6-й клас
(17 год, 0,5 год на тиждень)
№ уроку |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
Домашнє завдання |
Примітки |
ВСТУП (1 година) |
||||
1 |
|
Українознавство як цілісна системна наука, що вивчає українську людину, Україну та світове українство. Українська людина, Україна та українство як цілісні органічні частини вселюдства |
|
|
Тема 1. Я – УКРАЇНЕЦЬ (3 години) |
||||
2 |
|
Українська людина у світі природи. Вплив природи на людину: здоров’я, характер, мислення і т. ін. Вплив людини на «здоров’я» природи. |
|
|
3 |
|
Особистість, її складники. Становлення особистості, її розвиток. |
|
|
4 |
|
Аналіз та оцінка себе як особистості. Практичне заняття № 1 .Покликання людини. До чого я покликаний? Тематичне оцінювання № 1 |
|
|
Тема 2. МОЯ РОДИНА, МІЙ РІД (2 години) |
||||
5 |
|
Я, моя родина, мій рід. Дерево мого роду як дерево життя (світове дерево).Відображення ідеї роду в давній українській міфології. |
|
|
6 |
|
Народна мудрість про родинні та родові цінності, єдність, цінність родини. Мудрість у мові мого роду, передача досвіду поколінь. |
|
|
Тема 3. МІЙ УКРАЇНСЬКИЙ НАРОД (5 годин) |
||||
7 |
|
Практичне заняття № 2. Символіка української вишивки та писанки, орнаментики глиняних виробів, фресок та мозаїк Софії Київської, книжних мініатюр як бачення світу українцями. |
|
|
8 |
|
Тематичне оцінювання № 2. Підсумковий урок за І семестр |
|
|
9 |
|
Традиційні ремесла українців (ковальство, різьбярство, ювелірне мистецтво та ін.) як творчість та господарська діяльність. |
|
|
10 |
|
Практичне заняття № 3. Календарно-обрядове коло українців як святотворення. Ставлення українців до своїх свят. Свято як явище об’єднання українського світу (світів Прави, Нави та Яви). Моє улюблене свято з календарно-обрядового кола. |
|
|
11 |
|
Краса рідного слова, пісні. Тематичне оцінювання № 3 |
|
|
Тема 4. МОЯ ДЕРЖАВА – Україна (2 години) |
||||
12 |
|
Цінності української держави: її громадяни, національні традиції, мова, територія, природні ресурси, технології. та ін. Українська мова державна мова України, державотворчий об’єднуючий чинник. |
|
|
13 |
|
Держава твориться перемогами. Перемога – змога долати перешкоди під час ладотворення. Звитяжність українського народу-переможця. Українське лицарство від найдавніших часів до сьогодення. Військо в українській державі. Українські державотворці, герої-оборонці. Історичні та легендарні постаті (Кирило Кожум’яка, Ярослав Мудрий, Іван Мазепа, Симон Петлюра, Олег Ольжич, Роман Шухевич, Іван Кожедуб). |
|
|
Тема 5. УКРАЇНА ТА УКРАЇНЦІ У СВІТІ (4 години) |
||||
14 |
|
Міжнародне співробітництво України у світі. Діяльність Ярослава Мудрого та Володимира Мономаха. |
|
|
15 |
|
Військово-дипломатична діяльність запорізького січового козацтва. Перемоги козаків у Європі. Григорій Орлик – маршал Франції. |
|
|
16 |
|
Практичне заняття № 4. Києво-Могилянська академія – міжнародний освітній центр. Зарубіжні історики, географи, мандрівники про Україну (Геродот, Г. Л. де Боплан, П. Алеппський). Українці – дослідники інших країв: М. Миклухо-Маклай, М.Пржевальський) |
|
|
17 |
|
Підсумковий урок. Тематичне оцінювання № 4 |
|
|