І семестр. Тема 1. Жанри камерно-вокальної музики (8 год.) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
№ |
Тема |
Матеріал для сприйняття |
Матеріал для виконання |
Основні поняття |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6-А
|
6-А
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1 |
|
|
Жанрова палітра музичного мистецтва |
Е.Гріг Концерт для ф-но з оркестром (ля-мінор). 1ч. |
«Шкільний корабель» сл.К.Ібряєва Муз.Г.Струве |
Класифікація жанрів музичного мистецтва. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Історія вокальної музики |
Дж. Верді. Арія герцога з опери «Ріголетто» у вик. Л.Паваротті, П.Домінго, Х.Каррераса; Лучо Далла. «Пам’яті Карузо» у вик. Лучано Паваротті. |
«Шкільний корабель» сл.К.Ібряєва Муз.Г.Струве |
Типологія голосів людини. Світові школи вокальної майстерності. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Камерно-вокальна скринька.
|
Ф.Шуберт. «У дорогу!» з вокального циклу «Прекрасна мельниківна»; М.І. Глінка «Попутна пісня» з вокального циклу «Прощання з Петербургом». |
Українська народна пісня «Од Києва до Лубен» |
Поняття «камерна музика», «камерний спів», «художня пісня».
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Пісенний жанр. Народна пісня. |
Українська народна пісня «ой під вишнею» (в обр. тріо Мареничів). Українська народна пісня «Летіла зозуля» (у вик. Н.Матвієнко) |
Українська народна пісня «Од Києва до Лубен» |
Поняття «пісня». Основні різновиду жанру пісні.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Історія пісні. |
Муз.К.Меладзе, сл.Д.Гольде – «Квітка-душа» у вик. Н.Матвієнко та хору «Берегиня».
|
муз. Д.Крижанівського, сл.Т.Шевченка - «Реве та стогне Дніпр широкий»; |
Будова та різновиди пісні. Поняття «популярина пісня». |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Гімн – урочиста пісня. |
Муз. М.Вербицького, сл. П.Чубинського – Державний гімн України; муз. М.Лисенка, сл. О. Кониського – «Молитва за Україну» у вик. Національ-ної заслуженої академічної капели України «Думка»; «Gaudeamus» («Гаудеамус») – гімн студентської молоді; |
уз. Д.Крижанівського, сл. Т.Шевченка - «Реве та стогне Дніпр широкий»; |
Характерні ознаки жанру «гімн».. Історія створення Державного гімну. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
7
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Звучить романс |
Українська народна пісня «Місяць на небі» у вик. во-кального дуету; «Черемшина» (муз. В. Михайлюка, сл. М.Юрійчука) у вик. Д.Гна-тюка; «Не щебечи, соловейку» (муз. М.Глінки, сл. В.Забіли) у вик. А.Солов’яненка. |
В.Івасюк «Балада про мальви» у вик. С.Ротару |
Поняття «романс». Характерні ознаки романсу як жанру ка-мерно-вокальної музики. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
8
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Камерний зал композитора. Урок узагальнень. |
Муз. В.Камінського, сл.Л.Ко-стенко «Пелюстки старовин-ного романсу» у вик. О.Поно-марьова. Український народ-ний романс «Взяв би я бан-дуру» у вик. О.Малініна. Муз. Д. Бонковського,сл. К.Думит-рашка. «Чорнії брови, карії очі» у вик. В.Гришка – фраг-менти творів. |
В.Івасюк «Балада про мальви» у вик. С.Ротару |
Поєднання камерних вокальних жанрів. Повторення вивченого. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Тема 2. Жанри хорової музики (8 год.)
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
9
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Хорова музика. |
«Свят» («Sanctus») – на основі канону Й.Пахельбеля; «Завжди з тобою» («Always With You») – у вик. хору хлоп-чиків «Libera» (Лондон). |
«Тихо над річкою» сл.С.Черкасенка, муз.П.Батюка |
Характерні ознаки жанрів хорової музики. Історія розвитку хорової музики. Поняття «хорова музика» |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
10
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Видатні імена в хоровому мистецтві.
