЗДОРОВ’Я (1 година) |
||||
45 |
|
Роль науки й освіти в суспільстві. Особливості наукової й освітньої діяльності. Найвідоміші наукові центри у світі та Україні. Охорона здоров’я. Найвідоміші центри охорони здоров’я в Україні та світі. |
§ 43. Випереджальне. Дізнатися, які фінансові установи є у вашому населеному пункті та які види фінансових послуг вони надають. |
|
Тема 5. ФІНАНСОВА ДІЯЛЬНІСТЬ. КОМП’ЮТЕРНЕ ПРОГРАМУВАННЯ (3 години) |
||||
46 |
|
Фінансові послуги. Світові центри банківсько-фінансової діяльності. Вплив глобалізації на розміщення фінансових установ. Країни-офшори. Особливості розміщення фінансових установ в Україні. |
§ 44. Випереджальне. Використовуючи мережу Інтернет, дізнатися, які компанії з яких країн є світовими лідерами за виробництвом програмного забезпечення. |
|
47 |
|
Аутсорсинг, його переваги. Аутсорсинг інформаційних технологій (ІТ-аутсорсинг). Країни-лідери на світовому ринку програмування та аутсорсингу. |
§ 45. Випереджальне. За допомогою ресурсів Інтернету підготувати повідомлення про екологічні катастрофи, спричинені господарською діяльністю людини. |
|
48 |
|
Контрольна робота |
Повторити §§ 16-43. |
КР |
Розділ V. ГЛОБАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ЛЮДСТВА (3 години) |
||||
49 |
|
Поняття про глобальніпроблемилюдства, причини їхвиникнення. Проблема війни і миру. Проблема тероризму. Екологічна проблема. |
§ 46. Виконати практичні завдання до параграфу. |
|
50 |
|
Глобальні проблеми людства: сировинна та енергетична, демографічна, продовольча, подолання відсталості країн, що розвиваються. |
§ 47. Виконати практичні завдання до параграфу. |
|
51 |
|
Україна та глобальні проблеми людства. Взаємозв’язок глобальних проблем. Сталий розвиток. Дослідження. Прояв глобальних проблем у своєму регіоні. Узагальнення знань учнів за розділами «Третинний сектор господарства» та розділом «Глобальні проблеми людства». |
§ 48. Повторити §§ 16-47. |
ТО7 |
52 |
|
Узагальнення матеріалу за курс «Україна і світове господарство». |
Повторити §§ 1-48. |
|