Погоджую
Директор школи ________________ Ланцута В.В.
« 05 » вересня 2020 р.
« 11 » січня 2021 р._________________
Микитицька загальноосвітня школа І-ІІ ступенів
Календарно – тематичне планування навчального матеріалу
з хімії в 7, 8, 9 класах
на 2020-2021 н.р.
Вчитель : Гетун Руслана Анатоліївна
Хімія
7 клас
( 51 година – 1.5 години на тиждень)
Навчальна програма: Хімія для 7-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів ( оновлена ). Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 №804.
Навчальний підручник: Хімія: підруч. для 7 кл. закл.заг.сер.освіти/
Павло Попель, Людмила Крикля. – Київ: «Академія», 2020.
№ уроку |
Дата прове дення |
Зміст навчального матеріалу |
Наскрізні змістові лінії |
Примітка |
Вступ ( 3 год )
|
||||
1 |
Навчальні проекти до теми: 1. Хімічні речовини навколо нас. 2. Історичне значення вогню.
Хімія – природнича наука. Речовини та їх перетворення у навколишньому світі. Короткі відомості з історії хімії. Правила поведінки учнів у хімічному кабінеті. |
Наскрізні змістові лінії Здоров’я і безпека. Громадянська відповідальність.
Екологічна безпека і сталий розвиток. Правила поведінки учнів у хімічному кабінеті. Ознайомлення з маркованням небезпечних речовин |
|
|
2 |
|
Ознайомлення з лабораторним посудом та обладнанням кабінету хімії, маркованням небезпечних речовин. Правила безпеки під час роботи з лабораторним посудом та обладнанням кабінету хімії Лабораторний дослід 1 Дослідження будови полум’я Лабораторний дослід 2 Ознайомлення з маркованням небезпечних речовин (на прикладі побутових хімікатів). |
|
|
3 |
|
Практична робота 1 Прийоми поводження з лабораторним посудом, штативом і нагрівними приладами. Виконання найпростіших лабораторних операцій.
|
|
|
Тема1. Початкові хімічні поняття ( 23 год ) |
||||
|
Навчальні проекти 3. Хімічні явища у природі. 4. Хімічні явища у побуті. 5. Використання хімічних явищ у художній творчості й народних ремеслах. 6. Речовини і хімічні явища в літературних творах і народній творчості. |
Наскрізні змістові лінії Здоров’я іі безпека Безпечне поводження з речовинами. Підприємливість і фінансова грамотність Закон збереження маси речовин під час хімічних реакцій. Розв’язування розрахункових задач за темою «Масова частка елемента в складній речовині». |
|
|
4 |
|
Фізичні тіла. Матеріали. Речовини. Як вивчають речовини. Спостереження й експеримент у хімії. Фізичні властивості речовин. Лабораторний дослід 3 Ознайомлення з фізичними властивостями речовин. Опис спостережень . Формулювання висновків. |
|
|
5 |
|
Чисті речовини і суміші (однорідні, неоднорідні). Способи розділення сумішей. |
|
|
6 |
|
Практична робота 2 Розділення неоднорідної суміші |
|
|
7 |
|
Молекули. Атоми. Хімічні елементи, їхні назви і символи. Поширеність хімічних елементів у природі. Ознайомлення з Періодичною системою хімічних елементів. |
|
|
8 |
|
Розвязування вправ |
|
|
9 |
|
Повторення і узагальнення з теми «Початкові хімічні поняття» |
|
|
10 |
|
Маса атома. Атомна одиниця маси. Відносні атомні маси хімічних елементів. |
|
|
11 |
|
Хімічні формули речовин. |
|
|
12 |
|
Багатоманітність речовин. Прості та складні речовини. Метали й неметали. Металічні та неметалічні елементи. Лабораторний дослід 4 Ознайомлення зі зразками простих і складних речовин |
|
|
13 |
|
Валентність хімічних елементів. Складання формул бінарних сполук за валентністю елементів. Визначення валентності елементів за формулами бінарних сполук. |
|
|
14 |
|
Складання формул бінарних сполук за валентністю елементів |
|
|
15 |
|
Розвязування вправ |
|
|
16 |
|
Повторення та узагальнення з теми «Початкові хімічні поняття» |
|
|
17 |
|
Відносна молекулярна маса, її обчислення за хімічною формулою. |
|
|
18 |
|
Масова частка елемента в складній речовині. |
|
|
19 |
|
Фізичні й хімічні явища. Хімічні реакції та явища, що їх супроводжують. Хімічні властивості речовин. Лабораторні досліди 5 -9 Дослідження хімічних реакцій, що супроводжуються виділенням газу, випаданням осаду, зміною забарвлення, появою запаху, тепловим ефектом. |
|
|
20 |
|
Практична робота 3 Дослідження фізичних і хімічних явищ на прикладах побутових хімікатів і харчових продуктів |
|
|
21 |
|
Закон збереження маси речовин під час хімічних реакцій. |
|
|
22 |
|
Схема хімічної реакції. Хімічні рівняння. |
|
|
23 |
|
Хімічні рівняння |
|
|
24 |
|
Контрольна робота 1 |
|
|
25 |
|
Розвязування задач і вправ |
|
|
26 |
|
Повторення і узагальнення з теми «Початкові хімічні поняття» |
|
|
Тема 2. Кисень ( 9 год )
|
||||
Навчальні проекти 7. Проблема забруднення повітря та способи розв’язування її. 8. Поліпшення стану повітря у класній кімнаті під час занять. |
||||
27 |
|
Оксиген. Поширеність Оксигену в природі. Кисень, склад його молекули, поширеність у природі. Фізичні властивості кисню. Повітря, його склад. |
Громадянська відповідальність Умови виникнення та припинення горіння. Здоров’я і безпека Безпечне поводження з речовинами. Колообіг Оксигену в природі. Озон. Проблема чистого повітря. Екологічна безпека і сталий розвиток Склад повітря. Проблема чистого повітря. Застосування та біологічна роль кисню. Поняття про окиснення (горіння, повільне окиснення, дихання). Підприємливість і фінансова грамотність Проблема чистого повітря. Поняття про каталізатор. |
|
28 |
|
Добування кисню в лабораторії (на прикладі гідроген пероксиду і води) та промисловості. Реакція розкладу. Поняття про каталізатор. Способи збирання кисню. Доведення наявності кисню.
|
|
|
29 |
|
Практична робота 4 Добування кисню з гідроген пероксиду з використанням різних біологічних каталізаторів, доведення його наявності. |
|
|
30 |
|
Хімічні властивості кисню: взаємодія з простими речовинами (вуглець, водень, сірка, магній, залізо, мідь). Реакція сполучення. |
|
|
31 |
|
Поняття про оксиди, окиснення (горіння, повільне окиснення, дихання). |
|
|
32 |
|
Взаємодія кисню зі складними речовинами (повне окиснення метану, гідроген сульфіду). |
|
|
33 |
|
Умови виникнення та припинення горіння. Колообіг Оксигену в природі. Озон. Проблема чистого повітря. Застосування та біологічна роль кисню. |
|
|
34 |
|
Розвязування задач і вправ. |
|
|
35 |
|
Повторення і узагальнення з теми «Кисень» |
|
|
|
||||
|
||||
Тема3. Вода ( 16 год)
|
||||
Навчальні проекти 9. Дослідження якості води з різних джерел. 10. Дослідження фізичних і хімічних властивостей води. 11. Способи очищення води в побуті. 12. Збереження чистоти водойм: розв’язування проблеми у вашій місцевості. 13. Еколого-економічний проект «Зберігаючи воду – заощаджую родинний бюджет». |
Громадянська відповідальність Очищення води на водоочисних станціях та в домашніх умовах. Здоров’я і безпека Хімічні властивості води. Кислотні дощі. Екологічна безпека і сталий розвиток Проблема чистої води. Охорона водойм від забруднення. Значення води і водних розчинів у природі та житті людини. Кислотні дощі. Підприємливість і фінансова грамотність Очищення води на водоочисних станціях та в домашніх умовах. Охорона водойм від забруднення. Розв’язування розрахункових задач за темою «Масова частка розчиненої речовини». |
|
||
36 |
|
Вода, склад молекули, поширеність у природі, фізичні властивості |
|
|
37 |
|
Розчин і його компоненти: розчинник, розчинена речовина. Вода – розчинник. |
|
|
38 |
|
Кількісний склад розчину. Масова частка розчиненої речовини. Виготовлення розчину. |
|
|
39 |
|
Практичні робота 5 Виготовлення водних розчинів із заданими масовими частками розчинених речовин. |
|
|
40 |
|
Розвязування розрахункових задач на обчислення масової частки, маси розчиненої речовини, маси і об’єму води в розчині. |
|
|
41 |
|
Взаємодія води з оксидами. Поняття про кислоти й основи. Поняття про індикатори. Лабораторний дослід 10 Випробування водних розчинів кислот і лугів індикаторами. |
|
|
42 |
|
Значення води і водних розчинів у природі та житті людини. Кислотні дощі. |
|
|
43 |
|
Проблема чистої води. Охорона водойм від забруднення. Очищення води на водоочисних станціях та в домашніх умовах. |
|
|
44 |
|
Розвязування задач і вправ |
|
|
45 |
|
Розвязування задач і вправ |
|
|
46 |
|
Повторення і узагальнення з теми «Вода» |
|
|
47 |
|
Розвязування розрахункових задач і вправ |
|
|
48 |
|
Контрольна робота 2 |
|
|
49 |
|
Розвязування задач і вправ |
|
|
50 |
|
Розвязування задач і вправ |
|
|
51 |
|
Повторення вивченого |
|
|