УКРАЇНСЬКА МОВА
I семестр
(5 годин на тиждень)
За підручником Г. Сапун, О. Придаток
№ |
Тема уроку |
Дата |
Примітка |
|
1. |
Повторення вивченого в 1 класі. Звуки і букви. «Учися, другокласнику» (за М. Сингаївським) (Частина 1, с. 4-6). |
|
|
|
2. |
Школа — наш дім. Л. Відута «Що може буква». Мовне дослідження: заміна, додавання, вилучення звука (букви) в слові (с. 6-7). |
|
|
|
3. |
Український алфавіт. Т. Коломієць «Веселе місто алфавіт» (с. 8-9). |
|
|
|
4. |
Український алфавіт. О. Тоцька «Рослини України». С. Бондаренко «Абетка». Записування слів за абеткою (с.10-11). |
|
|
|
5. |
Корисні справи твоїх ровесників. «Горіхи» (за Д. Герасимчу-ком). Записування слів за абеткою (с. 11-13). |
|
|
|
6. |
Словники — наші помічники. Опрацювання тексту «Словники». Записування слів за абеткою (с. 13-15). |
|
|
|
7. |
Розвиток мовлення. У бібліотеці. «Монолог книжки» (за О. Моторним). Складання розповіді за малюнками і запитаннями. Комікс (с. 15-17). |
|
|
|
8. |
Голосні звуки, позначення їх буквами. Н. Красоткіна «Хто багато книг читає». Прислів’я (с. 17-18). |
|
|
|
9. |
У бібліотеці. В. Сухомлинський «Спляча книга». Мовне дослідження: скільки звуків позначають букви я, ю, є, ї на початку складу (с. 18-19). |
|
|
|
10. |
Склад. Поділ слів на склади. Лічилки. Г. Чубай «Лічилка» (с. 20-21). Діагностувальна робота. Списування. |
|
|
|
11. |
Робота з дитячою книжкою. Книжки читаю – багато знаю. |
|
|
|
12. |
Перенос слів з рядка в рядок. Вже осінь на порозі. «Осінні квіти» (за В. Пархоменком). Прислів’я (с. 21-23). |
|
|
|
|
||||
13. |
Загадки з осінньої грядки. Л. Вознюк «Загадки». Мовне дослідження: як потрібно переносити слово, в якому є збіг приголосних (с. 23-25). |
|
|
|
14. |
Загадки з осінньої грядки. Народні загадки. Перенос слів з рядка в рядок. В. Шаройко «Хто ж розплутає слова?» (с. 25-26). |
|
|
|
15. |
Осінні турботи пернатих. «Сойчині жолуді» (за В. Титаренком). Мовне дослідження: як потрібно переносити слова з буквами ь, й усередині (с. 27-29). |
|
|
|
16. |
Осінні турботи пернатих. «Чи далеко до осені?» (за В. Чухпібом). Узагальнення вивченого про перенос слів з рядка в рядок. Письмо під диктування (с. 29-31). |
|
|
|
17. |
Наголос. Наголошений і ненаголошені склади. У гості до казки. «Рукавичка» (українська народна казка) (с. 31-33). |
|
|
|
18. |
Наголос. У гості до казки. «Сніг і заєць» (українська народна казка) (с. 33-34). |
|
|
|
19. |
Розвиток мовлення. У гості до казки. Мультфільм «Струмочок». Прислів’я. Складання діалогу (с. 34-35). |
|
|
|
20. |
У гості до казки. «Сім лозин» (українська народна казка). Скоромовка (с. 35-36). |
|
|
|
21. |
Наголос. Мовне дослідження: як змінюється значення слова. Складання і записування речень (с. 37). |
|
|
|
22. |
Приголосні звуки. Позначення їх буквами. У гості до казки. «Котигорошко» (українська народна казка). Прислів’я (с. 38-39). |
|
|
|
23. |
Авторська казка. М. Солтис-Смирнова «Казка про ґудзик» (с. 39-40). |
|
|
|
24. |
Звуки [г], [ґ], позначення їх буквами «ге», «те». Правильна вимова звуків [г], [т]. Мовне дослідження: як змінилося значення слова від зміни букв (с. 41). |
|
|
|
25. |
Цікавинки для дитинки. Опрацювання тексту «Скільки років фломастеру?». Звук [ф]. Позначення його буквою «еф». Правильна вимова звуків [ф]. Доповнення речень (с. 41-42). |
|
|
|
26. |
Робота з дитячою книжкою. Рідна земля – найдорожча. |
|
|
|
27. |
Україна — наша Батьківщина. А. Камінчук «Це моя Україна». Складання речень. Мовне дослідження: буква «ща», позначення нею звуків [шч] (с. 42-44). |
|
|
|
28. |
У труді зростаємо. Л. Гроха «Наш сад». Будова тексту- розповіді. Мовне дослідження: звуки [дж], [дз], [дз], позначення їх буквосполученнями «дж», «дз» (с. 44-46). |
|
|
|
29. |
Легенди нашого краю. «Стодзвонні джерела» (за Є. Колодійчуком). Правила переносу слів із буквосполученнями дж, дз. Доповнення речень (с. 46-47). |
|
|
|
30. |
Тверді та м’які приголосні звуки. «За добро - добром» (легенда Наддніпрянщини). Мовне дослідження: буква «знак м’якшення» (ь) (с. 47-49). |
|
|
|
31. |
Легенди нашого краю. Опрацювання тексту «Чорнобривці - символ України». Опис чорнобривців за поданим планом (с. 49-50). |
|
|
|
32. |
Невідоме про знайомі речі. «З історії світлофора» . Мовне дослідження: позначення м’якості приголосних перед буквою «о», буквосполучення ьо (с. 51-52). |
|
|
|
33. |
Невідоме про знайомі речі. Ю. Колесниченко, Г. Філановський «Паперова історія» (с. 53). |
|
|
|
34. |
Будова тексту. Мовне дослідження: як правильно переносити слова з буквосполученнями ьо, йо (с. 54). |
|
|
|
35. |
Невідоме про знайомі речі. «Дні тижня» (за Л. Сердунич). Звуко-буквений аналіз. Складання речень про свій улюблений день тижня слів (с. 55-56). |
|
|
|
36. |
Подовжені м’які приголосні звуки. Золота осінь. «Жовкне листя» (за О. Копиленком). Текст-опис (с. 56-58). |
|
|
|
37 |
Життя і справи твоїх ровесників. «Несправжня вулиця» (за О. Коротюк). Подовжені м’які приголосні звуки. Звуко-буквений аналіз слів. (с. 58-60). |
|
|
|
38. |
Перенос слів із подовженими м’якими приголосними звуками. В. Верховень «До побачення!» (уривок напам’ять ) (с. 60-62). |
|
|
|
39. |
Діагностична робота №1. |
|
|
|
40. |
Розвиток мовлення. Вчимося спілкуватися. «Телефон — потрібна річ». Складання sms повідомлень (с. 62-63). |
|
|
|
41. |
Сімейна злагода за все дорожча. «Тихий вечір» (за Б. Харчуком) (с. 64-65). |
|
|
|
42. |
Дзвінкі та глухі приголосні звуки. Прислів’я (с. 65-66). |
|
|
|
43. |
Правильна вимова дзвінких приголосних у кінці складу, слова. Г. Демченко «Спасибі лісникові» (с. 66-67). |
|
|
|
44. |
О. Журлива «Ластівки». Перегляд відеоролика. Навчальний діалог Правильна вимова й написання слів із дзвінкими приголосними в кінці слова й складу (с. 67-68). |
|
|
|
45. |
Діагностувальна робота. Диктант. |
|
|
|
46. |
Робота з дитячою книжкою. Осінні барви, осінні звуки… |
|
|
|
47. |
Народні ігри та розваги. Гра «Будь ласка». Ребус. Звуко- буквений аналіз слів (с. 68-70). |
|
|
|
48. |
Забавлянки. «Ладки, ладоньки, ладусі» (з народного). Звуко-буквений аналіз слів (с. 70-71). |
|
|
|
49. |
Народні ігри та розваги. Гра «Земля, вода, повітря, вогонь». А. Німенко «Джміль». Складання «стіни слів» на задану тему (с. 71-72). |
|
|
|
50. |
У колі дружної родини. Н. Красоткіна «В п’ятницю, у надвечір’я». Складання порад «Як навчитися помічати прекрасне у природі». Правило вживання апострофа (с. 72-73). |
|
|
|
51. |
У колі дружної родини. С. Олійник «Наші мами». (напам’ять) Правильна вимова і запис слів з апострофом. Складання речень (с. 74). |
|
|
|
52. |
У колі дружної родини. Л. Компанієць «Татова порада». Перенос слів з апострофом. Звуко - буквений аналіз слів (с. 75-76). |
|
|
|
53. |
У колі дружної родини. В. Сенцовський «Знахідка». Закріплення правила переносу слів з апострофом. (с. 76- 77). |
|
|
|
54. |
Розвиток мовлення. Написання оголошення (с. 77-78). |
|
|
|
55. |
У колі дружної родини. В. Сухомлинський «Щоб ти став кращим». Звуко-буквений аналіз слів (с. 78-79). |
|
|
|
56. |
Робота з дитячою книжкою. Казка – вигадка, та в ній справжні факти розумій. |
|
|
|
57. |
Слово. Значення слова. Ліс — це диво, ліс — це казка. Робота з тлумачним словником. Комікс. М. Стельмах «Дятел» Складання речень (с. 79-81.). |
|
|
|
58. |
Діагностувальна робота. Аудіювання. |
|
|
|
59. |
Слово. Значення слова. Ліс — це диво, ліс — це казка «Зайчики» (білоруська народна казка). Читання в особах (с. 81-83). |
|
|
|
60. |
Слово. Значення слова. Ліс — це диво, ліс — це казка Н. Красоткіна «Ліс — це диво...». Складання речень (с. 83-84). |
|
|
|
61. |
Слово. Значення слова. В. Паронова «Козенятко» (с. 84-85). |
|
|
|
62. |
Слово. Значення слова. Ліс — це диво, ліс — це казка Ю. Ярмиш «Лісові балакуни» Складання речень (с. 85-87). |
|
|
|
63. |
Слово. Значення слова. Ліс — це диво, ліс — це казка. «Горобина» (за Г. Демченко) Доповнення речень. (с. 87-89). |
|
|
|
64. |
Тематичні групи слів. І. Величко «У зимовий час» (с. 89-90). |
|
|
|
65. |
Цікавинки для чомусиків. А. Григорчук «Історія бджолиного вулика» (с. 90-92). |
|
|
|
66. |
Розвиток мовлення. Робота зі словником. Складання речень про бджілку (с. 92). |
|
|
|
67. |
Слова, близькі за значенням. Дослідження мовних явищ. Складаний «Скільки родичів у вітру?» (уривок) Складання речень. Редагування речень (с. 93- 94). |
|
|
|
68. |
Цікавинки для чомусиків. Загадки. О. Владимиров, М. Гумілевська «Як народжуються дощ та сніг» (с. 94-96). |
|
|
|
69. |
Цікавинки для чомусиків. Н. Красоткіна «Дощ». Вправи на вживання слів, близьких за значенням (с. 96-97). |
|
|
|
70. |
Слова, протилежні за значенням. В. Бутрім «В будинку мешкали слова...». Доповнення речень (с. 97-98). |
|
|
|
71. |
Діагностувальна робота №2. |
|
|
|
72. |
«Цікавинки про папір». Доповнення речень. Вправи на вживання слів, близьких і протилежних за значенням (с. 98-99). |
|
|
|
73. |
«Як журавель став криничним» (за Г. Хімічем). Багатозначні слова. Загадки. Доповнення прислів’їв. Складання речень (с. 100-101). |
|
|
|
74. |
Цікавинки для чомусиків. «Найдавніший ляльковий театр» (за В. Тарасюком) Складання «стіни» театральних слів. Складання речень (с. 102-104). |
|
|
|
75. |
Пряме й переносне значення слів. Зима вже в гості завітала. В. Сухомлинський «Кмітливий скляр». Читання в особах (с. 104-105). |
|
|
|
76. |
Робота з дитячою книжкою. Хочу все на світі знати. |
|
|
|