Історія України 10 клас. Профільний рівень. 105 годин на рік, 3 годин на тиждень. За навчальною програмою для закладів загальної середньої освіти «Історія України.10-11 класи», затвердженою Наказом Міністерства освіти і науки України № 236 від 21.02.2019 року. Підручник В. Власова, С. Кульчицького «Історія України» 10 клас. Профільний рівень.
№ |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності |
|
1 |
|
Повторення. Вступ Україна і світ на порозі ХХ ст.: основні тенденції соціально-економічного, політичного та культурного розвитку. ХХ століття у світовій історії. Періодизація історії України ХХ ст. Завдання і структура курсів історії України та всесвітньої історії ХХ – початку ХХІ ст. Особливості курсу історії України 1914–1945 рр. |
Знати: – характерні риси “короткого ХХ століття”; – територіальні межі розселення українців як етносу; – етнічний і соціальний склад населення України початку ХХ ст.; – алгоритми опрацювання таких видів історичних джерел, як плакати, фото- і кінодокументи тощо. Розуміти: – поняття: світова війна, політичний режим, національна держава, соціальна революція, національна революція, модернізм; – особливості розвитку українського суспільства на початку ХХ ст. Уміти: – застосувати знання про періодизацію історії як інструмент для розуміння особливостей розвитку українських земель у першій половині ХХ ст.; – показати на історичній карті держави-метрополії та їх колоніальні володіння; території українських земель, що входили до складу Російської імперії та Австро-Угорщини; – зіставити території розселення українців початку ХХ ст. і сучасної України; – визначити основні тенденції соціально-економічного, політичного та культурного розвитку України і світу на зламі ХІХ–ХХ ст.; – здобувати інформацію, використовуючи підручники та зіставляти різні компоненти підручників із історії України та всесвітньої історії. |
|
Розділ 1. УКРАЇНА В РОКИ ПЕРШОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ
|
||||
2 |
|
Україна в геополітичних планах країн Антанти і Центральних держав |
Знати: – сутність українського питання напередодні війни; геополітичних планів країн Антанти і Центральних держав щодо українських земель; – позиції українських політичних сил напередодні та в умовах війни; – місце, перебіг і результати воєнних операцій, що відбувалися на території України в 1914–1917 рр.: Галицька битва, Горлицький прорив, Брусиловський прорив, Червневий наступ, бойові дії на Чорному морі; – бойовий шлях легіону Українських січових стрільців. Розуміти: – поняття: Перша світова війна, окупаційний режим, військове генерал-губернаторство, депортація; – особливості становища українців у районах бойових дій; – особливості російського окупаційного режиму на українських теренах, що входили до складу Австрії; – причини розходжень українських політичних сил у ставленні до війни; – причини та наслідки створення українських добровольчих військових формувань і сплеску доброчинного руху в Україні. Уміти: – встановити синхронність подій Першої світової війни на українських територіях, що входили до складу Російської імперії та Австро-Угорщини, і на Західному фронті; використовувати карту як джерело інформації про події Першої світової війни на українських землях; – висловити аргументовані судження щодо ставлення українських політичних сил Наддніпрянщини і західноукраїнських земель до Першої світової війни; – охарактеризувати повсякдення різних верств населення в умовах Першої світової війни; – скласти характеристики історичних діячів: Михайла Галущинського, Вільгельма Франца фон Габсбурга-Лотрінгена (Василя Вишиваного), Андрія Жука, Григорія Коссака, Костя Левицького. |
|
3 |
|
Війна та українські політичні сили. Головна українська рада. Союз визволення України. Загальна українська рада.
