І семестр
№ п/п |
Тема уроку |
Дата |
Примітка |
НЛ |
Очікувані результати |
1. |
Розвиток мовлення 1. Мистецтво слова: міркую, описую, розповідаю. Складання зв’язної розповіді про ситуацію із життя. |
02.09 |
|
НЛ1 |
сприймає уважно усну інформацію;
ставить уточнювальні запитання відповідно до мети слухання;
виконує усні інструкції й настанови вчителя щодо навчальних завдань;
передає зміст почутого творчо (змінює оповідача в текст і розповіді, послідовність наведених ознак в описі, послідовність аргументів у міркуванні, доповнює опис іншими ознаками, а міркування іншими аргументами);
вибирає з почутого інформацію для створення власного висловлення з конкретною метою (усне оголошення, усний відгук, усний стислий переказ);
узагальнює і систематизує почуту інформацію;
самостійно контролює виконання загальнихправил письма;
нарощує швидкість письма, безвідривно поєднуючи елементи букв та букви між собою, зберігаючи розбірливість;
спрощує окремі форми букв, їх поєднання, зберігдотримується правил вимовляння слів з ненаголошеними голосними [е], [и], дзвінкими приголосними звуками в кінці слова і складу перед глухим, подовженими приголосними звуками;
розбірливість читання написаного;
пише в темпі, який дає змогу записати власну думку та інформацію з різних джерел;
пише розбірливо;
робить охайні виправлення;
дотримується абзаців, полів зошита;
записує слова в колонку;
заповнює таблицю;
складає тексти для письмового спілкування (оголошення, запрошення, афіша тощо);
створює і записує загадки, невеликі казки тощо з орієнтацією на читача;
обирає для власного повідомлення відповідне оформлення (шрифт, розмір, колір букв тощо);
складає самостійне письмове висловлення (розповідь, опис, міркування) на добре знайомі й цікаві теми;
змінює іменники за числами і відмінками; визначає початкову форму іменника (називний відмінок однини);
визначає відмінок іменника в реченні; змінює у процесі словозміни іменників приголосні [г], [к], [х] перед закінченням –і на [з′],[ц′],[с′], голосний [і] на [о], [е];
правильно вживає в орудному відмінку однини в іменниках чоловічого роду закінчення –ом, –ем (–єм), в іменниках жіночого роду закінчення –ою, –ею (–єю);
перевіряє за словником закінчення іменників чоловічого роду в родовому й орудному відмінках;
використовує в мовленні паралельні форми іменників чоловічого роду – назв істот у давальному й місцевому відмінках однини; [ правильно записує іменники жіночого роду з основою на приголосний в орудному відмінку однини;
правильно вживає літературні форми іменників у місцевому відмінку множини з прийменником по;
змінює прикметники за родами і числами; змінює прикметники разом зі зв’язаними з ними іменниками за відмінковими питаннями;
правильно записує прикметники з м’яким кінцевим приголосним основи у різних відмінкових формах;
визначає граматичну форму прикметника (рід, число, відмінок) за іменником, з яким він зв’язаний;
утворює форми ступенів порівняння прикметників;
пише переказ (докладний, вибірковий) тексту розповідного змісту з елементами опису або міркування;
використовує у власних висловленнях виражальні засоби мови;
висловлює своє ставлення до того, про що пише;
записує власні висловлення грамотно (у межах вивченого) і зрозуміло;
бере участь в обговоренні письмових робіт у парах, групах;
відзначає позитивні сторони, висловлює поради щодо можливого удосконалення тексту, спираючись на пам’ять;
удосконалює письмовий текст;
правильно вимовляє і записує прикметники на –ський, – цький, –зький;
використовує у власних зв’язних висловленнях прикметники в прямому і переносному значеннях, синоніми, антоніми;
сприймає критично доступні медіатексти;
визначає мету й цільову аудиторію окреми медіапродуктів;
декодує (тлумачить) повідомлення у простих медіатекстах, виявляє очевидні ідеї;
висловлює власні погляди на події, явища, предмети, цінності, представлені в медіатексті;
пояснює, чи змінилися під впливом медіатексту власні уявлення або думки про предмет повідомлення, як саме;
створює прості медіапродукти, враховує мету й аудиторію; обговорює (в парі чи групі) враження від створеного медіапродукту. |
|
Мова і мовлення
|
|
|
|
|
2. |
Українська абетка: звуки та букви. |
03.09 |
|
НЛ1 |
|
3. |
Розвиток мови. Застарілі й нові слова. |
07.09 |
|
НЛ2 |
|
4. |
Культура мовлення та спілкування. |
09.09 |
|
НЛ2 |
|
5. |
Голосні звуки. Букви, що їх позначають. Поділ слова на склади. |
10.09 |
|
НЛ2 |
|
6. |
Розвиток мовлення 2. Мистецтво слова: міркую, описую, розповідаю. Створення оголошення до Дня козацтва та Дня захисника України. |
13.09 |
|
НЛ1 |
|
7. |
Ненаголошені голосні звуки [е],[и]. |
14.09 |
|
НЛ2 |
|
8. |
Діагностувальна робота: діалог (усно) |
16.09 |
|
НЛ1 |
|
9. |
Аналіз діагностувальної роботи. Приголосні звуки. Букви, що їх позначають. |
17.09 |
|
НЛ2 |
|
10. |
Вимова і правопис слів із дзвінкими та глухими приголосними звуками. |
21.09 |
|
НЛ2 |
|
|
Слово. Значення слова
|
|
|
|
|
11. |
Повторення та узагальнення вивче-ного про слово: антоніми, синоніми, переносне значення, багатозначні слова. |
23.09 |
|
НЛ1 |
|
12. |
Фразеологізми. Робота з фразеологізмами. |
24.09 |
|
НЛ3 |
|
13. |
Розвиток мовлення 3. Мистецтво слова: міркую, описую, розповідаю. Створення запрошення до Дня бабусь і дідусів. |
27.09 |
|
НЛ2 |
|
14. |
Будова слова. Повторення вивченого. |
28.09 |
|
НЛ2 |
|
15. |
Діагностувальна робота: списування. |
30.09 |
|
НЛ2 |
|
16. |
Аналіз діагностувальної роботи. Корінь слова. Чергування приголос-них [г], [к], [х] із [ж], [ч],[ш] і [з'], [ц'], [с'] |
01.10 |
|
НЛ2 НЛ3 |
|
17. |
Фразеологізми-синоніми. Фразеологізми-антоніми. |
05.10 |
|
НЛ2 |
|
18. |
Чергування голосних [о],[е] з [і] у коренях слів. |
07.10 |
|
НЛ2 |
|
19. |
Префікс. Префікси, співзвучні з прийменниками. |
08.10 |
|
НЛ1 |
|
20. |
Розвиток мовлення 4. Мистецтво слова: міркую, описую, розповідаю. Створюю художній опис соняшника за поданим зразком, використовуючи інформацію з різних джерел. |
18.10 |
|
НЛ1 НЛ4 |
|
21. |
Спостереження за збігом однакових приголосних на межі префікса та кореня. |
19.10 |
|
НЛ2 |
|
22. |
Апостроф після префіксів перед я, ю, є, ї. перенос слів із префіксами. |
21.10 |
|
НЛ2 |
|
23. |
Правопис префіксів при-, пре-.
|
22.10 |
|
НЛ1 |
|
24. |
Діагностувальна робота: диктант
|
26.10 |
|
НЛ2 |
|
25. |
Аналіз діагностувальної роботи. Суфікс. Творення слів із суфіксами зменшення, здрібнілості, пестливості та згрубілості. |
28.10 |
|
НЛ1 |
|
26. |
Мої навчальні досягнення. Карта пам’яті: від тексту – до мене Слово. Значення слова. |
29.10 |
|
НЛ2 |
|
|
Іменник
|
|
|
|
|
27. |
Розвиток мовлення 5. Мистецтво слова: міркую, описую, розповідаю. Пишу вибірковий переказ з елементами опису. |
01.11 |
|
НЛ2 |
|
28. |
Іменник як частина мови. Повторення вивченого. |
02.11 |
|
НЛ1 |
|
29. |
Поняття предметності. Іменники з абстрактним значенням. |
04.11 |
|
НЛ2 |
|
30. |
Іменники-синоніми, іменники-антоніми, багатозначність іменників. |
05.11 |
|
НЛ2 |
|
31. |
Рід іменників: чоловічий, жіночий та середній. |
09.11 |
|
НЛ2 |
|
32. |
Змінювання іменників за числами. |
11.11 |
|
НЛ2 |
|
33. |
Відмінювання іменників за відмінками. |
12.11 |
|
НЛ2 |
|
34. |
Розвиток мовлення 6. Мистецтво слова: міркую, описую, розповідаю. Створення навчального переказу розповідного змісту. |
15.11 |
|
НЛ1 НЛ3 |
|
35. |
Діагностувальна робота: письмовий переказ
|
16.11 |
|
НЛ2 |
|
36. |
Аналіз діагностувальної роботи. Відмінювання іменників за відмінками. Початкова форма іменників. |
18.11 |
|
НЛ2 |
|
37. |
Аналіз діагносту вальної роботи. Закінчення іменників жіночого роду на –а, -я в родовому відмінку однини. |
19.11 |
|
НЛ2 |
|
38. |
Розвиток мовлення 7. Мистецтво слова: міркую, описую, розповідаю. Створення переказу розповідного тексту, використовуючи малюнки. |
29.11 |
|
НЛ1 НЛ4 |
|
39. |
Аналіз діагностувальної роботи. Закінчення іменників жіночого роду на –а, -я в орудному відмінку однини. |
30.11 |
|
НЛ2 |
|
40. |
Закінчення іменників жіночого роду з кінцевим приголосним. |
02.12 |
|
НЛ2 |
|
41. |
Закінчення основи іменників жіночого роду на б, п, в, м, ф і твердого звука [р]. |
03.12 |
|
НЛ2 |
|
42. |
Закінчення іменників чоловічого роду в орудному відмінку однини. |
07.12 |
|
НЛ2 |
|
43. |
Закінчення іменників чоловічого роду – назв істот у давальному та місцевому відмінках однини. |
09.12 |
|
НЛ2 |
|
44. |
Закінчення іменників чоловічого роду на –ар, -яр у родовому відмінку однини. |
10.12 |
|
НЛ1 НЛ3 |
|
45. |
Розвиток мовлення 7. Мистецтво слова: міркую, описую, розповідаю. Створення переказу розповідного тексту, використовуючи малюнки. |
13.12 |
|
НЛ2 |
|
46. |
Зміна приголосних [г], [к], [х] на [з'], [ц'], [с'] перед закінченням –і в іменниках. |
14.12 |
|
НЛ2 |
|
47. |
Діагностувальна робота: мовна тема «Іменник». |
16.12 |
|
НЛ3 |
|
48. |
Аналіз діагностувальної роботи. Чергування кореневих голосних [о], [е] з [і] в іменниках жіночого та чоловічого роду з основою на приголосний. |
17.12 |
|
НЛ2 |
|
49. |
Відмінювання іменників у множині.
|
21.12 |
|
НЛ1 |
|
50. |
Мої навчальні досягнення. Карта пам’яті: від тексту – до мене Іменник. |
23.12 |
|
НЛ1 |
|
|
Прикметник
|
|
|
|
|
51. |
Прикметник як частина мови. |
24.12 |
|
НЛ2 |
|
52. |
Прикметники-антоніми, прикметники-синоніми. Уживання прикметників у прямому й переносному значенні. |
28.12 |
|
НЛ2 |
|
ІІ семестр |
|||||
53 |
Змінювання прикметників у сполученні з іменниками за родами, числами й відмінками. Початкова форма прикметника |
10.01 |
|
НЛ2 |
розпізнає в мовленні числівники, які відповідають на питання скільки? котрий?;
ставить питання до кількісних і порядкових (без уживання термінів) числівників;
правильно вимовляє і пише форми родового відмінка числівників 50, 60, 70, 80, 90, 100;
уживає правильні форми числівників на позначення часу протягом доби; розпізнає серед слів особові займенники, ставить до них питання;
пояснює роль займенників у мовленні; відмінює особові займенники за зразком;
правильно вживає займенники з прийменниками;
використовує займенники у власному мовленні для зв’язку речень у тексті та з метою уникнення повторів тих самих слів; розпізнає неозначену форму дієслів, доречно використовує її в мовленні;
вживає дієслова у відповідних часових формах;
правильно записує особові закінчення дієслів у теперішньому і майбутньому часі, користуючись алгоритмом з опорою на третю особу множини;
ставить дієслова минулого часу у відповідну родову форму за питаннями що робив? (-ла, -ло), що зробив? (-ла, -ло);
правильно вимовляє і записує дієслова на –ся;
добирає дієслова, що найбільше відповідають мовленнєвій ситуації; розпізнає серед слів прислівники і ставить до них питання; добирає до найуживаніших прислівників синоніми й антонім; правильно пише найуживаніші прислівники;
доречно вживає прислівники у власних зв’язних висловленнях; правильно інтонує і записує речення, різні за метою висловлювання та інтонацією;
знаходить головні і другорядні члени речення у найпростіших випадках;
встановлює зв’язки між словами в реченні за допомогою питань;
виявляє в реченні однорідні члени; складає речення з однорідними членами, правильно їх інтонує і записує;
використовує різні за структурою і метою висловлювання речення для вираження власних думок і почуттів; знаходить у тексті його структурні частини;
формулює тему і мету тексту;
добирає заголовок, який відповідає темі або головній думці тексту;
складає план тексту;
будує текст за поданим планом;
розрізняє різновиди текстів (розповідь, опис, міркування, есе) і пояснює їх призначення;
знаходить у тексті-міркуванні твердження, доказ і висновок;
будує розповіді, описи, міркування, есе;
розрізняє і будує тексти художнього і науково-популярного стилів;
використовує засоби зв’язку речень у тексті |
54 |
Відмінкові закінчення прикметників з основою на твердий приголосний |
12.01 |
|
НЛ2 |
|
55 |
Урок розвитку зв’язного мовлення Створюю вітальну листівку з Новим роком |
13.01 |
|
НЛ1 НЛ4 |
|
56 |
Відмінювання прикметників з основою на м’який приголосний в однині та множині |
14.01 |
|
НЛ2 |
|
57 |
Визначення відмінків прикметників за відмінками іменників |
17.01 |
|
НЛ2 |
|
58 |
Уживання м’якого знака перед закінченням прикметників у родовому, давальному, орудному та місцевому відмінках однини |
19.01 |
|
НЛ2 |
|
59 |
Вимова та написання закінчення –ій у прикметниках жіночого роду в давальному та місцевому відмінках |
21.01 |
|
НЛ2 |
|
60 |
Вимова й написання найуживаніших прикметників на -ський, -цький, -зький. |
24.01 |
|
НЛ2 |
|
61 |
Урок розвитку зв’язного мовлення .Створюю зв’язну розповідь про ситуацію із життя |
26.01 |
|
НЛ1 НЛ3 |
|
62 |
Відмінювання прикметників у множині |
27.01 |
|
НЛ2 |
|
63 |
Побудова сполучень слів і речень із прикметниками, уведення їх у текст |
28.01 |
|
НЛ2 |
|
64 |
Діагностувальна робота. Робота з мовними одиницями «Прикметник» |
31.01 |
|
НЛ1 |
|
65 |
Аналіз діагностувальної роботи Узагальнення знань з теми прикметник. |
02.02 |
|
НЛ2 |
|
Числівник |
|
|
|
||
66 |
Числівник як частина мови. Повторення вивченого про числівник |
04.02 |
|
НЛ2 |
|
67 |
Відмінкові форми окремих числівників |
Ущіл. |
|
НЛ1 |
|
68 |
Словесні формули на позначення часу протягом доби |
07.02 |
|
НЛ2 |
|
69 |
Урок розвитку зв’язного мовлення . Створюю навчальний переказ з елементами міркування про прочитаний твір |
09.02 |
|
НЛ2 |
|
Займенник |
|
|
|
||
70 |
Займенник як частина мови. Роль займенників у тексті |
10.02 |
|
НЛ2 |
|
71 |
Особові займенники |
11.02 |
|
НЛ1 |
|
72 |
Відмінювання особових займенників 1-ї та 2-ї особи однини і множини |
14.02 |
|
НЛ2 |
|
73 |
Відмінювання особових займенників 3-ї особи однини і множини |
16.02 |
|
|
|
74 |
Відмінювання особових займенників 1-ї , 2-ї, 3-ї особи однини і множини. Тренувальні вправи |
18.02 |
|
НЛ2 |
|
75 |
Вживання займенників із прийменниками |
28.02 |
|
НЛ1 |
|
76 |
Урок розвитку зв’язного мовлення. Створюю текст-розповідь зва ілюстраціями й опорними словами |
02.03 |
|
НЛ2 |
|
77 |
Вживання займенників у власному мовленні |
03.03 |
|
НЛ2 |
|
78 |
Діагностувальна робота. Диктант. |
04.03 |
|
НЛ2 |
|
79 |
Аналіз діагностувальної роботи Повторення вивченого про займенник |
07.03 |
|
НЛ2 |
|
Дієслово |
|
|
|
||
80 |
Дієслово як частина мови. Повторення вивченого про дієслово. Неозначена форма дієслова. |
09.03 |
|
НЛ1 |
|
81 |
Дієслова – синоніми, дієслова антоніми. Багатозначні дієслова. Пряме і переносне значення дієслів |
11.03 |
|
НЛ2 |
|
82 |
Змінювання дієслів за числами |
14.03 |
|
НЛ2 |
|
83 |
Урок розвитку зв’язного мовлення. Створюю докладний навчальний переказ тексту використовуючи сюжетні малюнки, слова та словосполучення |
16.03 |
|
НЛ2 |
|
84 |
Часи дієслова. Змінювання дієслів за часами. |
17.03 |
|
НЛ1 |
|
85 |
Змінювання дієслів минулого часу за числами і родами ( в однині) |
Ущіл. |
|
НЛ2 |
|
86 |
Змінювання дієслів теперішнього часу за особами і числами |
18.03 |
|
НЛ1 |
|
87 |
Змінювання дієслів майбутнього часу за особами і числами |
21.03 |
|
НЛ2 |
|
88 |
Правопис особових закінчень дієслів теперішнього і майбутнього часу в однині |
23.03 |
|
НЛ2 |
|
89 |
Правопис особових закінчень дієслів теперішнього і майбутнього часу в множині |
25.03 |
|
НЛ1 |
|
90 |
Урок розвитку зв’язного мовлення. Створюю навчальний переказ з елементами міркування про прочитаний текст, використовуючи серію малюнків |
28.03 |
|
НЛ2 |
|
91 |
Повторення матеріалу про дієслово. Виконання вправ |
30.03 |
|
НЛ1 |
|
92 |
Побудова речень з дієсловами теперішнього і майбутнього часу |
31.03 |
|
НЛ2 |
|
93 |
Дієслова на –ся. С.119-121 |
01.04 |
|
НЛ2 |
|
94 |
Діагностувальна робота. Робота з мовними одиницями «Дієслово» |
04.04 |
|
НЛ2 |
|
95 |
Аналіз діагностувальної роботи Повторення вивченого про дієслово |
06.04 |
|
НЛ1 |
|
Прислівник |
|
|
|
||
96 |
Урок розвитку зв’язного мовлення. Створюю текст розповідь з елементами міркування, використовуючи серію малюнків |
08.04 |
|
НЛ2 |
|
97 |
Прислівник як частина мови |
11.04 |
|
НЛ2 |
|
98 |
Дієслова та залежні від них прислівники |
18.04 |
|
НЛ1 НЛ4 |
|
99 |
Прислівники, протилежні за значеннями |
20.04 |
|
НЛ2 |
|
100 |
Прислівники, близькі за значеннями |
21.04 |
|
НЛ2 |
|
101 |
Поширення речень прислівниками. |
Ущіл. |
|
НЛ2 |
|
102 |
Діагностувальна робота . Диктант |
22.04 |
|
НЛ2 |
|
103 |
