Тема: Підсумковий урок-гра з теми «Гідросфера»
Мета: навчальна: перевірити рівень знань і практичних умінь та навичок учнів із вивченої теми; удосконалити в процесі виконання роботи навички узагальнення,
систематизації, аналізу отриманих знань;
розвивальна: розвивати уважність, зосередженість, аналітичні здібності, географічне
мислення, пам'ять, увагу;
виховна: виховувати самостійність, почуття відповідальності, впевненості в своїх
знаннях.
Тип уроку: контролю, коригування та оцінювання знань, вмінь, навичок.
Форма проведення:урок-гра «Гідросфера».
Обладнання: презентація до уроку «Гідросфера», карта фізична світу, дидактичний матеріал, макет корабля, загадки, ребуси, малюнки, лист оцінювання знань
Тема: Підсумковий урок-гра з теми «Гідросфера»
Мета: навчальна: перевірити рівень знань і практичних умінь та навичок учнів із вивченої
теми; удосконалити в процесі виконання роботи навички узагальнення,
систематизації, аналізу отриманих знань;
розвивальна: розвивати уважність, зосередженість, аналітичні здібності, географічне
мислення, пам'ять, увагу;
виховна: виховувати самостійність, почуття відповідальності, впевненості в своїх
знаннях.
Тип уроку: контролю, коригування та оцінювання знань, вмінь, навичок.
Форма проведення: урок-гра «Гідросфера».
Обладнання: презентація до уроку «Гідросфера», карта фізична світу, дидактичний матеріал, макет корабля, загадки, ребуси, малюнки, лист оцінювання знань.
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності
Завершено вивчення теми «Гідросфера». Найнезвичніший мінерал Землі обумовлює майже всі природні процеси на ній. Знання якостей води та її поведінки дає нам розуміння процесів підтримання життя, утворення рельєфу, формування клімату й багато іншого. З’ясуємо, що про водну оболонку Землі ви зрозуміли добре, а що залишилось поза увагою.
ІІІ. Проведення гри
Всі учні на своїх картках дають письмову відповідь. По закінченню роботи, обмінюються картками для взаємоперевірки один в одного.
Команди ставлять по 3 запитання один одному, без допомоги карти чи атласу.
Необхідно вгадати слово, використовуючи логічний ряд.
1.Випаровування, хмари, опади, річка, море.( Світовий круговоріт води в природі)
2. Океан, корабель, лід. Гора. Небезпека. (Айсберг)
3. Хвиля, швидкість, катастрофа. (Цунамі)
4. Вітер, вода, пляшка, лист. (Течія)
5. Гора, висота, уступ, вода. (Водоспад)
6. Розлом, заглиблення, вода, солоність. (Озеро)
Щоб відшукати скарби капітана Флінта, які сховані на географічному об’єкті, вам необхідно виконати завдання. Кожна команда знаходить географічний об’єкт на фізичній карті півкуль за координатами, називаєте його і показуєте на карті.
Робота учнів з атласами. Команди одержують завдання на аркушах. На контурній карті підписати моря, куди впадають річки.
Єнісей (Карське море).
Дунай (Чорне море).
Лєна (Лаптєвих).
Дніпро (Чорне море).
«Дидактична руханка»
Я зачитую назви морів, у9чням потрібно визначити із списку, лише внутрішні моря.
Під час сильного шторму, коли кораблю загрожує смертельна небезпека, моряки дуже часто використовували «пляшкову пошту», сподіваючись, що їх врятують. Ми з вами відкриємо обривок аркуша, на якому зашифрований текст послання. Ви повинні виявити кмітливість та спробувати знайти ключ до розшифрування. Знайдіть на карті те місце, де кинули пляшку з посланням, щоб їм допомогти.
1 команда
(Наш корабель сів на мілину біля острова Мадагаскар)
2 команда
(Наш корабель сів на мілину біля острова Тасманія)
3 Команда
(Наш корабель сів на мілину біля острова Суматра)
4 команда
(Наш корабель сів на мілину біля острова Куба)
ІV. Рефлексія уроку:
Продовжити речення:
Діти, дякую вам за плідну співпрацю на уроці, ви чудово сьогодні попрацювали і всі отримаєте оцінки. А хто отримав на уроці краплинки, ті учні на наступних уроках , можуть покращити свій результат.
Збіг урок наш, як коротка мить,
Дуже швидко час біжить
Та не треба сумувати,
Ще попереду у нас багато кроків,
І цікавих,і важких уроків.
Домашнє завдання
Бережливе ставлення до природи – одне з головних правил поведінки. Ніколи не забувайте, що ви перебуваєте в гостях у свого вірного друга – Природи. Водні ресурси потребують охорони.
Перевірити, наскільки чиста у вас вдома вода, можна самостійно. Для цього проведіть декілька дослідів і дізнайтеся, яку воду п’єте саме ви.