Календарне-тематичне планування з біології (9 клас)

Про матеріал

Календарне-тематичне планування з біології (9 клас) складено згідно програми «Біологія 6-9 класи» для загальноосвітніх навчальних закладів, затвердженої Наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України, від 07.06.2017 р. Наказ № 804

Перегляд файлу

БІОЛОГІЯ. 9 КЛАС

(2 год на тиждень)

Згідно програми «Біологія 6-9 класи» для загальноосвітніх навчальних закладів, затвердженої

Наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України, від 07.06.2017 р. Наказ № 804

 

п/п

Дата

Тема уроку

§

Вступ

1

 

Інструктаж з БЖД. Біологія як наука. Предмет біології. Основні галузі біології та її місце серед інших наук. Рівні організації біологічних систем. Основні методи біологічних досліджень

1

Тема 1. Хімічний склад клітини

2

 

Вода та її основні фізико-хімічні властивості. Інші неорганічні сполуки.

2

3

 

Білки, їхня структурна організація та основні функції.

3

4

 

Вуглеводи

4

5

 

Ліпіди.

5

6

 

Ферменти, їхня роль у клітині. Лабораторне дослідження «Властивостей ферментів»

6

7

 

Нуклеїнові кислоти. Роль нуклеїнових кислот як носія спадкової інформації.

Практична робота № 1. Розв’язання елементарних вправ зі структури білків та нуклеїнових кислот

7

8

 

АТФ.

8

9

 

Узагальнення з теми: « Хімічний склад клітини»

Тема 2.Структура клітини

10

 

Структура еукаріотичної клітини:

9

11

 

Цитоплазма та органели.

10

12

 

Ядро, його структурна організація та функції.

11

13

 

Типи клітин та їхня порівняльна характеристика Лабораторна робота № 1. Вивчення структурно-функціональної різноманітності клітин.

12

14

 

Рослинна та тваринна клітини

13

15

 

Методи дослідження клітин. Типи мікроскопії.

14

Тема 3. Принципи функціонування клітини

16

 

Обмін речовин та енергії.

15

17

 

Основні шляхи розщеплення органічних речовин в живих організмах.

16

18

 

Біохімічні механізми дихання.

17

19

 

Фотосинтез: світлова та темнова фаза.

18

20

 

Хемосинтез.

19

21

 

Базові принципи синтетичних процесів у клітинах та організмах

20

22

 

Узагальнення з тем: «Структура та принципи функціонування клітини»

Тема 4. Збереження та реалізація спадкової інформації

23

 

Подвоєння ДНК; репарація пошкоджень ДНК.

21

24

 

Транскрипція.

22

25

 

Основні типи РНК.

23

26

 

Генетичний код.

24

27

 

Біосинтез білка. Практична робота №2.Розв’язування елементарних вправ з реплікації, транскрипції та трансляції

25

28

 

Гени та геноми

26-27

29

 

Поділ клітин: клітинний цикл, мітоз. Лабораторне дослідження: фаз мітозу (на прикладі клітин кореня цибулі).

28

30

 

Мейоз.

29

31

 

Статеві клітини та запліднення. Етапи індивідуального розвитку.

30

32

 

Узагальнення з теми: «Збереження та реалізація спадкової інформації»

Тема 5. Закономірності успадкування ознак

33

 

Генотип та фенотип. Алелі

31

34

 

Закони Менделя. Ознака як результат взаємодії генів.

32-33

35

 

Поняття про зчеплення генів і кросинговер.

34

36

 

Генетика статі й успадкування, зчеплене зі статтю. Спадкові захворювання людини.

35

37

 

Форми мінливості. Лабораторні дослідження мінливості в рослин і тварин.

36

38

 

Мутації: види мутацій, причини та наслідки мутацій.

37

39

 

Класичні методи генетичних досліджень. Проект Складання власного родоводу та демонстрація успадкування певних ознак (за вибором учня) / родовід родини видатних людей (за вибором учня)

38

40

 

Сучасні методи молекулярної генетики. Практична робота № 2. Складання схем схрещування.

39

41

 

Узагальнення з теми: «Закономірності успадкування ознак »

Тема 6. Еволюція органічного світу

42

 

Популяції живих організмів та їх основні характеристики.

40

43

 

Розвиток еволюційних поглядів.

41

44

 

Еволюційні фактори.

42

45

 

Механізми видоутворення.

43

46

 

Роль палеонтології, молекулярної генетики в обґрунтуванні теорії еволюції.

44

47

 

Еволюція людини. Етапи еволюції людини.

45

48

 

Світоглядні та наукові погляди на походження та історичний розвиток життя

46

49

 

Узагальнення з теми: «Еволюція органічного світу»

Тема 7. Біорізноманіття

50

 

Основи еволюційної філогенії та систематики.

47

51

 

Основні групи організмів: бактерії, археї, еукаріоти. Неклітинні форми життя: віруси. Огляд основних еукаріотичних таксонів

48-49

Тема 8. Надорганізмові біологічні системи

52

 

Екосистема. Різноманітність екосистем.

50

53

 

Харчові зв’язки, потоки енергії та колообіг речовин в екосистемах.

51-52

54

 

Біотичні, абіотичні та антропічні (антропогенні, техногенні) фактори.

53

55

 

Стабільність екосистем та причини її порушення.

54

56

 

Біосфера як цілісна система.

55

57

 

Захист і збереження біосфери, основні заходи щодо охорони навколишнього середовища.

56

58

 

Проект (дослідницький) Виявлення рівня антропогенного та техногенного впливу в екосистемах своєї місцевості

57

59

 

Контрольна робота з тем: «Біорізноманіття» та «Надорганізмові біологічні системи»

Тема 9. Біологія як основа біотехнології та медицини

60

 

Одомашнення рослин і тварин. Поняття про селекцію. Методи селекції.

58-59

61

 

Традиційні біотехнології

60

62

 

Основи генетичної та клітинної інженерії. Роль генетичної інженерії в сучасних біотехнологіях і медицині.

61

63

 

Огляд традиційних біотехнологій

62

64

 

Генетично модифіковані організми

63

65

 

Узагальнення з теми: «Біологія як основа біотехнології та медицини»

Узагальнення

66

 

Основні загальні властивості живих систем

64

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, 9 клас, Планування
Додано
13 серпня 2018
Переглядів
864
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку