Конспект уроку української мови 4 клас Тема. Дієслово як частина мови. Повторення вивченого

Про матеріал
Конспект уроку з української мови. Мета уроку повторити з учнями вивчений матеріал про дієслово, вчити дітей розуміти фразеологізми, давати їм пояснення, розвивати інтерес до вивчення рідної мови, збагачувати свій словниковий запас
Перегляд файлу

 

                                                                              Вчитель початкових класiв

                                                                                             ЗНЗ №243 м. Києва

                                                                                     Власюк Оксана Iванівна

Якщо ви хочете бути улюбленим учителем, дбайте

про те, щоб вихованцеві було що в вас відкривати

                                                      В. Сухомлинський

Урок української мови

4 клас

Тема. Дієслово як частина мови. Повторення вивченого

Мета. Повторити з учнями вивчені відомості про дієслово як частину мови; вчити визначати дію дієслова (завершена й незавершена); удосконалювати вміння розпізнавати дієслова в реченнях, тексті; розвивати вміння добирати відповідні до змісту дієслова в реченні; виховувати почуття замилування красою музики та природи

Обладнання. Проектор, малюнки, комп’ютер, картки

 

Хiд уроку

I. Органiзацiйний момент.

      Лунає дзвiночок, до працi мерщiй!

      Ти всi перешкоди здолати зумiй!

      Працюй наполегливо, швидко, старанно,

      Щоб кожна хвилина не втратилась марно!

ІІ. Актуалізаціія опорних знань учнів

Калiграфiчна хвилинка

Ли  пад то

Скласти речення по варіантах    листя  листочки  листопад 

  • Як утворилося слово листопад? Назвіть спосіб словотворення. (Поєднання двох основ – листя падає).
  • В яку пору року опадає листя?

IIІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

  • Ми перегортаємо ще одну сторінку підручника, на якій не лише зазначена нова тема, а й чудові рядки художніх творів, за допомогою яких автори змальовують красу природи восени – ще раз замилуємося золотими шатами дерев восени.

                                    (Вірш на екрані)

Пов’яли пишні квіти,                                   Зима ось-ось прилине,

Затих осінній сад.                                         В снігах засне земля,

Туманом ліг на віти                                      І пісня хуртовини

Холодний листопад.                                     Над нею загуля.

          Назвіть іменники, які використані в цій поезії  (квіти, сад, туманом, віти, листопад, зима, снігах, земля, пісня, хуртовина), прикметники (пишні, осінній, холодний).

          Назвіть слова, які називають дію предметів, зазначених у поезії. (Пов’яли, затих, ліг, прилине, засне, загуля). Як називаються ці слова? (Дієєлова). 

     III. Повiдомлення теми та мети уроку

   Сьогоднi на уроцi ми пригадаємо що знаємо про дієслово та дізнаємось більше про нього.

IV. Сприймання й усвiдомлення нового матерiалу

   1. Хвилини рефлексії

         Слухання звукозапису музичного твору П.Чайковського «Пори року. Листопад».

  2. Інтерактивна гра «Асоціативний кущ» (слово музика)

  3. Колективне виконання вправи 302, с. 134

  4. Самостійна робота  (впр. 303)

ФIЗКУЛЬТХВИЛИНКА

V. Узагальнення й систематизацiя отриманих знань

   1. Виконання вправи  304 з коментуванням        

  2. Робота в парах за малюнками на проекторi (фразеологізми)                                                                                     

  3. Робота в парах  за картками                                                    одночасно    

                 КАРТКА 1                                         КАРТКА 2

  1. Назвати до якої частини                  1. Назвати до якої частини             

      мови належать слова.                           мови належать слова.      

      Синь, синій, синіє.                              Зелень, зелений, зеленіє

  2. Скласти речення зі словом синіє.     2. Скласти речення зі словом зеленіє.            

                КАРТКА 1                                          КАРТКА 2

  1.  Назвати до якої частини                 1.  Назвати до якої частини             

        мови належать слова.                              мови належать слова.      

       Білизна, білий, біліє.                                   Жовтизна, жовтий, жовтіє.

  2. Скласти речення зі словом біліє.     2.  Скласти речення зі словом жовтіє.

 4. Робота з фразеологізмами на проекторі.

VI. Пiдсумок уроку

  1. Робота за таблицею на проекторі

  2. Гра «Упіймай дієслово»

         – Спіймайте оплесками тільки дієслова.

                             Сонце заходить, гори чорніють,

                             Пташечка тихне, поле німіє.

                             Радіють люди, що одпочинуть,

                             А я дивлюся…

V. Домашнє завдання

      Ст. 135, впр. 305, cт. 134, 135 вивч. прав.    

doc
Додано
28 березня 2020
Переглядів
5094
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку