Іванівська загальноосвітня школа І-ІІ ступеня
ПЕРЕВІРЕНО ПОГОДЖЕНО
Заступник завідувача філії з НВР Завідувач філії
____________ Остапенко Г.В.. _________________ Пастушенко Н.М.
«______» _______________ 2021р. «______» _______________ 2021 р.
____________ Остапенко Г.В.. ____________Пастушенко Н.М.
«______» _______________ 2022р. «______» _______________ 2022 р.
Календарно-тематичний план
із зарубіжної літератури на 2021 – 2022
навчальний рік для 6класу
Учитель:
Сидоренко Наталія Володимирівна
Розроблено за програмою: Зарубіжна література. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. − К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 №804.
Авторський колектив:
О. М. Ніколенко, доктор філологічних наук, проф., зав. кафедри світової літератури Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка (керівник авторського колективу); К. В. Таранік-Ткачук, кандидат педагогічних наук, головний спеціаліст департаменту загальної середньої та дошкільної освіти Міністерства освіти і науки України; С. П. Фоміна, зав. сектору науково-методичного забезпечення змісту освіти загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням російською та іншими мовами національних меншин Інституту інноваційних технологій і змісту освіти Міністерства освіти і науки України; О. В. Ревнивцева, зав. навчально-методичного кабінету зарубіжної літератури та російської мови Кіровоградського ОІППО імені В. Сухомлинського; Т. П. Сегеда, учитель-методист гімназії № 117 імені Лесі Українки м. Києва; Н. В. Онищенко, учитель-методист спеціалізованої школи № 80 м. Києва.
Кількість годин – 70 годин на рік (І семестр 2 години на тиждень, ІІ семестр 2 години на тиждень)
1 семестр 2021/2022
Усього – 70 год.
Текстуальне вивчення творів – 56 год.
Розвиток мовлення – 4 год.
Позакласне читання – 4 год.
Резервний час – 6 год.
№ п/п |
Дата |
Корекція дати |
Розділ, тема уроку |
К-ть год. |
Примітка |
Тема 1. Вступ |
|||||
1 |
|
|
Література як вид мистецтва. |
1 |
|
2 |
|
Художній образ |
1 |
|
|
Тема 2. МІФИ НАРОДІВ СВІТУ. |
|||||
3 |
|
|
Поняття про міф. Основні тематичні групи міфів (про створення і будову світу, про героїв, календарні та ін.). Відображення єдності людини й природи в міфах різних народів. Популярні міфологічні образи, сюжети, мотиви різних народів |
1 |
|
4
|
|
|
Грецькі міфи. Міф про Прометея |
1 |
|
5 |
|
|
Міфи про Геракла (1-2 міфи). Дедал і Ікар |
|
|
6 |
|
|
Нарцис. Пігмаліон і Галатея |
1 |
|
7 |
|
|
Орфей і Еврідіка. Деметра і Персефона |
1 |
|
8 |
|
|
Індійські міфи. Творення. Про створення ночі. Про потоп |
1 |
|
9 |
|
|
Єгипетські міфи. Ра та Апоп. Міф про те, як Тефнут покинула Єгипет |
1 |
|
10 |
|
|
Розвиток мовлення (усно). Літературна гра «Міфи народів світу» |
1 |
|
Тема 3. Мудрість байки |
|||||
11 |
|
|
Байка як літературний жанр, її характерні ознаки, особливості художньої будови, повчальний зміст. Езоп. «Лисиця і виноград», «Вовк і Ягня», «Крук і лисиця», «Мурашки й Цикада» (2-3 за вибором учителя). Поєднання конкретного і загального в байках Езопа. Втілення людських якостей (працелюбність, розум, хитрість, дурість, жорстокість, лінощі та ін.) в алегоричних образах. Мораль байок Езопа |
1 |
|
12 |
|
|
Іван Андрійович Крилов. «Квартет», «Бабка й Муравель». Моральні проблеми в байках І.А. Крилова |
1 |
|
13 |
|
|
«Вовк і Ягня». Яскравість алегоричних образів байки |
1 |
|
14 |
|
|
Контрольна робота за темами «Міфи народів світу» та «Мудрість байки» |
1 |
|
Тема 4. ПРИГОДИ І ФАНТАСТИКА |
|||||
15 |
|
|
Жуль Верн. «П'ятнадцятирічний капітан». Тема духовного випробування людини в романі Ж. Верна |
1 |
|
16 |
|
|
Образ Діка Сенда, моральні якості героя, його мужність і людяність |
1 |
|
17 |
|
|
Дік Сенд і його друзі |
1 |
|
18 |
|
|
Дік Сенд і Негоро |
1 |
|
19 |
|
|
Проблема рабства в романі. Описи природи |
1 |
|
20 |
|
|
Контрольна робота (твір) за темою «Пригоди і фантастика» |
1 |
|
21 |
|
|
Позакласне читання. Ж. Верн. «Діти капітана Гранта» |
1 |
|
22 |
|
|
Чарльз Діккенс. Повість «Різдвяна пісня в прозі» |
1 |
|
23 |
|
|
Сюжет і композиція повісті |
1 |
|
24 |
|
|
Подорож Скруджа у часі й просторі |
1 |
|
25 |
|
|
Динаміка образу Скруджа, причини його духовного переродження. Значення образу Різдва у творі. Елементи фольклору (казки, пісні) |
1 |
|
26 |
|
|
Розвиток мовлення. Твір за повістю Чарльза Діккенса «Різдвяна пісня в прозі» |
1 |
|
27 |
|
|
Микола Васильович Гоголь. «Ніч перед Різдвом». Народні традиції і звичаї у творі |
1 |
|
28 |
|
|
Тема кохання. Образи Оксани і Вакули |
1 |
|
29 |
|
|
Роль фантастики в повісті |
1 |
|
30 |
|
|
Елементи фольклору (традиційні образи – відьма, чорт, місяць та ін.; різдвяні символи; елементи казки) |
1 |
|
31 |
|
|
Контрольна робота за темою «Пригоди і фантастика» |
1 |
|
32 |
|
|
Позакласне читання. Джеймс Крюс. «Тім Талер, або Проданий сміх» |
1 |
|
II семестр
№ п/п |
Дата
|
Корекція дати |
Розділ, тема уроку
|
К-та год.
|
Примітка |
|||||
Тема 5. Людські стосунки |
||||||||||
33 |
|
|
Антон Павлович Чехов (1860-1904). «Хамелеон». Викриття пристосування, підлабузництва в оповіданнях А.П.Чехова. Роль художньої деталі. Підтекст. Символічність назви. |
1 |
|
|||||
34 |
|
|
«Товстий і тонкий». Викриття пристосування , підлабузництва в оповіданнях А.П.Чехова. Діалог як основна форма розкриття сюжету. Майстерність письменнику у змалюванні персонажів. |
1 |
|
|||||
35 |
|
|
Джек Лондон (1876-1916). «Жага до життя». Проблеми життя й смерті, дружби й зрадництва у творі. |
1 |
|
|||||
36 |
|
|
Характеристика героїв твору.
|
1 |
|
|||||
37 |
|
|
Описи природи та їхня роль у творі. Значення назви оповідання. |
1 |
|
|||||
38 |
|
|
Гаррієт Бічер-Стоу (1811-1896). «Хатинка дядька Тома». Проблема рабства і ставлення до інших рас і національностей у творі. |
1 |
|
|||||
39 |
|
|
Образи дядька Тома, Елізи, Джорджа Гарріса, Джорджа Шелбі, Евангеліни(Еви). |
1 |
|
|||||
40 |
|
|
Ідея доброти, поваги до людей, мужності, толерантості. |
1 |
|
|||||
41 |
|
|
Викриття жорстокості й расової наприязні в романі. |
1 |
|
|||||
42 |
|
|
В. Г. Короленко (1853-1921). «Сліпий музикант». Пошук головним героєм (Петро Попельський) свого місця у світі. Тема мистецтва. |
1 |
|
|||||
43 |
|
|
Петро Попельський та Евеліна.
|
1 |
|
|||||
44 |
|
|
Образ Максима Яценка, твердість його переконань, увага й повага до інших. |
1 |
|
|||||
45 |
|
|
Українська природа, народні образи й традиції в повісті.
|
1 |
|
|||||
46 |
|
|
Контрольна робота за темою: «Людські стосунки».