|
|
|
4 |
|
Воєнні дії на території України в 1914-1915 рр. |
|
|
5 |
|
Воєнні дії на території України в 1916-1917 рр. |
|
|
6 |
|
Українці в арміях воюючих держав. Українські січові стрільці. |
|
|
7 |
|
Практичне заняття. Українські січові стрільці – перше у вітчизняній історії національне військо. |
|
|
8 |
|
Політика Рос. ім. та Австро-Угорщини на українських землях у 1914–1917 рр |
|
|
9 |
|
Практичне заняття. Перша світова як виклик людському виживанню: жінки у війні, діти-сироти, біженці, військовополонені, скалічені солдати |
|
|
10 |
|
Навчальний проект. Культурно-просвітницька діяльність Українських січових стрільців. |
|
|
11 |
|
Узагальнення: «Україна в роки Першої світової війни» |
|
|
12 |
|
Урок контролю (і корекції) навчальних досягнень учнів з розділу «Україна в роки Першої світової війни». |
|
Розділ 2. ПОЧАТОК УКРАЇНСЬКОЇ РЕВОЛЮЦІЇ
|
||||
13 |
|
Причини, рушійні сили та періодизація Української революції 1917–1921 рр. Українська Центральна Рада. Всеукраїнський національний конгрес. Українізація армії. Вільне козацтво. |
Знати: – етапи Української революції 1917–1921 рр.; – дати утворення УЦР, проголошення УНР і незалежності УНР, бою під Крутами, утворення Кримської Народної Республіки. Розуміти: – вплив світових подій на внутрішньоукраїнські процеси; – наслідки боротьби політичних партій за вплив на населення України; – природу виникнення, причини й наслідки війн більшовицької Росії з УНР. Уміти: – визначити хронологічні межі Української революції та синхронізувати історичні події періоду; – використовувати карту як джерело інформації про події Української революції у березні 1917 – квітні 1918 рр.; – проаналізувати й порівняти змісти універсалів УЦР, причини і наслідки укладення УНР Брестського мирного договору; – визначити чинники, що впливали на зміни курсу УЦР упродовж березня 1917 – квітня 1918 рр.; – визначити здобутки і прорахунки УЦР у державотворчому процесі, обґрунтувати висловлені судження; – давати аргументовану оцінку діяльності в період УЦР Петра Болбочана, Володимира Винниченка, Михайла Грушевського, Сергія Єфремова, Миколи Міхновського. |
|
14 |
|
Практичне заняття. Автономісти і самостійники: порівняльний аналіз програмних документів українських політичних партій. |
|
|
15 |
|
Відносини Центральної Ради з Тимчасовим урядом. І Універсал Української Центральної Ради. Генеральний секретаріат. |
|
|
16 |
|
ІІ Універсал УЦР. Виступ самостійників. |
|
|
17 |
|
Прихід до влади у Росії більшовиків: позиція УЦР. Боротьба за владу в Києві 28-31 жовтня 1917 р. ІІІ Універсал УЦР. |
|
|
18 |
|
Внутрішня та зовнішня політика Центральної Ради після проголошення Української народної Республіки. Встановлення кордонів. Галицько-буковинський курінь січових стрільців. |
|
|
19 |
|
Події 1917 року в Криму. Курултай і Кримська народна Республіка. Кримськотатарський національний рух. |
|
|
20 |
|
Початок агресії більшовицької Росії проти УНР. Проголошення в Харкові більшовицької влади в УНР. Перша війна більшовицької Росії з УНР. Бій під Крутами. |
|
|
21 |
|
ІV Універсал УЦР: проголошення незалежності УНР. Більшовицько-російська окупація України. |
|
|
22 |
|
Мирний договір УНР з Центральними державами. Практичне заняття «Джерела про Брестський мирний договір» |
|
|
23 |
|
Вигнання більшовиків із території УНР. Похід Петра Болбочана на Крим. |
|
|
24 |
|
Практичне заняття. Державне будівництво Української Центральної Ради: здобутки і прорахунки. |
|
|
25 |
|
Навчальний проект. Питання суверенності, соборності й територіальної цілісності України під час революції в світлі історичних джерел |
|
|
26 |
|
Узагальнення: «Українська революція». |
|
|
27 |
|
Урок контролю (і корекції) навчальних досягнень учнів з розділу «Початок української революції» |
|
|
Розділ 3. РОЗГОРТАННЯ УКРАЇНСЬКОЇ РЕВОЛЮЦІЇ. БОРОТЬБА ЗА ВІДНОВЛЕННЯ ДЕРЖАВНОСТІ
|
||||
28 |
|
Українська Держава. Внутрішня та зовнішня політика. |
Знати: – дати утворення ЗУНР і проголошення Акта злуки, Чортківської офензиви; – перебіг Першого та Другого зимових походів; – форми та основні ознаки національної державності часів Української революції: УНР за Української Центральної Ради, Українська Держава, УНР за Директорії, ЗУНР. Розуміти: – поняття: гетьманат, Директорія, Чортківська офензива, націонал-комунізм, терор, продовольча розкладка, Воєнний комунізм, реквізиція, політична і трудова еміграція, лінія Керзона; – значення Акта злуки УНР і ЗУНР як вияву волі українців до консолідації етнічних земель та свідчення національної самоідентифікації населення України; – особливості розбудови Армії УНР та Української Галицької армії; – відмінності державотворчих процесів в УНР, Українській Державі, ЗУНР; – вплив рішень Паризької мирної конференції та Варшавської угоди на перебіг боротьби за українську державність, визвольних змагань і державотворчих процесів в Україні на розвиток української культури; – значущість творчого доробку українських митців для національної і світової культури; – причини політичної еміграції українців, її центри та ідейні течії; напрями і наслідки трудової еміграції в 1914–1921 рр.; – ставлення різних груп населення до революційних процесів. Уміти: – встановити послідовність і синхронність подій Української революції (на національному, регіональному і локальному рівнях); – оперувати хронологічним і понятійним матеріалом для пояснення таких явищ, як гетьманат, денікінський режим, отаманщина, “воєнний комунізм”, червоний терор; – вказати на карті території УНР, Української Держави, ЗУНР; держави з центрами української політичної еміграції; – виявити специфіку розвитку громадського і релігійного життя, мистецтва, освіти і науки за часів УНР, Української Держави та ЗУНР; – висловити аргументоване судження про результати Української революції 1917–1921 рр.; – визначити особливості розвитку української культури та повсякденного життя людей у 1914–1921 рр.; – розкрити роль в Українській революції Марка Безручка, Нестора Махна, Михайла Омеляновича-Павленка, Олександра Удовиченка; – охарактеризувати політичну та/або мистецьку діяльність Павла Скоропадського, Георгія Нарбута, Євгена Петрушевича та Симона Петлюри. |
|
29 |
|
Зародження повстанського руху. Кримські крайові уряди. Спроби приєднати Крим до України. |
|
|
30 |
|
Антигетьманське повстання і відновлення УНР. Директорія. Трудовий конгрес. |
|
|
31 |
|
Розпад Австро-Угорської імперії і західноукраїнські землі. Листопадовий зрив. Проголошення ЗУНР. Державне будівництво. |
|
|
32 |
|
Початок польсько-української війни. Українська Галицька армія. Злука УНР і ЗУНР та її історичне значення. |
|
|
33 |
|
Український національний рух у Буковині й у Закарпатті. Хотинське повстання. Військова присутність Антанти на півдні України. |
|
|
34 |
|
Друга війна більшовицької Росії з УНР. Антибільшовицький повстанський рух. Реорганізація Директорії УНР. Державне будівництво та національна політика. |
|
|
35 |
|
Більшовицько-російська окупація України. Український націонал-комунізм. Формування державної системи УСРР. Політика воєнного комунізму. Червоний терор. |
|
|
36 |
|
Отаманщина. Холодноярська республіка. Практичне заняття. «Отаманщина і повстанський антибільшовицький рух: ідейні основи і практика». |
