Календарно - тематичне планування уроків геометріі в 8 класі з поглибленим вивченням математики, за новою програмою.Розрахований на підручник "Геометрія"( для класів із поглибленим вивченням математики) 8 клас (Мерзляк А. Г., Полонський В. Б., Якір М. С)
Геометрія
8 клас (поглиблений)
3 години на тиждень
№ уроку |
№ уроку теми |
Зміст уроку
|
Кількість годин |
Дата |
Примітки |
||||
|
|
ПОВТОРЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ 3 КУРСУ 7 КЛАСУ |
6 |
|
|
||||
1 |
1 |
Взаємне розміщення прямих на площині. |
1 |
|
|
||||
2 |
2 |
Ознаки рівності трикутників. |
1 |
|
|
||||
3 |
3 |
Ознаки рівності трикутників. |
1 |
|
|
||||
4 |
4 |
Коло. Круг. |
1 |
|
|
||||
5 |
5 |
Розв’язування задач і вправ. |
1 |
|
|
||||
6 |
6 |
Діагностична контрольна робота. |
1 |
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
||||
Тема 1. МНОГОКУТНИКИ (17 год) Учень/учениця: пояснює, що таке: ламана,опуклий многокутник, неопуклий многокутник, плоский многокутник; формулює: означення: елементів многокутника та його периметра, паралелограма, прямокутника, ромба, квадрата, трапеції, середньої лінії трикутника, середньої лінії трапеції; властивості указаних у змісті многокутників, середньої лінії трикутника, середньої лінії трапеції; ознаки паралелограма та його видів; теорему про: суму кутів опуклого многокутника, суму зовнішніх кутів опуклого многокутника, властивості середньої лінії трикутника, властивості середньої лінії трапеції; класифікує: многокутники, чотирикутники, паралелограми; зображує чотирикутники різних видів та їх елементи; обґрунтовує належність чотирикутника до певного виду; доводить: властивості указаних у змісті многокутників, середньої лінії трикутника, середньої лінії трапеції; ознаки паралелограма та його видів; теорему про: суму кутів опуклого многокутника, суму зовнішніх кутів опуклого многокутника, властивості середньої лінії трикутника, властивості середньої лінії трапеції; розв’язує задачі, що передбачають: обчислення елементів многокутників і різних видів чотирикутників, побудову чотирикутників, використання властивостей й ознак, зазначених у змісті геометричних фігур |
|||||||||
7 |
1 |
Аналіз контрольної роботи. Ламана. Многокутник і його елементи. Опуклі та не опуклі многокутники. Сума кутів опуклого многокутника. |
1 |
|
|
||||
8 |
2 |
Чотирикутники. Паралелограм і його властивості. |
1 |
|
|
||||
9 |
3 |
Паралелограм і його властивості. |
1 |
|
|
||||
10 |
4 |
Ознаки паралелограма. |
1 |
|
|
||||
11 |
5 |
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота №1. |
1 |
|
|
||||
12 |
6 |
Прямокутник, ромб, квадрат та їх властивості. |
1 |
|
|
||||
13 |
7 |
Прямокутник, ромб, квадрат та їх властивості. |
1 |
|
|
||||
14 |
8 |
Розв’язування задач і вправ. |
1 |
|
|
||||
15 |
9 |
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота №2. |
1 |
|
|
||||
16 |
10 |
Контрольна робота № 1 за темою: «Многокутники». |
1 |
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
||||
17 |
11 |
Аналіз контрольної роботи. Середня лінія трикутника. |
1 |
|
|
||||
18 |
12 |
Середня лінія трикутника. |
1 |
|
|
||||
19 |
13 |
Трапеція. Види і властивості трапеції. Середня лінія трапеції. |
1 |
|
|
||||
20 |
14 |
Трапеція. Види і властивості трапеції. Середня лінія трапеції. |
1 |
|
|
||||
21 |
15 |
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота №3. |
1 |
|
|
||||
22 |
16 |
Узагальнення і систематизація знань. Підготовка до контрольної роботи. |
1 |
|
|
||||
23 |
17 |
Контрольна робота № 2 за темою: «Многокутники». |
1 |
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
||||
Тема 2. ВПИСАНІ ТА ОПИСАНІ ЧОТИРИКУТНИКИ (16 год) Учень/учениця:пояснює, що таке: дуга кола, градусна міра дуги кола формулює:означення: вписаного та центрального кутів, вписаного та описаного чотирикутників; властивості:вписаних та центральних кутів, вписаного та описаного чотирикутників; теорему про: вписаний кут, міру кута між дотичною і хордою, міру кута з вершиною всередині кола, міру кута з вершиною поза колом; необхідну і достатню умову: існування кола, описаного навколо чотирикутника, існування кола, вписаного в чотирикутник; зображує: центральні та вписані кути, хорди, січні і дотичні до кола, чотирикутники, в які можна вписати коло, і чотирикутники, навколо яких можна описати коло; обґрунтовує взаємне розміщення кута і кола,чотирикутника і кола; доводить: властивості:вписаних та центральних кутів, вписаного та описаного чотирикутників; теорему про: міру кута між дотичною і хордою, міру кута з вершиною всередині кола, міру кута з вершиною поза колом; необхідну і достатню умову: існування кола, описаного навколо чотирикутника, існування кола, вписаного в чотирикутник; розв’язує задачі, що передбачають: обчислення градусних мір дуг кола, вписаних та центральних кутів, кутів між хордою і дотичною, кутів з вершиною всередині кола та поза колом, елементів чотирикутників, навколо яких можна описати коло або в які можна вписати коло, побудову трикутників, паралелограмів та інших видів чотирикутників, допоміжні побудови, які базуються на необхідній і достатній умовах існування кола, описаного навколо чотирикутника, та існування кола, вписаного в чотирикутник |
|||||||||
24 |
1 |
Аналіз контрольної роботи. Дуга кола. Центральний кут кола. Градусна міра дуги. Вписаний кут і його властивості. |
1 |
|
|
||||
25 |
2 |
Вписаний кут і його властивості. |
1 |
|
|
||||
26 |
3 |
Властивість кута між хордою і дотичною. |
1 |
|
|
||||
27 |
4 |
Властивість кута з вершиною всередині та поза колом. |
1 |
|
|
||||
28 |
5 |
Застосування властивостей центральних і вписаних кутів при розв`язуванні задач. |
1 |
|
|
||||
29 |
6 |
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота №4. |
1 |
|
|
||||
30 |
7 |
Необхідна і достатня умова існування кола, описаного навколо чотирикутника. |
1 |
|
|
||||
31 |
8 |
Необхідна і достатня умова існування кола, описаного навколо чотирикутника. |
1 |
|
|
||||
32 |
9 |
Розв’язування задач і вправ. |
1 |
|
|
||||
33 |
10 |
Розв’язування задач і вправ. |
1 |
|
|
||||
34 |
11 |
Необхідна і достатня умова існування кола, вписаного в чотирикутник. |
1 |
|
|
||||
35 |
12 |
Необхідна і достатня умова існування кола, вписаного в чотирикутник. |
1 |
|
|
||||
36 |
13 |
Розв’язування задач і вправ. |
1 |
|
|
||||
37 |
14 |
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота №5. |
1 |
|
|
||||
38 |
15 |
Узагальнення і систематизація знань. |
1 |
|
|
||||
39 |
16 |
Контрольна робота № 3 за темою: «Вписані та описані чотирикутники». |
1 |
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
||||
Тема 3. ПОДІБНІСТЬ ТРИКУТНИКІВ (25 год)
Учень/учениця:пояснює зв’язок між рівністю і подібністю геометричних фігур; формулює:означення: відношення двох відрізків, подібних трикутників; теорему Фалеса та узагальнену теорему Фалеса; теорему про: пропорційні відрізки, перетин медіан трикутника, перетинвисот трикутника, властивість бісектриси трикутника, властивість бісектриси зовнішнього кута трикутника, властивість хорд, що перетинаються, властивість дотичної та січної; ознаки подібності трикутників; зображує: пропорційні відрізки, подібні трикутники; обґрунтовує подібність трикутників; доводить: теорему Фалеса та узагальнену теорему Фалеса; теорему про: пропорційні відрізки, перетин медіан трикутника, перетинвисот трикутника, властивість бісектриси трикутника, властивість бісектриси зовнішнього кута трикутника, властивість хорд, що перетинаються, властивість дотичної та січної; ознаки подібності трикутників; розв’язує задачі, що передбачають: обчислення довжин пропорційних відрізків, сторін, кутів, інших елементів геометричних фігур, які пов’язані з пропорційними відрізками в цих фігурах, побудову пропорційних відрізків, установлення подібності трикутників, знаходження невідомих елементів подібних трикутників. |
|||||||||
40 |
1 |
Аналіз контрольної роботи. Теорема Фалеса. Узагальнена теорема Фалеса. |
1 |
|
|
||||
41 |
2 |
Теорема Фалеса. Узагальнена теорема Фалеса. |
1 |
|
|
||||
42 |
3 |
Розв’язування задач і вправ. |
1 |
|
|
||||
43 |
4 |
Теореми про перетин медіан і висот трикутника. |
1 |
|
|
||||
44 |
5 |
Теореми про перетин медіан і висот трикутника. |
1 |
|
|
||||
45 |
6 |
Властивість бісектриси трикутника. Властивість бісектриси зовнішнього кута трикутника [Формула для обчислення довжини бісектриси трикутника через його елементи].
|
1 |
|
|
||||
46 |
7 |
Властивість бісектриси трикутника. Властивість бісектриси зовнішнього кута трикутника. Самостійна робота №6. |
1 |
|
|
||||
47 |
8 |
Розв’язування задач. Підготовка до контрольної роботи. |
1 |
|
|
||||
48 |
9 |
Контрольна робота № 4 за темою: «Властивість бісектриси трикутника». |
1 |
|
|
||||
|
|||||||||
|
|||||||||
49 |
1 |
Аналіз контрольної роботи. Подібні трикутники. Перша ознака подібності трикутників. |
1 |
|
|
||||
50 |
2 |
Властивість хорд, що перетинаються. |
1 |
|
|
||||
51 |
3 |
Властивість дотичної та січної. |
1 |
|
|
||||
52 |
4 |
Розв’язування задач і вправ. |
1 |
|
|
||||
53 |
5 |
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота №7. |
1
|
|
|
||||
54 |
6 |
Теорема Менелая. Теорема Чеви. |
1 |
|
|
||||
55 |
7 |
Теорема Птолемея. Чудові точки трикутника та їх властивості. |
1 |
|
|
||||
56 |
8 |
Пряма Ейлера. Коло дев`ятиточок. |
1 |
|
|
||||
57 |
9 |
Розв’язування задач і вправ. |
1 |
|
|
||||
58 |
10 |
Друга і третя ознаки подібності трикутників. |
1 |
|
|
||||
59 |
11 |
Друга і третя ознаки подібності трикутників. |
1 |
|
|
||||
60 |
12 |
Друга і третя ознаки подібності трикутників. |
1 |
|
|
||||
61 |
13 |
Розв’язування задач і вправ. |
1 |
|
|
||||
62 |
14 |
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота №8. |
1 |
|
|
||||
63 |
15 |
Узагальнення і систематизація знань. Підготовка до контрольної роботи. |
1 |
|
|
||||
64 |
16 |
Контрольна робота № 5 за темою: «Подібність трикутників». |
1 |
|
|
||||
Тема 4. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ПРЯМОКУТНИХ ТРИКУТНИКІВ (15 год) Учень/учениця: пояснює: що таке похила та її проекція, що означає «розв’язати прямокутний трикутник»; формулює: означення синуса, косинуса, тангенса і котангенса гострого кута прямокутного трикутника; співвідношення між сторонами і кутами прямокутного трикутника; властивості перпендикуляра і похилої; теорему: про пропорційні відрізки в прямокутному трикутнику, Піфагора та обернену до неї; записує та пояснює: основні тригонометричні тотожності, співвідношення між сторонами і кутами в прямокутному трикутнику; обчислює значення синуса, косинуса, тангенса і котангенса для кутів 30°, 45°, 60°; обґрунтовує належність трикутника до прямокутних трикутників; доводить: властивості перпендикуляра і похилої; теорему: про пропорційні відрізки в прямокутному трикутнику, Піфагора та обернену до неї; основні тригонометричні тотожності; розв’язує задачі, що передбачають застосування: метричних співвідношень у прямокутному трикутнику, теореми Піфагора та оберненої до неї для знаходження елементів трикутників і чотирикутників, основних тригонометричних тотожностей, алгоритмів розв’язування прямокутних трикутників, в т. ч. для розв’язування прикладних задач. |
|||||||||
65 |
1 |
Аналіз контрольної роботи. Пропорційні відрізки в прямокутному трикутнику. |
1 |
|
|
||||
66 |
2 |
Пропорційні відрізки в прямокутному трикутнику. |
1 |
|
|
||||
67 |
3 |
Теорема Піфагора. Теорема, обернена до теореми Піфагора. |
1 |
|
|
||||
68 |
4 |
Розв’язування задач і вправ. |
1 |
|
|
||||
69 |
5 |
Перпендикуляр і похила, їх властивості. |
1 |
|
|
||||
70 |
6 |
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота №9. |
1 |
|
|
||||
71 |
7 |
Синус, косинус, тангенс і котангенс гострого кута прямокутного трикутника. Співвідношення між сторонами і кутами прямокутного трикутника. |
1 |
|
|
||||
72 |
8 |
Значення синуса, косинуса, тангенса і котангенса деяких кутів. |
1 |
|
|
||||
73 |
9 |
Тотожності , , , , , , |
1 |
|
|
||||
74 |
10 |
Розв’язування прямокутних трикутників. |
1 |
|
|
||||
75 |
11 |
Розв’язування прямокутних трикутників. |
1 |
|
|
||||
76 |
12 |
Розв’язування прямокутних трикутників. |
1 |
|
|
||||
77 |
13 |
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота №10. |
1 |
|
|
||||
78 |
14 |
Узагальнення і систематизація знань. Підготовка до контрольної роботи. |
1 |
|
|
||||
79 |
15 |
Контрольна робота № 6 за темою: «Розв’язування прямокутних трикутників». |
1 |
|
|
||||
Тема 5. ПЛОЩІ МНОГОКУТНИКІВ (16 год) Учень/учениця: пояснює: що таке площа многокутника, суть методу площ формулює: означення зовнівписаного кола трикутника, основні властивості площі; властивості зовнівписаних кіл трикутника; теорему про: площу прямокутника, паралелограма, трикутника, трапеції, радіуси зовнівписаних кіл трикутника; записує та пояснює формули для обчислення площ прямокутника, паралелограма, трикутника, трапеції, радіусів зовнівписаних кіл трикутника; характеризує площу як адитивну функцію, областю визначення якої є многокутні області, а областю значень – додатні числа; обчислює: площу многокутників, використовуючи вивчені властивості та формули, довжини лінійних елементів многокутників за його відомою площею, радіуси зовнівписаних кіл трикутника; доводить:властивості зовнівписаних кіл трикутника; теорему про: площу прямокутника, паралелограма, трикутника, трапеції, радіуси зовнівписаних кіл трикутника; розв’язує задачі, що передбачають застосування: вивчених означень, властивостей і формул для знаходження площ многокутників та радіусів зовнівписаних кіл трикутника, методу площ |
|||||||||
80 |
1 |
Аналіз контрольної роботи. Поняття площі многокутника. Площа прямокутника. |
1 |
|
|
||||
81 |
2 |
Площа прямокутника. |
1 |
|
|
||||
82 |
3 |
Площа паралелограма. |
1 |
|
|
||||
83 |
4 |
Площа паралелограма. |
1 |
|
|
||||
84 |
5 |
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота №11. |
1 |
|
|
||||
85 |
6 |
Площа трикутника. |
1 |
|
|
||||
86 |
7 |
Площа трикутника. |
1 |
|
|
||||
87 |
8 |
Розв’язування задач і вправ. |
1 |
|
|
||||
88 |
9 |
Площа трапеції. |
1 |
|
|
||||
89 |
10 |
Площа трапеції. |
1 |
|
|
||||
90 |
11 |
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота №12. |
1 |
|
|
||||
91 |
12 |
Метод площ. |
1 |
|
|
||||
92 |
13 |
Зовнівписані кола трикутника. |
1 |
|
|
||||
93 |
14 |
Розв’язування задач і вправ. |
1 |
|
|
||||
94 |
15 |
Узагальнення і систематизація знань. Підготовка до контрольної роботи. |
1 |
|
|
||||
95 |
16 |
Контрольна робота № 6 за темою: «Площі многокутників». |
1 |
|
|
||||
Тема 6. ПОВТОРЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ (10 год) |
|||||||||
96 |
1 |
Аналіз контрольної роботи. Многокутники та їх властивості. |
1 |
|
|
||||
97 |
2 |
Застосування властивостей центральних і вписаних кутів при розв`язуванні задач. |
1 |
|
|
||||
98 |
3 |
Вписані та описані чотирикутники. |
1 |
|
|
||||
99 |
4 |
Подібність трикутників. |
1 |
|
|
||||
100 |
5 |
Розв’язування прямокутних трикутників. |
1 |
|
|
||||
101 |
6 |
Площі многокутників. |
1 |
|
|
||||
102 |
7 |
Розв’язування задач і вправ. |
1 |
|
|
||||
103 |
8 |
Підсумкова контрольна робота за рік. |
1 |
|
|
||||
104 |
9 |
Розв’язування задач і вправ. |
1 |
|
|
||||
105 |
10 |
Підсумковий урок. |
1 |
|
|
||||