18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

календарно -тематичне планування

Про матеріал
Орієнтовне календарно-тематичне планування уроків української літератури у 8 класі
Перегляд файлу

ОРІЄНТОВНЕ КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
8-й клас Українська література
Усього – 70 год. На тиждень – 2 год Текстуальне вивчення творів – 54 год Повторення й узагальнення – 2 год Література рідного краю – 4 год Позакласне читання – 4 год Розвиток мовлення – 4 год (у межах годин на текстуальне вивчення) Резервний час – 6 год

№ з/п

Дата

Зміст програмового матеріалу

Примітки

ВСТУП

1.

 

Художня література як одна з форм духовної дiяльності людини. Функції художньої літератури. Багатозначність художнього образу. Різновиди образів (образ-персонаж, образ-символ, словесні, зорові, слухові тощо). Аналіз художнього твору

ТЛ: художній образ, художній твір (поглиблено)
 

 

УСНА НАРОДНА ТВОРЧІСТЬ

2.

 

Українські історичні пісні.  Пісні про звитяжну боротьбу козаків із турецько-татарськими нападниками Зажурилась Україна», «Та, ой, як крикнув же козак Сірко»
ТЛ: історичні пісні

 

3.

 

Пісні про боротьбу проти соціального та національного гніту «Ой Морозе, Морозенку», «Максим козак Залізняк», «Чи не той то Хміль», «За Сибіром сонце сходить»

 

4.

 

Образи історичних осіб, лицарів-оборонців рідної землі, створені народною уявою

 

5.

 

Пісні Марусі ЧУРАЙ. «Засвіт встали козаченьки», «Віють вітри, віють буйні», «Ой не ходи, Грицю» Легендарна поетеса з Полтави. Трагічна історія її життя

 

6.

 

Пісні, що стали народними. Їхня популярність, фольклорна основа, народнопоетичні образи

 

7.

 

Урок літератури рідного краю №1. Історичні пісні територіальної громади

 

8.

 

Українські народні думи. Героїчний епос українського народу. Різновиди дум (історико-героїчні, соціально-побутові). Кобзарі та лірники – виконавці народних дум (О. Вересай, Г. Гончаренко, М. Кравченко та ін.). Сучасні виконавці: Василь та Микола Литвини, В. Нечепа. Національна капела бандуристів України. Жанрова своєрідність, історична основа, героїчний зміст дум. Специфічність поетичної форми, ритму

ТЛ: думи

 

9.

 

«Маруся Богуславка». Морально-етична проблематика. Проблема вибору, душевна роздвоєність Марусі Богуславки між любов’ю до рідної землі та становищем дружини турецького вельможі

 

10.

 

Урок позакласного читання № 1. Народні думи («Дума про козака Голоту», «Самарські брати», «Хмельницький та Барабаш», «Втеча трьох братів з города Азова», «Самійло Кішка», «Буря на Чорному морі»)

 

11.

 

Урок розвитку мовлення № 1. Усний твір-роздум за українськими історичними піснями та думами «Любов до Вітчизни – одна з найбільших людських чеснот»

 

12.

 

Контрольна робота № 1 (розгорнуті відповіді на запитання) з теми «Усна народна творчість»

 

СВІТ УКРАЇНСЬКОЇ ПОЕЗІЇ

13.

 

Тарас ШЕВЧЕНКО. Викуп поета з неволі, причини його покарання царем, арешт, перебування в казематі, заслання

 

14.

 

«Думи мої, думи мої…» (1847), «Ой три шляхи широкії…». Роздуми автора про власну долю, долю України, плинність, скороминущість життя людини на землі, про її долю

ТЛ: філософська лірика

 

15.

 

«Мені однаково, чи буду…» Усвідомлення власної місії поета

 

16.

 

Урок розвитку мовлення № 2. Складання діалогу з ліричним героєм філософської лірики Т. Шевченка в контексті його біографії (письмово)

 

17.

 

Леся УКРАЇНКА. Життя поетеси, її мужність і сила духу. Потужне ліричне начало, романтичність, волелюбність, оптимізм, мрія і дійсність як провідні мотиви її поезії

 

18.

 

«Давня весна», «Хотіла б я піснею стати…». Тема гармонійного єднання людини з природою. Ідея вільної творчості, вільнолюбства людини

 

19.

 

«Давня казка» Проблеми і мотиви: роль митця в суспільстві, служіння музі й народові, суть людського щастя, вдячності

 

20.

 

Володимир СОСЮРА. Коротко про поета. Патріотичні, інтимні, пейзажні мотиви його творів.

«Любіть Україну!» Патрiотичний пафос вірша

ТЛ: громадянська лірика

 

21.

 

«Васильки», «Осінь» («Облітають квіти, обриває вітер…») Щирість ліричного самовираження

ТЛ:  інтимна, пейзажна лірика

 

22.

 

Урок виразного читання № 1. Конкурс читання поезії напам’ять

 

23.

 

Контрольна робота № 2. Контрольний письмовий твір за однією із запропонованих тем: «Тарас Шевченко – вірний син України», «Громадянська позиція людини як один із проявів духовності» (за творчістю Т. Шевченка), «Леся Українка – дочка Прометея», «Сила духу – конструктивне начало в житті людини» (за творчістю Лесі Українки)

 

24.

 

Володимир ПІДПАЛИЙ. «…Бачиш: між трав зелених…», «Зимовий етюд» Щирість почуттів поета. Ідея гуманізму, людяності, бережливого ставлення до природи. Незбагненна краса світу, патріотичні почуття, передані словом. Багатозначність і змістова глибина художніх образів («Зимовий етюд»)

 

25.

 

Василь ГОЛОБОРОДЬКО. Самобутня постать поета в українській літературі. «Наша мова», «Теплі слова». Наскрізний патріотизм, філософічність, фольклорна основа його поезій, народознавчі аспекти

 ТЛ: вільний вірш

 

26.

 

 «З дитинства: дощ» («Я уплетений…»). Оригінальність, простота висловлення глибоких почуттів, важливих думок

 

27.

 

Із сучасної української поезії (кінця ХХ – початку ХХІ ст.) (на вибір) Розмаїття сучасної лірики

 В. Герасим’юк. «Чоловічий  танець». Філософські роздуми крізь призму художньої деталі

 

28.

 

І. Малкович. «З янголом на плечі», «З нічних молитов». Глибокі роздуми  над проблемами української мови, національної культури

 

29-30.

 

А. Мойсієнко. «Жовтень жовті жолуді», І.Павлюк. «Дівчинка». Поєднання в поезіях глибинної історичності бачення світу із відчуттям сучасної присутності в ньому

 

31.

 

Г. Кирпа. «Мій ангел такий маленький…», «Коли до вас темної ночі…» Прагнення зазирнути у світ  душі звичайної людини, осмислити її призначення та сенс життя

 

32.

 

Урок виразного читання № 2. Конкурс читання віршів сучасних поетів

 

33.

 

Контрольна робота № 3 (тестові завдання) з теми «Світ української поезії»

 

34.

 

Урок літератури рідного краю № 2. Літературні персоналії територіальної громади (поезія)

 

35.

 

Урок позакласного читання № 2. В. Малик. «Черлені щити»

 

НАЦІОНАЛЬНА ДРАМА

36.

 

Іван КАРПЕНКО-КАРИЙ. Короткі відомості про життя і творчість видатного українського драматурга ХІХ ст., про театр «корифеїв»

 

37.

 

Трагікомедія «Сто тисяч» – класичний взірець українського «театру корифеїв»

ТЛ: драматичний твір (поглиблено), комедія, трагікомедія

 

38.

 

Проблема бездуховності людини, засліпленої прагненням до наживи. Засоби сатиричного змалювання

 

39.

 

Урок виразного читання № 3. Виразне читання / інсценізація драматичного твору

 

40.

 

Урок розвитку мовлення № 3. Усний твір-роздум «Проблема влади грошей – наскрізна і «вічна»

 

З УКРАЇНСЬКОЇ ПРОЗИ

41.

 

Михайло КОЦЮБИНСЬКИЙ. Коротко про письменника. «Дорогою ціною». Пригодницький, романтичний сюжет повісті

 

42.

 

Проблема волі людини та можливостей її здобуття

 

43.

 

Вічний тип шукача правди. Протест Остапа і Соломії проти кріпосницької наруги – протест проти будь-якого насильства над людиною

 

44.

 

Кохання Остапа і Соломії як центральний мотив у творі. Його непереможна сила, що рухає вчинками, поведінкою, вибором героїв.  Романтичність, мужність і сила волі української жінки Соломії

 

45.

 

Час і вічність у повісті, символічні образи

 

46.

 

Контрольна робота № 4. Контрольний письмовий твір за однією із запропонованих тем: «Чи все у житті вимірюється грошима?» (за трагікомедією І. Карпенка-Карого «Сто тисяч»), «Воля людини і можливості її досягнення в сучасних умовах» (за повістю М. Коцюбинського «Дорогою ціною»)

 

47.

 

Олександр ДОВЖЕНКО. Видатний український кінорежисер і письменник. Його оповідання про Велику Вітчизняну війну. «Ніч перед боєм» – твір про героїзм, самовідданість, патріотичні почуття українців, проявлені під час воєнного лихоліття

 

48.

 

Образи діда Платона і діда Савки – представників українського трудового народу. Їхній моральний урок для солдатів

 

49.

 

Урок позакласного читання № 3. Олесь Гончар. «Бригантина»

 

50-51.

 

Ніна БІЧУЯ. «Шпага Славка Беркути» Повість про школу й проблеми дорослішання. Особливості композиції твору

 

52.

 

Роль батьків у вихованні дітей та їхньому дозвіллі

 

53.

 

Проблема особистості в сучасному світі

 

54-55.

 

Характеристика образів героїв твору

 

56.

 

Володимир Дрозд. «Білий кінь Шептало»
Проблема людини в суспільстві, її неособлення, свободи і неволі

 

57.

 

Проблема особистості й натовпу, дійсності і мрії

 

58.

 

Урок літератури рідного краю № 3. Літературні персоналії територіальної громади (проза)

 

59.

 

Контрольна робота № 5 (розгорнуті відповіді на запитання/комбіновані завдання) з теми «З української прози»

 

60.

 

Юрій Винничук. «Місце для дракона»

Повість – казка про сучасний світ, у якому й досі живуть «драконячі закони»

 

61.

 

Парадокс: дракон Грицько – поет і християнин

 

62.

 

Роздуми про добро і зло, вірність і зраду, доцільність самопожертви

 

УКРАЇНСЬКИЙ ГУМОР

63.

 

Валентин ЧЕМЕРИС. «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання». Гумористична повість про життя і пригоди школярів із села Великі Чаплі

 

64.

 

Дружба і перше кохання, вірність і перший поцілунок, дуель і перше побачення.

 

65.

 

Урок виразного читання № 4. Дитячі проблеми в дорослому житті, передані засобами гумору Конкурс читання гумористичного твору

 

66.

 

Урок позакласного читання № 4. А. Дімаров. «На коні й під конем»

 

67.

 

Урок літератури рідного краю № 4 Літературні персоналії територіальної громади (гумористичні твори)

 

68.

 

Контрольна робота № 6 (тестові завдання) з теми «Український гумор»

 

69.

 

Урок розвитку мовлення № 4. Написання листа авторові улюбленої книги

 

70.

 

УРОК-ПІДСУМОК. Бесіда про твори, що вивчалися упродовж року й викликали найбільше роздумів, суперечок, зацікавлення

 

 

docx
Додано
10 лютого
Переглядів
80
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку