Лабораторна робота "Роль мови та художньої деталі в оповіданні А. Чехова «Товстий і тонкий»"

Про матеріал
Лабораторна робота як форма навчального заняття з літератури дозволяє ефективно реалізовувати компетентнісний підхід, стимулює пізнавальну активність учнів, формує дослідницькі та читацькі навички і уміння.
Перегляд файлу

Лабораторна робота

Роль мови та художньої деталі в оповіданні А. Чехова «Товстий і тонкий»

Мета роботи: визначити роль мови та художніх деталей для розкриття теми і основної думки оповідання А. Чехова «Товстий і тонкий».

 

Завдання уроку

Рівень виконання

Засвоєно в повному обсязі (3 б.)

Засвоєно частково

(2 б.)

Поки що не засвоєно

розумію роль художньої деталі для розкриття теми

 

 

 

усвідомлюю, як автор використовує можливості мови для характеристики персонажів

 

 

 

розумію підтекст (мотиви поведінки героїв)

 

 

 

 

Бонусна стрічка

 

 

Оцінка  за урок____________

 

Контрольні запитання:

  1.               Пригадайте жанрові ознаки оповідання і закінчіть речення:

- кількість сюжетних ліній (подій)…

- кількість героїв...

- тривалість подій…

- сюжетні елементи…

  1.               Дайте визначення понять «художня деталь», «тема», «ідея», «підтекст», «кульмінація».
  2.               Визначте тему та основну думку оповідання.
  3.               Виконайте тест за посиланням

https://docs.google.com/forms/d/1KanvzHiYVPchZwt5uIYYrHAsO9N7qz2ISVGImuZL8sw/edit?usp=sharing

 

https://wordwall.net/play/8613/685/323

 

 

 

 

 

Хід роботи:

  1.               Спостерігаючи за текстом твору, знайдіть деталі, що засвідчують соціальний і майновий статус персонажів, заповніть таблицю:

 

 

Товстий

Тонкий

Їжа, запахи, багаж

 

 

 

 

Служба, заняття,

нагороди

 

 

 

 

Висновок:  Чи можна здогадатися про майновий і соціальний статус героїв, не знаючи їх чинів? Як?

______________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

2. Прослідкуйте за поведінкою Нафанаїла, встановіть відповідність між подіями та його діями. Спробуйте визначити, що визначає його реакції на те, що відбувається:

 

Емоції

Підтекст (про що,

можливо, думає Нафанаїл)

«Нафанаїл трохи подумав і

зняв картуз»

 

 

 

«Нафанаїл трохи подумав і

сховався за батькову спину»

 

 

 

 

«Нафанаїл виструнчився й застебнув

усі ґудзики свого мундиру»

 

 

 

«Нафанаїл шаркнув ногою та впустив картуза додолу»

 

 

 

 

Висновок: Чим керується у своїй поведінці Нафанаїл? Що визначає його ставлення до давнього приятеля батька?

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

3. Поспостерігайте за мовою Тонкого, запишіть в кожну колонку таблиці  по 3 приклади:

Мова Тонкого на початку зустрічі

Мова Тонкого після того, як

він дізнався чин приятеля

 

 

 

 

 

 

 

 

Висновок: Що змінилось в мові Тонкого? Чому відбуваються  такі зміни?

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ 4. Який момент твору є кульмінаційним?  Чи розумієте ви підтекст цього моменту?

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

5. Загальний висновок:

Які явища життя отримали критичне висвітлення в оповіданні А Чехова «Товстий і тонкий»? Як художні деталі та мова твору допомагають розкрити сатиричний зміст твору?

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

6. Перевірте себе:

  1.               Скільки сюжетних ліній в оповіданні?
  2.               Скільки літер в імені сина тонкого?
  3.               Від рангу товстого відняти ранг тонкого  і додати клас, в якому навчається    Нафанаїл.
  4.               Скільки разів при зустрічі поцілувалися приятелі?

____________________________________________________

Як  це число пов’язане з темою уроку?

 

7. Оцініть свою діяльність на уроці, заповніть таблицю «Завдання уроку»

docx
Додано
20 вересня 2021
Переглядів
359
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку