Українська мова
І семестр – 4 години на тиждень
ІІ семестр – 3 години на тиждень
За програмою 121 година на рік
Зведений перелік робіт з підсумкової перевірки,
які проводяться в 4 класі з української мови
Вид перевірки |
4 клас |
|
І сем. |
ІІ сем. |
|
Читання* |
– |
– |
Списування |
1 |
1 |
Диктант |
1 |
2 |
Перевірка мовних знань і вмінь |
1 |
2 |
Письмовий переказ |
1 |
– |
Діалог (усно або письмово) |
1 |
|
Підсумкова контрольна робота/ Державна підсумкова атестація |
– |
1 |
Загальна кількість перевірок за семестр |
5 |
6 |
Словникові слова
Аеропорт, ввéчері, вдень, взúмку, вісімдесятú, влі́тку, восенú, вперéд, врáнці, врівноваженість, вчóра, гардероб, держáва, дисциплі́на, життєрадісний, ззáду, кіломéтр, лівóруч, мізúнець, мільйóн, назáд, напáм'ять, наполегливість, океáн, оптимізм, попéреду, посерéдині, правóруч, п'ятдесятú, п'ятсóт, сімдесятú, спільнота, справедливість, температýра, тепéр, творчість, трамвáй, тролéйбус, футбóл, шерéнга, шістнáдцять, шістдесятú, шістсóт, щогодúни, щотижня.
І семестр
№ з/п |
Тема уроку |
Повторення |
Дата |
Мова і мовлення |
|||
1 |
Державний Гімн України. Мова – жива скарбниця історії народу (впр.1-5). |
|
|
2 |
Неперервне поповнення словникового складу мови. Старі й нові слова в мові. Сучасна українська мова. (впр.6-8). |
|
|
3 |
Усне і писемне мовлення. (впр.9-10). |
|
|
4 |
Культура мовленнся і спілкування в різних мовленнєвих ситуаціях. (впр.11-17). Узагальнення і систематизація знань учнів з теми «Мова і мовлення». |
|
|
Текст |
|||
5 |
Закріплення поняття про будову текстів різних типів (опис, розповідь, есе). Тема, мета висловлювання. Заголовок. (впр.18-20). |
|
|
6 |
Слова,найважливіші для висловлювання думки в реченні, тексті. Засоби зв’язку речень у тексті. Навчальний діалог (впр.21-24). |
|
|
7 |
Засоби зв’язку речень у тексті. Редагування текту. (впр. 25-28). |
|
|
8 |
Урок розвитку зв’язного мовлення 1. |
|
|
9 |
Поділ тексту на частини. План тексту. Роль абзаців. (впр. 29-32). |
|
|
10 |
Особливості тексту-міркування: твердження, докази, висновки. Побудова тексту-міркування. (впр. 33-36). |
|
|
11 |
Особливості текстів-описів. Мета текстів. Художній і науково-популярний тексти-описи. (впр.37-41). |
|
|
12 |
Порівняння художнього і наукового текстів. Складання тексту-міркування на тему «Чи можуть тварини спілкуватия?» (впр. 42-45). |
|
|
13 |
Особливості змісту і побудови тексту есе. |
|
|
14 |
Замітка до стінгазети. Колективне написання замітки на основі вражень від екскурсії (впр.46-47). |
|
|
15 |
Вправляння у написанні листа. Навчальний діалог. Узагальнення і систематизація знань і вмінь учнів з теми «Текст» (впр. 48-49). |
|
|
16 |
Урок розвитку зв’язного мовлення 2. |
|
|
17 |
Контрольна робота: письмовий переказ. |
|
|
Речення |
|||
18 |
Аналіз контрольної роботи. Види речень за метою висловлювання та інтонацією (впр.50-53). |
Тема, мета висловлюван ня. Заголовок. |
|
19 |
Основа речення. Зв’язок слів у реченні. (впр.). |
Текст - опис |
|
20 |
Установлення зв’язків між словами в реченні. Складання речень за схемами. (впр.54-57). |
Засоби зв’язку речень у тексті. |
|
21 |
Поняття про однорідні члени речення. Головні і другорядні однорідні члени речення. Кома при однорідних членах речення. (впр.58-62). |
Текст-розповідь |
|
22 |
Поєднання однорідних членів за допомогою інтонації, сполучників. (впр.63-65). |
Текст |
|