|
Укр.н.п. «Дударик» в обр. М. Леонтовича у вик. Національного заслуженого академічного народного хору України ім. Г.Вірьовки; «Тихо над річкою» сл. С. Черкасенка, муз. П.Батюка у вик. Львів-ської державної хорової капе-ли «Дударик» - фрагменти творів. |
«Тихо над річкою» сл.С.Черкасенка, муз.П.Батюка |
Різновиди хорових колективів. Хорова енциклопедія виконавства. Історія розвитку хорового жанру в Україні, видатні хорові колективи.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
11
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Співає хор. |
А.Ведель. «Многії літа» - у вик. академічного хору; «Богородице Діва, радуйся» - у вик. хору; С.Рахманінов. Хор «Богородице Дева, радуйся» - у вик. мішаного хору (фрагменти з творів) |
«Веселкова пісня» муз. О. Жилінського, сл. О.Кононенка |
Види хорів. Хорова партія. Розташування голосів на сцені. Характеристика тембрів голосів. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
12
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Знайомтесь: кантата. |
С.прокоф’єв. Кантата «Олександр Невський » (фрагменти) |
«Веселкова пісня» муз. О. Жилінського, сл. О.Кононенка |
Характерні ознаки жанру кантати. За-рубіжна та вітчиз-няна кантата. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
13
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Духовна музика. Меса. Хорал.
|
Й.С.Бах. Меса сі-мінор. І ч. «Господи, помилуй». 5-голос-ний хор (фрагмент);Й.Бах «Страсті за Матвієм». Заключний хорал (фрагмент); Й.С.Бах. Хоральні прелюдії «Німецька органна меса» - фрагмент. Меса «Страсті за Матвієм» у вик. митрополита Іларіона |
В.Орлов, І.Кириліна «Дом под крышей голубой» |
Характерні ознаки жанру меси. Історія розвитку жанру меси. Духовна музика. Композиційна будова (форма) меси. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
14
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Історія реквієму та літургії. |
В.А.Моцарт «Lacrimoza» з «Реквієму» (фрагмент); Л.Дичко «Святий Боже» з «Урочистої літургії». |
В.Орлов, І.Кириліна «Дом под крышей голубой» |
Характерні ознаки жанру літургії, реквієму. Історія розвитку жанру літургії, реквієму.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
15
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ораторія. |
Й.Бах. Різдвяна ораторія. «Щедрик» - у вик. зведеного хору (хор хлопчиків «Libera» (Лондон), Київський хор хлоп-чиків та мішаний хор) |
«З Новим роком, Україно» сл. і муз. Н.Май |
Характерні ознаки жанру ораторії. Історія розвитку жанру ораторії. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
16
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Вокальна музика в театрі та кіно. Урок узагаль-нення знань. |
П.Чайковський. Колядка з опери «Черевички» (хор жінок). Пісня «Ріка життя» з мюзиклу К. Меладзе «Вечори на хуторі поблизу Диканьки» - вик. О.Скрипка і А.Лорак та хор «Берегиня». |
«З Новим роком, Україно» сл.і муз. Н.Май; Українська колядка «Нова радість стала» |
Особливості театральних вокальних жанрів. Різновиди театральної вокальної музики. Поєднання жанрів вокальної музики. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ІІ семестр. Тема 3 Жанри камерно – інструментальної музики (10 год.)
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Жанрова палітра інструменталь-ної музики |
Л. ван. Бетховен. П’єса «До Елізи» (для ф-но). Сучасна обробка цієї п’єси. |
«Зима» сл. і муз. В.Островського |
Поняття «інструментальна» та «камерно-інструментальна» музика. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
18
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Грають віртуози. Камерно-інструментальна скринька. |
Н.Паганіні. Каприс №24 в класичному виконанні та сучасній обробці. А Шнітке «Сюїта в старовинному стилі» у вик. камерного струнного оркестру «Віртуози Москви» під кер. В.Співакова.
|
«Зима» сл. і муз. В.Островського |
Визначення характерних ознак інструментальної музики. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
19
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Жанр прелюдії. |
Й.Бах «Добре темперований клавір». Зошит №1. Прелюдія до-мажор (клавесин). Фрагменти сучасної обробки твору; М.Скорик. Прелюдія у виконанні Р.Репки.
|
«Посміхайтеся» сл. А. Дмитрука, муз. О.Осадчого |
Характерні ознаки жанру прелюдії. Історія розвитку жанру прелюдії.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
20
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Грайливе скерцо. |
Й.С.Бах «Жарт» із сюїти №2 (для флейти та струнного оркестру). Сучасна обробка твору для вокального ансамблю (на вибір учителя); А.Островський. Вокаліз «Trololo» у вик. Е.Хіля.
|
«Посміхайтеся» сл. А. Дмитрука, муз. О.Осадчого |
Характерні ознаки жанру скерцо. Розмаїття скерцо в світовому музичному мистецтві. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
21
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Про що розповідає ноктюрн? |
Е.Гріг. Ноктюрн №4 з циклу «Ліричні п’єси» - у сольному виконанні та оркестровому (на вибір учителя) А. Бабаджанян. Ноктюрн. Ф.Шопен. Ноктюрн сі-мажор у вик. С.Ріхтера. |
«Хлоп’ята і дівчата» сл. І.Діка, переклад Н.Забіли, муз. А.Островського |
Характерні ознаки жанру ноктюрн. Тематична палітра ноктюрнів. Ноктюрн у вокальній музиці. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
22
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Етюд у музиці. |
О.Скрябін. Етюд №2. Ф. Бургмюллер «Араабески» (етюд) |
«Хлоп’ята і дівчата» сл. І.Діка, переклад Н.Забіли, муз. А.Островського |
Характерні ознаки жанру «етюд». Етюди в мистецтві, різновиди. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
23
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Мистецтво імпровізації. |
С.Рахманінов. Рапсодія на тему Паганіні для ф-но з оркестром.. С. Рахманінов. Варіації на тему Ф.Шопена. |
«Весняна пісня» сл. Кр. Овербека, переклад М.Познанської, муз. В.А.Моцарта. |
Характерні ознаки жанру варіацій. Види варіацій. Мистецтво імпровізації та варіювання. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
24
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Рондо запрошує в коло. |
В.А.Моцарт «Рондо в турецькому стилі» із сонати №11 ля-мажор для ф-но. Турецьке рондо в сучасній обробці; В.А.Моцарт. Рондо для скрипки з оркестром сі-бемоль-мажор; Ж.-П. Ревербері «Фантазія» у вик. оркестру «Rondo Veneciano» («Венеціанське рогдо») – на вибір вчителя. |
«Весняна пісня» сл. Кр. Овербека, переклад М.Познанської, муз. В.А.Моцарта. |
Характерні ознаки жанру рондо. Розмаїття рондо. Вокальне виконання інструментальних творів. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
25
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Соната |
Й.Гайдн. Соната для ф-но ре – мажор (№37) І ч. К.Дебюссі. Соната для віолончелі та фортепіано ре –мінор. |
«Музика» муз. Ю.Рожкова, сл. І.Боровика |
Характерні ознаки жанру сонати. Жанр сонати та етапи його розвитку.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
26
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Квартет. Урок узагальнення знань. |
Б.Лятошинський. Квартет №2 для двох скрипок, альта та віолончелі; Й.Штраус. Полька «Грім і блискавка» у вик. струнного квартету. |
«Музика» муз. Ю.Рожкова, сл. І.Боровика |
Характерні ознаки жанру квартету. Історія розвитку жанру. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Тема 4. Жанри симфонічної музики (9 год.)
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
27
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Жанрова палітра симфонічної музики. |
Л. ван. Бетховен Симфонія №5 І ч. Сучасна обробка твору (уривок). |
«Козацька пісня» муз. та сл. А.Мігай |
Характерні ознаки жанрів симфонічної музики. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
28
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Зустріч з увертюрою. |
Г.Свиридов. Оркестрова увертюра до фільму «Час, уперед!»; В.Дашкевич. Увертюра до фільму «Шерлок Холмс та Доктор Ватсон» |
«Козацька пісня» муз. та сл. А.Мігай |
Характерні ознаки жанру увертюри. Історія розвитку жанру. Увертюра як самостійний жанр. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
29
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Концерт для друга. |
К. Сен-Санс. Концерт №2 для ф-но з оркестром ІІІ ч. |
«Цвіт землі» муз. О.Золотник, сл. М.Сингаївського |
Характерні ознаки жанру концерт. Види концерту. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
30
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Симфонічні варіації. |
М.Равель «Болеро» - фрагменти |
«Цвіт землі» муз. О.Золотник, сл. М.Сингаївського |
Характерні ознаки жанру симфонічної варіації. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
31
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Шляхами симфонії. |
П.Чайковський. Симфонія №6 І ч., експозиція |
«На безіменній висоті» муз. В.Баснера, сл. М.Матусовського, переклад Д.Луценка. |
Характерні ознаки жанру симфонії. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
32
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Українська симфонічна поема. |
С.Людкевич. Дві симфонічні поеми – «Дніпро», і «Пісня юнаків»; Н.Шульман. Фантазії на теми пісень Великої Вітчизняної війни.
|
«На безіменній висоті» муз. В.Баснера, сл. М.Матусовського, |
Характерні ознаки жанру симфонічної поеми, фантазії.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
33
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Симфонічна сюїта. Урок узагальнення знань. |
М.Римський – Корсаков. Симфонічна сюїта «Шехеразада» (фрагменти) |
«Пісня про Україну» сл. і муз. Н.Май |
Характерні ознаки жанру симфонічної сюїти. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
34
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Звучить симфо-нічна музика. Підсумковий урок. |
Ф.Ліст. Концерт №1 для ф-но з оркестром (фрагменти) |
«Пісня про Україну» сл. і муз. Н.Май |
Повторення основних понять і термінів, які вивчалися протягом року. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
35
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Урок – концерт. Підсумковий урок року. |
Музична вікторина |
Повторення пісень |
Повторення вивченого. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||