26 вересня о 18:00Вебінар: Особливості статевого виховання у школах України

Календарно - тематичне планування з "Основ правознавства" для 9 кл. на 2019 - 2020 н.р.

Про матеріал
Календарно - тематичне планування з "Основ правознавства". 9 клас. 2019 - 2020 н.р. Підручник – Т. Філіпенко, В. Сутковий «Основи правознавства», 2017 р. (підготував вчитель Юницька В. М.)
Перегляд файлу

Календарне планування «Основи правознавства»

9-   клас (35 годин/ рік, 1 година на тиждень)    2019 – 2020 н.р.

підручник – Т. Філіпенко, В. Сутковий «Основи правознавства», 2017 р.

 

Дата

Тема уроку

Результати навчально-пізнавальної діяльності

Д/з

 

1

 

 

 

Вступ до «Основ правознавства.»

Право і закони в житті  людини і суспільства (з курсів історії). Зміст, завдання і структура курсу. Побудова підручника. Додаткова навчальна література, електронні та Інтернет - ресурси.

 

Учень/учениця:

згадує з курсів історії та пояснює причини  й значення виникнення держави і права, роль права в житті суспільства;

згадує та називає найдавніші правові пам’ятки в історії людства;

пояснює завдання та структуру предмета «Основи правознавства»;

висловлює власні очікування щодо вивчення предмета.

 

§1

2

 

 

Розділ 1. Основи теорії держави і права (4 год.)

 Причини виникнення держави. Поняття й ознаки держави.

 

Учень/учениця:

називає ознаки державної влади, соціальних норм, права; 

пояснює та застосовує поняття: «держава», «форма держави», «право», «джерела права», «галузь права», «норма права»;

характеризує функції держави, державний лад, джерела права, елементи системи права;

наводить приклади соціальних норм, джерел права;

описує елементи державного ладу;

висловлює судження щодо ролі соціальних норм, держави і права в житті людини та суспільства.

§2

3

 

 

Державний лад. Форми держави. Державна влада. Функції держави.

§3

4

 

 

Поняття і види соціальних норм. Поняття та ознаки права. Джерела права. Система права та її елементи.

§4

 

5

 

 

 

Практичне заняття 1. Соціальні норми в житті людей.

 

§5

6

 

 

 

Урок узагальнення із розділу 1. Підсумок.

§2-5.

 

 

7

 

 

Розділ 2. Правовідносини. Правопорушення. Юридична відповідальність. (4 год.) Правовідносини. Склад правовідносин. Підстави виникнення, зміни і припинення правовідносин.

 Учень називає ознаки правовідносин, правопорушення, юридичної відповідальності;

пояснює та застосовує поняття: «правовідносини», «склад правовідносин», «юридичні факти», «правопорушення», «юридична відповідальність»;

характеризує підстави виникнення, зміни та припинення правовідносин; склад і види правопорушень; підстави і види юридичної відповідальності; 

наводить приклади юридичних фактів, видів правопорушень;

описує обставини, що виключають шкідливість (суспільну небезпеку) діяння;

розв’язує правові ситуації з використанням знань про правовідносини, правопорушення та юридичну відповідальність; 

застосовує засвоєні поняття та вміння під час розв’язування простих правових ситуацій та регулюванні власної поведінки відповідно до норм права;

висловлює судження щодо ролі правовідносин у житті людини і суспільства; оцінює власну поведінку й поведінку інших осіб щодо її правомірності.

 

 

§6

8

 

 

Правопорушення: поняття, склад, види.

§7

 

9

 

 

 

Юридична відповідальність: поняття, підстави, види.

 

§8

 

10

 

 

 

Практичне заняття 2. Обставини, що виключають шкідливість (суспільну небезпеку) діяння.

 

§9

 

11

 

 

 

Урок узагальнення із розділу 2. Підсумок.

 

§6-9, ст.65-67

 

12

 

 

 

Розділ 3. Взаємозв’язок людини і державі (5 годин)

 

Поняття Основного закону держави. Структура Конституції України. Повноваження Конституційного Суду України.

 

Учень/учениця:

називає ознаки конституції; механізми захисту прав і свобод людини та громадянина;

пояснює та застосовує поняття «людина», «особа», «громадянин», «громадянство», «конституція», «права і свободи людини»,  «конституційні обов’язки»;

описує види конституційних прав, свобод, обов’язків людини і громадянина, органи державної влади та місцевого самоврядування; 

наводить приклади повноважень Конституційного Суду України, видів звернення громадян;

характеризує підстави набуття та припинення громадянства України;

аналізує окремі статті Конституції України; 

розв’язує правові ситуації із застосуванням знань розділу;

оцінює значення Конституції України; форми участі громадян у житті держави та місцевої громади.

 

Учень/учениця:

пояснює та застосовує поняття «цивільна правоздатність», «цивільна дієздатність», «сім’я», «шлюб», «адміністративне правопорушення», «злочин», «кримінальний проступок»;

Учень/учениця:

пояснює та застосовує поняття «цивільна правоздатність», «цивільна дієздатність», «сім’я», «шлюб», «адміністративне правопорушення», «злочин», «кримінальний проступок»;

характеризує обсяг цивільної правосуб’єктності неповнолітніх осіб,

 

§10

13

 

 

Правова характеристика понять «людина», «особа», «громадянин». Права і свободи людини. Громадянство України.

§11

14

 

 

Конституційні права, свободи та обов’язки людини і громадянина. Механізми захисту прав та свобод людини і громадянина в Україні.

§12

15

 

 

Органи державної влади в Україні. Місцеве самоврядування в Україні

§13

 

16

 

 

Практичне заняття 3.

Звернення громадян.

 

§14

17

 

 

 

Урок узагальнення із розділу 3. Підсумок.

§10-14 ст.101-103,

 

18

 

 

 

Розділ 4. Неповнолітні як суб’єкти цивільних, сімейних, трудових, адміністративних і кримінальних правовідносин (11 год.) Цивільна правоздатність і цивільна дієздатність. Обсяг цивільної правосуб’єктності неповнолітніх.

 

§15

 

19

 

 

Практичне заняття 4.

Власність неповнолітніх.

Учень/учениця:

пояснює та застосовує поняття «цивільна правоздатність», «цивільна дієздатність», «сім’я», «шлюб», «адміністративне правопорушення», «злочин», «кримінальний проступок»;

характеризує обсяг цивільної правосуб’єктності неповнолітніх осіб, права неповнолітніх як власників, права споживачів, права й обов’язки батьків і дітей, робочий час і час відпочинку неповнолітніх, адміністративну та кримінальну відповідальність неповнолітніх;

наводить приклади державних органів з охорони права дітей, адміністративних правопорушень і злочинів, адміністративних стягнень і кримінальних покарань;

описує шляхи влаштування дітей, позбавлених батьківського піклування,  особливості розірвання трудового договору з неповнолітніми; 

аналізує окремі статті відповідних нормативно-правових актів; 

розв’язує правові ситуації з використанням знань і положень цивільного, сімейного, трудового, адміністративного, кримінального законодавства України щодо неповнолітніх; 

вчиняє власні дії відповідно до норм права в різних видах правовідносин; 

висловлює судження щодо взаємних прав і обов’язків батьків та дітей; охорони праці неповнолітніх; особливостей адміністративної та кримінальної відповідальності неповнолітніх.

висловлює судження щодо взаємних прав і обов’язків батьків та дітей; охорони праці неповнолітніх; особливостей адміністративної та кримінальної відповідальності неповнолітніх

§16

 

20

 

 

Практичне заняття 5.

Захист прав споживачів. Особливості електронного продажу й операцій із кредитною карткою.

§17

21

 

 

Сім’я. Шлюб. Взаємні права й обов’язки батьків і дітей.

 

§18

22

 

 

Державні органи з охорони прав дітей.

 

§18

23

 

 

Практичне заняття 6. Влаштування дітей, позбавлених батьківського піклування.

§19

24

 

 

Прийняття на роботу неповнолітніх. Робочий час і час відпочинку неповнолітніх. Оплата праці.

§20-21 до ст.153

25

 

 

Особливості розірвання трудового договору з неповнолітніми. Охорона праці неповнолітніх.

§20-21

 

 

26

 

 

 

Практичне заняття 7 . Працевлаштування неповнолітніх.

§22

27

 

 

Адміністративні правопорушення. Злочини. Кримінальний проступок. 

§23

 

28

 

 

 

Адміністративна та кримінальна відповідальність неповнолітніх.

 

§24

 

29

 

 

 

Практичне заняття 8 . Особливості адміністративної та кримінальної відповідальності неповнолітніх.

§25

 

30

 

 

 

Урок узагальнення із розділу 4. Підсумок.

 

ст.179 -181, §15-25

 

31

 

 

 

Розділ 5. Якщо право – це професія (4 години)

Професія «юрист».  Юристи в нашому житті.

Учень/учениця:

називає професії, пов’язані з юриспруденцією;  

знає, хто такі судді, прокурори, слідчі, нотаріуси, адвокати, юрисконсульти,  дільничні офіцери поліції, правозахисники; 

наводить приклади видів діяльності  нотаріуса та адвоката;

називає основні вимоги до осіб, які мають намір працювати за юридичним фахом чи в поліції;

описує процедуру розгляду цивільної/ кримінальної справи в суді;

розв’язує правові ситуації з використанням знань про професію юриста;

оцінює життєві ситуації, за яких потрібна допомога юриста.

 

§26,27

 

32

 

 

 

Поліцейські (патрульні, дільничні офіцери поліції).

 

§28

 

33

 

 

 

Практичні заняття. 9

Ігровий суд або зустріч з юристами чи правозахисниками.

 

§29

 

34

 

 

 

Урок узагальнення із розділу 5.

Підсумок.

ст. 199-204

 

35

 

 

 

 

Підсумковий урок із курсу.

 

 

§26-29

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Шарапова Олена
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
21 серпня
Переглядів
1449
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку