«ПОГОДЖУЮ» Заступник директора з навчально-виховної роботи «____» ______________ 2022 р. ______________Ганна М'ЯКІШЕВА
|
|
«ЗАТВЕРДЖУЮ» Директор Приморського ЗЗСО «____» _______________ 2022 р. ______________Наталя КОМАРОВА |
«ПОГОДЖУЮ» Заступник директора з навчально-виховної роботи «____» ______________ 2023 р. ______________Ганна М'ЯКІШЕВА
|
|
«ЗАТВЕРДЖУЮ» Директор Приморського ЗЗСО «____» _______________ 2023 р. ______________Наталя КОМАРОВА |
НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА ТА
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
фізичної культури в 5 класі
Приморського закладу загальної середньої освіти
Вилківської міської ради Ізмаїльського району Одеської
На 2022/2023 навчальний рік
Учитель: Комендантова Олена Вікторівна
(навчальна програма затверджено рішенням педагогічної ради ( протокол №1 від 25.08.2022 р.)
Складено згідно з модельною навчальною програмою з ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ Рівень стандарту «Фізична культура. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти.
«Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» наказ Міністерства освіти і науки України від 12 липня 2021 року № 795 (у редакції наказу Міністерства освіти і науки України від 10 серпня 2021 року № 898), (автори: Педан О.С., Коломоєць Г. А. , Боляк А. А., Ребрина А. А., Деревянко В. В., Стеценко В. Г., Остапенко О. І., Лакіза О. М., Косик В. М. та інші).
Державний стандарт базової середньої освіти (Наказ МОН України від 02.04.2021 №406).
Результати, надані у таблиці, характеризують належний («безпечний») рівень фізичного здоров’я учня певного віку.
Фізична культура |
Розвиває особистісні якості у процесі фізичного виховання |
Володіє технікою фізичних вправ |
|
Здійснює фізкультурно-оздоровчу діяльність |
|
Загальна оцінка результатів навчання |
Варіативний модуль Аеробіка |
|||||||
№
|
Дата |
Зміст навчального предмета |
Очікувані результати навчання |
Види навчальної діяльності учнів |
|||
Кал. |
Фак. |
||||||
1 |
|
|
Історія виникнення та розвитку оздоровчої аеробіки. Інструктаж з БЖД. Правила безпечної поведінки під час виконання фізичних вправ. Значення аеробіки для здоров’я |
Знає: терміни базових кроків аеробіки, основні базові кроки аеробіки, основи техніки виконання вправ, вправи для розвитку сили, вправи на гнучкість, вправи на розслаблення. Володіє та використовує: базові кроки аеробіки, виконує базові кроки одночасно з різноманітними рухами руками, поєднує базові кроки у комбінації, виконує із переміщенням у різних напрямках, виконує комбінації під музичний супровід. Уміє: складати комбінації з базових кроків аеробіки; виконувати рухи аеробіки під музичний супровід. Пояснює мету виконання, завдання різних рухів та вправ аеробіки; причини вдалих та невдалих спроб виконання рухів та вправ аеробіки. Взаємодіє з однолітками для досягнення спільних командних цілей під час рухової діяльності. Дотримується правил безпеки під час рухової діяльності; правил змагань аеробіки; правил здорового способу життя. Називає базові кроки аеробіки; фізичні вправи для розвитку окремих фізичних якостей. Вміє боротися, гідно поводиться у разі виграшу чи поразки. Контролює самопочуття до, під час, після виконання фізичних вправ; контролює власний емоційний стан. Усвідомлює значення фізичних вправ для здоров’я; важливість командної співпраці для досягнення успіху. |
Практичне виконання рухів і вправ аеробіки на різних етапах навчання, формування вміння і навички. Пошукові завдання пошукові завдання передбачають самостійний пошук і підбір інформації (історичних фактів, цікавих прикладів, про вплив аеробіки на організм людини, результатів змагань, музичного супроводу, опису техніки виконання елементів тощо) для використання командою чи класом на уроках аеробіки. Обговорення та дискусії (орієнтовні теми) Роль фізичної культури (занять аеробікою) у зміцненні здоров’я. Командна взаємодія – шлях до успіху! Безпека та дисципліна – запорука успіху. Квест «Вгадай, назви, виконай» Проектна діяльність з розподілом на групи і команди. Склади комбінацією з базових кроків аеробіки. Підбери музику. Підбери рухи у відповідності до музичного супроводу. Інтегровані завдання поєднання рухів та вправ аеробіки, специфічної рухової діяльності із окремими аспектами вивчення інших предметів. Участь у конкурсах та змаганнях участь учнів у конкурсах під час уроків, показових виступах, внутрішньо шкільних змаганнях і фестивалях, флешмобах, а також участь у міських та всеукраїнських подіях Шкільної ліги з аеробіки. |
||
2 |
|
|
Термінологія сучасної оздоровчої аеробіки. Музика в аеробіці. Техніка безпеки.на уроці Аеробіки Комплекс вправ «Зі скакалкою» |
||||
3 |
|
|
Роль фізичної культури (занять аеробікою) у зміцненні здоров’я. Основні кроки аеробіки. Базові кроки аеробіки. Комплекс вправ «Основні кроки» |
||||
4 |
|
|
Базові кроки зі зміною спрямування під час переміщення. Комплекс вправ «З обручем -1» Вправи для розвитку сили для м’язів рук і плечового пояса; для м’язів ніг. Командна взаємодія – шлях до успіху! |
||||
5 |
|
|
Базові кроки аеробіки у поєднанні з різноманітними рухами руками. Техніка безпеки. Комплекс вправ «З обручем - 2» Вправи на розслаблення для м’язів ніг. Гнучкість: нахил тулуба вперед із положення сидячи (см) |
||||
6 |
|
|
Виконання поєднань у різному темпі, ритмі, під музичний супровід. Безпека та дисципліна – запорука успіху. Комплекс вправ «З м’ячем» Вправи на гнучкість для м’язів тулуба. |
||||
7 |
|
|
Виконання поєднань у різному темпі, ритмі, під музичний супровід. Техніка безпеки. Комплекс вправ |
||||
8 |
|
|
Виконання комбінацій під музичний супровід. Комплекс вправ . Вправи на гнучкість для м’язів ніг. |
||||
9 |
|
|
Виконання комбінацій під музичний супровід. Техніка безпеки. Комплекс вправ . Вправи на гнучкість для м’язів ніг. |
||||
Варіативний модуль БАДМІНТОН
|
|||||||
10 |
|
|
Техніка безпеки на уроках з бадмінтону Історія розвитку українського бадмінтону. Загальна характеристика гри та її основні правила Ігрова стійка бадмінтоніста |
Характеризує історію розвитку українського бадмінтону; основні стійки та положення бадмінтоніста. Знає: назви ліній, розміри майданчика; властивості ракетки та волану; Називає: спеціальні вправи з воланом, основні удари відкритою та закритою стороною ракетки, загальні положення гри. Має уявлення: про точку удару. Вміє: корегувати точку удару, своє положення та підхід до волану. Володіє: правильним хватом ракетки та триманням волану. Використовує: базові положення та основні стійки бадмінтоніста, вправи із підбирання волану ракеткою (жонглювання). Виконує: пересування різними способами та кроками; підкидання та ловіння волана з різних вихідних положень; стрибкові вправи, стрибки на скакалці; вправи із перенесенням воланів; вправи для розвитку гнучкості верхнього плечового поясу; вправи для розвитку сили; вправи для пресу; вправи для розвитку рухливості та сили кисті; вправи на гнучкість; вправи для розвитку спритності; спеціальні вправи з воланом (підкидання та ловіння волана рухом, що нагадує виконання удару); жонглювання. Уміє: виконувати окремі удари справа та зліва, подачу, удар над головою. Пояснює: значення фізичного розвитку учня, роль підвідних та імітаційних вправ у навчанні гри в бадмінтон. Причини вдалих та невдалих спроб виконання подач та ударів. Взаємодіє: з однолітками для досягнення спільних цілей під час рухової діяльності. Бере участь у рухливих іграх та естафетах. Дотримується: режиму дня та особистої гігієни учнів; правил безпечної поведінки під час занять бадмінтоном |
Обговорення та дискусії (орієнтовні теми з історії бадмінтону). Індивідуальна та командна взаємодія – шлях до креативного успіху! Диференціація учнів для розвитку основних рухових якостей. Безпека та дисципліна – запорука надійного успіху в навчанні. Груповий: участь у конкурсах та змаганнях. участь учнів у конкурсах, змаганнях під час уроків, внутрішньо шкільних змаганнях і фестивалях, флешмобах, а також участь у міських та всеукраїнських подіях. Практичне виконання рухів і вправ на різних етапах навчання; формування вмінь та навичок. Пошукові (творчі) завдання, які передбачають самостійний пошук і підбір інформації (історичних фактів, цікавих прикладів про позитивний вплив гри в бадмінтон на організм людини).
