Календарно-тематичне планування з географії 8 клас за Навчальною програмою з географії для 6 – 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів, затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
Укладено до підручника В.М.Бойко.,І.Л.Дітчук.,Л.Б.Заставецька
Географія 8 клас
«Україна у світі: природа і населення»
№ п.п |
Дата |
Примітка |
Зміст уроку |
1 |
|
|
Об’єкти вивчення і методи досліджень фізичної та суспільної географії України. Джерела географічної інформації |
2 |
|
|
Географічні відомості про територію України в минулому. Дослідження Геродота, Гійома Боплана, Степана Рудницького, сучасні географічні дослідження. |
Розділ І. Географічна карта та робота з нею |
|||
Географічна карта |
|||
3 |
|
|
Зображення України в картографічних творах. Навчальні карти й атласи. Національний атлас України, електронні карти |
4 |
|
|
Елементи карти, картографічні проекції та види спотворень на географічних картах |
5 |
|
|
Класифікація карт. Картографічні інтернет -джерела. Геоінформаційні та сучасні навігаційні системи |
Топографічні карти |
|||
6 |
|
|
Читання та практичне використання топографічних карт |
7 |
|
|
Практична робота 1. Визначення напрямків, відстаней, площ, географічних і прямокутних координат, висот точок за топографічною картою. |
8 |
|
|
Дослідження: Прокладання маршрутів за топографічною картою та їх обґрунтування |
9 |
|
|
Урок узагальнення і систематизація знань |
Розділ ІІ. Географічний простір України |
|||
Україна на політичній карті Європи і світу |
|||
10 |
|
|
Політична карта світу, її елементи |
11 |
|
|
Географічне положення . Дослідження: Порівняльна оцінка географічного розміщення України з країнами світу |
12 |
|
|
Державна територія України. Державні кордони, розміри території, крайні точки, географічні центри України та Європи |
13 |
|
|
Практична робота 2. Позначення на контурній карті кордонів сусідніх держав, крайніх точок, географічних центрів України та Європи і зазначення їхніх назв; визначення координат точок, протяжності території України в градусах і кілометрах |
Адміністративно – територіальний устрій України |
|||
14 |
|
|
Територіальні зміни кордонів України з ХХ ст |
15 |
|
|
Особливості сучасного адміністративно- територіального устрою, його проблеми та шляхи вдосконалення на різних територіальних рівнях. |
Україна на карті годинних поясів |
|||
16 |
|
|
Міжнародна система відліку часу. Годинні пояси. Час в Україні |
17 |
|
|
Практична робота 3. Аналіз карти годинних поясів Землі. Розв’язування задач на визначення часу |
18 |
|
|
Дослідження: Планування маршруту мандрівки країнами світу з визначенням різниці в часі в них порівняно з київським |
19 |
|
|
Урок узагальнення і систематизації знань |
Розділ ІІІ. Природні умови і ресурси в Україні |
|||
Рельєф, тектонічна та геологічна будова, мінеральні ресурси |
|||
20 |
|
|
Геологічна історія Землі. Геологічне літочислення. Геологічні ери |
21 |
|
|
Карта «Тектонічна будова». Основні тектонічні структури. Зв`язок рельєфу з тектонічними структурами. Неотектонічні рухи |
22 |
|
|
Геологічна будова |
23 |
|
|
Форми земної поверхні. Простягання низовин, височин, гір, річкових долин |
24 |
|
|
Формування рельєфу. Типи рельєфу за походженням Рельєф і діяльність людини. |
25 |
|
|
Корисні копалини України |
26 |
|
|
Паливні корисні копалини |
27 |
|
|
Рудні та нерудні корисні копалини |
28 |
|
|
Практична робота4. Встановлення за картами (тектонічною, геологічною, фізичною) зв’язків між тектонічною, геологічною будовою, рельєфом та корисними копалинами |
29 |
|
|
Проблеми раціонального використання мінеральних ресурсів. Особливості геологічної будови, рельєфу та мінеральних ресурсів своєї місцевості |
30 |
|
|
Урок узагальнення і систематизації знань |
Клімат і кліматичні ресурси |
|||
31 |
|
|
Кліматотвірні чинники |
32 |
|
|
Атмосферні фронти, циклони та антициклони. Практична робота 5. Визначення вологості повітря за заданими показниками |
33 |
|
|
Кліматичні показники. Практична робота 6. Визначення причин відмінностей кліматичних показників різних регіонів України за аналізом кліматичної карти та кліматичних діаграм. |
34 |
|
|
Сезонні погодні умови та явища. Метеорологічна служба |
35 |
|
|
Прогноз погоди. Дослідження: Прогнозування погоди за народними прикметами та порівняння з прогнозом в інтернет-джерелах ЗМІ. |
36 |
|
|
Кліматичні ресурси. Охорона атмосферного повітря. |
Води суходолу і водні ресурси |
|||
37 |
|
|
Склад вод суходолу. Поверхневі води |
38 |
|
|
Основні річкові басейни та системи. Вплив рельєфу на річки. Озера, їх типи |
39 |
|
|
Болота. Водосховища та канали. Підземні води. Основні артезіанські басейни. Практична робота 7. Позначення на контурній карті назв найбільших річок, озер, водосховищ, каналів |
40 |
|
|
Урок узагальнення і систематизації знань |
Ґрунти і ґрунтові ресурси |
|||
41 |
|
|
Умови ґрунтоутворення. Основні типи ґрунтів, закономірності їх поширення. Карта ґрунтів. Практична робота 8. Порівняльний аналіз різних типів ґрунтів України. |
42 |
|
|
Ґрунтові ресурси України. Ґрунти своєї місцевості. Дослідження: Вплив людини на родючість ґрунтів своєї місцевості |
43 |
|
|
Заходи з раціонального використання й охорони ґрунтових ресурсів |
Рослинність |
|||
44 |
|
|
Різноманітність рослинності. Рослинні угруповання. Червона та Зелена книги України. Рослинність своєї місцевості |
Тваринний світ України |
|||
45 |
|
|
Різноманітність тваринного світу. Закономірності поширення тваринного світу в Україні. Тварини, занесені до Червоної книги України.Тваринний світ своєї місцевості. |
46 |
|
|
Урок узагальнення і систематизації знань |
Ландшафти України |
|||
47 |
|
|
Ландшафт як просторово-цілісна система. Карта «Ландшафти України». Дослідження (на вибір) Ландшафти своєї місцевості, їх освоєння і використання. Виявлення ландшафтів у світі, що мають схожість із ландшафтами України |
48 |
|
|
Районування природних ландшафтів. Антропогенні ландшафти. |
49 |
|
|
Природні зони України. Практична робота 9. Складання порівняльної характеристики природних зон України (на вибір). |
50 |
|
|
Гірські ландшафти Українських Карпат і Кримських гір, особливості їх зміни з висотою, використання та охорона |
51 |
|
|
Природні умови і ресурси Чорного та Азовського морів, проблеми їх раціонального використання |
Природокористування |
|||
52 |
|
|
Використання природно-ресурсного потенціалу України. Основні види забруднень довкілля в Україні. |
53 |
|
|
Природно-заповідний фонд України. Практична робота 10. Позначення на контурній карті об’єктів природно-заповідного фонду України. |
54 |
|
|
Основні заходи щодо раціонального використання природних ресурсів та охорони довкілля. Дослідження (на вибір) Вплив компонентів природи на здоров’я людини. Зміни природи своєї місцевості під впливом діяльності людини. |
55 |
|
|
Урок узагальнення і систематизації знань |
Розділ ІV. Населення України та світу |
|||
Демографічні процеси та статево віковий склад населення світу та України |
|||
56 |
|
|
Кількість населення в світі та Україні |
57 |
|
|
Регіональні відмінності демографічних процесів. Демографічна політика. |
58 |
|
|
Механічний рух населення. Українська діаспора |
59 |
|
|
Практичні роботи 11. Аналіз статево-вікових пірамід України та окремих країн світу |
Розселення |
|||
60 |
|
|
Густота населення. Територіальні відмінності густоти населення в світі й Україні |
61 |
|
|
Міське і сільське населення. Урбанізація |
62 |
|
|
Відмінності в рівнях і темпах урбанізації в Україні і світі. Субурбанізація. Хибна урбанізація |
63 |
|
|
Урок узагальнення і систематизації знань |
Етнічний склад населення |
|||
64 |
|
|
Етноси. Найпоширеніші мовні сім'ї |
Релігійний склад населення |
|||
65 |
|
|
Релігія як явище культури. Світові релігії. Найпоширеніші релігійні конфесії в Україні |
Зайнятість населення в світі та Україні |
|||
66 |
|
|
Трудові ресурси. Кількість і якість трудових ресурсів. Економічно активне населення |
Розділ V. Природа та населення свого адміністративного регіону |
|||
67 |
|
|
Тема 1. Географічне положення, адміністративно-територіальний устрій, історія формування і розвитку |
68 |
|
|
Тема 2. Природа регіону. Особливості природних умов і ресурсів. Природокористування. Об’єкти природно- заповідного фонду. Дослідження (екскурсія) Ознайомлення з об’єктами природи своєї місцевості |
69 |
|
|
Тема 3. Населення регіону. Кількість та структура населення. Етнічний склад. Особливості зайнятості населення |
70 |
|
|
Урок узагальнення і систематизації знань |