|
|
37 |
|
Наступ польських військ. Чортківська офензива. Окупація польськими військами території Західної області УНР. Наступ об’єднаних українських армій. Наступ білогвардійських військ на Київ. |
|
|
38 |
|
Денікінський режим в Україні. Перший Зимовий похід. Повернення більшовицького режиму. Український націонал-комунізм. |
|
|
39 |
|
Варшавська угода. Війна союзницьких українсько-польських військ проти більшовиків у 1920 р. Розгром більшовиків під Варшавою - Замостям. |
|
|
40 |
|
Поразка Збройних сил Півдня Росії. Червоний терор у Криму. |
|
|
41 |
|
Повстанський рух 1920–1921 рр. Другий Зимовий похід. Поразка та наслідки українського визвольного руху. |
|
|
42 |
|
Нові тенденції розвитку культури 1914-1921 рр. Повсякденне життя. |
|
|
43 |
|
Освіта. Наука. |
|
|
44 |
|
Мистецтво. Культурно-освітня діяльність громадських організацій. |
|
|
45 |
|
Релігійне життя. |
|
|
46 |
|
Урок контролю (і корекції) навчальних досягнень учнів з розділу «Розгортання української революції. Боротьба за відновлення державності» |
|
|
47 |
|
Узагальнення: «Результати Української революції 1917–1921 рр.» |
|
|
Розділ 4 Встановлення й утвердження тоталітарного режиму в Україні. |
||||||||
48 |
|
Формальний та реальний статус УСРР у «договірній федерації» радянських республік. Утворення СРСР: наслідки для України |
Знати: – хронологічні межі перебування УСРР у складі СРСР, нової економічної політики та політики коренізації в УСРР; існування УАПЦ, політики Великого терору; – дати утворення Кримської АСРР у складі РФСРР та Молдавської АСРР у складі УСРР; переходу до форсованої індустріалізації та суцільної колективізації в УСРР; Голодомору; відкритих політичних процесів 1920-х – початку 1930-х рр. – головні місця масових розстрілів, поховань жертв Голодомору та репресій національного, регіонального і локального рівнів. Розуміти: – поняття: комуністичний режим, сталінізм, директивна економіка, Великий терор, хлібозаготівлі, продрозкладка, розкуркулення, коренізація, українізація, Голодомор, геноцид, “чорна дошка”, Розстріляне відродження, культ особи, соціалістичне змагання, УАПЦ, соціалістичний реалізм; – суть та наслідки непу, політики коренізації, форсованої індустріалізації, насильницької колективізації та масових репресій; – природу комуністичного тоталітарного режиму та особливості його встановлення в Україні; – протиріччя між комуністичним вченням і новою економічною політикою, доктриною інтернаціоналізму та політикою коренізації, розвитком індустрії та планованою індустріалізацією, кооперуванням і колективізацією, між дійсним та визначеним конституцією 1937 р. державно-політичним статусом УРСР, пропагандистським ідеалом і реальним образом радянської людини; – голод 1921–1923 рр., Голодомор і масові репресії як злочини радянського тоталітарного режиму; – причини, методи та наслідки ідеологізації національно-культурного життя в УРСР; – мету зросійщення більшовиками України; – взаємозалежність між встановленням єдиновладдя Йосипа Сталіна, закріпленням однопартійності, переслідуванням і ліквідацією церкви та змінами в масовій свідомості людей; – різницю між художньо-стилістичними особливостями творів, написаних митцями Розстріляного відродження, й апологетами соціалістичного реалізму. Уміти: – встановити послідовність подій історії України 1921–1939 рр.; – вказати на карті регіони масового голоду 1921–1923 рр., Голодомору, індустріальні новобудови в УСРР, місця антибільшовицьких повстань; – визначити передумови, причини та масштаби соціально-економічних перетворень радянського тоталітарного режиму, масових репресій, нищення української інтелігенції та політичної еміграції; – визначити особливості втягування російською владою України до складу СРСР; спроможність застосування норм конституції “соціалізму, що переміг” у повсякденному житті радянської людини в УРСР; – визначити особливості розвитку української культури в 1921–1939 рр.; – обстоювати правову оцінку Голодомору як геноциду Українського народу; – охарактеризувати громадсько-політичну та/або мистецьку діяльність Олександра Довженка, Леся Курбаса, Василя Липківського, Миколи Скрипника, Миколи Хвильового, Олександра Шумського. |
§37-38, п 2,3, з 6 с 161 |
||||
49 |
|
Адміністративно-територіальний поділ УСРР. Утворення Кримської АСРР у складі РФСРР. |
|
|||||
50 |
|
Національна політика радянської влади в УСРР. Молдавська АСРР. |
§37-38, п 4, з 3, 5 |
|||||
51 |
|
Антибільшовицький повстанський рух. Масовий голод 1921–1923 рр. |
§37-38, п 1 з 2 |
|||||
52 |
|
Впровадження непу в УСРР. |
§39-40, п1,2 з 3,5,6 с 165 |
|||||
53 |
|
Суспільно-політичне життя. Ліквідація багатопартійності. |
§39-40 п 3 |
|||||
54 |
|
Політика коренізації в УСРР: ставлення влади та населення. Згортання та наслідки українізації. |
§39-40, п4 з 8 |
|||||
55 |
|
Релігійне життя в УСРР. Українська автокефальна православна церква (УАПЦ). Антицерковна політика влади та її наслідки. Ліквідація УАПЦ. |
§49-50, п 4. |
|||||
56 |
|
Хлібозаготівельні кризи. Форсована індустріалізація. |
§41-42, п3,4 з2,3,4 |
|||||
57 |
|
Створення військово-промислового комплексу. Згортання непу і перехід до директивної економіки. |
§41-42, п1,2 з5 с 179 |
|||||
58 |
|
Розкуркулення і насильницька колективізація. Опір селянства. Примусові хлібозаготівлі. |
§43-44 п1,2 з 3 с 187 |
|||||
59 |
|
Голодомор 1932–1933 рр. – геноцид Українського народу. Масштаби та наслідки Голодомору. Національно-демографічні зміни. |
§43-44, п 3 з 6 с 188 |
|||||
60 |
|
Практичне заняття Голодомор мовою документів, свідчень, чисел. |
§45-46, з 2,3 с 193 |
|||||
61 |
|
Формування культу особи Йосипа Сталіна. Порушення прав людини в умовах тоталітарного режиму. Масові репресії та їх ідеологічне виправдання. |
§47-48, п 1,2 з 3,6 с 202 |
|||||
62 |
|
Політичні процеси 1920-х – початку 1930-х рр. |
§47-48, п 3 з 5 |
|||||
63 |
|
Великий терор. Биківня та інші місця масових поховань жертв репресій. Припинення українізації. Посилення русифікаторської політики. Розстріляне відродження. |
|
|||||
64 |
|
Навчальний проект. Розстріляне відродження: доля духовно-культурного та літературно-мистецького покоління 1920-х рр. в Україні |
§49 |
|||||
65 |
|
Конституція УРСР 1937 року. Ідеологізація національно-культурного життя радянської України. |
§53-54 |
|||||
66 |
|
Практичне заняття. Пропагандистський ідеал радянської людини. |
§53-54 |
|||||
67 |
|
Освіта. Наука. |
§51-52 п1-3. з 1,3 с 218 |
|||||
68 |
|
Мистецькі спілки у 1920–1930-х рр. Митці Розстріляного відродження й апологети соцреалізму. |
§51-52 п4,5 з2,4,5 |
|||||
69 |
|
Узагальнення: «Встановлення й утвердження тоталітарного режиму в Україні.» |
|
|||||
70 |
|
Урок контролю (і корекції) навчальних досягнень учнів з розділу «Встановлення й утвердження тоталітарного режиму в Україні.» |
|
|||||
Розділ 5 Західноукраїнські землі в міжвоєнний період. |
||||||||
71 |
|
Правовий статус українських земель у складі Польщі. Національна політика та міжнаціональні відносини. Осадництво. Пацифікація. |