Ігри, розваги та квести з елементами бадмінтону: індивідуально, в парах та командою. Інтегровані завдання поєднання рухів та навичок на різних етапах навчання з бадмінтону. |
||
11 |
|
|
Хват ракетки та триманням волану. Вправи із перенесенням воланів. Правила безпечної поведінки під час занять бадмінтоном. Стройові вправи. ЗРВ. Ходьба, біг. |
||||
12 |
|
|
Режим дня та особиста гігієна учнів. техніку виконання удару відкритою стороною ракетки ЗРВ з предметами і без. Вихідні та ударні положення гравця. Кидки та ловіння тенісного м’яча з різних положень. |
||||
13 |
|
|
Удари з власного підкидання з відносно фіксованою постановкою ніг. Серія ударів справа та зліва з підкиданням волана партнером на відстані. ЗРВ біля гімнастичної стінки. |
||||
14 |
|
|
Серія ударів справа та зліва у визначеній та довільній послідовності. Вивчити техніку виконання удару закритою стороною ракетки. Вправи для розвитку рухливості та сили кисті. ЗРВ біля гімнастичної стінки. |
||||
15 |
|
|
Подачі з фіксацією ударного положення. Удар над головою. Вивчення серії ударів: справа, зліва, подача, удар над головою. Стройові вправи: перешикування з колони по одному в колону по чотири дробленням і зведенням. ЗРВ. Швидкість: біг 30 м (с) (залежно від віку і статі); |
||||
16 |
|
|
Повторення пересування, підкидання та ловіння волана з різних вихідних положень. Стройові вправи. ЗРВ: в парах тощо. Ходьба, біг. Вправи для розвитку спритності. Витривалість: рівномірний біг без урахування часу (м) якостей Тестування рівня розвитку фізичних |
||||
17 |
|
|
Стройові вправи: перешикування з колони по одному в колону по чотири дробленням і зведенням. ЗРВ: в парах тощо. Ходьба, біг. Вправи для розвитку спритності. Повторення пересування, підкидання та ловіння волана з різних вихідних положень (інтегрований урок)ТЕМАТИЧНА |
|
|
||
|
Варіативний модуль ВЕЛОСПОРТ |
||||||
18 |
|
|
Інструктаж техніки безпеки на уроці з Велоспорту. Історія виникнення велоспорту та велосипеду. Значення велоспорту для здоров’я. Правила безпечної поведінки під час їзди на велосипеді. |
Знає: історію розвитку українського велоспорту, види велоспорту, моделі велосипедів, розміри коліс велосипедів, технічні можливості велосипедистів; Називає: основні правила безпечної поведінки під час користуванням велосипедом; сигнали, що подає велосипедист, здійснюючи маневри поворотів праворуч, ліворуч та зупинки. Характеризує: ознаки одягу та взуття для безпечного заняття велоспортом; основні історичні етапи розвитку та удосконалення велосипеду, загальну будову велосипеда (МТВ, BMX, шосе, трек). Їх відмінність. Їх конструкцію та обладнання. Функції окремих елементів конструкції велосипедів; Свідомо ставиться до власного здоров’я та здоров’я інших. Самоконтроль під час тренувальних занять; Усвідомлює: значення фізичних вправ для здоров’я; Важливість тренувань, для досягнення успіху у спорті. Дотримується правил здорового способу життя, безпечної поведінки під час рухової діяльності та занять велоспортом, режиму дня та особистої гігієни; дистанції під час їзди в колоні по одному та інтервалу під час їзди парами, групами. Виконує: - перешикування з колони по одному в колону по чотири - біг 30-60 м.(2х30 м., 1х60м.);- біг зі зміною швидкості і напрямку за сигналом різновиди стрибків:- потрійний стрибок в довжину з місця(5підходів);- стрибки на скакалці (3х30 с., 2х1 хв.); - «Човниковий» біг 4×9 м.(2 підходи); -- згинання і розгинання рук в упорі лежачи(4х8-10 р.); - підтягування у висі (хл.2х3-5р.) та висі лежачи (дівч.2х3-5р.);- присідання(3х15-20 р.);- піднімання тулуба з положення лежачи(4х10-12р.);- вправи з предметами збільшеної ваги у парах(м’ячі метболу);- планка (4х30с.);- вправа Супермен»(3-5 с. по 5-6 повторень);- вистрибування з присіду вгору(3х15-20 р.); - стрибки з місця в довжину(3 спроби);-стрибки стоячи боком через гімнастичну лаву (15 р. на час, 3 спроби);- вправи з широкою амплітудою рухів руками і ногами;- махові рухи;- активні та пасивні нахили; - вправи на розтягування;- рівномірний біг від 400 до 800м |
Практичне виконання: - одягання велошолому на відстані двох пальців, горизонтально розміщених над надбрівними дугами, щільна фіксація без перешкоди глибокому вдиху, довге волосся зібране; - перевірка роботи гальм, тиску у шинах колес, надійності кріпленні колес; - Великі пальці кисті охоплюють ручки руля знизу, вказівні пальці лежать на ручках гальмування, інші пальці охоплюють ручки руля зверху; - голова піднята, дивитися якнайдалі вперед, заборонено використання навушників. Різновиди стрибків; потрійний стрибок в довжину з місця, стрибки на скакалці, Човниковий» біг 4×9 м; рухливі ігри Згинання і розгинання рук в упорі лежачи; підтягування у висі (хл.) та висі лежачи (дівч.), присідання, вправи з предметами збільшеної ваги у парах, планка, вправа «Супермен». вистрибування з присіду вгору, стрибки з місця в довжину, стрибки стоячи боком через гімнастичну лаву. Рівномірний біг від 400 до 800м Пошукові завдання: самостійний пошук інформації (історичних фактів, цікавих прикладів, про виникнення, історію розвитку та вплив велоспорту на організм людини). Обговорення та дискусії (орієнтовні теми): «Одиночні дії та командна взаємодія – шлях до успіху!» «Безпека та дисципліна – запорука успіху» «Спортивний одяг та взуття велосипедиста». Проєктна діяльність: «Історія розвитку та становлення велоспорту в Україні та своєму регіоні». «Різновиди велосипеду», «Назви та принцип дії основних вузлів велосипеду». |
||
19 |
|
|
Будова велосипеду. Спортивна форма для велоспорту. Різновиди велосипедів, ознаки одягу та взуття для безпечного заняття велоспортом; загальна будова велосипеда. ЗРВ. Функції окремих елементів конструкції велосипедів; Ознайомлення з окремими елементами конструкції велосипедів; |
||||
20 |
|
|
Техніка посадки та управління велосипедом. Початок руху. Зупинка. Правила безпечної поведінки під час початку руху на велосипеді. сигнали, що подає велосипедист. ЗРВ Ознайомлення з правильним триманням руля та гальмування: Перемикання швидкостей заднім та переднім перемикачем. Їзда в гору. Зупинка та початок руху. Їзда вгору в положенні «стоячи» над сідлом. Їзда зі спусків. Сила: згинання та розгинання рук в упорі лежачи |
||||
21 |
|
|
Вправи для розвитку швидкості: прискорення на 10 м із різних вихідних положень, біг зі зміною швидкості і напрямку за сигналом. Початок руху з місця; техніка превалювання, своєчасне гальмування; зупинку в чітко окресленій точці. посадку велосипедиста ЗРВ. Їзда по перехресній місцевості. Їзда на велосипеді та тримання рівноваги. Швидкісно-силові: стрибок у довжину з місця (см) |
||||
22 |
|
|
Володіння велосипедом та техніка тримання рівноваги. Оволодіння техніка рівноваги на велотренажері та велосипеді. Фігурну їзду на велосипеді. |
||||
23 |
|
|
Подолання горизонтальних перешкод. Повороти, розвороти. Фігурну їзду на велосипеді. ЗРВ. Техніка рухання по прямій на малій |
||||
24 |
|
|
Їзда в положенні «стоячи», зміщення тіла на велосипеді в різних напрямках. ЗРВ. Метання малого м’яча на дальність (м) |
||||
|
Варіативний модуль COOL GAMES |
||||||
25 |
|
|
Інструктаж з техніки безпеки на уроці, під час занять з COOL GAMES. Основи знань із Cool Games. ЗРВ. Імітація рухів руками або ногами і бігу з максимально або варіативною частотою та з різних вихідних положень. Вивчення та використання естафет Cool Games. |
Знає: правила Cool Games
Володіє та використовує: естафети Cool Games під час прогулянок, екскурсій, відпочинку, задовольняючи потребу в руховій та ігровій діяльності
Уміє: спілкуватися та взаємодіяти з дорослими й однолітками; співпрацювати й досягати спільних командних цілей; виконувати різні ролі в ігрових ситуаціях; брати участь в ухваленні спільних рішень на користь команди
Пояснює: - емоції, що виникають під час естафет в складі команди; - чому треба грати чесно, поважаючи суперника; -правила естафет Cool Games, ставить запитання, щоб краще їх зрозуміти, та діє відповідно до узгоджених правил; - пояснює, як треба вигравати і програвати з гідністю.
Взаємодіє з однолітками для досягнення спільних командних цілей під час рухової діяльності, активно вболіває за результат команди Дотримується безпечної поведінки під час виконання фізичних вправ та ігор, правил змагань, правил здорового способу життя.
Називає фізичні вправи для розвитку окремих фізичних якостей. Вміє боротися, гідно поводиться у разі виграшу чи поразки. Контролює самопочуття до, під час, після виконання фізичних вправ; контролює власний емоційний стан. Усвідомлює значення фізичних вправ для здоров’я; важливість командної співпраці для досягнення успіху. |
Фронтальний: обговорення та дискусії. Індивідуальна та командна взаємодія – шлях до креативного успіху!
Диференціація учнів для розвитку основних рухових якостей. Безпека та дисципліна – запорука надійного успіху.
Груповий: участь учнів/учениць у Cool Games, змаганнях під час уроків, внутрішньо шкільних змагань а також участь у міських та всеукраїнських Cool Games.
Практичне виконання естафет Cool Games; формування вмінь та навичок.
Пошукові (творчі) завдання, які передбачають самостійний пошук і підбір інформації (створення логотипу команди, заходу, вияв в будь-якій творчій формі девізу Cool Games: «Будь розумним, активним, творчим!»). |
||
26 |
|
|
Значення рухливих ігор, зокрема Cool Games, ЗРВ. Імітація рухів руками або ногами і бігу з максимально або варіативною частотою та з різних вихідних положень |
||||
27 |
|
|
Правила безпечної поведінки під час рухливих ігор та естафет Cool Games. Стройові вправи. ЗРВ. на місці, в русі, з предметами і без, біля гімнастичної стінки і в парах тощо. Стрибок угору з поворотом на задане число градусів; стрибок в довжину з місця на точність приземленн.. |
||||
28 |
|
|
Ознайомлення з правилами Cool Games. Правила чесної гри, вміння вигравати і програвати з гідністю. ЗРВ . Імітація рухів руками або ногами і бігу з максимально або варіативною частотою та з різних вихідних положень. Вивчення та використання естафет Cool Games. |
||||
29 |
|
|
Біг з максимальною або варіативною частотою рухів, стартовий розгін; вправи з варіативною швидкістю в межах 70 – 100% індивідуального максимуму. Стройові вправи: перешикування з колони по одному в колону по чотири дробленням і зведенням, із колони по два; рух уперед з кроку на місці; ходьба «змійкою». |
||||
30 |
|
|
Стрибок угору з поворотом на задане число градусів; стрибок в довжину з місця на точність приземленн. Вивчення та використання естафет Cool Games. ЗРВ. |
||||
31 |
|
|
Вивчення та використання естафет Cool Games. Рухливі, народні, спортивні ігри та естафети. Тестування рівня розвитку фізичних якостей |
||||
32 |
|
|
Стройові вправи. Ходьба, біг. Вивчення та використання естафет Cool Games. Рухливі, народні, спортивні ігри та естафети (інтегрований урок) |
|
|
||
|
Варіативний модуль ВОЛЕЙБОЛ |
||||||
33 |
|
|
Техніка безпеки на уроці, під час занять Волейболом Історія розвитку українського волейболу. Загальна характеристика гри волейбол . ЗРВ. Загальні та спеціальні фізичні вправи волейболіста. Стійка волейболіста. Розміщення та перехід гравців наігровому майданчику.
|
знає: історію розвитку українського волейболу; загальні правила гри, назви ліній, розміри майданчика, висоту сітки; розміщення гравців та правила переходу на майданчику; володіє та використовує: пересування в стійці волейболіста (вправо, вліво, вперед, назад), обирає вихідне положення для передач та прийому м’яча; передачі м’яча двома руками зверху над собою, від стіни, в парах, в колонах; прийом м’яча двома руками знизу з накидання партнера ; уміє: виконувати стрибкові вправи; спеціальні та підвідні вправи волейболіста, вправи для розвитку гнучкості верхнього плечового пояса, сили верхніх та нижніх кінцівок, черевного преса, спини; вправи на розтягування; розвитку швидкості та спритності; пояснює: значення спеціальної фізичної підготовки волейболіста , роль підвідних та імітаційних вправи у навчанні гри у волейбол; причини вдалих та невдалих спроб виконання подач, передач та ударів; взаємодіє: з однолітками для досягнення спільних колективних цілей під час гри та інших видів рухової діяльності; бере участь: у рухливих іграх та естафетах; дотримується: правил здорового способу життя, безпечної поведінки під час рухової діяльності та занять волейболом, правил змагань, режиму дня та особистої гігієни; називає: спеціальні та підвідні вправи, спеціальні вправи з м’ячем, фізичні вправи для розвитку окремих фізичних якостей; вміє: боротися, гідно поводиться у разі виграшу чи поразки; контролює: самопочуття до, під час та після виконання фізичних вправ; контролює власний емоційний стан. усвідомлює: значення фізичних вправ для здоров’я; важливість командної співпраці для досягнення успіху. |
Фронтальний: обговорення та дискусії (орієнтовні теми з історії волейболу).
Індивідуальний: диференціація та індивідуалізація учнів в процесі розвитку основних рухових якостей засобами волейболу. Безпека та дисципліна на уроці – запорука надійного успіху у зміцненні здоров’я учнів. . Груповий: участь у конкурсах та змаганнях. Участь учнів у конкурсах, змаганнях під час уроків, внутрішньо шкільних змагань і фестивалів, флешмобів, а також участь у міських та всеукраїнських подіях.
Практичне виконання рухів і вправ на різних етапах навчання; формування вмінь та навичок.
Пошукові (творчі) завдання: самостійний пошук і підбір інформації (історичних фактів, цікавих прикладів про вплив волейболу на організм людини).
Ігри, розваги та квести з елементами волейболу: індивідуально, в парах та командою.
Інтегровані завдання: поєднання рухів та навичок на різних етапах освітнього процесу з волейболу. |
||
34 |
|
|
Правила безпеки на ігровому майданчику. Санітарно-гігієнічні вимоги до інвентарю. Особиста гігієна учня. Правила безпечної поведінки під час виконання фізичних вправ. Правила гри у волейбол. ЗРВ. Загальні та спеціальні фізичні вправи волейболіста. Пересування в стійці волейболіста. |
||||
35 |
|
|
Передача м’яча двома руками зверху над собою на місці, від стіни, в парах, в колонах, в зустрічних колонах. ЗРВ. Ходьба, біг. Загальні та спеціальні фізичні вправи волейболіста. |
||||
36 |
|
|
Передача м’яча двома руками зверху над собою на місці, від стіни, в парах, в колонах, в зустрічних колонах. ЗРВ. Загальні та спеціальні фізичні вправи волейболіста |
||||
37 |
|
|
Прийом м’яча двома руками знизу від стіни, в парах, в колонах; з накидання партнера. Передача м’яча двома руками зверху над собою на місці, в парах, в колонах, в зустрічних колонах. Стройові вправи. ЗРВ. Загальні та спеціальні фізичні вправи волейболіста. |
||||
38 |
|
|
Прийом м’яча двома руками знизу від стіни, в парах, в колонах; з накидання партнера тощо. Передача м’яча двома руками зверху над собою на місці, в парах, в колонах, в зустрічних колонах. Перешикування з ЗРВ. Загальні та спеціальні фізичні вправи волейболіста. |
||||
39 |
|
|
Передача м’яча двома руками зверху над собою на місці, від стіни, в парах, в колонах, в зустрічних колонах. ЗРВ. Загальні та спеціальні фізичні вправи волейболіста. Прийом м’яча двома руками знизу від стіни, в парах, в колонах; з накидання партнера тощо. Тестування рівня розвитку фізичних якостей. |
||||
40 |
|
|
Прийом м’яча двома руками знизу від стіни, в парах, в колонах; з накидання партнера тощо. Передача м’яча двома руками зверху над собою на місці, в парах, в колонах, в зустрічних колонах. Навчальна гра |
|
|
||
|
Варіативний модуль ПЛЯЖНИЙ ВОЛЕЙБОЛ |
||||||
41 |
|
|
Інструктаж з техніки безпеки на уроці, під час занять Пляжним волейболом. Гігієнічні вимоги під час занять пляжним волейболом. Зародження пляжного волейболу в світі. ЗРВ. Спеціальні бігові вправи; «човниковий» біг; Техніка виконання передачі м’яча двома руками зверху, |
Знає історію розвитку пляжного волейболу; загальну характеристику гри; основні елементи техніки; Характеризує основні технічні прийоми та елементи пляжного волейболу й особливості їх виконання Володіє та використовує стійки пляжного волейболіста (висока, середня, низька), пересування різними способами та кроками у різному темпі та зі зміною напрямку переміщень; вправи для розвитку сили м’язів, гнучкості, швидкості, спритності, стрибкові вправи, вправи для розвитку загальної витривалості, імітаційні вправи, метання м’яча у ціль; естафети. Володіє передачами м’яча двома руками зверху на місці і після переміщення, різними за напрямком, висотою і відстанню; прийомами м’яча знизу над собою, від стіни, з накидання партнера. Виконує пересування у стійці пляжного волейболіста (вперед, назад, праворуч, ліворуч) у різних поєднаннях із зупинками, поворотами, прийняттям стійок та імітацією технічних прийомів. Взаємодіє з однолітками для досягнення спільних командних цілей під час рухової діяльності. Дотримується техніки безпеки під час фізичної активності; правил гри з пляжного волейболу; основ здорового способу життя. Називає технічні елементи пляжного волейболу; фізичні вправи для розвитку окремих фізичних якостей. Дотримується правил спортивної поведінки, гідно поводиться у разі виграшу чи поразки. Контролює власне самопочуття до, під час, після виконання фізичних вправ; управляє власним емоційним станом. Усвідомлює значення фізичної активності для здоров’я; необхідність збереження власного здоров’я та здоров’я інших; важливість командної співпраці для досягнення успіху. |
Практичне виконання підвідних та імітаційних вправ, вправ для розучування технічних елементів пляжного волейболу (стійок, передачі м’яча двома руками зверху, прийому- передачі м’яча двома руками знизу), формування рухових умінь і навичок. Проблемно-пошукові завдання мають на меті самостійний пошук і підбір інформації (історичних фактів про виникнення, розвиток і становлення пляжного волейболу; цікавих фактів про гру пляжний волейбол, про вплив цієї спортивної гри на розвиток і функціонування організму людини; кращих гравців-пляжників; результатів участі національних збірних команд, опису техніки виконання прийомів гри тощо) для використання групою учнів чи усім класом на уроках фізичної культури. Обговорення та дискусії (орієнтовні теми) Попередження спортивного травматизму. Пляжний волейбол, як засіб відпочинку та задоволення. Квест «Подорож стежинкамипляжного волейболу» Проектна діяльність з розподілом на групи і команди Підбери індивідуальні вправи для розучування передачі м’яча двома руками зверху. Підбери індивідуальні вправи для розучування прийому-передачі м’яча двома руками знизу. Запропонуй вправи для розвитку фізичних якостей. Інтегровані завдання поєднання специфічної рухової діяльності із окремими аспектами вивчення інших предметів. Використання рухів та елементів пляжного волейболу під час фізкультпауз та фізкультхвилинок на інших уроках, під час рухливих перерв тощо. Участь у спортивних святах та змаганнях участь учнів у спортивних святах («Тато, мама, я – спортивна сім’я», «Веселі старти» тощо), внутрішньошкільних змагань, змагань у позанавчальний час (міжшкільні, міські тощо), відвідування спортивного гуртка з пляжного волейболу. |
||
42 |
|
|
Гігієнічні вимоги під час занять пляжним волейболом. Розвиток пляжного волейболу в Україні. ЗРВ. Ходьба, біг. Спеціальні бігові вправи; «човниковий» біг; Техніка виконання передачі м’яча двома руками зверху, |
||||
43 |
|
|
Техніка безпеки під час занять пляжним волейболом. Попередження спортивного травматизму. Правила безпечної поведінки на ігровому майданчику. ЗРВ. Спеціальні бігові вправи; «човниковий» біг; Техніка виконання передачі м’яча двома руками зверху, |
||||
44 |
|
|
Шкідливі звички та їх вплив на здоров’я та досягнення у спорті. ЗРВ. Спеціальні бігові вправи; «човниковий» біг; |
||||
45 |
|
|
Техніка виконання передачі м’яча двома руками зверху, прийом-передача м’яча двома руками знизу на місці, після пересування . Стійки, пересування приставними кроками, вибір вихідного положення для виконання передач та прийому м’яча. ЗРВ. Спеціальні бігові вправи; «човниковий» біг; |
||||
46 |
|
|
Техніка виконання передачі м’яча двома руками зверху, прийом-передача м’яча двома руками знизу на місці, після пересування . ЗРВ. Ходьба, біг Спеціальні бігові вправи; «човниковий» біг; Стійки, пересування приставними кроками, вибір вихідного положення для виконання передач та прийому м’яча. |
||||
47 |
|
|
Техніка виконання передачі м’яча двома руками зверху, прийом-передача м’яча двома руками знизу на місці, після пересування. Стійки, пересування приставними кроками, вибір вихідного положення для. виконання передач та прийому м’яча. ЗРВ. Спеціальні бігові вправи; «човниковий» біг; |
||||
|
Варіативний модуль РУХЛИВІ ІГРИ |
||||||
48 |
|
|
Інструктаж з техніки безпеки на уроці, під час занять. Рухливі ігри – як вагомий засіб фізичного виховання дітей та молоді України. Положення про Всеукраїнські ігри патріотичного спрямування.. ЗРВ. |
Характеризує передумови та історію розвитку рухливих ігор в Україні та регіонах; відродження Олімпійських ігор; Всесвітні ігри; рухливі ігри патріотичного та прикладного спрямування; Всеукраїнські ігри патріотичного спрямування; Називає: класифікацію рухливих ігор; основні рухливі ігри Свідомо ставиться до власного здоров’я та здоров’я інших; Дотримується правил безпечної поведінки на уроках і під час позаурочних занять та правил здорового способу життя; Виконує: стройові та загальнорозвивальні вправи для розвитку основних рухових якостей; комплекси вправ на координацію, швидкість, спритність, гнучкість, силу і витривалість; стрибкові вправи; спеціальні вправи для розвитку гнучкості верхнього плечового пояса, сили верхніх та нижніх кінцівок, черевного преса, спини; вправи на розтягування; вправи для розвитку швидкості, спритності; Бере участь: у заходах з використанням рухливих ігор або їх елементів; Знає і розуміє організацію і проведеннярухливих ігор, естафет, розваг; Володіє навичками командної гри, в якій учні безпосередньо змагаються за правилами рухливих ігор; Приймає участь у рухливих та народних іграх, естафетах, козацьких забавах, змаганнях за спрощеними правилами; Застосовує загальну рухову активність у рухливих іграх з елементами інших ігор, естафетах, козацьких забавах та інше. Вміє боротися, гідно поводиться у разі виграшу чи поразки. Контролює самопочуття до, під час, після виконання фізичних вправ; |
Фронтальний: обговорення та дискусії(орієнтовні теми з історії розвитку рухливих ігор). Індивідуальний: диференціація та індивідуалізація учнів в процесі розвитку основних рухових якостей засобами рухливих ігор. Безпека та дисципліна на уроці – запорука надійного успіху у зміцненні здоров’я учнів. Груповий: участь у конкурсах та змаганнях. Участь учнів у конкурсах, змаганнях під час уроків, внутрішньо шкільних змаганнях, фестивалях, флешмобах, а також участь у міських та всеукраїнських подіях фізкультурного спрямування. Практичне виконання рухів і вправ на різних етапах навчання; формування вмінь та навичок. Пошукові (творчі) завдання: самостійний пошук і підбір інформації (історичних фактів, цікавих прикладів про вплив рухливих ігор на організм людини). Ігри, розваги та квести з елементами рухливих ігор: індивідуально, в парах та командою. Інтегровані завдання поєднання рухів та навичок на різних етапах освітнього процесу з рухливих ігор. |
||
49 |
|
|
Значення фізичних вправ у становленні особистості. Правила безпечної поведінки. Правила здорового способу життя. Класифікація рухливих ігор. ЗРВ. Комбінації різних танцювальних рухів. Організація та проведення сюжетно-рольових ігор «Зайчик». |
||||
50 |
|
|
Рухливі ігри як передумова розвитку Олімпійських та Всесвітніх ігор. ЗРВ. Спеціальні вправи на розтягування. Вивчення основних видів рухливих ігор, які мають різні педагогічні завдання і руховий зміст «Вільне місце». |
||||
51 |
|
|
Роль засобів фізичного виховання у формуванні моральних і вольових якостей людини. Розвиток основних рухових якостей та особистісних властивостей. Визначення рівня їх розвитку. ЗРВ. |
||||
52 |
|
|
Значення рухової активності в розвитку когнітивних властивостей особистості . ЗРВ. Вправи для розвитку швидкості, спритності. Вивчення основних видів рухливих ігор, які мають різні педагогічні завдання і руховий зміст «Боротьба в квадратах», «Вільне місце». |
||||
53 |
|
|
Правила спортивної етики. Комплекс вправ для розвитку сили Комбінації різних танцювальних рухів . Вправи для розвитку швидкості, спритності. Організація та проведення сюжетно-рольових ігор «Зайчик», «У ведмедя у бору» |
||||
54 |
|
|
Комбінації різних танцювальних. Стрибкові вправи, спеціальні вправи для розвитку гнучкості верхнього плечового пояса, сили верхніх та нижніх кінцівок, черевного преса, спини. Вивчення основних видів рухливих ігор, які мають різні педагогічні завдання і руховий зміст «Мисливці і качки» та ін. |
||||
55 |
|
|
Комбінації різних танцювальних. Стрибкові вправи, спеціальні вправи для розвитку гнучкості верхнього плечового пояса, сили верхніх та нижніх кінцівок, черевного преса, спини. Вивчення основних видів рухливих ігор, які мають різні педагогічні завдання і руховий зміст «Мисливці і качки» |
|
|
||
|
Варіативний модуль ЧИРЛІДИНГ |
||||||
56 |
|
|
Інструктаж з техніки безпеки на уроці, під час занять Чирлідингом. Правила змагань з окремих видів змагальної програми з чирлідингу. Правила безпечної поведінки під час виконання фізичних вправ. ЗРВ. Комбінації базових позицій рук на 8 рахунків. Комбінації базових позицій рук на 8 рахунків. Рухливі, народні, спортивні ігри та естафети. |
Знає: базові позиції рук чирлідингу; різницю між чир та чант закличками; танцювальні рухи; способи виконання рухів; видивзаємодій у команді.
Володіє та використовує: базові позиції рук чирлідингу, виконання комбінацій у різному темпі, ритмі, під музичний супровід, із зміною положення тулуба, у поєднанні з кроками, танцювальними кроками; заклички.
Уміє: складати чир та чант заклички; складати комбінації базових позицій рук; виконувати рухи чирлідингу під музичний супровід.
Пояснює завдання різних рухів та вправ чирлідингу; причини вдалих та невдалих спроб виконання рухів та вправ чирлідингу.
Взаємодіє з однолітками для досягнення спільних командних цілей під час рухової діяльності.
Дотримується правил безпеки під час рухової діяльності; правил змагань чирлідингу; правил здорового способу життя.
Називає базові позиції рук; фізичні вправи для розвитку окремих фізичних якостей.
Вміє боротися, гідно поводиться у разі виграшу чи поразки.
Контролює самопочуття до, під час, після виконання фізичних вправ; контролює власний емоційний стан.
Усвідомлює значення фізичних вправ для здоров’я; важливість командної співпраці для досягнення успіху. |
Практичне виконання рухів і вправ чирлідингу на різних етапах навчання, формування вміння і навички. Пошукові завдання пошукові завдання передбачають самостійний пошук і підбір інформації (історичних фактів, цікавих прикладів, про вплив чирлідингу на організм людини, результатів змагань, музичного супроводу, опису техніки виконання елементів тощо) для використання командою чи класом на уроках чирлідингу.
Обговорення та дискусії (орієнтовні теми)
Командна взаємодія – шлях до успіху!
Безпека та дисципліна – запорука спортивного успіху.
Квест «Вгадай, назви, виконай» Проектна діяльність з розподілом на групи і команди Склади закличку з комбінацією позицій рук.
Підбери танцювальні рухи у відповідності до музичного супроводу. Інтегровані завдання поєднання рухів та вправ чирлідингу, специфічної рухової діяльності із окремими аспектами вивчення інших предметів. Участь у конкурсах та змаганнях участь учнів у конкурсах під час уроків, внутрішньо шкільних змаганнях, фестивалях, флешмобах, а також участь у міських та всеукраїнських подіях Шкільної ліги з чирлідингу із програмами Game Day. |
||
57 |
|
|
Правила змагань з чирлідингу. Правила безпечної поведінки під час виконання фізичних вправ. ЗРВ. Піднімання тулуба з положення лежачи. Вивчення запропонованих. Комбінації базових позицій рук на 8 рахунків. Комбінації базових позицій рук на 8 рахунків. |
||||
58 |
|
|
Чому допінг це порушення етичних норм у спорті і руховій діяльності? Згубний вплив заборонених препаратів допінгу на організм людини. ЗРВ. Виконання комбінацій у різному темпі, ритмі, під музичний супровід, із зміною положення тулуба Виконання закличок українською, англійською мовами, у поєднанні з базовими позиціями рук, з використанням різноманітних реквізитів (помпонів). |
||||
59 |
|
|
Техніка фізичних вправ. ЗРВ. Стрибки на скакалці. Піднімання тулуба з положення лежачи. Способи виконання рухів Синхронне виконання рухів. Асинхронне виконання рухів. Взаємодії за допомогою помпонів: передачі, перекиди. Взаємодії без участі помпонів: контактні, |
||||
60 |
|
|
Побудови та перебудови. Геометрично вірні побудови. Перешикування і перебудови із різноманітних побудов, з використанням комбінації базових позицій рук під час перебудов, виконувати побудови і перебудови під музичний супровід. ЗРВ |
||||
61 |
|
|
Виконання стрибків, виконання стрибків у поєднанні з комбінаціями базових позицій рук, під музичний супровід, різними способами виконання рухів. Акробатичні елементи). Станти з положення бази «сидячи на п’ятах». Позиції, бази, флаєра, способи підтримки на одну базу, на дві бази. Танцювальні рухи різноманітних стилів. ЗРВ. |
||||
62 |
|
|
Виконання стрибків, виконання стрибків у поєднанні з комбінаціями базових позицій рук, під музичний супровід, різними способами виконання рухів. Акробатичні елементи). Станти з положення бази «сидячи на п’ятах». Позиції, бази, флаєра, способи підтримки на одну базу, на дві бази. Танцювальні рухи різноманітних стилів. ЗРВ. |
||||
63 |
|
|
Виконання стрибків, виконання стрибків у поєднанні з комбінаціями базових позицій рук, під музичний супровід, різними способами виконання рухів. Акробатичні елементи). Станти з положення бази «сидячи на п’ятах». Позиції, бази, флаєра, способи підтримки на одну базу, на дві бази. Танцювальні рухи різноманітних стилів. Складання програми Game Day. Рухливі, народні, спортивні ігри та естафети. |
|
|
||
Варіативний модуль БАСКЕТБОЛ |
|||||||
64 |
|
|
Інструктаж з техніки безпеки на уроці, під час занять з Баскетболу. Історія розвитку баскетболу. Основні правила гри. Вплив баскетболу на розвиток фізичних якостей і здоров’я людини. ЗРВ. Різновиди стійок баскетболістів у нападі і захисті. |
Знає: історію розвитку баскетболу; основні етапи розвитку правил гри; розміри баскетбольного майданчика; основні правила гри. Визначає: баскетбол як важливій фактор зміцнення здоров’я людини. Усвідомлює: основні прийоми техніки й варіанти тактики гри. Основні правила гри. Дотримується: правил безпечної поведінки під час занять баскетболом та змагань. Використовує: базові гігієнічні норми під час і після занять; вправи для розвитку сили м’язів тулуба, плечового поясу та кистей рук, гнучкості; серійні стрибки та стрибки з діставанням високо підвішених предметів. Свідомо ставиться до власного здоров’я. Виконує: прискорення на 5, 10, 15 м з різних стартових положень за зоровим і звуковим сигналами, «човниковий» біг 4 5 м.техніку утримання і укривання м’яча; техніку ловіння і передачі м’яча двома руками від грудей; однією рукою (правою, лівою) від плеча на місці та в русі; фінтами. Приймає участь: у рухливих іграх та естафетах з інтегрованими завданнями з пересуваннями, веденням та передачами м’яча. Володіє: вірною технікою виконання стійок баскетболіста. способами пересувань у нападі і захисті, різновидами зупинок і поворотів, стрибками вгору з однієї та двох ніг, з місця та у русі; різновидами техніки ведення м’яча на місці та в русі (почергово правою та лівою рукою) з наступною передачею в колонах, парах, трійках; з опором захисника. Демонструє: техніку виконання кидка м’яча з близької дистанції з місця та у русі, після подвійного кроку з відскоком від щита; кидки двома руками зверху (дівчата), однією рукою (хлопці); техніку виконання штрафного кидка; взаємодії з партнерами під час ігор. Застосовує: технічні прийоми у нападу й захисту у взаємодії з партнерами під час рухливих і підвідних ігор; оптимальний вибір місця для одержання передачі м’яча Вміє боротися, гідно поводиться у разі виграшу чи поразки. Контролює самопочуття до, під час та після виконання фізичних вправ; контролює власний емоційний стан. |
Пошукові завдання: (пошукові завдання передбачають самостійний індівідуальний або груповий пошук і підбір інформації) історичні факти з розвитку баскетболу, цікаві приклади, результати змагань на етапах розвитку гри; основні правила гри; опис техніки ігрових прийомів і основ тактики гри. Обговорення та дискусії: (орієнтовні теми) «Заняття баскетболом – важливий фактор зміцнення здоров’я школяра», «Основні правіла гри», «Гігієна тіла при заняттях фізичною культурою», «Безпека та дисципліна – запорука спортивних досягнень». «Якісна фізична підготовка - основа зміцнення і збереження здоров’я юних баскетболістів». Пошукові завдання: складання вправ для розвитку спеціальних фізичних якостей баскетболістів. Практичне виконання з розподілом на групи і команди: проведення фрагментів підготовчої частини уроку, участь у змаганнях з інтегрованими завданнями у різноманітних пересуваннях і технічних прийомів під час уроків та внутрішньо шкільних конкурсів.
Інтегровані завдання: поєднання засобів спеціальної фізичної підготовки з окремими завданнями із вивчення інших предметів. Пошукові завдання: пошук відео матеріалів різноманітних техніко-тактичних прийомів у виконанні видатних баскетболістів Обговорення та дискусії: (орієнтовні теми) «Сучасна техніка виконання різноманітних технічних прийомів у нападі та захисті» Практичне виконання: рухливі та підвідні ігри; індивідуальні, групові та командні техніко- тактичні завдання з пересуваннями, передачами, веденням, кидками м’яча. Практичне виконання з розподілом на групи і команди: участь у змаганнях з інтегрованими завданнями у пересуванні, веденні та передачах м’яча під час уроків, внутрішньо шкільних змагань і фестивалів. Взаємоперевірка «Вкажи на помилку та виконай вірно». |
||
65 |
|
|
Навчання техніки передачі м’яча на місці і в русі Основні поняття техніки й тактики гри. Правила безпечної поведінки під час занять баскетболом. Гігієна тіла, одягу, спортивної форми, режиму дня. ЗРВ. Прискорення. Зупинки і повороти. Утримання і укривання м’яча. |
||||
66 |
|
|
Пересування в нападі й захисті. Особиста гігієна учня/учениці. Правила безпечної поведінки під час виконання фізичних вправ. Передачі двома і одної рукою на місці та в русі. Ловіння м’яча.Спеціальні засобі фізичної підготовки, рухливі ігри та естафети. |
||||
67 |
|
|
Різновиди ведення м’яча. Захист м’яча. Штрафний кидок, фінти. Спеціальні засобі фізичної підготовки, рухливі ігри та естафети. ЗРВ. |
||||
68 |
|
|
Стройові вправи. Ходьба, біг. Різновиди ведення м’яча. Захист м’яча. Техніка виконання подвійного кроку; кидки двома, однією рукою зверху. Спеціальні засобі фізичної підготовки. |
||||
69 |
|
|
Штрафний кидок, фінти. Взаємодії з партнерами під час ігор. ЗРВ. Спеціальні засобі фізичної підготовки, рухливі ігри та естафети. |
||||
70 |
|
|
Стройові вправи: перешикування з колони по одному в колону по чотири дробленням і зведенням, із колони по два. Загальнорозвивальні вправи: загальнорозвиваючі вправи на місці, в русі, з предметами і без, біля гімнастичної стінки і в парах. Штрафний кидок, фінти.
|
||||
71 |
|
|
Стройові вправи: перешикування з колони по одному в колону по чотири дробленням і зведенням, із колони по два. Загальнорозвивальні вправи: загальнорозвиваючі вправи на місці, в русі, з предметами і без, біля гімнастичної стінки і в парах. Штрафний кидок, фінти. Спеціальні засобі фізичної підготовки, рухливі ігри та естафети. Навчальна гра
|
|
|
||
|
Варіативний модуль БАСКЕТБОЛ 3х3 |
||||||
72 |
|
|
Інструктаж з техніки безпеки на уроці, під час занять з Баскетболу 3х3. Історія розвитку українського баскетболу 3х3. Загальна характеристика гри . Санітарно-гігієнічні вимоги до спортивного інвентарю та обладнання. ЗРВ. Ведення м’яча на містї та в русі правою та лівою руками, обведення стійок, ловіння м’яча обома руками |
Знає: історію розвитку українського баскетболу 3х3; загальні правила гри, розміри майданчика, особливості гри та зарахування очок баскетболу 3х3, склад команди. Володіє та використовує: основні стійки баскетболіста; розміщення гравців на майданчику для гри у баскетбол 3х3; веденням м’яча правою та лівою рукою на місці та в русі; ловінням і передачами м’яча ; пересування в нападі й захисті; зупинки стрибком та двома кроками; кидки м’яча однією рукою від плеча, двома руками від грудей з місця та в русі. Вміє: виконувати спеціальні та підвідні вправи баскетболіста, вправи для розвитку гнучкості; вправи на розтягування; розвитку швидкості та спритності боротися, гідно поводиться у разі виграшу чи поразки. Пояснює значення спеціальної фізичної підготовки баскетболіста, роль підвідних та імітаційних вправ. Причини вдалих та невдалих спроб виконання передач та кидків. Поняття «овертайм», «фол», «чек». Взаємодіє з однолітками для досягнення спільних колективних дій під час гри та інших видів рухової діяльності.
Бере участь у рухливих іграх та естафетах. Дотримується правил здорового способу життя, безпечної поведінки під час рухової діяльності та занять баскетболом, правил змагань, режиму дня та особистої гігієни. Називає спеціальні та підвідні вправи, спеціальні вправи з м’ячем, фізичні вправи для розвитку фізичних якостей. Контролює самопочуття до, під час та після виконання фізичних вправ; контролює власний емоційний стан. Усвідомлює значення фізичних вправ для здоров’я; важливість командної співпраці для досягнення успіху, свідомо ставиться до власного здоров’я та здоров’я оточуючих. |
Практичне виконання. Загальна та спеціальна фізична підготовка. Стрибкові вправи, спеціальні вправи для розвитку основних фізичних якостей. Пересування в нападі й захисті; зупинки стрибком та двома кроками; повороти на місці; кидки м’яча однією рукою від плеча, двома руками від грудей з місця та в русі; . Ведення м’яча на місії та в русі правою та лівою руками, обведення стійок, ловіння м’яча обома руками. Рухливі ігри та естафети. Формування життєво необхідних умінь і навичок. Пошукові завдання самостійний пошук інформації (історичних фактів, цікавих прикладів, про виникнення, історію розвитку українського баскетболу 3х3, досягнення українців у спорті в контексті патріотичного виховання школярів). Обговорення та дискусії (орієнтовні теми) Командна взаємодія – шлях до успіху! Фізична культура-здоровий спосіб життя -здорова нація. Квест «Вгадай, назви, виконай» Проектна діяльність з розподілом на групи і команди «Історія розвитку та становлення баскетболу 3х3 в Україні та у своєму регіоні». Інтегровані завдання Роль фізичної культури для збереженні здоров’я учнів при вивченні інших предметів. Реалізація ключових компетентностей при вивченні баскетболу 3х3 Участь у конкурсах та змаганнях: участь учнів у конкурсах, фестивалях, флешмобах, багатоступеневих змаганнях та Гімназіаді учнівської молоді. |
||
73 |
|
|
Ведення м’яча на місії та в русі правою та лівою руками, обведення стійок, ловіння м’яча обома руками. ЗРВ. (повторний, інтервальний, рівномірний, перемінний, естафетний) (слід починати з 250 м. згодом учні зможуть вільно пробігати 700-800 м і більше). Правила безпечної поведінки під час виконання фізичних вправ. Базові стійки та пересування. Розміщення гравців на ігровому майданчику. |
||||
74 |
|
|
Основні правила гри у баскетбол 3х3. Стройові вправи. Пересування в нападі й захисті; зупинки стрибком та двома кроками; кидки м’яча однією рукою від плеча, двома руками від грудей з місця та в русі. Ходьба, біг. |
||||
75 |
|
|
Основні правила гри у баскетбол 3х3. Стройові вправи. Ведення м’яча на місії та в русі правою та лівою руками, обведення стійок, ловіння м’яча обома руками. Пересування в нападі й захисті; зупинки стрибком та двома кроками; кидки м’яча однією рукою від плеча, двома руками від грудей з місця та в русі. Ходьба, біг . |
||||
76 |
|
|
Ведення м’яча на місії та в русі правою та лівою руками, обведення стійок, ловіння м’яча обома руками. Технічні прийоми нападу і захисту у взаємодіях з партнерами під час навчальної гри. |
||||
77 |
|
|
Технічні прийоми нападу і захисту у взаємодіях з партнерами під час навчальної гри. Ведення м’яча на місії та в русі правою та лівою руками, обведення стійок, ловіння м’яча обома руками. Ходьба, біг (повторний, інтервальний, рівномірний, перемінний, естафетний) (слід починати з 250 м. згодом учні зможуть вільно пробігати 700-800 м і більше). |
||||
78 |
|
|