23 |
Складання речень з однорідними членами речення. Поширення їх залежними словами. Граматичні питання до однорідних членів речення. Узагальнення і систематизація знань і вмінь учнів з теми «Речення». (впр.66-73). |
Роль абзаців у тексті. |
|
24 |
Урок розвитку зв’язного мовлення 3. |
Поділ тексту на частини. План тексту. |
|
25 |
Контрольна робота: діалог (письмово) |
|
|
Слово. Значення слова |
|||
26 |
Аналіз контрольної роботи. Слово. Значення слова. Складання речень (впр.74-78). |
Види речень за метою висловлюван ня та інтонацією |
|
27 |
Будова слова. Добір споріднених слів. Розбір слів за будовою(впр.79-83). |
Основа речення. |
|
28 |
Спостереження за словами , що належать до різних частин мови та службовими словами. (впр.84-86). |
Зв’язок слів у реченні. |
|
Іменник |
|||
29 |
Іменник як частина мови. Лексичне значення (абстрактне і загальне) (впр.87-91). |
Однорідні члени речення. |
|
30 |
Іменники-синоніми, іменники-антоніми. Багатозначність іменників. Пряме і переносне значення іменників. Навчальний діалог (впр.92-96). |
Головні і другорядні члени речення. |
|
31 |
Рід і число іменників. (впр.97-99). |
Поєднання однорідних членів за допомогою сполучників. |
|
32 |
Урок розвитку зв’язного мовлення 4. |
Поділ тексту на частини. План тексту. |
|
33 |
Відмінювання іменників. Початкова форма іменників. Складання тексту-розповіді. Письмо з пам’яті (впр. 100-106). |
Будова слова. |
|
34 |
Розрізнення відмінків іменників з однаковими закінченнями. Редагування текту (впр.107-110). |
Добір споріднених слів. |
|
35 |
Контрольна робота: списування. |
|
|
36 |
Чергування кінцевих приголосних у коренях іменників різного роду в давальному і місцевому відмінках однини. (впр.111-115). |
Розбір слів за будовою |
|
37 |
Чергування голосних у коренях іменників жіночого та чоловічого роду в однині. (впр.116-120). |
Іменник як частина мови. |
|
38 |
Правопис закінчень іменників жіночого роду на - а, (-я) в родовому відмінку однини (впр.121-124). |
|
|
39 |
Правопис закінчень іменників чоловічого роду в родовому відмінку однини (впр. 125-128). |
Іменники-синоніми. |
|
40 |
Закінчення іменників жіночого і чоловічого роду в орудному відмінку однини (впр. 129-133). |
Іменники-антоніми. |
|
41 |
Урок розвитку зв’язного мовлення 5. |
Поділ тексту на частини. План тексту. |
|
42 |
Закінчення іменників чоловічого роду з основою на –р, ворудному відмінку однини (впр. 134-136). |
Багатознач ність іменників. |
|
43 |
Закінчення іменників чоловічого роду у давальному та місцевому відмінках однини (впр.137-140 ). |
Пряме і переносне значення іменників. |
|
44 |
Правопис закінчень іменників у множині (впр. 141-146). |
Рід і число іменників. |
|
45 |
Уживання іменників із прийменниками у різних відмінках. Засвоєння літературних форм іменників у місцевому відмінку множини з прийменником по . Узагальнення і систематизація знань і вмінь учнів з теми «Іменник» (впр. 147-150). |
Рід і число іменників. |
|
46 |
Контрольна робота: Перевірка мовних знань і вмінь з теми «Іменник». |
Іменник |
|
Прикметник |
|||
47 |
Аналіз контрольної роботи. Прикметник як частина мови. Роль прикметників у мовленні (впр. 151-154) |
Відмінювання іменників. |
|
48 |
Прикметники-синоніми, прикметники- антоніми. Уживання прикметників у прямому та переносному значенні (впр. 155-159). |
Початкова форма іменників. |
|
49 |
Урок розвитку зв’язного мовлення 6. |
Будова тексту. |
|
50 |
Вживання прикметників у художніх та науково-популярних текстах(без уживання терміна) (впр. 160-162). |
Розрізнення відмінків іменників з однаковими закінченнями. |
|
51 |
Вправи на доцільне використання прикметників у мовленні. Спостереження за виражальними можливостями прикметників- антонімів у прислів’ях (впр. 163-167). |
Чергування кінцевих приголосних у коренях іменників в давальному і місцевому відмінках однини. |
|
52 |
Порівняння прикметників та іменників. Зв'язок прикметників з іменниками в реченні. Складання усної розповіді про прикметник за поданим планом (впр.168-170). |
Чергування голосних у коренях іменників жіночого та чоловічого роду в однині. |
|
53 |
Змінювання прикметників за родами та числами у сполученні з іменниками (впр. 171-173). |
Правопис закінчень іменників жіночого роду на - а, (-я) в родовому відмінку однини |
|
54 |
Контрольна робота. Диктант В.О.Сухомлинський «Рідна земля». |
Прикметник |
|
55 |
Відмінювання прикметників в однині (впр. 174-178). |
Правопис закінчень іменників чоловічого роду в родовому відмінку однини |
|
56 |
Визначення відмінків прикметників у реченні(впр. 179-181). |
Закінчення іменників жіночого і чоловічого роду в орудному відмінку однини |
|
57 |
Урок розвитку зв’язного мовлення 7. |
Будова тексту. |
|
58 |
Вправи на визначення відмінків прикметників за відмінком та закінченням іменника (впр.182-186). |
Визначення відмінків іменників |
|
59 |
Вимова й написання найуживаніших прикметників із суфіксами -ськ, -зьк,-цьк (пр. 187-191). |
Закінчення іменників чоловічого роду з основою на –р, ворудному відмінку однини |
|
60 |
Уживання знака м’якшення перед закінченням прикметників (192- 195). |
Закінчення іменників чоловічого роду у давальному та місцевому відмінках однини |
|
|
ІІ семестр |
|
|
61 |
Вживання прикметників для всебічної характеристики предметів. Побудова сполучень слів і речень з прикметниками в різних відмінкових формах, введення їх у текст (впр.196-201). |
Правопис закінчень іменників у множині |
|
62 |
Форми давального і місцевого відмінків однини прикметників жіночого роду (впр. 202-205). |
Уживання іменників із прийменниками у різних відмінках. |
|
63 |
Відмінювання прикметників у множині. Узагальнення і систематизація знань і вмінь учнів з теми «Прикметник» (впр. 206-215) |
Прикметник |
|
64 |
Урок розвитку зв’язного мовлення 8. |
Будова тексту. |
|
|
Числівник |
|
|
65 |
Загальне уявлення про числівник як частину мови (впр. 216-219). |
Прикметники-синоніми. |
|
66 |
Вимова і правопис найуживаніших числівників, уживання їх у мовленні. Написання оголошення (впр.220-223). |
Прикметники- антоніми. |
|
67 |
Практичне ознайомлення з формами родового відмінка числівників 50, 60, 70, 80. Складання речень із числівниками (впр. 224-226). |
Уживання прикметників у прямому та переносному значенні. |
|
68 |
Питання до кількісних і порядкових числівників. Навчальний діалог. |
Змінювання прикметників за родами у сполученні з іменниками. |
|
69 |
Узагальнення і систематизація знань учнів з теми «Числівник». Складання усної розповіді про ластівку за фотоілюстраціями та запитаннями (впр. 227-230). |
Змінювання прикметників за числами у сполученні з іменниками. |
|
70 |
Урок розвитку зв'язного мовлення 9. |
Будова тексту. |
|
71 |
Контрольна робота 6: диктант. |
Числівник |
|
