Матеріал містить календарно - тематичне планування для курсу "Загальна географія", 6 клас. Зміст тем відповідає програмі. Подано перелік практичних робіт згідно нової програми. Календарно - тематичне планування сформовано на один календарний рік.
Календарно – тематичне планування курсу
«Загальна географія», 6 клас
70 годин (2 години на тиждень)
№ уроку |
Тема |
к –ть год |
дата |
примітка |
1 |
ВСТУП. Географія як наука про Землю, її природу, населення та його господарську діяльність, про взаємодію природи і людства Значення географічних знань та вмінь |
1 |
|
|
2 |
Основні друковані та електронні джерела географічної інформації, їх значення Географічні дослідження. Особливості організації власних географічних спостережень Дослідження Спостереження за змінами у природі |
1 |
|
|
РОЗДІЛ І. Розвиток географічних знань про Землю (3 год). |
|
|||
3 |
Тема 1. Уявлення про Землю у давнину Уявлення про форму Землі. Зображення Землі на картах Ератосфена, Птолемея |
1 |
|
|
4 |
Відкриття нових земель та навколосвітні подорожі |
1 |
|
|
5 |
Сучасні дослідження Дослідження Землі у ХХ на початку ХХІ ст. |
1 |
|
|
РОЗДІЛ 2. Земля на плані і карті (13 год) |
|
|||
6
|
Тема 1. Орієнтування на місцевості Способи орієнтування на місцевості. Визначення напрямків на місцевості. Компас. |
1 |
|
|
7 |
Поняття про азимут |
1 |
|
|
8 |
Тема 2. Способи зображення Землі Особливості та відмінності зображення земної поверхні на глобусі, космічних знімках, картах, аерознімках, планах
|
1 |
|
|
9 |
Масштаб та його види |
1 |
|
|
10 |
Практична робота 1. Розв’язування задач з використанням різних видів масштабу. Визначення масштабів планів та карт за даними про відстані на місцевості та відрізками на карті, що відповідають цим відстаням |
|
|
|
11 |
Тема 3. План, його основні ознаки Умовні знаки плану. Визначення напрямків на плані. Складання плану за допомогою умовних топографічних знаків
|
1 |
|
|
12 |
Абсолютна і відносна висота місцевості |
|
|
|
13 |
Тема 4. Географічні карти Карти, їх елементи. Легенда карти. Класифікація карт за масштабом та просторовим охопленням. Географічні атласи. Практичне значення карт.
|
1 |
|
|
14 |
Тема 5. Географічні координати Градусна сітка на глобусі й географічній карті. Поняття про географічні координати. Правила відліку географічної широти і довготи
|
1 |
|
|
15 |
Географічні координати свого населеного пункту Практична робота 2. Визначення географічних координат за географічною картою (оцінюється) |
1 |
|
|
16 |
Узагальнюючий урок |
1 |
|
|
РОЗДІЛ 3. Оболонки Землі (41 год) |
|
|||
17 |
Тема 1. Літосфера Внутрішня будова Землі Будова літосфери, її властивості. |
1 |
|
|
18 |
Літосферні плити, наслідки їх переміщення |
1 |
|
|
19 |
Внутрішні процеси, що зумовлюють зміни в земній корі та на поверхні земної кулі. Рухи земної кори. Землетруси. Вулканізм і вулкани, гейзери. Сейсмічні пояси Землі |
1 |
|
|
20 |
Зовнішні процеси, що зумовлюють зміну земної кори. Вивітрювання, робота вітру, текучих і підземних вод, льодовиків |
1 |
|
|
21 |
Абсолютна і відносна висота місцевості, способи їх визначення за картами і планами. Горизонталі та шкала висот
|
1 |
|
|
22 |
Основні форми рельєфу суходолу – гори і рівнини. |
1 |
|
|
23 |
Різноманітність та утворення рівнин на суходолі. Найбільші за площею рівнини світу |
1 |
|
|
24 |
Різноманітність та утворення гір на суходолі. Найвищі і найдовші гори світу |
1 |
|
|
25 |
Рельєф дна океану. Серединно-океанічні хребти – найвищі і найдовші гори дна Світового океану. |
1 |
|
|
26 |
Унікальні форми рельєфу земної кулі, їх охорона Практична робота 3 . Позначення на контурній карті рівнин, гір, вулканів суходолу |
1 |
|
|
27 |
Узагальнюючий урок |
1 |
|
|
28 |
Контрольна робота |
1 |
|
|
29 |
Тема 2. Атмосфера Будова атмосфери, властивості повітря в тропосфері |
1 |
|
|
30 |
Добовий і річний хід температури повітря, причини їхнього коливання. |
1 |
|
|
31 |
Кліматична карта. Теплові пояси Землі. Практичне значення вимірювання температури повітря |
1 |
|
|
32 |
Атмосферний тиск: причини і наслідки його зміни у тропосфері. Вимірювання атмосферного тиску |
1 |
|
|
33 |
Практична робота 4. Розв’язування задач на зміну температури повітря й атмосферного тиску з висотою.(оцінюється) |
|
|
|
34 |
Вітер: причини виникнення, напрямки, сила, швидкість вітру, їх визначення сучасними приладами й на око (візуально). Місцеві вітри |
1 |
|
|
35 |
Вода в атмосфері: випаровування, вологість повітря, зміни вологості повітря. Способи регулювання вологості повітря в домашніх умовах |
1 |
|
|
36 |
Хмари і туман, відмінності в їх утворенні. Форми хмар, хмарність |
1 |
|
|
37 |
Опади, що випадають з хмар та з повітря, їх види, вимірювання. Карта розподілу опадів |
1 |
|
|
38 |
Практична робота 5. Складання графіка зміни температури повітря, діаграм хмарності та опадів, рози вітрів, їх аналіз |
1 |
|
|
39 |
Погода, її елементи, мінливість. Характерна погода за сезонами у своїй місцевості. Служба погоди, практичне значення прогнозів погоди |
1 |
|
|
40 |
Клімат основні кліматичні показники. Карта кліматичних поясів. Зміни клімату. |
1 |
|
|
41 |
Узагальнення. Вплив людини на атмосферу і клімат. |
1 |
|
|
42 |
Тема 3: Гідросфера Загальна кількість води на Землі, її розподіл між частинами гідросфери |
1 |
|
|
43 |
Світовий океан та його частини: океани, моря, затоки, протоки |
1 |
|
|
44 |
Шкала глибин, визначення глибин океанів і морів. Острови в океані. |
1 |
|
|
45 |
Властивості вод Світового океану |
1 |
|
|
46 |
Рухи води в Океані. |
1 |
|
|
47 |
Життя в океанах і морях. Багатства вод Світового океану. Океан та людина |
1 |
|
|
48 |
Води суходолу – поверхневі і підземні. Річка: річкова система, басейн річки, річкова долина. |
1 |
|
|
49 |
Найдовші, найбільші за площею басейну і найповноводніші річки світу. Пороги і водоспади. Живлення, водний режим і робота річок |
1 |
|
|
50 |
Озера, їх різноманітність за площею, походженням озерних улоговин, солоністю. Найбільші і найглибші озера земної кулі |
1 |
|
|
51 |
Практична робота6. Позначення на контурній карті морів, проток, заток, островів; річок, озер, водоспадів (оцінюється) |
1 |
|
|
52 |
Болота, особливості їх утворення та поширення. Штучні водойми: ставки, водосховища, канали |
1 |
|
|
53 |
Льодовики – багаторічні природні скупчення льоду. Особливості утворення і поширення льодовиків. Багаторічна мерзлота – підземне зледеніння. Утворення і поширення багаторічної мерзлоти |
1 |
|
|
54 |
Підземні води, умови їх утворення і залягання в земній корі. Термальні і мінеральні води |
1 |
|
|
55 |
Значення вод суходолу для природи і людини. Охорона вод Світового океану і суходолу. |
1 |
|
|
56 |
Узагальнюючий урок. |
1 |
|
|
57 |
Тема 4. Біосфера та ґрунти Складові біосфери, особливості їх поширення на земній кулі |
1 |
|
|
58 |
Властивості ґрунтів. Ґрунтовий покрив, карта ґрунтів. Вплив господарської діяльності людини на ґрунтовий покрив, рослинність і тваринний світ суходолу та океану |
1 |
|
|
59 |
Тема 5. Природні комплекси
Природні комплекси (ландшафти) як наслідок взаємозв’язків компонентів природи. Практична робота (на вибір) 7 а. Складання опису одного з природних комплексів своєї місцевості (за типовим планом).
7 б. Екскурсія у природний комплекс своєї місцевості |
1 |
|
|
60 |
Географічна оболонка – найбільший природний комплекс Землі, її межі і властивості |
1 |
|
|
61 |
Природні зони Землі, їх особливості |
1 |
|
|
62 |
КОНТРОЛЬНА РОБОТА |
1 |
|
|
РОЗДІЛ ІV. Планета людей (5 год) |
|
|||
63 |
Тема 1. Кількість і розміщення населення Землі Кількість населення Землі. |
1 |
|
|
64 |
Розселення населення на Землі Найбільш заселені території земної кулі |
1 |
|
|
65 |
Людські раси. Дослідження М. М. Міклухо-Маклая. Найчисельніші народи світу
|
1 |
|
|
66 |
Тема 2. Держави світу Найбільші за площею та чисельністю населення держави світу . Держави-сусіди України на політичній карті світу |
1 |
|
|
67 |
Практична робота 8. Позначення на контурній карті кордонів найбільших держав та їх столиць |
1 |
|
|
68 |
Тема 3. Вплив людини на природу Зміни складових географічної оболонки людством. Зміни природних комплексів Землі. Забруднення довкілля та його охорона Дослідження Розробка міні проекту з утилізації побутових відходів |
1 |
|
|
69 |
Підсумковий урок |
1 |
|
|
70 |
Підсумковий урок |
1 |
|
|