Технічні прийоми нападу і захисту у взаємодіях з партнерами під час навчальної гри. Ведення м’яча на місії та в русі правою та лівою руками, обведення стійок, ловіння м’яча обома руками. Ходьба, біг (повторний, інтервальний, рівномірний, перемінний, естафетний) (слід починати з 250 м. згодом учні зможуть вільно пробігати 700-800 м і більше). Пересування в нападі й захисті. |
||||
79 |
|
|
Технічні прийоми нападу і захисту у взаємодіях з партнерами під час навчальної гри. Ведення м’яча на місії та в русі правою та лівою руками, обведення стійок, ловіння м’яча обома руками. Ходьба, біг (повторний, інтервальний, рівномірний, перемінний, естафетний) (слід починати з 250 м. згодом учні зможуть вільно пробігати 700-800 м і більше). Пересування в нападі й захисті. |
|
|
||
|
Варіативний модуль ГОРОДКИ |
||||||
80 |
|
|
Інструктаж з техніки безпеки на уроці, під час занять. Історія розвитку гри в городки. Загальна характеристика гри Побудова фігур та їх назва. ЗРВ. Спеціальні вправи для метань: метання малого м’яча горизонтальну та вертикальну ціль; естафети. Імітаційні вправи. Стійка гравця з городків. Розміщення гравця на ігровому майданчику. |
володіє: поняттям про городки; характеризує етапи розвитку городків; розповідає: про місце занять, обладнання, інвентар для занять городками, правила гри; називає: побудову 15 фігур та їх назви:«гармата»; «зірка»; «криниця»; «артилерія»;«кулеметне гніздо»; «вартові»; «тир»;«вилка»; «стріла»; «колінчастий вал»;«ракетка»; «рак»; «серп»; «літак»; «закритий лист»; загальні вимоги до гри городків, розміщення гравця на майданчику; правила безпечної поведінки на ігровому майданчику; санітарно-гігієнічні вимоги до інвентарю та вимоги особистої гігієни; дотримується правил безпеки та правил гри; виконує: спеціальні бігові вправи: біг із закиданням гомілок, біг із високим підніманням стегна, біг із прискоренням за сигналом, спеціальні вправи для розвитку гнучкості верхнього плечового пояса, сили верхніх та нижніх кінцівок, черевного преса, спини, вправи на розтягування; вправи для розвитку швидкості, спритності; вправи для стопи ніг: обертальні рухи стопою (повільні та максимально швидкі); імітаційні вправи: імітація кидків битки (у різному та заданому темпі); характеризує: розміщення гравця на майданчику; виконує: спеціальні вправи для метань: метання малого м’яча в горизонтальну та вертикальну ціль; естафети, захват ручки битки, визначати відстань до цілі, стійку гравця, вибір вихідного положення для кидків битки; бере участь у рухливій грі «Мисливець і звірі», «М’яч ведучому, «Хто найвлучніший?» |
Фронтальний: обговорення та дискусії (орієнтовні теми з історії городків).
Індивідуальний:диференціація та індивідуалізація учнів в процесі розвитку основних рухових якостей засобами городків. Безпека та дисципліна на уроці – запорука надійного успіху у зміцненні здоров’я учнів. Груповий: участь у конкурсах та змаганнях. Участь учнів у конкурсах, змаганнях під час уроків, внутрішньо шкільних змагань і фестивалів, флешмобів, а також участь у міських та всеукраїнських подіях фізкультурного спрямування. Практичне виконання рухів і вправ на різних етапах навчання; формування вмінь та навичок. Пошукові (творчі) завдання: самостійний пошук і підбір інформації (історичних фактів, цікавих прикладів про вплив городків на організм людини). Ігри, розваги та квести з елементами городків: індивідуально, в парах та командою. Інтегровані завдання поєднання рухів та навичок на різних етапах освітнього процесу з городків. |
||
81 |
|
|
Правила безпеки на ігровому майданчику. Санітарно-гігієнічні вимоги до інвентарю. Особиста гігієна гравця. Стройові вправи. Ходьба, біг. Спеціальні бігові вправи. Стійка гравця з городків. Розміщення гравця на ігровому майданчику. |
||||
82 |
|
|
Стійка гравця, вибір вихідного положення для кидків битки. Стройові вправи. Ходьба, біг. Спеціальні бігові вправи. |
||||
83 |
|
|
Стійка гравця, вибір вихідного положення для кидків битки. Стройові вправи. Ходьба, біг. Вправи для розвитку сили м’язів ніг. |
||||
84 |
|
|
Стійка гравця з городків. Розміщення гравця на ігровому майданчику Стройові вправи. Ходьба, біг. Вправи на розтягування. |
||||
85 |
|
|
Стійка гравця з городків. Розміщення гравця на ігровому майданчику . ЗРВ. Вправи для розвитку швидкості, спритності. |
||||
86 |
|
|
Стройові вправи. Ходьба, біг. Спеціальні вправи для розвитку гнучкості верхнього плечового пояса, сили верхніх та нижніх кінцівок, черевного преса, спини. |
||||
87 |
|
|
Стійка гравця з городків. Розміщення гравця на ігровому майданчику . ЗРВ. Вправи для розвитку швидкості, спритності. Навчальна гра |
|
|
||
Варіативний модуль ДИТЯЧА ЛЕГКА АТЛЕТИКА |
|||||||
88 |
|
Техніка безпека на уроках дитячої легкої атлетики. Історія виникнення та розвиток виду. Види дитячої легкої атлетики. Спеціальні та прикладні фізичні вправи. Спеціальні бігові вправи, стрибкові вправи, спеціальні вправи для метань. Старт та стартовий розбіг. Біг 30 м, біг 60 м.. |
характеризує історію розвитку дитячої легкої атлетики; називає: види дитячої легкої атлетики; правила безпеки; бере участь: у вікторинах, теоретичних паузах (розгадування кросвордів, ребусів)з питань легкої атлетики; у рухливих іграх з елементами бігу, стрибків, естафетах зелементами бігу свідомо ставиться до власного здоров’я та здоров’я інших; дотримується правил безпеки під час занять дитячою легкою атлетикою; виконує: - спеціальні бігові вправи, стрибкові вправи, спеціальні вправи для метань; - старт, стартовий розбіг, біг 30 м, 60 м, рівномірний біг до 500 м (без урахування часу); прискорення 10–30 м; - стрибки в довжину з місця, багатоскоки, стрибки в довжину з розбігу способом «зігнувши ноги», стрибки у висоту з розбігу способом «переступання»; - метання малого м’яча на дальність з місця та в горизонтальну та вертикальну ціль техніку виконання: бігу, стрибків, метання; рівномірний біг (кросовий ) до 8 хв. біг за сигналом (зоровим, слуховим). біг зі зміною напрямку. біг з поворотом на різні відрізки, біг по трасі з різними елементами для стрибків (вертикальне, горизонтальне), які розставлені у довільному порядку, біг по маркерам з різним завданням. подолання перешкод (висота 10 -15 см) з різною відстанню. стрибки на місті. Стрибки з просуванням вперед. стрибки у глибину (висота 20см, 30см), стрибок на підняту над землею поверхню (від 20см). вертикальні стрибки догори обома ногами. стрибки вперед, назад, праворуч, ліворуч. стрибки на «швидкісній драбині». стрибки через скакалку. спеціально – бігові вправи: біг з високим підніманням стегна, з захлестом гомілки, багатоскоки, біг на прямих ногах. спеціально – бігові вправи на «швидкісній драбині» : біг з високим підніманням стегна, біг із захлестом гомілки, біг на прямих ногах. вправи на комунікацію: групові стрибки а парах, трійках, четвірках. метання дитячого спису, - метання тенісного м’яча (вортекса) у горизонтальну ціль через перешкоду, «обертальну» ходьбу; відтворює: вправи з заданим ритмом;. дистанцію «Формули – 1» (гладкий біг, бар’єрний біг; володіє: технікою пересування по «швидкісній драбині», технікою метання з обертанням, технікою стрибка через скакалку має уявлення: техніки бігу з перешкодами (бар’єрами- висота 20 -30 см), техніки стрибка у довжину з місця, метання набивного м’яча (вага 500г) стоячи на колінах, техніки передачі естафетної палички (кільця, м’ячика). готується: до бігу на витривалість (рівномірність, тренування дихання, темп). |
Фронтальний: обговорення та дискусії (орієнтовні теми з історії дитячої легкої атлетики).
