Календарно - тематичне планування уроків природознавства у 4 класі

Про матеріал

Календарно - тематичне планування уроків природознавства у 4 класі до підручника І.Грущинської складене згідно навчальної програми. Використані екскурсії, практичні та контрольні роботи, навчальні проекти.

Перегляд файлу

Природознавство

(за підручником  І. В. Грущинської)

68 годин (2 години на тиждень)

з/п

Тема уроку

Дата

Приміт-

ка

І семестр ( год)

Вступ (1 год)

1

Чому людина не може існувати без природи? (с.8-9)

 

 

Тема 1. Всесвіт і Сонячна система ( год)

2

Які уявлення про Землю і будову Всесвіту існували в давнину? (с.11-12)

 

 

3

Чому нашу систему назвали Сонячною? (с.13-15)

 

 

4

Які космічні «сусіди» та гості» є у планети Земля? (с.16-20)

 

 

5

У чому неповторність планети Земля та її природного супутника Місяця? (с.21-23)

 

 

6

Чому на Землі відбувається зміна дня і ночі? (с.24-26)

 

 

7

Чому на Землі змінюються пори року? (с.27-30)

 

 

8

Які сузір’я можна побачити на нічному небі? (с.31-34)

 

 

9

Як досліджують космос у наш час? (с.35-37)

 

 

10

Навчальний проект 1 «Про які мандрівки просторами космосу ти мрієш?» (с.38)

 

 

11

Перевір свої досягнення: що ти знаєш про Всесвіт? (с.39) 

Контрольна робота 1 «Всесвіт і Сонячна система»      Тема

 

 

Тема 2. План і карта ( год)

12

Як «знайти» сторони світу? (с.41-42)

 

 

13

Як навчитися орієнтуватися на місцевості? (с.43-45)

 

 

14

Як орієнтуватися за допомогою компаса? (с.46-48)

 

 

15

Екскурсія 1 «Визначення сторін горизонту за Сонцем, компасом або місцевими ознаками».

 

 

16

 Для чого потрібні плани місцевості? (с.49-53) Практична робота «Читання плану місцевості».

 

 

17

Про що «розповідають» карти? (с.54-58) Практична робота 1 «Читання карти. Порівняння плану та карти». (с.59-61)

 

 

18

 Перевір свої досягнення: що ти знаєш про план і карту? (с.62)

Контрольна робота 2 «План і карта»    Тема

 

 

Тема 3. Природа материків та океанів ( год)

19

Як  відбулось освоєння нашої планети людьми? (с.64-66)

 

 

20

Яка чисельність населення Землі? (с.67-69)

 

 

21

Які океани і материки є на Землі? (с.70-71) Практична робота 2

«Ознайомлення з картою світу»

 

 

22

 Який океан найбільший? (с.72-74)

 

 

23

Чим відрізняється Атлантичний океан? (с.75-77)

 

 

24

Які неповторні ознаки Індійського океану? (с.78-80)

 

 

25

Який океан найменший? (с.81-84)

 

 

26

Що розповідає карта про форми земної поверхні? (с.85-86)

 

 

27

Який материк на Землі найбільший? (с.87-89)

 

 

28

Які особливості має рослинний і тваринний світ Євразії? (с.90-94)

 

 

29

Який материк найспекотливіший на планеті? (с.95-97)

 

 

30

Які особливості має рослинний і тваринний світ Африки? (с.98-101)

Контрольна робота 3 «Природа материків та океанів»   Тема

 

 

31

У чому неповторність континенту Північна Америка? (с.102-106)

 

 

32

Які особливості має рослинний і тваринний світ Північної Америки? (с.106-108)

 

 

33

Чим Південна Америка відрізняється від інших материків? (с.109-111)

 

 

34

У чому неповторність риси рослинного й тваринного світу Південної Америки? (с.112-115)

 

 

35

Які риси має Австралія — найпосушливіший материк Землі? (с.116-118)

 

 

36

Які рослини і яких тварин можна побачи­ти тільки в Австралії? (с.119-121)

 

 

37

Чим Антарктида відрізняється від інших материків? (с.122-124)

 

 

38-39

Навчальний проект 2 «Крижані велетні» (про Юпітер, Сатурн, Нептун, Уран)

 

 

40

Перевір свої досягнення: що ти знаєш про природу материків і океанів? (с.126)

 

 

 

41

Практична робота 3 «Вивчення материків та океанів з використанням електронних ресурсів.

Контрольна робота 4 «Природа материків та океанів» (продовження)     Тема

 

 

Тема 4. Природа України ( год)

42

Як дізнатися більше про Україну за допомогою карти? (с.128-129)

 

 

43

На які корисні копалини багата українська земля? (с.130-131)

 

 

44

 Які водні багатства є в Україні? (с.132-133)

 

 

45

Чим схожі всі річки? (с.134-135)

 

 

46

Чим відрізняється  рівнина річка від гірської? (с.136-137)

 

 

47

У чому особливості Чорного й Азовського морів? (с.138-140)

 

 

48

Яке значення мають річки й водойми в житті людей? (с.141-142)

 

 

49-50

Навчальний проект 3 «Водойми рідно­го краю, їхній стан та охорона» (с.143)

 

 

51

Які види ґрунтів є в Україні? (с.144-146)

Контрольна робота 5 «Природа України»  Тема

 

 

52

Про що розповідає карта природних зон України? (с.147-148)

 

 

53

Яка природа в Поліссі? (с.149-151)

 

 

54

Як природа  зони мішаних лісів  впливає на господарську діяльність людини? (с.152-154)

 

 

55

Що таке лісостеп? (с.155-157)

 

 

56

Як природа лісостепу впливає на господарську діяльність людини? (с.158-159)

 

 

57

Яка природа в степу? (с.160-162)

 

 

58

Які галузі господарства розвинені у степовій зоні? (с.163-164)

 

 

59

Якою є природа Карпатських і Кримських гір? (с.165-168)

 

 

60

Які природні заповідники є в Укра­їні? (с.170-171)

 

 

61-62

Навчальний проект 4 «Добра справа для природи»

 

 

63

 Перевір свої досягнення: що ти знаєш про природу своєї Батьківщини — України? (с.173)

 

 

64

Практична робота 4 «Подорож Україною з використанням електронних ресурсів».

Контрольна робота 6 «Природа України» (продовження)

 

 

65

Екскурсія 2 «Ознайомлення з формами рельєфу, водоймами, рослинним та тваринним світом, ґрунтами рідного краю».  Тема

 

 

 

1

 

docx
Додано
9 серпня 2018
Переглядів
1512
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку