Календарно - тематичне планування з "Основ правознавства" для 9 кл. на 2019 - 2020 н.р.

Про матеріал
Календарно - тематичне планування з "Основ правознавства". 9 клас. 2019 - 2020 н.р. Підручник – Т. Філіпенко, В. Сутковий «Основи правознавства», 2017 р. (підготував вчитель Юницька В. М.)
Перегляд файлу

Календарне планування «Основи правознавства»

9-   клас (35 годин/ рік, 1 година на тиждень)    2019 – 2020 н.р.

підручник – Т. Філіпенко, В. Сутковий «Основи правознавства», 2017 р.

 

Дата

Тема уроку

Результати навчально-пізнавальної діяльності

Д/з

 

1

 

 

 

Вступ до «Основ правознавства.»

Право і закони в житті  людини і суспільства (з курсів історії). Зміст, завдання і структура курсу. Побудова підручника. Додаткова навчальна література, електронні та Інтернет - ресурси.

 

Учень/учениця:

згадує з курсів історії та пояснює причини  й значення виникнення держави і права, роль права в житті суспільства;

згадує та називає найдавніші правові пам’ятки в історії людства;

пояснює завдання та структуру предмета «Основи правознавства»;

висловлює власні очікування щодо вивчення предмета.

 

§1

2

 

 

Розділ 1. Основи теорії держави і права (4 год.)

 Причини виникнення держави. Поняття й ознаки держави.

 

Учень/учениця:

називає ознаки державної влади, соціальних норм, права; 

пояснює та застосовує поняття: «держава», «форма держави», «право», «джерела права», «галузь права», «норма права»;

характеризує функції держави, державний лад, джерела права, елементи системи права;

наводить приклади соціальних норм, джерел права;

описує елементи державного ладу;

висловлює судження щодо ролі соціальних норм, держави і права в житті людини та суспільства.

§2

3

 

 

Державний лад. Форми держави. Державна влада. Функції держави.

§3

4

 

 

Поняття і види соціальних норм. Поняття та ознаки права. Джерела права. Система права та її елементи.

§4

 

5

 

 

 

Практичне заняття 1. Соціальні норми в житті людей.

 

§5

6

 

 

 

Урок узагальнення із розділу 1. Підсумок.

§2-5.

 

 

7

 

 

Розділ 2. Правовідносини. Правопорушення. Юридична відповідальність. (4 год.) Правовідносини. Склад правовідносин. Підстави виникнення, зміни і припинення правовідносин.

 Учень називає ознаки правовідносин, правопорушення, юридичної відповідальності;

пояснює та застосовує поняття: «правовідносини», «склад правовідносин», «юридичні факти», «правопорушення», «юридична відповідальність»;

характеризує підстави виникнення, зміни та припинення правовідносин; склад і види правопорушень; підстави і види юридичної відповідальності; 

наводить приклади юридичних фактів, видів правопорушень;

описує обставини, що виключають шкідливість (суспільну небезпеку) діяння;

розв’язує правові ситуації з використанням знань про правовідносини, правопорушення та юридичну відповідальність; 

застосовує засвоєні поняття та вміння під час розв’язування простих правових ситуацій та регулюванні власної поведінки відповідно до норм права;

висловлює судження щодо ролі правовідносин у житті людини і суспільства; оцінює власну поведінку й поведінку інших осіб щодо її правомірності.

 

 

§6

8

 

 

Правопорушення: поняття, склад, види.

§7

 

9

 

 

 

Юридична відповідальність: поняття, підстави, види.

 

§8

 

10

 

 

 

Практичне заняття 2. Обставини, що виключають шкідливість (суспільну небезпеку) діяння.

 

§9

 

11

 

 

 

Урок узагальнення із розділу 2. Підсумок.

 

§6-9, ст.65-67

 

12

 

 

 

Розділ 3. Взаємозв’язок людини і державі (5 годин)

 

Поняття Основного закону держави. Структура Конституції України. Повноваження Конституційного Суду України.

 

Учень/учениця:

називає ознаки конституції; механізми захисту прав і свобод людини та громадянина;

пояснює та застосовує поняття «людина», «особа», «громадянин», «громадянство», «конституція», «права і свободи людини»,  «конституційні обов’язки»;

описує види конституційних прав, свобод, обов’язків людини і громадянина, органи державної влади та місцевого самоврядування; 

наводить приклади повноважень Конституційного Суду України, видів звернення громадян;

характеризує підстави набуття та припинення громадянства України;

аналізує окремі статті Конституції України; 

розв’язує правові ситуації із застосуванням знань розділу;

оцінює значення Конституції України; форми участі громадян у житті держави та місцевої громади.

 

Учень/учениця:

пояснює та застосовує поняття «цивільна правоздатність», «цивільна дієздатність», «сім’я», «шлюб», «адміністративне правопорушення», «злочин», «кримінальний проступок»;

Учень/учениця:

пояснює та застосовує поняття «цивільна правоздатність», «цивільна дієздатність», «сім’я», «шлюб», «адміністративне правопорушення», «злочин», «кримінальний проступок»;

характеризує обсяг цивільної правосуб’єктності неповнолітніх осіб,

 

§10

13

 

 

Правова характеристика понять «людина», «особа», «громадянин». Права і свободи людини. Громадянство України.