Командна взаємодія – шлях до успіху!
Диференціація та індивідуалізація учнів для розвитку основних рухових якостей. Безпека та дисципліна – запорука надГруповий: участь у конкурсах та змаганнях. участь учнів у конкурсах, змаганнях під час уроків, внутрішньо шкільних змагань і фестивалів, флешмобів, а також участь у міських та всеукраїнських подіях.
Практичне виконання рухів і вправ на різних етапах навчання; формування вмінь та навичок.
Пошукові (творчі) завдання передбачають самостійний пошук і підбір інформації (історичних фактів, цікавих прикладів про вплив легкої атлетики на організм людини).
Ігри, розваги та квести з елементами легкої атлетики: індивідуально, в парах та командою.
Інтегровані завдання поєднання рухів та навичок на різних етапах навчання дитячої легкої атлетикиійного успіху. |
|||
89 |
|
Правила безпечної поведінки на уроках дитячої легкої атлетики. Навчання спеціальним та прикладним фізичним вправам. ЗРВ. Стрибки в довжину з місця, з розбігу способом «зігнувши ноги»; багатоскоки, стрибки у висоту з розбігу способом «переступання». |
|||||
90 |
|
Метання малого м’яча на дальність з місця, метання в горизонтальну та вертикальну ціль. Спеціальні та прикладні фізичні вправи. Спеціальні бігові вправи, стрибкові вправи, спеціальні вправи для метань. |
|||||
91 |
|
Навчання спеціальним та прикладним фізичним вправам. Техніка виконання дитячих легкоатлетичних вправ. Техніка виконання: бігу, стрибків, метання. Бігові види: біг з перешкодами (бар’єрами- висота 20 -30 см), біг з перешкодами (слалом), біг «по швидкісній драбині». |
|||||
92 |
|
Навчання елементам стрибку в довжину з місця, з розбігу способом «зігнувши ноги». ЗРВ. Вправи на відтворення ритму. Спеціально – бігові вправи. Формула – 1». Техніка передачі естафетної палички. Біг на витривалість. Стрибкові види |
|||||
93 |
|
Навчання бігу по дистанції: рівномірний біг до 500 м. Стройові вправи. Ходьба, біг. Спеціальні та прикладні фізичні вправи. Спеціальні бігові вправи, стрибкові вправи, спеціальні вправи для метань. Вправи на комунікацію. Види метань. |
|||||
94 |
|
Навчання елементам стрибку, багатоскоки, стрибки у висоту з розбігу способом «переступання». ЗРВ. Рівномірний біг до 500 м. |
|||||
95 |
|
Навчання елементам стрибку, багатоскоки, стрибки у висоту з розбігу способом «переступання». ЗРВ. Рівномірний біг до 500 м. |
|
|
|||
Варіативний модуль НАСТІЛЬНИЙ ТЕНІС |
|||||||
96 |
|
Інструктаж з техніки безпеки на уроці, під час занять обраними варіативними модулями. Історія розвитку настільного тенісу в світі, Україні, регіоні. Загальна характеристика інвентарю для гри в настільний теніс. Стройові вправи. Ходьба, біг. Спеціальні вправи. Імітаційні вправи. Ігрова початкова стійка тенісиста, її різновиди. Хватка ракетки, види хваток. |
Характеризує історію розвитку настільного тенісу; Розкриває місце українського та регіонального настільного тенісу на сучасному етапі; Називає об’єктивні умови діяльності в настільному тенісі; Володіє знаннями про основний інвентар для гри в настільний теніс; основною стійкою; способами тримання ракетки; Виконує: ходьбу: боком і спиною вперед, на зігнутих і напівзігнутих ногах («гусячий крок»); біг: боком і спиною вперед, з прискореннями, з максимальною частотою рухів ногами, зі швидким і високим підняттям стегна, із швидким нахльостуванням гомілки присідання: пружинисті з подальшими максимально швидкими випрямленнями, на носках і повній ступні, на одній нозі; стрибки: з місця у довжину; з одного боку в інший; вгору за рахунок пружинистого розгинання стопи; вгору на носках із прямими ногами; через гімнастичну лаву; стрибкові вправи у «стійці тенісиста»; багатократні поштовхом однієї і двома ногами, з положення глибокого присіду; «жабою» вперед-вгору; вгору з високим підняттям стегна; з положення глибокого присіду; зі скакалкою на одній, двох і зі зміною ніг (уперед і назад); багатоскоки: на одній нозі; з ноги на ногу; поштовхом двома ногами; переміщення: однокрокові;багатокрокові; приставні та схресні кроки;вправи для кистей рук: обертальні рухи кистю (повільні та максимально швидкі), з ракеткою; для пальців рук; імітаційні вправи: імітація ударів і подач з ракеткою і без (у різному та заданому темпі, перед дзеркалом); Свідомо ставиться до власного здоров’я та здоров’я інших; Дотримується правил безпеки під час занять настільним тенісом Вміє боротися, гідно поводиться у разі виграшу чи поразки. Контролює самопочуття до, під час, після виконання фізичних вправ; контролює власний емоційний стан. |
Фронтальний: обговорення та дискусії (орієнтовні теми з історії настільного тенісу).
Індивідуальна та командна взаємодія – шлях до креативного успіху!
Диференціація учнів для розвитку основних рухових якостей. Безпека та дисципліна – запорука надійного успіху.
Груповий: участь у конкурсах та змаганнях. участь учнів у конкурсах, змаганнях під час уроків, внутрішньо шкільних змаганнях і фестивалях, флешмобах, а також участь у міських та всеукраїнських подіях.
Практичне виконання рухів і вправ на різних етапах навчання; формування вмінь та навичок.
Пошукові (творчі) завдання, які передбачають самостійний пошук і підбір інформації (історичних фактів, цікавих прикладів про вплив настільного тенісу на організм людини).
Ігри, розваги та квести з елементами настільного тенісу: індивідуально, в парах та командою.
Інтегровані завдання поєднання рухів та навичок на різних етапах навчання з настільного тенісу. |
|||
97 |
|
Правила безпеки під час занять настільним тенісом. Вчимося відчувати власне тіло, емоції, відчуття здоров’я та задоволення після фізичної активності. Стройові вправи. Ходьба, біг. Спеціальні вправи. Імітаційні вправи. Переміщення тенісиста. Способи переміщення (однокрокові, багатокрокові). Жонглювання м’ячем для настільного тенісу відкритою та закритою сторонами ракетки на місці, в русі та біля стіни. |
|||||
98 |
|
Імітаційні вправи. Вправи для розвитку швидкості реакції. Виконання основних технічних прийомів (подача, поштовховий удар). |
|||||
99 |
|
Ігрова початкова стійка тенісиста, її різновиди. Хватка ракетки, види хваток. Виконання основних технічних прийомів (подача, поштовховий удар). Стійки в різних положеннях на одній нозі, із закритими та відкритими очима. Спеціальні вправи. |
|||||
100 |
|
Виконання поворотів; вправи на динамічну рівновагу; вправи на точність влучання у горизонтальну та вертикальну ціль із заданої відстані. Переміщення тенісиста. Способи переміщення (однокрокові, багатокрокові). Жонглювання м’ячем для настільного тенісу відкритою та закритою сторонами ракетки на місці, в русі та біля стіни. |
|||||
101 |
|
Виконання поворотів; вправи на динамічну рівновагу; вправи на точність влучання у горизонтальну та вертикальну ціль із заданої відстані Переміщення тенісиста. Жонглювання м’ячем для настільного тенісу відкритою та закритою сторонами ракетки на місці, в русі та біля стіни. |
|||||
102 |
|
Виконання основних технічних прийомів (подача, поштовховий удар). Спеціальні вправи |
|||||
103 |
|
Виконання поворотів; вправи на динамічну рівновагу; вправи на точність влучання у горизонтальну та вертикальну ціль із заданої відстані Переміщення тенісиста. Жонглювання м’ячем для настільного тенісу відкритою та закритою сторонами ракетки на місці, в русі та біля стіни. |
|||||
104 |
|
Спеціальні вправи: ходьба, біг, присідання, стрибкові вправи, переміщення. |
|||||
105 |
|
Виконання поворотів; вправи на динамічну рівновагу; вправи на точність влучання у горизонтальну та вертикальну ціль із заданої відстані Переміщення тенісиста. Навчальна гра. |
|
|
|||