Підсумковий урок-гра з теми «Гідросфера»

Про матеріал

Тема: Підсумковий урок-гра з теми «Гідросфера»

Мета: навчальна: перевірити рівень знань і практичних умінь та навичок учнів із вивченої теми; удосконалити в процесі виконання роботи навички узагальнення,

систематизації, аналізу отриманих знань;

розвивальна: розвивати уважність, зосередженість, аналітичні здібності, географічне

мислення, пам'ять, увагу;

виховна: виховувати самостійність, почуття відповідальності, впевненості в своїх

знаннях.

Тип уроку: контролю, коригування та оцінювання знань, вмінь, навичок.

Форма проведення:урок-гра «Гідросфера».

Обладнання: презентація до уроку «Гідросфера», карта фізична світу, дидактичний матеріал, макет корабля, загадки, ребуси, малюнки, лист оцінювання знань

Перегляд файлу

Тема: Підсумковий урок-гра з теми «Гідросфера»

Мета: навчальна: перевірити рівень знань і практичних умінь та навичок учнів із вивченої

            теми; удосконалити в процесі виконання роботи навички узагальнення,

            систематизації, аналізу отриманих знань;

      розвивальна: розвивати уважність, зосередженість, аналітичні здібності, географічне

            мислення, пам'ять, увагу;

      виховна: виховувати самостійність, почуття відповідальності, впевненості в своїх

            знаннях.

Тип уроку: контролю, коригування та оцінювання знань, вмінь, навичок.

Форма проведення:  урок-гра «Гідросфера».

Обладнання: презентація до уроку «Гідросфера», карта фізична світу, дидактичний матеріал, макет корабля, загадки, ребуси, малюнки, лист оцінювання знань.

 

Хід уроку

 

І. Організаційний момент

 

ІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності

 Завершено вивчення теми «Гідросфера». Найнезвичніший мінерал Землі обумовлює майже всі природні процеси на ній. Знання якостей води та її поведінки дає нам розуміння процесів підтримання життя, утворення рельєфу, формування клімату й багато іншого. З’ясуємо, що про водну оболонку Землі ви зрозуміли добре, а що залишилось поза увагою.

 

ІІІ. Проведення гри

 

  1. Порт «Словник Гідролога»

Всі учні на своїх картках дають письмову відповідь. По закінченню роботи, обмінюються картками для взаємоперевірки один в одного.

  • -  Частина океана, моря, яка вдається в суходіл, але має широкий зв’язок з океаном (затока)
  • - Це відносно вузька частина водного простору, що сполучає дві сусідні водойми і роз’єднує ділянки суходолу (протока)
  • - Відносно невеликі ділянки суходолу, з усіх боків оточені водою (острова)
  • - Скупчення островів розташованих групою неподалік один від одного (Архіпелаг)
  • - Відносно невеликі ділянки суходолу з трьох боків оточені водою (півострів)
  • - Природне заглиблення суходолу яке заповнене водою (озеро)

 

  1. Порт «Я тобі, ти мені»

Команди ставлять по 3 запитання один одному, без допомоги карти чи атласу.

  1. Команда
  • Океан, який не омиває Антарктиду (Пн. Льодовитий).
  • Найбільший острів на Землі (Гренландія).
  • Протока між Пд. Америкою та Антарктидою (Дрейка).
  1. Команда
  • Океан, що омиває Пн. Америку зі сходу (Атлантичний).
  • Материк, що омивається всіма океанами Землі (Євразія).
  • Як називається річка, що витікає з озера Байкал (Ангара).
  1. Команда
  • Протока між Африкою та Європою (Гібралтарська).
  • В якому морі не можна потонути (У Мертвому).
  • Океан, що омиває Австралію зі сходу (Тихий).
  1. Команда
  • Як називається море без берегів (Саргасове).
  • Протока між Пн. Америкою та Євразією (Берингова).
  • Океан, який зовсім не виправдовує своєї назви (Тихий).

 

  1. Порт “Асоціація”

Необхідно вгадати слово, використовуючи логічний ряд.

    1.Випаровування, хмари, опади, річка, море.( Світовий круговоріт води в природі)

    2. Океан, корабель, лід. Гора. Небезпека. (Айсберг)

    3. Хвиля, швидкість, катастрофа. (Цунамі)

    4. Вітер, вода, пляшка, лист. (Течія)

    5. Гора, висота, уступ, вода. (Водоспад)

    6. Розлом, заглиблення, вода, солоність. (Озеро)

 

  1. Порт «Острів скарбів»

    Щоб відшукати скарби капітана Флінта, які сховані на географічному об’єкті, вам необхідно виконати завдання. Кожна команда знаходить географічний об’єкт на фізичній карті півкуль за координатами, називаєте його і показуєте на карті.

  • 20˚ пд. ш., 47˚ сх. д.;
  • 0˚ ш., 100˚ сх. д.;
  • 5˚ пд., ш., 140˚ сх. д.;
  • 21˚ пн. ш., 80˚ зх. д.;

 

  1. Порт «Картографічний»

Робота учнів з атласами. Команди одержують завдання на аркушах. На контурній карті підписати моря, куди впадають річки.

  1. Команда – Інд (Аравійське море),

                   Єнісей (Карське море).

  1. Команда – Хуанхе (Жовте море),

                  Дунай (Чорне море).

  1. Команда – Ніл (Середземне море),

                   Лєна (Лаптєвих).

  1. Команда – Амур (Охотське море),

                   Дніпро (Чорне море).

 

«Дидактична руханка»

 

  1. Порт «Географічна естафета» («Так» чи «ні»)

  Я зачитую назви морів, у9чням потрібно визначити із списку, лише внутрішні моря.

  • Берингове
  • Баренцове
  • Середземне
  • Аравійське
  • Охотське
  • Аральське
  • Червоне
  • Саргасове
  • Каспійське
  • Філіппінське
  • Карське
  • Азовське

 

  1. Порт  «Загадкова пошта»

 

    Під час сильного шторму, коли кораблю загрожує смертельна небезпека, моряки дуже часто використовували «пляшкову пошту», сподіваючись, що їх врятують. Ми з вами відкриємо обривок аркуша, на якому зашифрований текст послання. Ви повинні виявити кмітливість та спробувати знайти ключ до розшифрування. Знайдіть на карті те місце, де кинули пляшку з посланням, щоб їм допомогти.

 

1 команда

 

 

 

 

 

 (Наш корабель сів на мілину біля острова Мадагаскар)

 

 

2 команда

 

 

 

 

 

 

(Наш корабель сів на мілину біля острова Тасманія)

 

 

 

 

 

 

 

3 Команда

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(Наш корабель сів на мілину біля острова Суматра)

 

4 команда

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(Наш корабель сів на мілину біля острова Куба)

 

ІV. Рефлексія уроку:

    Продовжити речення:

  •              Сьогодні на уроці я дізнався(лась)…
  •              Було цікаво …
  •              Про що ви сьогодні дізналися на уроці та щоб ви розказали б  своїм батькам?

 

Діти, дякую вам за плідну співпрацю на уроці, ви чудово сьогодні попрацювали і всі отримаєте оцінки. А хто отримав на уроці краплинки, ті учні на наступних уроках , можуть покращити свій результат.

Збіг урок наш, як коротка мить,

Дуже швидко час біжить

Та не треба сумувати,

Ще попереду у нас багато кроків,

І цікавих,і важких уроків.

 

Домашнє завдання

Бережливе ставлення до природи – одне з головних правил поведінки. Ніколи не забувайте, що ви перебуваєте в гостях у свого вірного друга – Природи. Водні ресурси потребують охорони.

  • Творче завдання. На аркушах паперу зобразіть два міста – місто сучасне з усіма його проблемами (забруднення водойм) та місто майбутнього, де ці проблеми мінілізовано.

Перевірити, наскільки чиста у вас вдома вода, можна самостійно. Для цього проведіть декілька дослідів і дізнайтеся, яку воду п’єте саме ви.

  • Наберете  воду в пляшку і поставите в темне місце. Через 2 доби огляньте рідину.
  • Нанесіть невелику краплю води на дзеркало або скло і почекайте, поки вода  випаровується.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
18 липня 2018
Переглядів
2946
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку