ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів
(зі змінами, затвердженими наказом МОН від 07.06.2017 № 804)
Авторський колектив під керівництвом О. М. Ніколенко
Сайт МОНУ http://www.mon.gov.ua/
https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/navchalni-programi-5-9-klas
Ніколенко О. М. Світова література: підруч. для 6 кл. загальноосвіт. навч. закл. –
К.: Грамота, 2014 р.
Усього – 35 годин (1 година на тиждень)
Клас |
6 |
|
Семестри |
І |
ІІ |
Контрольні роботи у формі:
|
2 1 1 |
2 1 1 |
Уроки розвитку мовлення* (РМ) |
1 (у) |
2 (п) |
Уроки позакласного читання (ПЧ) |
1 |
1 |
Перевірка зошитів |
4 |
5 |
№ з/п |
Тема уроку |
Кількість годин |
Дата |
Примітки |
ВСТУП |
||||
1. |
Література як вид мистецтва. Художній образ, поняття про традиційний образ, вічний образ. |
1 |
|
|
МІФИ НАРОДІВ СВІТУ |
||||
2. |
Поняття про міф. Основні тематичні групи міфів, відображення єдності людини й природи в них. Грецькі міфи. Міф про Прометея. Велич подвигу Прометея заради людей. Уславлення цивілізації в міфі. |
1 |
|
|
3. |
Міфи про Геракла. Поетизація в образі Геракла могутності й мужності, покликаних на боротьбу зі злом. Зображення одвічної мрії людства про крила в міфі «Дедал і Ікар». |
1 |
|
|
4. |
Індійські міфи. Творення. Про створення ночі. Про потоп. Про золоті часи. |
1 |
|
|
Мудрість байки |
||||
5. |
Байка як літературний жанр, її характерні ознаки. Езоп. «Лисиця і виноград». Втілення людських якостей в алегоричних образах в байці Езопа та їхня мораль. |
1 |
|
|
6. |
І. А. Крилов. «Квартет». Моральні проблеми в байці, яскравість алегоричних образів. |
1 |
|
|
7. |
Позакласне читання №1. І. А. Крилов. «Вовк і ягня». |
1 |
|
|
Пригоди і фантастика |
||||
8. 9. |
Жуль Верн. «П’ятнадцятилітній капітан». Тема духовного випробування людини в романі. Образ Діка Сенда, моральні якості героя, його мужність і людяність. |
1 |
|
|
1 |
|
|||
10. |
Чарльз Діккенс. «Різдвяна пісня в прозі». Сюжет і композиція повісті. Динаміка образу Скруджа, його духовне переродження. |
1 |
|
|
11. |
Контрольний твір на тему: «Що в житті людини найцінніше?» (за повістю Ч. Діккенса «Різвяна пісня у прозі») |
1 |
|
|
12 13. |
Микола Васильович Гоголь. «Ніч перед Різдвом». Народні традиції і звичаї у творі.
|
2 |
|
|
14. |
Контрольна робота з тем «Вступ. Міфи народів світу. Мудрість байки. Пригоди і фантастика. М. Гоголь». |
1 |
|
|
15. |
Розвиток мовлення №1 (усно). Складення висловлювання про враження від прочитаних творів. |
1 |
|
|
ЛЮДСЬКІ СТОСУНКИ |
||||
16. |
Антон Павлович Чехов. Викриття пристосуванства, підлабузництва в оповіданні А. П. Чехова «Хамелеон». |
1 |
|
|
17. |
Оповідання А. П. Чехова «Товстий і тонкий». Діалог як основна форма розкриття сюжету в оповіданні. Символічність назв оповідань А. П. Чехова. |
1 |
|
. |
ІІ семестр |
||||
18 19 |
Джек Лондон. «Жага до життя». Проблеми життя і смерті, дружби й зрадництва у творі. Характеристика героїв оповідання Дж. Лондона «Жага до життя». |
1 |
|
|
1 |
|
|
||
20 |
Володимир Галактіонович Короленко. «Сліпий музикант». . Образ Максима Яценка, твердість його переконань, увага й повага до інших. Українська природа, народні образи й традиції в повісті В. Короленко «Сліпий музикант». |
1 |
|
|
21 |
Контрольна робота №2 з теми «Людські стосунки». Контрольний твір «Життя людини – це боротьба». |
1 |
|
|
Поетичне бачення світу |
||||
22. |
Мацуо Басьо. Хайку. Відображення японських уявлень про красу в ліриці митця. Зображення станів природи, широта художнього змісту хайку Мацуо Басьо. Лаконізм форми, роль художньої деталі, підтекст у хайку Мацуо Басьо. |
1 |
|
Напам’ять: 2 хайку (за вибором) |
23. |
Роберт Бернс. «Моє серце в верховині…». Ідея любові до батьківщини у вірші. Антитеза рідний край – чужина. Елементи фольклору (традиційні образи, постійні епітети, повтори та ін.) у вірші Р. Бернса «Моє серце в верховині…». |
1 |
|
Напам’ять: вірш «Моє серце в верховині…»
|
24. |
Генрі Лонгфелло. «Пісня про Гайавату» (1 розділ). Міфи північноамериканських індіанців, їх втілення в поемі. Ідеї миру, національного єднання, служіння народові в «Пісні про Гайявату». |
1 |
|
|
25. |
Розвиток мовлення №2 (письмово). Характеристика образу Гайявати за ключовими цитатами. |
1 |
|
|
ОБРАЗ МАЙБУТНЬОГО В ЛІТЕРАТУРІ |
||||
26 27 |
Рей Дуглас Бредбері. «Усмішка». Тривога за руйнування духовних цінностей в оповіданні. Образ Тома, його динаміка в оповіданні Бредбері «Усмішка». |
1 |
|
|
1 |
|
|||
28. |
Роберт Шеклі. «Запах думки». Утвердження сили людської думки у творі. Духовне й фізичне випробування Кліві. Гуманістичний зміст оповідання «Запах думки» – віра в перемогу людського розуму. |
1 |
|
|
СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА. ЗРОСТАННЯ І ВЗАЄМИНИ ЗІ СВІТОМ |
||||
29. |
Астрід Анна Емілія Ліндґрен. «Міо, мій Міо». Основні відомості про письменницю. Образи головних героїв роману А. Ліндґрен «Міо, мій Міо». |
1 |
|
|
30. |
Моральні цінності, перемога добра над злом у романі «Міо, мій Міо». |
1 |
|
|
31. |
Міхаель Андреас Гельмут Енде. «Джим Ґудзик і машиніст Лукас». Мешканці фантастичної країни Усландії: Король, машиніст Лукас, пан Ермель, пані Ваас. |
1 |
|
|
32. |
Фантастична подорож Джима Ґудзика і машиніста Лукаса. |
1 |
|
|
33 |
Контрольна робота №6 з тем «Образ майбутнього в літературі», «Сучасна література». Тестові завдання.. |
1 |
|
|
34. |
Позакласне читання №4. Памела Треверс. Казкова повість «Мері Поппінс». Образ головної героїні. |
1 |
|
|
ПІДСУМКИ |
||||
35. |
Сучасна українська література для дітей і про дітей (огляд). Узагальнення і систематизація навчального матеріалу. Підведення підсумків. Рекомендації до літнього читання. |
1 |
|
|