Лабораторна робота
Роль мови та художньої деталі в оповіданні А. Чехова «Товстий і тонкий»
Мета роботи: визначити роль мови та художніх деталей для розкриття теми і основної думки оповідання А. Чехова «Товстий і тонкий».
Завдання уроку |
Рівень виконання |
||
Засвоєно в повному обсязі (3 б.) |
Засвоєно частково (2 б.) |
Поки що не засвоєно |
|
розумію роль художньої деталі для розкриття теми |
|
|
|
усвідомлюю, як автор використовує можливості мови для характеристики персонажів |
|
|
|
розумію підтекст (мотиви поведінки героїв) |
|
|
|
Бонусна стрічка |
|
Оцінка за урок____________
Контрольні запитання:
- кількість сюжетних ліній (подій)…
- кількість героїв...
- тривалість подій…
- сюжетні елементи…
https://docs.google.com/forms/d/1KanvzHiYVPchZwt5uIYYrHAsO9N7qz2ISVGImuZL8sw/edit?usp=sharing
https://wordwall.net/play/8613/685/323
Хід роботи:
|
Товстий |
Тонкий |
Їжа, запахи, багаж
|
|
|
Служба, заняття, нагороди
|
|
|
Висновок: Чи можна здогадатися про майновий і соціальний статус героїв, не знаючи їх чинів? Як?
______________________________________________________________________________________________________________________________________________
2. Прослідкуйте за поведінкою Нафанаїла, встановіть відповідність між подіями та його діями. Спробуйте визначити, що визначає його реакції на те, що відбувається:
|
Емоції |
Підтекст (про що, можливо, думає Нафанаїл) |
«Нафанаїл трохи подумав і зняв картуз»
|
|
|
«Нафанаїл трохи подумав і сховався за батькову спину»
|
|
|
«Нафанаїл виструнчився й застебнув усі ґудзики свого мундиру»
|
|
|
«Нафанаїл шаркнув ногою та впустив картуза додолу»
|
|
|
Висновок: Чим керується у своїй поведінці Нафанаїл? Що визначає його ставлення до давнього приятеля батька?
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
3. Поспостерігайте за мовою Тонкого, запишіть в кожну колонку таблиці по 3 приклади:
Мова Тонкого на початку зустрічі |
Мова Тонкого після того, як він дізнався чин приятеля |
|
|
Висновок: Що змінилось в мові Тонкого? Чому відбуваються такі зміни?
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ 4. Який момент твору є кульмінаційним? Чи розумієте ви підтекст цього моменту?
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
5. Загальний висновок:
Які явища життя отримали критичне висвітлення в оповіданні А Чехова «Товстий і тонкий»? Як художні деталі та мова твору допомагають розкрити сатиричний зміст твору?
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
6. Перевірте себе:
____________________________________________________
Як це число пов’язане з темою уроку?
7. Оцініть свою діяльність на уроці, заповніть таблицю «Завдання уроку»