Календарне планування з географії для 6 класу.
Складено відповідно до:
Програми : «Географія 6-9 класи» (наказ МОН від 07.06.2017р. №804)
Підручника: Географія. 6 клас/ В.Ю. Пестушко, Г.Ш. Уварова.- К. Генеза, 2014
ЗАГАЛЬНА ГЕОГРАФІЯ
6 КЛАС
(70 годин, 2 години на тиждень)
Складено відповідно до:
Програми : «Географія 6-9 класи» (наказ МОН від 07.06.2017р. №804)
Підручника: Географія. 6 клас/ В.Ю. Пестушко, Г.Ш. Уварова.- К. Генеза, 2014
№ |
Дата |
Корекція |
Зміст уроку |
Домашнє завдання |
Вступ (2 години) |
||||
1. |
|
|
Знайомство з наукою про Землю та її жителів |
Опрацювати §1 та с. 3-4 підручника. Скласти список книг з географії, які є вдома. Виписати географічні терміни та назви з однієї книги. |
2. |
|
|
Географічні дослідження. Дослідження. Спостереження за змінами в природі |
§ 2 Розпочати проведення регулярних спостережень за погодою. |
Розділ І. Розвиток географічних знань про Землю (5 години) |
||||
3. |
|
|
Уявлення про Землю в давнину. |
§ 3 |
4. |
|
|
Відкриття нових земель. |
§4-5 2. Позначити на к. к. маршрути подорожей.
|
5. |
|
|
Навколосвітні експедиції, їх географічне значення |
§ 5. Знайти геогр. об’єкти, які названі на честь Дж. Кука, підписати їх на к. к. |
6. |
|
|
Освоєння полярних широт. Сучасні географічні дослідження. |
§ 6-7 Підготуватися до підсумково-узагальнюючого уроку |
7. |
|
|
Підсумково-узагальнюючий урок за темою «Вступ» та розділом «Розвиток географічних знань про Землю» |
Повторити §§ 1-7. |
Розділ ІІ. Земля на плані і карті (11 годин+2 год. резерв) Тема 1. Орієнтування на місцевості (2 год.) |
||||
8. |
|
|
Способи орієнтування на місцевості |
§ 8. |
9. |
|
|
Компас. Поняття про азимут |
§ 9. Виготовити найпростіший магнітний компас |
Тема 2. Способи зображення Землі (6 год.) |
||||
10. |
|
|
Способи зображення Землі. |
§ 10. Скласти 5 запитань до тексту параграфа. |
11. |
|
|
Масштаб і його види
|
|
12. |
|
|
Практична робота №1 (оцінювана) «Розв’язування задач використанням різних видів масштабу». |
|
13. |
|
|
Умовні знаки плану. Визначення напрямків на плані. |
§ 12. |
14. |
|
|
Складання плану за допомогою умовних топографічних знаків. |
§ 13. Скласти зашифрований лист за допомогою умовних знаків і призначте в ньому зустріч своїм друзям. |
15. |
|
|
Географічна карта |
§ 14-15. Знайти різні види умовних позначень геогр.. карт, намалювати їх у зошиті |
Тема 3. Географічні координати (3 год.) |
||||
16. |
|
|
Градусна сітка на глобусі й географічній карті |
§ 16 |
17. |
|
|
Географічні координати |
§ 17 |
18. |
|
|
Правила відліку географічної широти і довготи |
§ 18. |
19. |
|
|
Практична робота № 2 (оцінювана). Визначення географічних координат за географічною картою |
Визначити географічні координати деяких столиць країн світу. |
20. |
|
|
Підсумково-узагальнюючий урок |
|
Розділ ІІІ. Оболонки Землі (41 години) Тема 1. ЛІТОСФЕРА (12 +1 год) |
||||
21. |
|
|
Внутрішня будова Землі |
§ 19.розпочати роботу над міні-проектом про унікальні форми рельєфу Землі. |
22. |
|
|
Будова літосфери, її властивості. Літосферні плити, наслідки їх переміщення. |
§ 20 Підписати на контурній карті найбільші літосферні плити. |
23. |
|
|
Рухи земної кори. Внутрішні процеси, що зумовлюють зміни в земній корі та на поверхні земної кулі. |
§ 21. |
24. |
|
|
Землетруси. |
§ 22. Описати руйнівний землетрус. Спланувати свої можливі дії. |
25. |
|
|
Вулканізм і вулкани, гейзери. Сейсмічні пояси Землі. Практична робота № 4 (початок). Позначення на контурній карті рівнин, гір, вулканів суходолу та серединно-океанічних хребтів |
§ 23. Створити модель вулкана з пластиліну (в розрізі, вулкан у стані спокою та під час виверження). |
26. |
|
|
Зовнішні процеси, що обумовлюють зміну земної кори |
§ 24-25. |
27. |
|
|
Мінерали, гірські породи. Корисні копалини та їх значення в житті та діяльності людини. |
Опрацювати опорний конспект Дослідити, які корисні коп.. було використано в облашт.. вашого житла |
28. |
|
|
Відносна та абсолютна висота. Зображення нерівностей земної поверхні на плані й карті |
§ 26. |
29. |
|
|
Основні форми рельєфу Землі. Рівнини Практична робота № 4 (продовження). Позначення на контурній карті рівнин, гір, вулканів суходолу та серединно-океанічних хребтів. |
§ 27. Позначити на контурній карті України рівнини. Скласти кросворд, використовуючи назви рівнин. |
30. |
|
|
Основні форми рельєфу Землі. Гори Практична робота № 4 (продовження). Позначення на контурній карті рівнин, гір, вулканів суходолу та серединно-океанічних хребтів. |
§ 28. |
31. |
|
|
Рельєф дна океану. Практична робота № 4 (закінчення). Позначення на контурній карті рівнин, гір, вулканів суходолу та серединно-океанічних хребтів. |
§ 29. |
32. |
|
|
Унікальні форми рельєфу земної кулі, їх охорона |
§ 30. |
33. |
|
|
Контрольна робота |
|
Тема 2. АТМОСФЕРА (12+1 год) |
||||
34. |
|
|
Будова атмосфери, властивості повітря в тропосфері. |
§ 31. Знайти в Інтернеті інформацію про основні способи вивчення атмосфери |
35. |
|
|
Добовий хід температури повітря, причини його коливання. Практична робота №4 (початок). Розв’язування задач на зміну температури повітря й атмосферного тиску з висотою. |
§ 32. Розв’язати задачу. |
36. |
|
|
Річний хід температури повітря. Теплові пояси |
§ 33. Підготувати повідомлення про температурні рекорди на Землі. |
37. |
|
|
Атмосферний тиск. Практична робота №4 (закінчення). Розв’язування задач на зміну температури повітря й атмосферного тиску з висотою. |
§ 34. Скласти задачі на визначення атмосферного тиску на різній висоті. |
38. |
|
|
Вітер |
§ 35. Користуючись календарем погоди, скласти розу вітрів одного з місяців. |
39. |
|
|
Вода в атмосфері
|
§ 36. Скласти діаграму хмарності за календарем спостережень на один будь-який місяць. |
40. |
|
|
Хмари й туман |
§ 37. |
41. |
|
|
Атмосферні опади |
§ 38. Скласти діаграму кількості опадів |
42. |
|
|
Погода, її елементи, мінливість |
§ 39-40. Записати в зошит приклади народних прикмет про погоду. |
43. |
|
|
Практична робота № 5 (оцінювана). Складання графіка зміни температури повітря, діаграм хмарності та опадів, рози вітрів, їх аналіз |
Повторити §§ 31-40. |
44. |
|
|
Клімат. Кліматичні пояси. Зміни клімату |
§ 41. |
45. |
|
|
Вплив людини на атмосферу і клімат. |
§ 42. З’ясуйте, які джерела забруднення повітря є у вашому населеному пункті |
46. |
|
|
Підсумково-узагальнюючий урок |
|
Тема 3. ГІДРОСФЕРА (12 годин) |
||||
47. |
|
|
Загальна кількість води на Землі, її розподіл між частинами гідросфери. |
§ 43. Скласти схему світового кругообігу води |
48. |
|
|
Світовий океан і його частини. Острови в океані Практична робота №6 (початок). . Позначення на контурній карті назв океанів, морів, проток, заток, островів, річок, озер. |
§ 44. Скласти кросворд за номенклатурою Світового океану |
49. |
|
|
Властивості вод Світового океану. Рух води у Світовому океані. |
§§ 45-46. Напишіть план дій під час цунамі |
50. |
|
|
Багатства вод Світового океану. Океан та людина |
§ 47. Скласти кросворд з десяти питань до теми «Світовий океан». |
51. |
|
|
Води суходолу. Річки Практична робота №6 (продовження). Позначення на контурній карті морів, проток, заток, островів; річок, озер. |
§ 48. Підготувати повідомлення про одну з річок України |
52. |
|
|
Живлення, водний режим і робота річок. |
§ 49. Описати режим річки, що протікає у вашій місцевості |
53. |
|
|
Озера. Штучні водойми Практична робота №6 (закінчення). Позначення на контурній карті морів, проток, заток, островів; річок, озер, водоспадів. |
§ 50. Описати (за власним планом) найближчу до школи штучну водойму. |
54. |
|
|
Болота, особливості їх утворення та поширення. |
§ 51. Скласти п’ять запитань- «чомучок» до тексту параграфа |
55. |
|
|
Льодовики й багаторічна мерзлота |
§ 52. |
56. |
|
|
Підземні води. Термальні і мінеральні води. |
§ 53. Підготувати усне повідомлення «Як економити підземні води?» |
57. |
|
|
Значення вод суходолу для природи і людини. Охорона вод Світового океану і суходолу. |
§ 54. |
58. |
|
|
Підсумково-узагальнюючий урок |
|
Тема 4. БІОСФЕРА ТА ҐРУНТИ (2 години) |
||||
59. |
|
|
Складові частини біосфери |
§ 55. |
60. |
|
|
Ґрунт. Вплив господарської діяльності людини на ґрунтовий покрив, рослинний і тваринний світ суходолу й океану |
§ 56. Скласти кросворд з назвами різних типів ґрунтів. |
Тема 5. ПРИРОДНІ КОМПЛЕКСИ (3 години) |
||||
61. |
|
|
Географічна оболонка — найбільший природний комплекс Землі |
§ 57. |
62. |
|
|
Природні зони Землі. |
§ 58. |
63. |
|
|
Практична робота № 7. Складання опису одного з природних комплексів своєї місцевості (за типовим планом) |
§ 59. Повторити §§ 55-58 |
Розділ ІV. ПЛАНЕТА ЛЮДЕЙ (5 годин) Тема 1.КІЛЬКІСТЬ І РОЗМІЩЕННЯ НАСЕЛЕННЯ ЗЕМЛІ (2 години) |
||||
64. |
|
|
Населення Землі |
§ 60 |
Тема 2. ДЕРЖАВИ СВІТУ (2 години) |
||||
65. |
|
|
Найбільші за площею та чисельністю населення держави світу.
|
§ 61. Скласти кросворд, використовуючи назви держав та їхніх столиць. |
66. |
|
|
Держави-сусіди України на політичній карті світу. Практична робота №8. Позначення на контурній карті кордонів найбільших держав та їх столиць |
§ 62 |
Тема 3. ВПЛИВ ЛЮДИНИ НА ПРИРОДУ (1 година+резерв) |
||||
67. |
|
|
Вплив господарської діяльності людини на природу |
§ 63. Підготувати міні-проектів з утилізації побутових відходів. |
68. |
|
|
Забруднення довкілля та його охорона Дослідження. Розробка міні-проекту з утилізації побутових відходів |
§ 64. |
69. |
|
|
Підсумково-узагальнюючий урок |
Повторити §§ 1-64. |
70. |
|
|
Урок-подорож «Країна Географія» |
|