Навчальна програма «ЗАХИСТ ВІТЧИЗНИ» ДЛЯ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ СИСТЕМИ ЗАГАЛЬНОЇСЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ (РІВЕНЬ СТАНДАРТУ) «Затверджено Міністерством освіти і науки України» (Наказ МОН України від 23.10.2017 № 1407).
Наскрізні лінії допоможуть формувати у учнів ключові компетентності.
КАЛЕНДАРНО - ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН ВИВЧЕННЯ ЗАХИСТУ ВІТЧИЗНИ У 11 КЛАСІ НА 2019-2020 н. р.
вивчення предмета юнаками (дівчатами за їх власним бажанням)
(1,5 год.) на тиждень.
Навчальна програма
«ЗАХИСТ ВІТЧИЗНИ»
ДЛЯ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ СИСТЕМИ
ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ
(РІВЕНЬ СТАНДАРТУ)«Затверджено Міністерством освіти і науки України»
(Наказ МОН України від 23.10.2017 № 1407)
№ п/п |
Тема уроку |
К-сть годин |
Дата |
Примітка |
|
Розділ V. Вогнева підготовка |
5 |
|
|
|
Правила стрільби по нерухомим цілям та цілям, що з’являються. Загальні поняття балістики. Інструктаж з безпеки на уроках Захисту Вітчизни. Формування ключової компетентності – «Соціальна та громадянська компетентность». Основні заходи безпеки при проведенні стрільб в тирі та на військовому стрільбищі. Організація і порядок проведення стрільби з автомата. Удосконалення знань з будови автомата. |
1(1) |
|
|
|
Ручні гранати та поводження з ними. Призначення, бойові властивості, загальна будова і принцип дії ручних гранат. Порядок огляду і підготовки гранат до застосування. Заходи безпеки під час поводження з ручними гранатами. Вивчення прийомів і правил метання ручних гранат. Виконання першої вправи з метання ручних гранат. |
1(4) |
|
|
|
Призначення, бойові властивості, загальна будова і принцип дії ручних гранат. Порядок огляду і підготовки гранат до застосування. Заходи безпеки під час поводження з ручними гранатами. Вивчення прийомів і правил метання ручних гранат. Виконання першої вправи з метання ручних гранат. |
1 |
|
|
|
Призначення, бойові властивості, загальна будова і принцип дії ручних гранат. Порядок огляду і підготовки гранат до застосування. Заходи безпеки під час поводження з ручними гранатами. Вивчення прийомів і правил метання ручних гранат. Виконання першої вправи з метання ручних гранат. |
1 |
|
|
|
Призначення, бойові властивості, загальна будова і принцип дії ручних гранат. Порядок огляду і підготовки гранат до застосування. Заходи безпеки під час поводження з ручними гранатами. Вивчення прийомів і правил метання ручних гранат. Виконання першої вправи з метання ручних гранат. |
1 |
|
|
|
Розділ V. Тактична підготовка |
8 |
|
|
|
Дії солдата у складі бойових груп, відділення. Розвиток математичної компетентності під час моделювати бойові ситуації .Завдання, прийоми і способи дій солдата на полі бою у складі бойової групи. |
1(8) |
|
|
|
Формування ключових компетентностей – «Спілкування державною (і рідною у разі відмінності) мовами» та «Спілкування іноземними мовами». Склад бойової групи (малі тактичні групи (до 8 чоловік). |
1 |
|
|
|
Розподіл обов’язків між військовослужбовцями та їх взаємодія у бойовій групі. |
1 |
|
|
|
Розподіл обов’язків між військовослужбовцями та їх взаємодія у бойовій групі. |
1 |
|
|
|
Порядок дій у складі бойових груп. |
1 |
|
|
|
Порядок дій у складі бойових груп. |
1 |
|
|
|
Бойові порядки та їх використання під час руху. |
1 |
|
|
|
Бойові порядки та їх використання під час руху. |
1 |
|
|
|
Розділ VІІ. Основи цивільного захисту |
9 |
|
|
|
Основні способи захисту населення в надзвичайних ситуаціях. Розвиток основних компетентностей у природничих науках і технологіях. Основні принципи щодо захисту населення. Повідомлення про загрозу і виникнення надзвичайних ситуацій та постійного його інформування про наявну обстановку. |
1(6) |
|
|
|
Навчання населення вмінню застосовувати засоби індивідуального захисту і діяти у надзвичайних ситуаціях. |
1 |
|
|
|
Укриття людей у сховищах, медичний, радіаційний та хімічний захист, евакуація населення з небезпечних районів. |
1 |
|
|
|
Формування ключової компетентності – «Інформаційно-цифрова компетентність» ( самостійно знаходити, аналізувати та добирати необхідну інформацію, обробляти її, зберігати та передавати її за допомогою технічних засобів та інформаційних технологій). Спостереження та контроль за ураженістю навколишнього середовища, продуктів харчування та води радіоактивними, отруйними, сильнодіючими отруйними речовинами та біологічними препаратами. |
1 |
|
|
|
Порядок дій в умовах особливого періоду, під час артилерійського обстрілу, у натовпі, у разі виявленні підозрілого предмету. Надання екстреної психологічної допомоги (самодопомоги) при перебуванні в екстрених ситуаціях. |
1 |
|
|
|
Формування ключової компетентності – «Ініціативність і підприємливість». Складання та вміст тривожної валізи на випадок термінової евакуації або переходу до захисних споруд (підвалів, погребів тощо). Види терористичних проявів та способи дій терористів. Захист від терористичних проявів та дії населення в умовах надзвичайних ситуацій, пов’язаних з можливими терористичними проявами. |
1 |
|
|
|
Основи рятувальних та інших невідкладних робіт. Характеристика зон стихійного лиха (ураганів, затоплень, пожеж, хімічного, радіаційного та бактеріологічного зараження тощо). Сутність, зміст і послідовність виконання рятувальних та інших невідкладних робіт. |
1(3) |
|
|
|
Заходи забезпечення рятувальних та інших невідкладних робіт. Заходи безпеки при проведенні рятувальних робіт. Розшук уражених у завалах, а також в будинках, які пошкоджені і горять. |
1 |
|
|
|
Способи рятування людей з-під завалів, з верхніх поверхів напівзруйнованих будівель з використанням табельних і підручних засобів. Рятування людей із завалених і пошкоджених захисних споруд. |
1 |
|
|
|
Розділ VІІІ. Домедична допомога |
13 |
|
|
|
Домедична допомога в умовах бойових дій (тактична медицина). Формування ключової компетентності - «Екологічна грамотність і здорове життя». Алгоритм дій при раптовій зупинці серця. Основні правила та порядок проведення реанімації. |
1(13) |
|
|
|
Звільнення дихальних шляхів від сторонніх предметів – западання язика, нижньої щелепи, слизу, води тощо – та відкриття верхніх дихальних шляхів (підняти підборіддя та висунути нижню щелепу) Штучне дихання – його різновиди, методика та техніка проведення штучної вентиляції легенів. |
1 |
|
|
|
Непрямий масаж серця, як спосіб відновлення діяльності серцево-судинної системи, методика його виконання. Застосування автоматичного зовнішнього дефібрилятору. Техніка проведення реанімаційних заходів одним та двома рятівниками. |
1 |
|
|
|
Види кровотеч. Неконтрольована кровотеча найбільш поширена причина серед попереджувальних смертей після травматичного ушкодження. Алгоритм дій при кровотечі. Техніка застосування прямого тиску на рану Техніка накладання турнікета на верхні та нижні кінцівки. Техніка тампонування рани. Техніка накладання давлячої пов’язки. Техніка виносу поранених. |
1 |
|
|
|
Вступ до курсу тактичної медицини. Причини попереджувальних смертей при бойовій травмі. Етапи надання домедичної допомоги Надання допомоги на етапі під вогнем (CUF, Care Under Fire). |
1 |
|
|
|
План дій на етапі під вогнем. Техніка виносу пораненого з небезпечної зони. Ознаки життєзагрозливої зовнішньої кровотечі. Застосування турнікетів для кінцівок. Само- і взаємодопомога. |
1 |
|
|
|
Надання домедичної допомоги в зоні тактичних умов (TFC, Tactical Field Care). Послідовність дій за алгоритмом «MARCH». Загальні причини зміни стану свідомості. |
1 |
|
|
|
Зупинка кровотеч, що загрожують життю. Принцип тампонування ран. Використання рекомендованих гемостатичних засобів. Використання компресійної пов’язки. Прямий тиск на рану. |
1 |
|
|
|
Відновлення та забезпечення прохідності дихальних шляхів. Виведення нижньої щелепи. Безпечне введення носового (назофарингеального) повітроводу. Визначення показань до проведення екстреного відновлення прохідності дихальних шляхів з допомогою хірургічного втручання (крікотиреотомії) . |
1 |
|
|
|
Проникаючі поранення грудей. Огляд грудної клітки. Використання герметизуючих (оклюзійних) наклейок. Поранення легень. Напружений пневмоторакс. |
1 |
|
|
|
Повний огляд пораненого, зупинка всіх інших видів зовнішніх кровотеч. Тактично значущі ознаки шоку в поранених. |
1 |
|
|
|
Надання домедичної допомоги при переломах, опіках, відмороженнях, проникаючому пораненні ока. Накладання шин. Застосування жорсткого щитка при травмі ока. Загальновійськовий набір пігулок. |
1 |
|
|
|
Формування ключової компетентності – «Уміння вчитися впродовж життя». Попередження гіпотермії та виявлення ознак черепно-мозкової травми Підготовка до евакуації. Документація. |
1 |
|
|
|
РАЗОМ |
35 |
|
|