Календарне-тематичне планування з біології (9 клас) складено згідно програми «Біологія 6-9 класи» для загальноосвітніх навчальних закладів, затвердженої Наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України, від 07.06.2017 р. Наказ № 804
БІОЛОГІЯ. 9 КЛАС
(2 год на тиждень)
Згідно програми «Біологія 6-9 класи» для загальноосвітніх навчальних закладів, затвердженої
Наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України, від 07.06.2017 р. Наказ № 804
№ п/п |
Дата |
Тема уроку |
§ |
Вступ |
|||
1 |
|
Інструктаж з БЖД. Біологія як наука. Предмет біології. Основні галузі біології та її місце серед інших наук. Рівні організації біологічних систем. Основні методи біологічних досліджень |
1 |
Тема 1. Хімічний склад клітини |
|||
2 |
|
Вода та її основні фізико-хімічні властивості. Інші неорганічні сполуки. |
2 |
3 |
|
Білки, їхня структурна організація та основні функції. |
3 |
4 |
|
Вуглеводи |
4 |
5 |
|
Ліпіди. |
5 |
6 |
|
Ферменти, їхня роль у клітині. Лабораторне дослідження «Властивостей ферментів» |
6 |
7 |
|
Нуклеїнові кислоти. Роль нуклеїнових кислот як носія спадкової інформації. Практична робота № 1. Розв’язання елементарних вправ зі структури білків та нуклеїнових кислот |
7 |
8 |
|
АТФ. |
8 |
9 |
|
Узагальнення з теми: « Хімічний склад клітини» |
|
Тема 2.Структура клітини |
|||
10 |
|
Структура еукаріотичної клітини: |
9 |
11 |
|
Цитоплазма та органели. |
10 |
12 |
|
Ядро, його структурна організація та функції. |
11 |
13 |
|
Типи клітин та їхня порівняльна характеристика Лабораторна робота № 1. Вивчення структурно-функціональної різноманітності клітин. |
12 |
14 |
|
Рослинна та тваринна клітини |
13 |
15 |
|
Методи дослідження клітин. Типи мікроскопії. |
14 |
Тема 3. Принципи функціонування клітини |
|||
16 |
|
Обмін речовин та енергії. |
15 |
17 |
|
Основні шляхи розщеплення органічних речовин в живих організмах. |
16 |
18 |
|
Біохімічні механізми дихання. |
17 |
19 |
|
Фотосинтез: світлова та темнова фаза. |
18 |
20 |
|
Хемосинтез. |
19 |
21 |
|
Базові принципи синтетичних процесів у клітинах та організмах |
20 |
22 |
|
Узагальнення з тем: «Структура та принципи функціонування клітини» |
|
Тема 4. Збереження та реалізація спадкової інформації |
|||
23 |
|
Подвоєння ДНК; репарація пошкоджень ДНК. |
21 |
24 |
|
Транскрипція. |
22 |
25 |
|
Основні типи РНК. |
23 |
26 |
|
Генетичний код. |
24 |
27 |
|
Біосинтез білка. Практична робота №2.Розв’язування елементарних вправ з реплікації, транскрипції та трансляції |
25 |
28 |
|
Гени та геноми |
26-27 |
29 |
|
Поділ клітин: клітинний цикл, мітоз. Лабораторне дослідження: фаз мітозу (на прикладі клітин кореня цибулі). |
28 |
30 |
|
Мейоз. |
29 |
31 |
|
Статеві клітини та запліднення. Етапи індивідуального розвитку. |
30 |
32 |
|
Узагальнення з теми: «Збереження та реалізація спадкової інформації» |
|
Тема 5. Закономірності успадкування ознак |
|||
33 |
|
Генотип та фенотип. Алелі |
31 |
34 |
|
Закони Менделя. Ознака як результат взаємодії генів. |
32-33 |
35 |
|
Поняття про зчеплення генів і кросинговер. |
34 |
36 |
|
Генетика статі й успадкування, зчеплене зі статтю. Спадкові захворювання людини. |
35 |
37 |
|
Форми мінливості. Лабораторні дослідження мінливості в рослин і тварин. |
36 |
38 |
|
Мутації: види мутацій, причини та наслідки мутацій. |
37 |
39 |
|
Класичні методи генетичних досліджень. Проект Складання власного родоводу та демонстрація успадкування певних ознак (за вибором учня) / родовід родини видатних людей (за вибором учня) |
38 |
40 |
|
Сучасні методи молекулярної генетики. Практична робота № 2. Складання схем схрещування. |
39 |
41 |
|
Узагальнення з теми: «Закономірності успадкування ознак » |
|
Тема 6. Еволюція органічного світу |
|||
42 |
|
Популяції живих організмів та їх основні характеристики. |
40 |
43 |
|
Розвиток еволюційних поглядів. |
41 |
44 |
|
Еволюційні фактори. |
42 |
45 |
|
Механізми видоутворення. |
43 |
46 |
|
Роль палеонтології, молекулярної генетики в обґрунтуванні теорії еволюції. |
44 |
47 |
|
Еволюція людини. Етапи еволюції людини. |
45 |
48 |
|
Світоглядні та наукові погляди на походження та історичний розвиток життя |
46 |
49 |
|
Узагальнення з теми: «Еволюція органічного світу» |
|
Тема 7. Біорізноманіття |
|||
50 |
|
Основи еволюційної філогенії та систематики. |
47 |
51 |
|
Основні групи організмів: бактерії, археї, еукаріоти. Неклітинні форми життя: віруси. Огляд основних еукаріотичних таксонів |
48-49 |
Тема 8. Надорганізмові біологічні системи |
|||
52 |
|
Екосистема. Різноманітність екосистем. |
50 |
53 |
|
Харчові зв’язки, потоки енергії та колообіг речовин в екосистемах. |
51-52 |
54 |
|
Біотичні, абіотичні та антропічні (антропогенні, техногенні) фактори. |
53 |
55 |
|
Стабільність екосистем та причини її порушення. |
54 |
56 |
|
Біосфера як цілісна система. |
55 |
57 |
|
Захист і збереження біосфери, основні заходи щодо охорони навколишнього середовища. |
56 |
58 |
|
Проект (дослідницький) Виявлення рівня антропогенного та техногенного впливу в екосистемах своєї місцевості |
57 |
59 |
|
Контрольна робота з тем: «Біорізноманіття» та «Надорганізмові біологічні системи» |
|
Тема 9. Біологія як основа біотехнології та медицини |
|||
60 |
|
Одомашнення рослин і тварин. Поняття про селекцію. Методи селекції. |
58-59 |
61 |
|
Традиційні біотехнології |
60 |
62 |
|
Основи генетичної та клітинної інженерії. Роль генетичної інженерії в сучасних біотехнологіях і медицині. |
61 |
63 |
|
Огляд традиційних біотехнологій |
62 |
64 |
|
Генетично модифіковані організми |
63 |
65 |
|
Узагальнення з теми: «Біологія як основа біотехнології та медицини» |
|
Узагальнення |
|||
66 |
|
Основні загальні властивості живих систем |
64 |