Календарно-тематичне планування індивідуальних навчальних занять
з географії
(До підручника «Географія 8 клас»)
Автори: Кобернік С., Коваленко Р.
(за навчальною програмою для 6 – 9 класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для розумово відсталих дітей)
2 години на тиждень
№ уро-ку |
Дата уроку |
Тема уроку |
Примітки |
Тема 1. Вступ |
|||
|
|
Первиний інструктаж з безпеки життєдіяльності учениці. Предмет географії України. Роль і місце України серед інших держав. |
|
|
|
Походження назви «Україна». Державні символи України. |
|
Тема 2. Географічний простір України |
|||
|
|
Географічне положення України. Державні кордони, розміри території.Практичні роботи:
|
|
|
|
Значення географічного положення для розвитку господарства і життя людей. |
|
Тема 3. Загальна характеристика природи України |
|||
|
|
Рельєф і корисні копалини . Головні риси рельєфу України. Форми поверхні України: низовини, височини, гори. Практичні роботи
|
|
|
|
Корисні копалини, розташування родовищ корисних копалин на території України. |
|
|
|
Сейсмічні явища на території України. Екологічні проблеми Практичні роботи: 1.Визначення розміщення корисних копалин своєї області. |
|
|
|
Кліматичні умови. Клімат, фактори його формування.. Кліматичні пояси Вплив клімату на господарську діяльність людини. Сезонні погодні умови. Практичні роботи:
|
|
|
|
Стихійні атмосферні явища: посуха, суховій, хуртовина, ожеледиця, туман, град, зливовий дощ. Наслідки стихійних явищ для господарства та населення. Прогноз погоди, його значення для господарської діяльності і життя людини. Практичні роботи:
|
|
|
|
Поверхневі і підземні води. Моря.Річкові системи та басейни річок. Річки та їх використання. Практичні роботи:
|
|
|
|
Озера, лимани, ставки, канали. Підземні води. Болота. Особливості їх розташування. |
|
|
|
Господарське значення озер, ставків, каналів. |
|
|
|
Стихійні природні явища, пов’язані з внутрішніми водами. Екологічні проблеми. Практичні роботи:
|
|
|
|
Особливості Чорного й Азовського морів. Господарське значення. Практичні роботи:
|
|
|
|
Ґрунти. Умови ґрунтоутворення. Основні типи ґрунтів. |
|
|
|
Земельні ресурси. Раціональне використання й охорона ґрунтів. Заходи меліорації для поліпшення стану ґрунтів. |
|
|
|
Рослинний і тваринний світ. Різноманітність рослинності України. Закономірності поширення. Карта рослинності. Основні лісові райони. Лучні угіддя. |
|
|
|
Різноманітність тваринного світу. Вплив діяльності людини на зміни рослинного та тваринного світу України. Природоохоронні заходи. |
|
|
|
Природні зони України. Природокористування. Природні зони: мішаних лісів, лісостепова, степова, гірські області Карпат і Криму. |
|
|
|
Розташування природних зон на території України, межі і розміри, характерні риси природних умов і ресурсів. |
|
|
|
Розташування природних зон на території України, межі і розміри, характерні риси природних умов і ресурсів. |
|
|
|
Вплив на природу господарської діяльності людини. |
|
|
|
Основні екологічні проблеми України. |
|
|
|
Природозахисне законодавство. Природоохоронні території та об’єкти України.
|
|
Тема 4. Населення України |
|||
|
|
Загальна характеристика й рух населення. Чисельність населення України, її зміни. Густота населення, її територіальні відмінності. Практичні роботи
|
|
|
|
Міське і сільське населення. Природний і механічний рух населення. |
|
|
|
Повторення і систематизація навчального матеріалу за І семестр. |
|