Володимир Короленко. "Сліпий музикант". Петро Попельський і Евеліна

Про матеріал
Допоможе глибше зрозуміти внутрішній світ головних героїв повісті "Сліпий музикант"; духовні пошуки Петра Попельського, його взаємовідносини з Евеліною, усвідомити головні думки твору.
Перегляд файлу

 

Володимир Короленко. «Сліпий музикант» Петро Попельський і Евеліна

 

Мета: допомогти учням глибше зрозуміти внутрішній світ головних героїв             повісті «Сліпий музикант»; духовні пошуки Петра Попельського, його взаємовідносини з евеліною; усвідомити головні думки твору.

           Розвивати в учнів логічне мислення, зв»язне мовлення, навички переказу, аналізу прозового твору.

           Виховувати у школярів гуманне ставлення до людей та сприяти формуванню стійких морально-етичних переконань школярів, високих естетичних почуттів.

 Тип уроку: комбінований

                                                                                  

                                                                                  «Людина створена для щастя,

                                                                                             як птах для польоту»

                                                                                                             В.Г.Короленко

                                                    Хід уроку

І  Організаційна частина

ІІ  Активізація пізнавальної діяльності

-Хто такі Попельські?

- Яка біда трапилася у їхньому маєтку?

Для кращого розуміння твору пропоную розгадати кроссенс за змістом даного твору

 

 

 

 

 

 

C:\Users\smone\Desktop\завантаження (1).jfifC:\Users\smone\Desktop\5_371.jpgСлепой музыкант»—о примирении человека с собой. booksonline.com.ua

C:\Users\smone\Desktop\images (2).jfifC:\Users\smone\Desktop\images.jfifНоти для срисовки (24 фото)

 

C:\Users\smone\Desktop\images (3).jfifC:\Users\smone\Desktop\00e.jpgC:\Users\smone\Desktop\завантаження (2).jfif

  • Чому хлопчика тримали в «тепличних умовах»?
  • Хто знайшов ключ до серця хлопчика?
  • Як дядько намагався виховати з Петруся гідного шани хлопчика?

 

З одного боку хлопчика оточувала ніжність матері, поетичність її творчої натури, з іншого- мужніст старого воїна, дядька Максима. Хлопчик зростав в атмосфері любові, тепла, турботливого ставлення.

Сьогодні ми продовжимо роботу над повістю Короленка «Сліпий музикант». Письменник своєю творчістю, своєю громадською безкорисливою діяльністю допомагав людям не зневіритися, мужньо долати життєві проблеми, несправедливість, не опускати руки, підтримувати усіх у паргненні до щастя. Тож сьогодні ми дізнаємося, чи будуть Петро та Евеліна щасливі разом попри всі негаразди.

 

ІІІ Повідомлення теми, мети, завдань уроку

  Сьогодні на уроці ми охарактеризуємо образи Петра і Евеліни, закцентуємо увагу на їх красі, на красі їх стосунків, з»ясуємо значення Евеліни у житті Петра, спробуємо зрозуміти внутрішній світ головних героїв повісті, духовні пошуки Петра, його взаємовідносини з Евеліною

IV   Опрацювання навчального матеріалу

 -Що нам відомо про Петра?

- Які його уподобання?

- Що ми знайємо про Евеліну?

Пропоную вашій увазі фрагмент фільму, де показана перша зустріч Петра і Евеліни

https://www.youtube.com/watch?v=TCPEHeiqDQk  (починати з 10хв 40 с )

-Чому Петрусь прогнав Евеліну, коли та зненацька натрапила на нього, почувши чарівні звуки сопілки? (він звик бути самотнім, не звик з кимось гратися)

- Чому Петрусь був спантеличений такою реакцією Евеліни, коли він доторкнувся до її обличчя?

( Він уперше зрозумів, що його сліпота може викликати не тільки самий жаль, а й біль. Він зазнає приниження каліки, бо сліпота є каліцтвом. Він страждає, бо ще не розуміє всіх відчуттів. Петрусь усе ще соромиться говорити про свою сліпоту,але зворушений добротою Евеліни, він все ж таки зізнається, що сліпий).

Ми бачимо під час першої  зустрічі у серці кожного з них з»являються нові відчуття. Такі, котрих вони не відчували раніше. У серці Петруся-це почуття болю, приниження каліки, він довідався, що його фізична вада може викликати не самий жаль, а й страх. Він ще не міг усвідомити тяжкого почуття, пекучий біль підступав йому до горла і він плакав. Евеліна теж уперше у своєму житті зіштовхнулася зі словом «сліпий». І це слово завдало незгладимого удару в її маленьке дівоче серце. Вона і сама гірко заплакала.

-Яка на вашу думку головна риса характеру Евеліни?

 

Евеліна так, як і Петрусь була оточена надзвичайною любов»ю своїх близьких. Обоє вони не знали життя, жили в замкненому світі своїх маєтків. Діти потоваришували.

Час невблаганно ледів уперед, змінював усе і усіх. Діти підросли.

  • Пригадайте, якими були зустрічі молодих людей із Ставрученками? Чому під час останньої зустрічі із ними хлопець заявив Евеліні, що він «зовсім зайвий на цьому світі»?
  • Чому саме такою була відповідь Петра?

 

Робота із підручником.

Зачитайте розмову двох сліпих: Петра і Єгорія.

-Яку роль відіграла у житті Петра ця зустріч?

-Що схвилювало Евеліну у раптовій зміні Петра?

 

Творче переказування

Перекажіть від імені Евеліни про її почуття під час розмови петра з Єгорієм.

 

-Яким був Роман? Чому він інший?

-Які зміни відбулися навіть на обличчі у Петра?

Перекажіть про зустріч із жебраками-бандуристами

 

-Як дядько Максим вирішив рятувати Петра?

-Чому під час розмови біля сліпих жебраків він назвав небожа прізвищем Яценко?

 

Прочитайте 7 розділ.

 

-Що вивело Петра із духовної кризи? ( подорож зі сліпими)

- Що дала Петрові подорож зі сліпцями? ( Петро побачив і пережив холод і голод, злидні, приниження. Тобто герой побачив справжнє горе, що було набагато страшніше за його недуг).

-Як змінився Петро після пережитого під час мандрівки? ( він вийшов із духовної кризи)

 

Проблемне запитання

-Як би ви відповіли на питання, які були поставлені на початку уроку: « Для чого ж створена людина»? «Чи здатана особистість чинити супротив обставинам? Як їй стати щасливою?»

 

Підсумок уроку

 

Для головного героя повісті Короленка «Сліпий музикант» щастя полягає в тому, що він пройшов тяжкий шлях, на якому були розчарування у собі, горе, сльози, душевна криза. Завдяки дядькові Петро знайшов у собі сили перебороти себе, здолати обставини, пов»язані зі сліпотою.

Герой дійсно прозрів, тому що побачивреальне життя, пізнав його і зміг дарувати своє мистецтво людям. Окрім того, Петрові пощастило, що він зустрів Евеліну. Дівчина покохала його і вийшла за нього заміж. Отже, він щасливий ще й тим, що пізнав кхання, має сім»ю, маленького сина, який був зрячим.

  • А чи щаслива Евеліна? ( Щаслива, тому що кохає і кохана, тому що відчуває себе потрібною)

Домашнє завдання

Знайти у творі опис природи; опис дядька Максима та розповідь про його життя і вчинки

 

 

-

 

docx
Додано
15 вересня 2021
Переглядів
1947
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку