Тип уроку: Розвиток мовлення (письмово)
Методична примітка: Якщо коротко, то спарклайн використовується в розповідях, де показано сюжети «як є» та «як могло би бути». Для цього в історії має бути контраст. Наприклад, порівняння сподівань персонажа із реальністю, бажання щось змінити в житті, мотивація до певних дій чи досягнення мрії через подолання труднощів.
Цей прийом активно використовують маркетологи. Наприклад, вас може надихнути на написання цікавої розповіді відеореклама цукерок Snickers із лозунгом «Ти – не ти, коли голодний!». («Суперсила сторітелінгу: ідеї для цікавих уроків» https://naurok.com.ua/post/supersila-storitelingu-ide-dlya-cikavih-urokiv)
В цілому алгоритм дій буде наступним:
Історія може бути вигаданою від початку і до кінця, але також можна використовувати цілком реальні події. Так буде навіть краще, адже випадки з життя завжди викликають величезну цікавість. Зверніть увагу: розповідь має бути емоційною та динамічною, події мають йти одна за одною. («Метод Storytelling: як зацікавити дітей, розповідаючи історії» https://naurok.com.ua/post/metod-storytelling-yak-zacikaviti-ditey-rozpovidayuchi-istori)
№ |
Етапи уроку |
Дидактичні прийоми етапів уроку |
Зміст фрагменту уроку |
1 |
Організаційний етап |
«Смайлики» (емоційне налаштування на роботу) |
|
2. |
Оголошення теми, мети і завдань уроку. Мотивація |
«Дивуй!» «Цікаві історії з життя І.А. Крилова»
Епіграф |
Перевага У літературу Крилов увійшов як поет, драматург, прозаїк, критик, журналіст. Якось його запитали, чого з–поміж усіх поетичних жанрів він віддав перевагу байці? Іван Андрійович відповів: «Байка зрозуміла кожному: її читають і слуги, і діти». Говорять, що байка «вік свій одробила» І час її списать в архів... П.Шабатін - З епіграфа постала проблема, яку будемо розв’язувати протягом уроку: чи це так чи ні? У вирішенні цього питання допоможуть ваші знання про байки, а також спарклайн-історії на основі класичних сюжетів байок, авторами яких стане кожний з вас. |
3. |
Актуалізація набутих знань |
Гра «Закінчи речення»
Технологія «Коло думок» |
Байка – це невеликий ... Байка складається з ... Мораль – це... Обов’язковим для байки є... Алегорія – це відображення в образах тварин (рослин, предметів)... Персонажами байки є... Байкар – це той...
Розум, досвідченість, дружелюбність, ввічливість, підтримка, нікчемність, лінощі, хитрість, заздрість, запопадливість. |
4. |
Пояснення нового матеріалу |
«Приваблива мета» *
«Практичність теорії» * - пам’ятка |
Сьогодні будемо вчитися писати свої спарклайн-історії. «Що це за витвір мистецтва?» - спитаєте ви. Це розповідь, де відображаються сюжети «як є» та «як могло би бути». Тобто, історія буде побудована на контрасті (антоніми).
Як це правильно зробити – будемо вчитися!
лев: сила і влада; мурашка: працьовитість і заощадливість; лисиця: хитрість і підступність; заяць: боягузство і швидкість
- Кому складно написати свою байку, можна обрати байку, яку ви знаєте та змінити або доповнити її своїм фіналом. |
5. |
Відпрацювання вмінь |
«Бережливе опитування» * |
- Хто має бажання поділитися своїми думками з приводу визначення моралі, проблеми і героїв своєї історії? |
6. |
Підбиття підсумків уроку |
Метод «Прес» |
- Нагадайте мені, яка проблема була визначена на початку уроку? Правильно: говорять, що байка «вік свій одробила» і час її списать в архів... - Чи згодні ви з цим висловом? Відповідь за такою формою: Я вважаю, що... ...тому що... Наприклад... Отже... |
7. |
Домашнє завдання |
|
Написати власну байку (змінити фінал класичної байки) |