Знати: – хронологічні межі перебування і правовий статус західноукраїнських земель у складі Польщі, Румунії,Чехословаччини; – дати утворення УНДО, ОУН, проголошення незалежності Карпатської України. Розуміти: – поняття: осадництво, пацифікація, русини, східні креси, національна кооперація, інтегральний націоналізм, український націоналістичний рух, Карпатська Січ; – особливості та головні риси національної політики Польщі, Румунії, Чехословаччини щодо українського населення; – історичні умови формування ідейних течій українського руху в західноукраїнських землях; – передумови формування та зміст теорії інтегрального націоналізму; – вплив міжнародних відносин міжвоєнного періоду на долю регіону. Уміти: – синхронізувати події політичного, соціально-економічного та культурного життя українських земель у складі Польщі, Румунії, Чехословаччини та УСРР у 1921–1939 рр.; – використовувати карту як джерело інформації про розподіл українських територій між державами Центрально-Східної Європи в 1921–1939 рр.; – аргументувати особисті судження щодо
|
|||||
72 |
|
Економічне і соціальне становище населення. Українська кооперація. Просвітні організації краю. Українські політичні організації. Українське народно-демократичне об’єднання. Українська військова організація й Організація українських націоналістів. |
||||||
73 |
|
Українські землі у складі Румунії. Татарбунарське повстання. Суспільно-політичне життя. Українська національна партія. |
||||||
74 |
|
Українські землі у складі Чехословаччини. Правовий статус Закарпаття. Суспільно-політичне і економічне життя. |
||||||
75 |
|
Карпатська Україна. Карпатська Січ. Практичне заняття. «Срібна земля. третя спроба утвердити незалежність України у ХХ столітті». |
||||||
76 |
|
Культурне й релігійне життя на західноукраїнських теренах в умовах іноземного панування. Політичне та культурне життя української еміграції. |
||||||
77 |
|
Навчальний проект. Історія рідного краю в контексті загальноукраїнських подій 1914-1939 рр. |
||||||
78 |
|
Урок контролю (і корекції) навчальних досягнень учнів з розділу «Західноукраїнські землі в міжвоєнний період» |
||||||
Розділ 6 Україна в роки Другої світової війни |
||||||||
79 |
|
Українське питання в міжнародній політиці напередодні Другої світової війни. Радянсько-німецькі договори 1939 р. Початок Другої світової війни. Українські в польській армії. Розкол ОУН. |
Знати: – зміст українського питання в міжнародній політиці напередодні Другої світової війни; – цілі та напрями німецько-радянської співпраці від серпня 1939 р. до червня 1941 р.; – основні воєнні дії, що відбувалися на території України в період Другої світової війни; – хронологічні межі окупації України нацистами та їх союзниками; – дати проголошення Акта відновлення Української Держави, депортації комуністичним режимом кримських татар та інших народів Криму. Розуміти: – природу Другої світової війни як найбільшої за проявами і наслідками трагедії в історії людства; – поняття: країна-агресор, пакт, радянізація, бліцкриг, окупаційний режим, евакуація, мобілізація, новий порядок, похідні групи, чорносвитники, остарбайтери, воєнний злочин, Голокост; – причини, зміст та наслідки політики радянізації Західної України; – вплив окупаційного режиму на спосіб життя та свідомість населення; – причини польсько-українського протистояння, роль німецької окупаційної влади та радянських партизанів у його загостренні; – природу виникнення та наслідки явищ часів війни: Голокосту, таборів смерті, тактики “випаленої землі”, депортацій етнічних груп і народів; – причини розколу ОУН, виникнення українського визвольного руху та його військово-політичної формації – УПА; – руйнівні наслідки Другої світової війни для України; – вплив війни на українську культуру (під окупацією, в евакуації, у вигнанні) та повсякденне життя українців. Уміти: – встановити хронологічну послідовність і синхронізувати події Другої світової війни в Україні та поза її межами; – використовувати карту як джерело інформації про оборонні та наступальні операції на території України, пересування ворогуючих сторін і рух лінії фронту, адміністративно-територіальні утворення часів нацистського окупаційного режиму на території України; – висловити аргументовані судження щодо анексії Радянським Союзом у 1939–1940 рр. і радянізації нових українських територій, політичного та соціально-економічного становища в Україні напередодні німецько-радянської війни, правового статусу громадян на анексованих територіях; – пояснити причини і наслідки окупації України та польсько-українського протистояння; – обстоювати власні судження щодо ролі й місця українців у військових формуваннях держав Об’єднаних Націй у роки Другої світової війни та вирішення українського питання на завершальному етапі війни; – визначити тенденції розвитку національної культури воєнної доби; – охарактеризувати одну з історичних постатей часів війни: Івана Багряного, Олени Вітер, Кузьми Дерев’янка |
|||||
80 |
|
Окупація Червоною армією Галичини, Волині, Північної Буковини, Хотинщини та Південної Бессарабії. |
||||||
81 |
|
Радянізація нових територій. Масові політичні репресії 1939-1940 рр. Політичне та соціально-економічне становище в Україні напередодні німецько-радянської війни. |
||||||
82 |
|
Бойові дії в 1941–1942 рр. Відступ Червоної армії. Мобілізаційні заходи. Тактика «випаленої землі» та інші злочини комуністичного тоталітарного режиму. |
||||||
83 |
|
Окупація України військами Німеччини та її союзниками. Новий порядок. |
||||||
84 |
|
Остарбайтери. Військовополонені. Концтабори. Масове знищення мирного населення. |
||||||
85 |
|
Голокост. Трагедія Бабиного Яру. Праведники народів світу в Україні. |
||||||
86 |
|
Опір окупантам. Український визвольний рух. Проголошення Акта відновлення Української Держави. Поліська Січ. |
||||||
87 |
|
Українська повстанська армія. Українська головна визвольна рада. |
||||||
88 |
|
Український визвольний рух. |
||||||
89 |
|
Українсько-польське протистояння |
||||||
90 |
|
Радянський партизанський рух. |
||||||
91 |
|
Бойові дії 1942–1943 рр. |
||||||
92 |
|
Бої на Лівобережжі влітку–восени 1943 р. Чорносвитники. |
||||||
93 |
|
Битва за Дніпро. Вигнання німецьких військ та їхніх союзників з Правобережної та Південної України |
||||||
94 |
|
Депортація кримських татар та інших народів Криму. |
||||||
95 |
|
Завершення бойових дій на території України |
||||||
96 |
|
Українці у військових формуваннях держав Об’єднаних Націй. |
||||||
97 |
|
Українське питання на Ялтинській і Потсдамській конференціях. |
||||||
98 |
|
Внесок українського народу в перемогу над нацизмом. Ціна війни |
||||||
99 |
|
Культура в роки війни. Література. |
||||||
100 |
|
Освіта і наука. |
||||||
101 |
|
Образотворче мистецтво. Музика та кіно. |
||||||
102 |
|
Практичне заняття. Війна в пам’ятниках рідного краю. Війна в об’єктиві камери |
||||||
103 |
|
Узагальнення: з розділу «Україна в роки Другої світової війни» |
||||||
104 |
|
Урок контролю (і корекції) навчальних досягнень учнів з розділу «Україна в роки Другої світової війни» |
||||||
105 |
|
Урок узагальнюючого повторення з курсу. |
||||||
|
|
– дати історичну оцінку масштабам втрат українського народу від воєнних дій, злочинів комуністичного та нацистського тоталітарних режимів, виявляти розуміння глибини трагедії українців як бездержавної нації в той час;
|
||||||