УКРАЇНСЬКА МОВА
9 КЛАС
(Відповідно до навчальної програми: Українська мова. 5 – 9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. − К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 (зі змінами, затвердженими
наказом МОН України від 07.06.2017 №804)
Всього годин – 105 год.
ІІ семестр – 3год (57 год.)
Форми контролю |
К-сть |
|
І семестр |
ІІ семестр |
|
Перевірка мовної теми (контрольна робота) |
3 |
4 |
Письмо: переказ |
1 |
1 |
твір |
1 |
1 |
Правопис: диктант |
1 |
1 |
Усний переказ |
1 |
|
Діалог |
1 |
|
Усний твір |
|
1 |
Читання вголос |
|
1 |
№з/п |
Тема уроку |
Очікувані результати навчально-пцізнавальної діяльності учнів |
Дата |
Примітки |
|
Складнопідрядне речення |
|
||
1-2
3-4
5-6
7
8-9
10-11
12
13
14 |
Складнопідрядні речення з підрядними частинами способу дії й ступеня, порівняння
Складнопідрядні речення з підрядними частинами причини та наслідку
Складнопідрядні речення з підрядними частинами мети,умови та допусту
РМ №14 Складання роздуму про необхідність підтримки людей з обмеженими фізичними можливостями та те, як їм можна й потрібно допомагати (з використанням складнопідрядних речень з підрядними причини та мети).
Складнопідрядне речення з кількома підрядними частинами.
Розділові знаки у складнопідрядному реченні з кількома підрядними частинами.
Синтаксичний розбір складнопідрядного речення.Тренувальні вправи
Узагальнення вивченого з теми «Складнопідрядне речення»
Контрольна робота№1 «Складнопідрядне речення»
|
Знаннєва складова знає основні види складнопідрядних речень, пояснює їх будову; правильно ставить розділові знаки між частинами складнопідрядного речення та обґрунтовує їх. Діяльнісна складова знаходить у тексті складнопідрядні речення з однією й кількома підрядними частинами; визначає головну й підрядну частини, види складнопідрядних речень, істотні ознаки їх, межі головної й підрядної частин, кількість частин; класифікує складнопідрядні речення за значенням і будовою засобами зв’язку в них;розрізняє сполучники і сполучні слова; знаходить і виправляє помилки на вивчені правила; правильно інтонує складнопідрядні речення;аналізує й порівнює виражальні можливості складнопідрядних речень та інших синонімічних конструкцій у текстах різних стилів; конструює складнопідрядні речення різних видів і вводить їх у тексти різних стилів; складає усні й письмові висловлення різних стилів на визначену тему, використовуючи в них виражальні можливості складнопідрядних речень. Ціннісна складова оцінює виражальні можливості складнопідрядних речень; ставиться до здоров’я як до цінності, схвалює здоровий спосіб життя.
|
|
|
Безсполучникове складне речення |
||||
15-16 |
Безсполучникове складне речення та його ознаки |
Знаннєва складова пояснює смислові відношення між частинами безсполучни-кового складного речення; |
|
|
17-18 |
Смислові відношення між частинами безсполучникового складного речення |
правильно ставить розділові знаки між частинами безсполучникового складного речення та обґрунтовує їх. |
|
|
19-20 |
Кома в безсполучниковому складному реченні |
|
|
|
21-22 |
Кома та крапка з комою в безсполучниковому складному реченні |
Діяльнісна складова знаходить у тексті безсполучникові складні речення;
|
|
|
23 |
Двокрапка в безсполучниковому складному реченні |
визначає основні ознаки, смислові відношення між частинами безсполучникових складних речень;
|
|
|
24 |
Двокрапка в безсполучниковому складному реченні |
розмежовує безсполучникові складні речення й сполучникові (складносурядні й складнопідрядні);
|
|
|
25 |
Тире в безсполучниковому складному реченні |
розрізняє види безсполучникових складних речень за характером синтаксичних і смислових зв’язків між частинами їх |
|
|
26 |
Тире в безсполучниковому складному реченні |
правильно інтонує безсполучникові складні речення; правильно ставить розділові знаки між частинами безсполучникового складного речення та обґрунтовує їх; знаходить і виправляє пунктуаційні помилки на вивчені правила;
|
|
|
27 |
РМ №15Діалог-обговорення актуальної теми. Усний твір |
|
|
|
28 |
РМ №16Контрольний твір-роздум на морально етичну тему в публіцистичному стилі |
аналізує й порівнює виражальні можливості безсполучникових складних речень із синонімічними синтаксичними конструкціями в невеликих текстах розмовного, публіцистичного й художнього стилів;
|
|
|
29-30 |
Розділові знаки у БСР. Синтаксичний розбір. |
правильно будує безсполучникові складні речення з різними смисловими відношеннями між частинами їх; добирає до них синтаксичні синоніми.
|
|
|
31 |
Контрольна робота №2 Безсполучникове складне речення (тест) |
Ціннісна складова оцінює виражальні можливості складнопідрядних речень в усних і письмових висловленнях |
|
|
|
Складне речення з різними видами сполучникового й безсполучникового зв’язку |
|
|
|
32 |
Кома та крапка з комою в безсполучниковому складному реченні |
|
|
|
33-34 |
Складне речення із сурядним і підрядним зв’язком |
Знаннєва складова правильно розставляє в складне речення з різними видами сполучникового й безсполучникового зв’язку розділові знаки та обґрунтовує їх правилами.
|
|
|
35-36 |
Розділові знаки у складному реченні з різними видами зв’язку |
Діяльнісна складова знаходить у тексті складне речення з різними видами зв’язку; визначає основні ознаки й будову їх;
|
|
|
37-38 |
Складне речення із сполучниковим і безсполучниковим зв’язком. |
знаходить і виправляє помилки на вивчені правила;
|
|
|
39 |
РМ №17 Вибірковий письмовий переказ тексту наукового стилю (з використанням складних речень з різними видами зв’язку). |
аналізує й зіставляє виражальні можливості складних речень з різними видами зв’язку й синонімічних конструкцій;
|
|
|
40 |
РМ №18 Контрольний вибірковий письмовий переказ тексту наукового стилю |
будує складні речення з різними видами зв’язку; складає усні й письмові висловлення публіцистичного й наукового стилів, доцільно використовуючи виражальні можливості складних речень |
|
|
41 |
Синтаксичний розбір складного речення з різними видами зв’язку |
Ціннісна складова оцінює виражальні можливості складних речень з різними видами сполучникового й безсполучникового зв’язку в усних і письмових висловленнях. |
|
|
42 |
Узагальнення вивченого з теми |
|
|
|
43 |
Контрольна робота № 3. Складне речення з різними видами зв’язку |
|
|
|
|
Текст як одиниця мовлення й продукт мовленнєвої діяльності |
|
|
|
44-45 |
Текст, його основні ознаки. Будова тексту. |
Знаннєва складова знає й називає істотні ознаки тексту, пояснює його структурні особливості.
|
|
|
46-47 |
Мікротема й абзац. Ключові слова в тексті й абзаці. |
Діяльнісна складова визначає тему, основну думку тексту, виділяє ключові слова в тексті й тематичне речення в абзаці;
|
|
|
48 |
РМ №19 Тези прочитаних публіцистичної чи науково-пізнавальної статей. |
розрізняє спільне й відмінне між мікротемою й абзацом; визначає засоби міжфразового зв’язку в тексті;
|
|
|
49-50 |
Види й засоби міжфразового зв’язку (повторення й узагальнення). |
конструює невеликі тексти на певну тему; використовує виражальні можливості текстів різних типів, |
|
|
51 |
РМ №20 Конспект сприйнятого на слух науково-навчального тексту. |
Ціннісна складова оцінює виражальні можливості текстів різних типів і стилів. |
|
|
52 |
Повторення вивчених розділових знаків у простому і складному реченнях. |
|
|
|
53 |
Контрольна робота №4 Диктант |
|
|
|
|
Узагальнення й систематизація |
вивченого |
|
|
54-55 |
Мовні аспекти вивчення речення (порядок слів у реченні, граматична основа, види речень). |
Діяльнісна складова аналізує, систематизує, узагальнює вивчене про речення.
|
|
|
56 |
Орфографія. |
Ціннісна складова усвідомлює необхідність продовження мовної освіти та самоосвіти, |
|
|
57 |
Пунктуація. |
безперервного удосконалення мовних знань і вмінь. |
|
|
|
|
|
|
|