|
1 |
|
|||||
Тема 6. Поетичне бачення світу. |
||||||||||
47 |
|
|
Мацуо Басьо (1644-1694). Хайку. Відображення японських уявлень про красу в поезії митця. Лаконізм форми та широта художнього змісту хайку. |
1 |
|
|||||
48 |
|
|
Відображення станів природи в ліриці М.Басьо. Роль художньої деталі в хайку. Підтекст.
|
1 |
|
|||||
49 |
|
|
Розвиток зв’язного мовлення (усно) Диспут: «Японська природа в ліриці Мацуо Басьо». |
1 |
|
|||||
50 |
|
|
Роберт Бернс (1759-1796). «Моє серце у верховині…». Ідея любові до батьківщини у вірші Р.Бернса. Антитеза( рідний край — чужина). |
1 |
|
|||||
51 |
|
|
Елементи фольклору ( традиційні образи, постійні епітети, повтори та ін.).
|
1 |
|
|||||
52 |
|
|
Генрі Лонгфелло (1802-1882). «Пісня про Гайавату». Міфи північноамериканських ідіанців та їхнє втілення в поемі «Пісня про Гайавату». Елементи фольклору у творі( пісні,казки,легенди та ін.). |
1 |
|
|||||
53 |
|
|
Образ Гайавати. Ідея миру, національного єднанння, служінння народові.
|
1 |
|
|||||
54 |
|
|
Контрольна робота за темою: « Поетичне бачення світу».
|
1 |
|
|||||
55 |
|
|
Позакласне читання.Анджела Нанетті «Мій дідусь був черешнею».
|
1 |
|
|||||
Тема 7. Образ майбутнього в літературі.
|
||||||||||
56 |
|
|
Рей Дуглас Бредбері (1920-2012). «Усмішка». Тривога за руйнування духовних цінностей в оповіданні «Усмішка». |
1 |
|
|||||
57 |
|
|
Образ Тома, його динаміка. Значення образу Джоконди для розкриття головної ідеї твору.
|
1 |
|
|||||
58 |
|
|
Роберт Шеклі (1928-2005). «Запах думок». Утвердження сили людської думки у творі. Духовне й фізичне випробування Кліві. |
1 |
|
|||||
59 |
|
|
Роздуми автора про майбутнє людини та людства. Гуманістичний зміст оповідання — віри в перемогу людського розуму. |
1 |
|
|||||
60 |
|
|
Розвиток зв’язного мовлення(письмово) Написання твору-роздуму на тему: « Чи актуальний твір Роберта Шеклі «Запах думок» у наш час». |
1 |
|
|||||
Тема 8. Сучасна література. Зростання і взаємини зі світом.
|
||||||||||
61 |
|
|
Астрід Анна Емілія Ліндґрен (1907-2002). « Міо, мій, Міо». Основні відомості про життя і творчість письменниці, популярність її творів у різних країнах. |
1 |
|
|||||
62 |
|
|
Моральні цінності у творчості А.Лінґрен. Образи головних героїв. Перемога добра над злом.
|
1 |
|
|||||
63 |
|
|
Крістіне Нестлінґер (1936-2018). «Конрад, або Дитина з бляшанки». Незвичайність образу Конрада, риси його характеру. |
1 |
|
|||||
64 |
|
|
Конрад і його становлення у світі.
|
1 |
|
|||||
65 |
|
|
Міхаель Андреас Гельмут Енде (1929-1995). «Джим Ґудзик і машиніст Лукас». Фантастична країна Усландія та її мешканці (король, Лукас, пан Ермель, пані Ваас та ін.).
|
1 |
|
|||||
66 |
|
|
Моральні цінності,що стверджуються у творі (дружба, кохання, сім'я, повага до інших, любов до батьківщини.
|
1 |
|
|||||
67 |
|
|
Контрольний твір за розділами «Образ майбутнього в літературі» та «Сучасна література. Зростання і взаємини зі світом».
|
1 |
|
|||||
68 |
|
|
Позакласне читання. Р.Бредбері «Все літо в один день»
|
1 |
|
|||||
Підсумки.
|
||||||||||
69 |
|
|
Узагальнення і систематизація вивченого матеріалу.
|
1 |
|
|||||
70 |
|
|
Узагальнення і систематизація вивченого матеріалу. Література на літо.
|
1 |
|
|||||