|
Займенник |
|
|
72 |
Аналіз контрольної роботи. Поняття про займенник як частину мови. Спостереження за роллю різних займенників у тексті (впр. 231-234). |
Відмінювання прикметників в однині. |
|
73 |
Особові займенники. Вживання особових займенників у текстах. Складання речень за малюнками (впр.235-240). |
Визначення відмінків прикметників у реченні |
|
74 |
Вживання особових займенників у текстах. Складання кінцівки твору (впр.241-243). |
Вимова й написання прикметників із суфіксами -ськ, -зьк,-цьк |
|
75 |
Відмінювання особових займенників. Складання речень зі словами ввічливості (впр. 244-250). |
Уживання знака м’якшення перед закінченням прикметників. |
|
76 |
Урок розвитку зв'язного мовлення 10. |
Текст |
|
77 |
Написання займенників з прийменниками. Форми займенників 3-ої особи однини і множини в орудному відмінку (впр. 251-255). |
Форми давального і місцевого відмінків однини прикметників жіночого роду |
|
78 |
Роль займенників у текстах. Побудова сполучень слів і речень із займенниками в різних формах. Удосконалення текстів, шляхом використання займенників замість лексичних повторів (впр. 256-260). |
Відмінювання прикметників у множині. |
|
79 |
Узагальнення і систематизація знань учнів з тем «Числівник», «Займенник». |
Займенник, числівник. |
|
80 |
Контрольна робота: перевірка мовних знань і вмінь з теми «Числівник», «Займенник». |
Займенник, числівник. |
|
|
Дієслово |
|
|
81 |
Аналіз контрольної роботи. Повторення вивченого про дієслово. Роль дієслів у реченні (впр.261-264). |
Вимова і правопис найуживаніших числівників. |
|
82 |
Урок розвитку зв'язного мовлення 11. |
Текст, будова тексту. |
|
83 |
Дієслова-синоніми, дієслова-антоніми, багатозначні дієслова. Вживання дієслів у прямому і переносному значеннях (впр.265-269). |
Написання числівників 50, 60, 70, 80 в родовому відмінку. |
|
84 |
Особливості речень з однорідними присудками. Побудова речень з однорідними присудками. Доповнення тексту казки (впр. 270-274). |
Кількісні і порядкові числівники. |
|
85 |
Роль дієслів у текстах-розповідях і текстах-описах (впр. 275-278). |
Займенник |
|
86 |
Неозначена форма дієслова (початкова форма). (впр.279-281). |
Особові займенники. |
|
87 |
Змінювання дієслів за часами. Складання речень із різними часовими формами дієслів (впр.282-285). |
Відмінювання особових займенників. |
|
88 |
Урок розвитку зв'язного мовлення 12. |
Текст, будова тексту. |
|
89 |
Змінювання дієслів за числами (впр.286-289). |
Відмінювання особових займенників. |
|
90 |
Дієслова теперішнього часу. Змінювання дієслів теперішнього часу за особами і числами (впр. 290-294). |
Написання займенників з прийменниками. |
|
91 |
Дієслова майбутнього часу. Змінювання дієслів майбутнього часу за особами і числами (впр. 295-298). |
Форми займенників 3-ої особи однини і множини в орудному відмінку. |
|
92 |
Правопис особових закінчень дієслів 1-ї особи (впр. 299-301). |
Дієслова-синоніми, дієслова-антоніми, багатозначні дієслова. |
|
93 |
Правопис особових закінчень дієслів 2-ї особи (впр.302-305). |
Вживання дієслів у прямому і переносному значеннях. |
|
94 |
Правопис особових закінчень дієслів 3-ї особи (впр. 306-309). |
Однорідні присудки. |
|
95 |
Урок розвитку зв'язного мовлення 13. |
Текст, будова тексту. |
|
96 |
Дієслова минулого часу. Змінювання дієслів минулого часу за родами і числами (впр. 310-314).
|
Неозначена форма дієслова |
|
97 |
Дієслова на -ся (-сь) (впр. 315-318). |
Змінювання дієслів за часами. |
|
98 |
Розбір дієслова як частини мови. Повторення вивченого про дієслово (впр. 319-322). |
Змінювання дієслів за числами. |
|
99 |
Контрольна робота: перевірка мовних знань і вмінь з теми «Дієслово». |
Дієслово. |
|
|
Прислівник |
|
|
100 |
Аналіз контрольної роботи. Поняття про прислівник як частину мови (впр. 323-325). |
Змінювання дієслів теперішнього часу за особами і числами |
|
101 |
Урок розвитку зв'язного мовлення 14. |
Текст, будова тексту |
|
102 |
Роль прислівників - синонімів у мовленні. Складання письмової розповіді про веселку (впр. 326-328). |
Змінювання дієслів майбутнього часу за особами і числами |
|
103 |
Роль прислівників - антонімів у мовленні (впр. 329-331) |
Правопис особових закінчень дієслів 1-ї особи. |
|
104 |
Однорідні другорядні члени речення, виражені прислівниками. Складання усного висловлювання за поданим початком (впр. 333- 335). |
Правопис особових закінчень дієслів 2-ї особи. |
|
105 |
Роль однорідних членів речення, виражених прислівниками. Усне продовження казки (впр. 336-338). |
Правопис особових закінчень дієслів 3-ї особи. |
|
106 |
Роль прислівників у художніх і науково-популярних текстах. Складання письмового опису ранньоквітучої рослини (за вибором) (впр.339-341).
|
Змінювання дієслів минулого часу за родами і числами. |
|
107 |
Урок розвитку зв'язного мовлення 15. |
Текст, абзац. |
|
108 |
Правопис найуживаніших прислівників (впр. 342-345). Контрольна робота: списування. |
Прислівник. |
|
109 |
Порівняльна характеристика прислівників з іншими частинами мови. Узагальнення і систематизація знань учнів з теми «Прислівник» (впр. 346-350). |
Словникові слова. |
|
110 |
Контрольна робота: диктант. |
Прислівник. |
|
|
Повторення вивченого в 1-4 класах
|
|
|
111 |
Аналіз контрольної роботи. Повторення вивченого про текст, основну думку тексту, заголовок (впр. 351-353). |
|
|
112 |
Повторення вивченого про звуки мовлення, позначення їх буквами. Звуко-буквений аналіз слів (354-358). |
|
|
113 |
Підсумкова контрольна робота / Державна підсумкова атестація. |
|
|
114 |
Урок розвитку зв'язного мовлення 16. |
|
|
115 |
Повторення вивченого про частини мови. Розбір речень за частинами мови (впр. 363-366). |
|
|
116 |
Повторення вивченого про види речень за метою висловлювання та інтонацією. Однорідні члени речення (впр. 367-373). |
|
|
117 |
Повторення вивченого про будову слова, спільнокореневі слова, про зв’язок слів у реченні. Складання розповіді за поданими словами (впр.359-362). |
|
|
118 |
Аналіз контрольної роботи. Повторення вивченого про функціональне значення в мовлення різних частин мови (впр. 374-381). |
|
|
119 |
Урок розвитку зв'язного мовлення 17. |
|
|
120-121 |
Узагальнення і систематизація знань учнів. Підсумок за рік.
|
|
|
ІІ семестр
№ |
Тема уроку |
Д/з |
Дата |
|
Числівник |
|
|
65 |
Загальне уявлення про числівник як частину мови. |
с.109, №215 |
|
66 |
Вимова і правопис найуживаніших числівників, уживання їх у мовленні. |
с.114, №223 |
|
67 |
Практичне засвоєння вимовляння і письма та відмінкових форм окремих числівників. |
с.115, №226 |
|
68 |
Питання до кількісних і порядкових числівників. |
с.118, №230 |
|
69 |
Урок розвитку зв'язного мовлення. |
|
|
70 |
Контрольна робота: диктант. |
|
|
71 |
Аналіз контрольної роботи. Повторення вивченого про числівник. |
|
|
|
Займенник |
|
|
72 |
Поняття про займенник як частину мови. Спостереження за роллю різних займенників у тексті. |
с.121, №234 |
|
73 |
Особові займенники. Вживання особових займенників у текстах. |
с.123, №239 |
|
74 |
Займенники 1-ї, 2-ї і 3-ї особи однини і множини. |
с.125, №243 |
|
75 |
Відмінювання особових займенників. |
с.128, №250 |
|
76 |
Розвиток зв'язного мовлення. |
|
|
77 |
Вживання займенників з прийменниками. |
с.129, №255 |
|
78 |
Побудова сполучень слів і речень із займенниками в різних формах. Удосконалення текстів, шляхом використання займенників замість лексичних повторів. |
с.132, №260 |
|
79 |
Контрольна робота з мовної теми («Числівник», «Займенник») |
|
|
80 |
Аналіз контрольної роботи. Повторення вивченого. |
|
|
|
Дієслово |
|
|
81 |
Аналіз контрольної роботи. Повторення вивченого про дієслово. |
с.135, №264 |
|
82 |
Урок розвитку зв'язного мовлення. |
|
|
83 |
Дієслова-синоніми, дієслова-антоніми, багатозначні дієслова. Вживання дієслів у прямому і переносному значеннях. |
с.137, №269 |
|
84 |
Особливості речень з однорідними присудками. |
с.139, №274 |
|
85 |
Роль дієслів у текстах розповідного та описового характеру. |
с.141, №278 |
|
86 |
Неозначена форма дієслова (початкова форма) |
с.142, №281 |
|
87 |
Змінювання дієслів за часами. |
с.145, №285 |
|
88 |
Урок розвитку зв'язного мовлення. |
|
|
89 |
Змінювання дієслів за числами. |
с.147, №289 |
|
90 |
Дієслова теперішнього часу |
с.149, №294 |
|
91 |
Дієслова майбутнього часу. |
с.152, №298 |
|
92 |
Правопис особових закінчень дієслів 1-ї особи. |
с.154, №301 |
|
93 |
Правопис особових закінчень дієслів 2-ї особи. |
с.156, №305 |
|
94 |
Правопис особових закінчень дієслів 3-ї особи. |
с.158, №309 |
|
95 |
Урок розвитку зв'язного мовлення. |
|
|
96 |
Дієслова минулого часу.
|
с.160, №314 |
|
97 |
Дієслова на -ся (-сь) |
с.162, №318 |
|
98 |
Контрольна робота з мовної теми («Дієслово») |
|
|
99 |
Аналіз контрольної роботи. Повторення вивченого про дієслово. |
с.164, №322 |
|
|
Прислівник |
|
|
100 |
Поняття про прислівник як частину мови. |
с.166, №325 |
|
101 |
Урок розвитку зв'язного мовлення. |
|
|
102 |
Роль прислівників - синонімів у мовленні. |
с.167, №328 |
|
103 |
Роль прислівників - антонімів у мовленні.
|
с.168, №331 |
|
104 |
Однорідні другорядні члени речення, виражені прислівниками. |
с.170, №335 |
|
105 |
Роль однорідних членів речення, виражених прислівниками. |
с.172, №338 |
|
106 |
Роль прислівників у художніх і науково-популярних текстах.
|
с.173, №341 |
|
107 |
Розвиток зв'язного мовлення. |
|
|
108 |
Правопис найуживаніших прислівників. |
с.174, №345 |
|
109 |
Контрольна робота: диктант. |
|
|
110 |
Аналіз контрольної роботи. Повторення вивченого про прислівник. |
с.176, №350 |
|
|
Повторення вивченого в 1-4 класах
|
|
|
111 |
Що ми знаємо про текст, речення, слово. |
с.180, №358 |
|
112 |
Що ми знаємо про іменник і прикметник. |
с.181, №362 |
|
113 |
Урок розвитку зв'язного мовлення. |
|
|
114 |
Що ми знаємо про займенник. |
с.185, №373 |
|
115 |
Що ми знаємо про числівник. |
с.187, №378 |
|
116 |
Що ми знаємо про дієслово та прислівник. |
с.188, №381 |
|
117 |
Контрольна робота: списування. |
|
|
118 |
ДПА |
|
|
119 |
Повторення й узагальнення вивченого за рік.
|
|
|