Урок розвитку зв’язного мовлення.Створюю афішу |
27.04 |
|
НЛ2 |
|
104 |
Аналіз діагностувальної роботи Узагальнення знань про прислівник. |
29.04 |
|
НЛ1 НЛ3 |
|
Речення |
|
|
|
||
105 |
Речення за метою висловлювання. Повторення вивченого |
04.05 |
|
НЛ2 |
|
106 |
Члени речення. Головні та другорядні члени речення. |
05.05 |
|
НЛ2 |
|
107 |
Члени речення. Головні та другорядні члени речення. |
06.05 |
|
НЛ1 НЛ4 |
|
108 |
Зв’язок слів у реченнях. Поширення речень словами і словосполученнями |
11.05 |
|
НЛ2 |
|
109 |
Однорідні члени речення. Головні і другорядні члени речення. |
13.05 |
|
НЛ2 |
|
110 |
Діагностувальна робота. Письмовий твір |
16.05 |
|
НЛ2 |
|
111 |
Урок розвитку зв’язного мовлення . Створюю листівку до Дня Матері |
18.05 |
|
НЛ2 |
|
112 |
Аналіз діагностувальної роботи Інтонація та розділові знаки при однорідних членах речення, їх поєднання |
19.05 |
|
НЛ2 |
|
113 |
Інтонація та розділові знаки при однорідних членах речення, їх поєднання |
20.05 |
|
НЛ1 НЛ3 |
|
114 |
Складання речень, різних за структурою і метою висловлювання. |
23.05 |
|
НЛ2 |
|
115 |
Діагностувальна робота Списування |
25.05 |
|
НЛ2 |
|
116 |
Аналіз діагностувальної роботи Узагальнення з теми « Речення» |
27.05 |
|
НЛ2 |
|
Текст |
|
|
|
||
117 |
Текст та його ознаки. Заголовок. Повторення вивченого |
30.05 |
|
НЛ2 |
|
118 |
Поділ тексту на частини. План тексту. Засоби зв’язку речень у тексті |
01.06 |
|
НЛ2 |
|
119 |
Текст – розповідь. Художній і науково- популярний тексти описи. Тема і мета |
02.06 |
|
НЛ1 НЛ4 |
|
120 |
Підсумковий урок за рік |
03.06 |
|
НЛ2 |
|
121 |
Текст – міркування: твердження, докази, висновки. Тема і мета |
|
Екс. |
|
|
122 |
Текст -есе |
|
Екс. |
|
|
123 |
Художній, науково- популярний та діловий тексти. Складання текстів різних типів |
|
Екс. |
|
Календарно-тематичне планування
з української мови в 4-Б класі
Мета – формування мотивації вивчення української мови; розвиток особистості дитини засобами різних видів мовленнєвої діяльності; формування комунікативної та інших ключових компетентностей; розвиток здатності спілкуватися українською мовою для духовного, культурного й національного самовияву, послуговуватися нею в особистому й суспільному житті, у міжкультурному діалозі; розвиток логічного, критичного та образного мислення, мовленнєво-творчих здібностей; формування готовності до вивчення української мови в гімназії.
Досягнення поставленої мети передбачає виконання таких завдань:
– виховання в учнів позитивного емоційно-ціннісного ставлення до української мови, формування пізнавального інтересу до рідного слова, прагнення вдосконалювати своє мовлення;
– розвиток зв’язного мовлення, уяви, пізнавальних здібностей, логічного, критичного та образного мислення школярів;
– формування повноцінної навички письма, уміння брати участь у діалозі, створювати короткі усні й письмові монологічні висловлення; – дослідження мовних одиниць і явищ з метою опанування початкових лінгвістичних знань і норм української мови;
– залучення молодших школярів до практичного застосування умінь з різних видів мовленнєвої діяльності в навчальних і життєвих ситуаціях.
Реалізація зазначених мети і завдань здійснюється за такими змістовими лініями: «Взаємодіємо усно», «Взаємодіємо письмово», «Досліджуємо медіа», «Досліджуємо мовні явища».
Змістова лінія «Взаємодіємо усно» спрямована на формування в учнів початкової школи умінь сприймати, аналізувати, інтерпретувати й оцінювати усну інформацію та використовувати її в різних комунікативних ситуаціях, спілкуватися усно з іншими людьми в діалогічній і монологічній формах заради досягнення певних життєвих цілей.
Змістова лінія «Взаємодіємо письмово» передбачає формування в учнів повноцінної навички письма, умінь висловлювати свої думки, почуття, ставлення та взаємодіяти з іншими людьми в письмовій формі, виявляти себе в різних видах мовленнєво-творчої діяльності.
Змістова лінія «Досліджуємо медіа» спрямована на формування в учнів умінь аналізувати, інтерпретувати, критично оцінювати інформацію в медіатекстах та використовувати її для збагачення власного досвіду, створювати прості медіапродукти.
Змістова лінія «Досліджуємо мовні явища» передбачає дослідження учнями мовних одиниць і явищ з метою опанування початкових лінгвістичних знань, норм літературної вимови та правил українського правопису, формування у школярів умінь послуговуватися українською мовою в усіх сферах життя.
Чотири наскрізні лінії НУШ
Наскрізні лінії — це:
• соціально значимі надпредметні теми, що:
– сприяють сформувати в учнів уявлення про суспільство в цілому
– розвивають здатність застосовувати отримані знання у різних ситуаціях
• засіб інтеграції:
– ключових і загальнопредметних компетентностей
– навчальних предметів та предметних циклів.
Їх ураховують при формуванні освітнього середовища.
1. Екологічна безпека і сталий розвиток (НЛ1)
Наскрізна лінія «Екологічна безпека і сталий розвиток» підсилює формування в учнів соціальної активності, відповідальності й екологічної свідомості:
• збереження, захист довкілля
• усвідомлення сталого розвитку
• готовність брати участь у вирішенні питань навколишнього середовища та розвитку суспільства.
2. Громадянська відповідальність (НЛ2)
Ця наскрізна лінія покликана забезпечити:
• розвиток соціальної й громадянської компетентностей
• розкрити суть поняття «відповідальний громадянин» і визначити вектори його діяльності.
3. Здоров’я і безпека (НЛ3)
Щоб реалізувати здоров’язбережувальну компетентність, слід докласти зусиль на формування учня, який:
• є духовно/емоційно/соціально/фізично повноцінним громадянином
• дотримується здорового способу життя
• активно долучається до облаштування безпечного для життя й діяльності середовища.
4. Підприємливість і фінансова грамотність (НЛ4)
Мета наскрізної лінії «Підприємливість і фінансова грамотність» — навчання молоді:
• раціонально використовувати кошти
• планувати витрати
• заощаджувати
• реалізовувати лідерські ініціативи
• успішно діяти в технологічно швидкозмінному середовищі.
Освітні технології:
Види діагностувальних робіт
№ |
Форми контролю
|
І семестр 2021/2022 н.р. |
ІІ семестр 2021/2022 н.р. |
||
Кількість робіт |
Дата проведення |
Кількість робіт |
Дата проведення |
||
1. |
Діагностувальна робота: діалог (усно) |
1 |
16.09 |
|
|
2. |
Діагностувальна робота: списування |
1 |
30.09 |
|
|
3. |
Діагностувальна робота: диктант |
1 |
26.10 |
|
|
4. |
Діагностувальна робота: письмовий переказ |
1 |
16.11 |
|
|
5. |
Діагностувальна робота: робота з мовними одиницями |
1 |
16.12 |
|
|
6. |
Діагностувальна робота: усний твір |
- |
|
|
|
|
Діагностувальна робота: письмовий твір |
- |
|
|
|
7. |
ДПА |
|
|
|
|
|
Всього |
5 |
|
|
|
Календарно-тематичне планування з української мови для 4-Б класу розроблено відповідно до Типової освітньої програми для 3-4 класів закладів загальної середньої освіти, розроблена під керівництвом О.Я.Савченко, затверджена Наказом МОН України «Про затвердження типових освітніх програм для 3-4 класів закладів загальної середньої освіти від 08.10.2019 №1273.
Підручник: Українська мова та читання: підруч. для 4 кл. закл. заг. серед. освіти ( у 2-х частинах): Частина 1: Українська мова /Мар’яна Захарійчук – Київ: Грамота, 2021. - 160с.: іл.
Усього : 123 год. 3,5 год. на тиждень.Резервний час – 20% відповідно до вимог Державного стандарту початкової освіти у навчальній програмі.