§11

14

 

 

Конституційні права, свободи та обов’язки людини і громадянина. Механізми захисту прав та свобод людини і громадянина в Україні.

§12

15

 

 

Органи державної влади в Україні. Місцеве самоврядування в Україні

§13

 

16

 

 

Практичне заняття 3.

Звернення громадян.

 

§14

17

 

 

 

Урок узагальнення із розділу 3. Підсумок.

§10-14 ст.101-103,

 

18

 

 

 

Розділ 4. Неповнолітні як суб’єкти цивільних, сімейних, трудових, адміністративних і кримінальних правовідносин (11 год.) Цивільна правоздатність і цивільна дієздатність. Обсяг цивільної правосуб’єктності неповнолітніх.

 

§15

 

19

 

 

Практичне заняття 4.

Власність неповнолітніх.

Учень/учениця:

пояснює та застосовує поняття «цивільна правоздатність», «цивільна дієздатність», «сім’я», «шлюб», «адміністративне правопорушення», «злочин», «кримінальний проступок»;

характеризує обсяг цивільної правосуб’єктності неповнолітніх осіб, права неповнолітніх як власників, права споживачів, права й обов’язки батьків і дітей, робочий час і час відпочинку неповнолітніх, адміністративну та кримінальну відповідальність неповнолітніх;

наводить приклади державних органів з охорони права дітей, адміністративних правопорушень і злочинів, адміністративних стягнень і кримінальних покарань;

описує шляхи влаштування дітей, позбавлених батьківського піклування,  особливості розірвання трудового договору з неповнолітніми; 

аналізує окремі статті відповідних нормативно-правових актів; 

розв’язує правові ситуації з використанням знань і положень цивільного, сімейного, трудового, адміністративного, кримінального законодавства України щодо неповнолітніх; 

вчиняє власні дії відповідно до норм права в різних видах правовідносин; 

висловлює судження щодо взаємних прав і обов’язків батьків та дітей; охорони праці неповнолітніх; особливостей адміністративної та кримінальної відповідальності неповнолітніх.

висловлює судження щодо взаємних прав і обов’язків батьків та дітей; охорони праці неповнолітніх; особливостей адміністративної та кримінальної відповідальності неповнолітніх

§16

 

20

 

 

Практичне заняття 5.

Захист прав споживачів. Особливості електронного продажу й операцій із кредитною карткою.

§17

21

 

 

Сім’я. Шлюб. Взаємні права й обов’язки батьків і дітей.

 

§18

22

 

 

Державні органи з охорони прав дітей.

 

§18

23

 

 

Практичне заняття 6. Влаштування дітей, позбавлених батьківського піклування.

§19

24

 

 

Прийняття на роботу неповнолітніх. Робочий час і час відпочинку неповнолітніх. Оплата праці.

§20-21 до ст.153

25

 

 

Особливості розірвання трудового договору з неповнолітніми. Охорона праці неповнолітніх.

§20-21

 

 

26

 

 

 

Практичне заняття 7 . Працевлаштування неповнолітніх.

§22

27

 

 

Адміністративні правопорушення. Злочини. Кримінальний проступок. 

§23

 

28

 

 

 

Адміністративна та кримінальна відповідальність неповнолітніх.

 

§24

 

29

 

 

 

Практичне заняття 8 . Особливості адміністративної та кримінальної відповідальності неповнолітніх.

§25

 

30

 

 

 

Урок узагальнення із розділу 4. Підсумок.

 

ст.179 -181, §15-25

 

31

 

 

 

Розділ 5. Якщо право – це професія (4 години)

Професія «юрист».  Юристи в нашому житті.

Учень/учениця:

називає професії, пов’язані з юриспруденцією;  

знає, хто такі судді, прокурори, слідчі, нотаріуси, адвокати, юрисконсульти,  дільничні офіцери поліції, правозахисники; 

наводить приклади видів діяльності  нотаріуса та адвоката;

називає основні вимоги до осіб, які мають намір працювати за юридичним фахом чи в поліції;

описує процедуру розгляду цивільної/ кримінальної справи в суді;

розв’язує правові ситуації з використанням знань про професію юриста;

оцінює життєві ситуації, за яких потрібна допомога юриста.

 

§26,27

 

32

 

 

 

Поліцейські (патрульні, дільничні офіцери поліції).

 

§28

 

33

 

 

 

Практичні заняття. 9

Ігровий суд або зустріч з юристами чи правозахисниками.

 

§29

 

34

 

 

 

Урок узагальнення із розділу 5.

Підсумок.

ст. 199-204

 

35

 

 

 

 

Підсумковий урок із курсу.

 

 

§26-29

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Шарапова Олена Олексіївна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додав(-ла)
Юницька В. М.
Додано
21 серпня 2019
Переглядів
6460
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку