Календарне планування уроків української мови в 4 класі
до підручника «Українська мова та читання. Частина 1»
(автори К. І. Пономарьова, Л. А. Гайова)
3,5 годин на тиждень
№ уроку, сторінка |
Дата проведення
|
Тема |
І СЕМЕСТР |
||
Повторюю знання про звуки і букви |
||
1 С. 1-3 |
01.09 |
Ознайомлення з метою і завданнями уроків української мови в 4 класі, підручником з української мови й умовними позначеннями в ньому. Пригадування державних символів України та правил поведінки під час звучання гімну |
2 С. 4-5 |
02.09 |
Повторення знань про звуки і букви. Побудова звукових схем і звуковий аналіз слів. Відтворення діалогу у ролях. Обмін враженнями про літній відпочинок. Написання тексту про власне бажання |
3 С. 6-7 |
06.09 |
Написання слів з ненаголошеними звуками [е], [и] в коренях. Добір перевірних слів. Розпізнавання звертань у реченнях, пригадування розділових знаків при звертаннях. Написання інформації про себе |
4 С. 8-9 |
07.09 |
Написання слів з подовженими приголосними звуками й апострофом. Складання і записування речень з поданими словами. Знаходження інформації на етикетці. Написання тексту про свої вподобання |
5 С. 9-11 |
08.09 |
Вимовляння і записування слів із дзвінкими приголосними звуками в кінці складу. Записування відповідей на подані запитання. Колективне пригадування інформації про мальовничі місця в Україні. Написання розповіді про одне з них. Пошук й обговорення інформації на рекламному плакаті. Створення рекламного плаката |
6 С. 11-14 |
13.09 |
Вправляння в правильному наголошуванні слів. Взаємоперевірка виконаних робіт. Розігрування сценки знайомства. Написання розповіді за поданими запитаннями |
7 С. 4-6 (у зошиті «Малюю словом») |
14.09 |
Розвиток зв’язного мовлення. Написання розповіді про свої враження від побаченого. Тема для спілкування: «Враження від осінньої природи»
|
8 С. 14-15 |
15.09 |
Розташування слів в алфавітному порядку. Пошук слів в орфографічному словнику за алфавітом. Написання тексту про власне бажання з обґрунтуванням своєї думки |
9 С. 15-16 |
16.09 |
Повторення і застосування правил переносу слів. Добір заголовка до тексту. Написання розгорнутої відповіді на подане запитання |
10 С. 1-6 (у посібнику «Мої досягнення») |
20.09 |
Тематична діагностувальна робота з теми «Звуки і букви» |
Спостерігаю за значенням слів |
||
11 С. 17-18 |
21.09 |
Аналіз діагностичної роботи. Повторення знань про лексичні групи слів. Вживання слів у прямому й переносному значеннях. Складання і записування речень з поданими словосполученнями. Написання розгорнутої відповіді на подане запитання |
12 С. 19-20 |
22.09 |
Вправляння в доборі синонімів і антонімів. Розподіл слів за тематичними групами. Добір заголовка до тексту. Складання і записування речень з поданими словами. Написання тексту за поданими запитаннями |
13 С. 21-22 |
27.09 |
Розпізнавання багатозначних слів, пояснення їхніх значень. Складання і записування речень з багатозначними словами. Написання твору на задану тему. Розглядання картин, аналіз і порівняння зображеного на них. Висловлення своїх вподобань |
14 С. 7-9 (у зошиті «Малюю словом») |
28.09 |
Розвиток зв’язного мовлення. Написання переказу тексту за самостійно складеним планом. Тема для спілкування: «Хитрий Карло»
|
15 С. 23-24
|
29.09 |
Ознайомлення з фразеологізмами, пояснення їх значень. Добір до фразеологізмів синонімічних слів. Складання і записування речень із фразеологізмами. Написання розповіді за поданими запитаннями |
16 |
30.09 |
Повторення і закріплення знань про лексичне значення слова.Аудіювання |
Пригадую будову слова |
||
17 С. 25-26 |
04.10 |
Повторення знань про будову слова. Розбір слів за будовою. Складання і записування речень зі спільнокореневими словами. Пошук інформації в таблиці. Складання таблиці за аналогією |
18 С. 27-29 |
05.10 |
Розрізнення співзвучних префіксів і прийменників. Спілкування в групах на добре відому тему. Проведення інтерв’ю за поданими запитаннями. Обговорення кадрів |
19 С. 29-31 |
06.10 |
Написання слів з префіксами пре- і при-. Складання і записування речень |
20 С. 31-32 |
11.10 |
Утворення слів за допомогою префіксів і суфіксів. Складання і записування речень з поданими словами. Пошук інформації на авіаквитку. Написання розповіді за поданими запитання |
21 С. 10-12 (у зошиті «Малюю словом») |
12.10 |
Розвиток зв’язного мовлення. Написання казки з використанням порівняльного опису. Тема для спілкування: «Казка про яблуню і березу»
|
22 (у посібнику «Мої досягнення») С. 31-32 |
13.10 |
Тематична діагностувальна робота з тем «Значення слова» «Будова слова» |
23
|
18.10 |
Аналіз діагностувальної роботи. Утворення слів за допомогою префіксів і суфіксів. Складання і записування речень з поданими словами. Пошук інформації на авіаквитку. Написання розповіді за поданими запитання. Повторення і закріплення знань про будову слова |
Дізнаюся більше про іменник |
||
24 С. 33-37 |
19.10 |
Повторення знань про іменник. Розрізнення іменників — назв істот і неістот, власних і загальних назв. Визначення роду і числа іменників. Змінювання іменників за числами. Пошук важливої для покупця інформації на етикетці. Написання тексту про свій вибір з обґрунтуванням власної думки |
25 С. 37-39 |
20.10 |
Ознайомлення з відмінками і відмінковими питаннями. Визначення відмінка іменників. Вправляння у відмінюванні іменників. Написання розповіді про свій вибір з поясненням власної думки |
26 С. 39-40 |
01.11 |
Змінювання іменників за відмінками. Виправлення в тексті навмисно допущених помилок у відмінкових закінченнях іменників. Написання відповіді на запрошення |
27 С. 41-42 |
04.11 |
Визначення початкової форми іменників. Написання тексту на задану тему |
28 С. 13-15 (у зошиті «Малюю словом») |
03.11 |
Розвиток зв’язного мовлення. Написання розповіді за одним із поданих зачинів. Тема для спілкування: «Моє ставлення до школи»
|
29 С. 43-45 |
04.11 |
Написання закінчень іменників жіночого роду в родовому відмінку однини. Написання порівняльного опису на основі прочитаного тексту |
31 С. 45-47 |
08.11 |
Вживання паралельних форм іменників чоловічого роду в давальному і місцевому відмінках однини. Виправлення навмисно допущених помилок у відмінкових закінченнях іменників. Пояснення значення прислів’їв. Написання розгорнутої відповіді на подане запитання |
32 С. 48-50 |
09.11 |
Спостереження за чергуванням приголосних звуків у давальному і місцевому відмінках однини. Складання і записування речень з поданими словосполученнями. Написання розповіді про своє бажання за поданими запитаннями |
33 С. 50-52 |
10.11 |
Спостереження за чергуванням голосних звуків при відмінюванні іменників. Добір заголовка до тексту. Аналіз інформації на рекламному плакаті та визначення його мети. Написання тексту про своє ставлення до інформації, поданої в рекламі |
34 С. 52-55 |
15.11 |
Написання закінчень іменників жіночого роду в орудному відмінку однини. Написання розповіді про свої враження від світлини і тексту про зображене на ній |
35 С. 16-18 (у зошиті «Малюю словом») |
16.11 |
Розвиток зв’язного мовлення. Написання переказу тексту за самостійно складеним планом. Тема для спілкування: «Дві груші й одна»
|
36 С. 55-57 |
17.11 |
Написання закінчень іменників чоловічого роду в орудному відмінку однини. Написання тексту про свою мрію з обґрунтуванням власної думки |
37 С. 58-59 |
18.11
|
Написання іменників жіночого роду з основою на приголосний звук в орудному відмінку однини. Аналіз інформації на фотоколажі та висловлення свого ставлення до неї. Складання розповіді на основі прочитаного тексту |
38 С. 60-61 |
22.11 |
Написання закінчень іменників у родовому і місцевому відмінках множини. Складання і записування речень зі словосполученнями. Написання розгорнутої відповіді на подане запитання |
39 С. 61-62 |
23.11 |
Розбір іменника як частини мови. Добір заголовка до тексту. Написання розповіді про прочитану книжку. Повторення і закріплення знань про іменник |
40 С. 17-22 (у посібнику «Мої досягнення») |
24.11 |
Тематична діагностувальна робота з теми «Іменник» |
Дізнаюся більше про прикметник |
||
41 С. 63-68 |
29.11 |
Аналіз діагностувальної роботи. Повторення знань про прикметник. Визначення роду і числа прикметників. Відмінювання прикметників. |
42 С. 19-21 (у зошиті «Малюю словом») |
30.11 |
Розвиток зв’язного мовлення. Написання розповіді за поданим планом. Тема для спілкування: «Мій улюблений журнал»
|
43 С. 68-69 |
01.12 |
Визначення початкової форми прикметників. Аналіз інформації на кадрі з програми новин. Написання розгорнутої відповіді на поставлене запитання з обґрунтуванням своєї думки |
44 С. 70-71 |
02.12 |
Написання закінчень прикметників жіночого роду в давальному і місцевому відмінках. Складання і записування речень з поданими словосполученнями. Написання розповіді за поданими запитаннями |
45 С. 72-74 |
06.12 |
Утворення прикметників за допомогою префіксів і суфіксів. Практичне ознайомлення зі ступенями порівняння прикметників. Аналіз інформації на фотоколажі. |
46 С. 74-75 |
07.12 |
Написання прикметників з суфіксами -ськ-, -зьк-, -цьк-. Обговорення світлини в групі. Написання розгорнутої відповіді на подане запитання |
47 С. 76-78 |
08.12 |
Визначення роду, числа і відмінка прикметників. Складання і записування речень з поданими прикметниками. Написання розповіді за поданими запитаннями |
48 С. 78-79 |
13.12 |
Розбір прикметника як частини мови. Добір прикметників для опису персонажа тексту. Написання розгорнутої відповіді на подане запитання. Закріплення і застосування знань про прикметник
|
49 С. 22-24 (у зошиті «Малюю словом») |
14.12 |
Розвиток зв’язного мовлення. Написання переказу тексту за самостійно складеним планом. Тема для спілкування: «Шкідливість куріння»
|
50 С. 23-28 (у посібнику «Мої досягнення») |
15.12 |
Тематична діагностувальна робота з теми «Прикметник» |
51 |
16.12 |
Аналіз діагностувальної роботи. Закріплення і застосування знань про прикметник. |
52 |
20.12 |
Повторення вивченого. |
53 |
21.12 |
Повторення вивченого. |
54 |
22.12 |
Підсумковий урок |
ІІ СЕМЕСТР 3,5 години х 18 тижнів = 63 години (54 години української мови, 9 годин розвитку зв’язного мовлення)
|
||
1 С. 80-82 |
|
Повторення знань про числівники. Розпізнавання числівників у тексті. Обговорення в групах обкладинок дитячих книжок. Розрізнення кількісних і порядкових числівників (без уживання термінів). Правопис числівників, які закінчуються на -дцять, -десят, -сот. Розігрування сценки знайомства. Написання розповіді за колажем і поданими числівниками |
2 С. 82-84 |
|
Правопис числівників 40, 50, 60, 70, 80, 90, 100 у формі родового відмінка. Вправляння в правильному читанні числових виразів. Написання розповіді про своє ставлення за поданими запитаннями |
3 С. 84-85 |
|
Вправляння в правильному вживанні форм числівників на позначення часу протягом доби. Засвоєння літературних вимог щодо побудови запитань і відповідей про час доби. Розігрування діалогу за поданими запитаннями. Написання розгорнутої відповіді на подані запитання з поясненням своєї думки |
4 |
|
Закріплення і застосування знань про числівник |
5 С. 86-88 |
|
Формування уявлення про займенник і призначення займенників у мовленні. Редагування тексту шляхом застосування займенників для уникнення повторів тих самих слів. Написання порівняльного опису предметів за поданими світлинами |
6 С. 88-89 |
|
Ознайомлення з особовими займенниками. Складання і записування речень з особовими займенниками. Редагування тексту шляхом використання займенників. Написання розгорнутої відповіді на подані запитання |
7 С. 28-31 (у зошиті «Малюю словом») |
|
Розвиток зв’язного мовлення. Написання розповіді про своє ставлення до персонажів тексту. Тема для спілкування: «Стосунки між однолітками» |
8 С. 90-92 |
|
Відмінювання займенників 1-ої і 2-ої особи та визначення їхнього відмінка в реченні. Прогнозування змісту тексту за його заголовком. Написання розповіді за поданим медіапродуктом і запитаннями до нього |
9 С. 92-94 |
|
Відмінювання займенників 3-ої особи та визначення їхнього відмінка в реченні. Використання особових займенників для редагування тексту. Написання розповіді за поданими запитаннями |
10 С. 94-96 |
|
Розбір займенника як частини мови. Написання розповіді на основі прочитаного тексту, світлин і поданих запитань |
11 |
|
Закріплення і застосування знань про займенники |
12 С. 29-34 (у посібнику «Мої досягнення») |
|
Тематична діагностувальна робота з тем «Числівник» і «Займенник» |
13 С. 97-99 |
|
Повторення знань про дієслово. Утворення і записування словосполучень і речень з дієсловами. Уявлення про сенкан. Складання і записування сенкана на задану тему |
14 С. 32-34 (у зошиті «Малюю словом») |
|
Розвиток зв’язного мовлення. Написання переказу тексту за самостійно складеним планом. Тема для спілкування: «Справжня дружба» |
15 С. 99-101 |
|
Розпізнавання та утворення неозначеної форми дієслів. Визначення мети тексту. Складання розповіді за запитаннями і світлинами. Написання розповіді на задану тему |
16 С. 101-103 |
|
Змінювання дієслів за числами. Пошук у тексті потрібної інформації. Написання розповіді на задану тему |
17 С. 103-105 |
|
Визначення та утворення часових форм дієслів. Складання і записування відповіді на подані запитання до світлин. Написання розповіді за поданими запитаннями |
18 С. 106-107 |
|
Засвоєння алгоритму перевірки особових закінчень дієслів теперішнього часу (без уживання термінів). Написання розповіді на задану тему |
19 С. 108-109
|
|
Утворення різних форм дієслів майбутнього часу. Складання і записування речень з дієсловами майбутнього часу. Пошук на етикетці важливої для споживача інформації. Написання розповіді на задану тему |
20 С. 110-111 |
|
Написання особових закінчень дієслів майбутнього часу. Написання тексту за поданими запитаннями. Аналіз поданої емблеми та створення аналогічної на схожу тематику |
21 С. 35-37 (у зошиті «Малюю словом») |
|
Розвиток зв’язного мовлення. Складання розповіді про власні інтереси. Тема для спілкування: «Моє хобі»
|
22 С. 112-113 |
|
Розпізнавання та утворення дієслів минулого часу. Обговорення обкладинки книжки для дітей. Написання опису тварини за поданими світлинами |
23 С. 114-115 |
|
Написання дієслів на -ся. Спілкування в групах на задану тему й обговорення світлин. Написання тексту за поданими запитаннями |
24 С. 116-117 |
|
Розбір дієслів як частини мови. Добір заголовка до тексту. Написання розгорнутої відповіді на запитання |
25
|
|
Закріплення і застосування знань про дієслово.
|
26 С. 35-40 (у посібнику «Мої досягнення») |
|
Тематична діагностувальна робота з теми «Дієслово» |
27 С. 118-120 |
|
Формування уявлення про прислівник. Розпізнавання прислівників у тексті. Пояснення значень прислів’їв. Обговорення в групі герба країни. Написання розповіді за поданим запитанням та обґрунтування своєї думки |
28 С. 38-40 (у зошиті «Малюю словом») |
|
Розвиток зв’язного мовлення. Написання переказу тексту за самостійно складеним планом. Тема для спілкування: «Бурулька» |
29 С. 120-122 |
|
Розрізнення прислівників і прикметників. Складання речень з прислівниками. Утворення прислівників від прикметників. Обговорення світлин у групі. Заміна фразеологізмів синонімічними прислівниками. Написання розповіді за світлиною |
30 С. 123-124 |
|
Правопис найуживаніших прислівників. Порівняльний аналіз двох медіапродуктів за поданими запитаннями. Написання розгорнутої відповіді на подане запитання |
31 С. 124-125 |
|
Утворення прислівників за допомогою префіксів і суфіксів. Складання і записування речень з прислівниками. Узагальнення знань про прислівник. Написання розгорнутої відповіді на подане запитання |
32
|
|
Закріплення і застосування знань про прислівник.
|
33 С. 41-46 (у посібнику «Мої досягнення») |
|
Тематична діагностувальна робота з теми «Прислівник» |
34 С. 126-128 |
|
Повторення знань про речення. Поділ тексту на речення і записування його з дотриманням відповідних розділових знаків. Складання і записування різних видів речень. Обговорення світлин у групі. Написання розповіді про своє ставлення до тварин |
35 С. 41-43 (у зошиті «Малюю словом») |
|
Розвиток зв’язного мовлення. Написання розмірковування на задану тему. Тема для спілкування: «Мій рідний край» |
36 С. 128-129 |
|
Розпізнавання та побудова речень різних видів. Читання в ролях діалогу. Складання і записування речень зі звертанням. Написання розгорнутої відповіді на подане запитання з обґрунтуванням власної думки |
37 С. 130-131 |
|
Визначення головних і другорядних членів речення. Розпізнавання речень за поданою схемою. Обговорення світлини. Написання розповіді про свій вибір |
38 С. 132-133 |
|
Встановлення зв’язку слів у реченні. Визначення граматичної основи в реченнях. Утворення словосполучень зі слів речення. Складання речень за поданою схемою. Написання розповіді за поданими запитаннями |
39 С. 134-135 |
|
Визначення в реченні однорідних членів. Обговорення фотоколажу. Написання розповіді на задану тему |
40 С. 136-138 |
|
Складання і записування речень з однорідними членами. Засвоєння розділових знаків при однорідних членах речення. Написання розповіді про своє ставлення |
41 С. 138-139 |
|
Застосування вивчених знань про речення. Побудова схем речень. Написання розгорнутої відповіді на запитання з обґрунтуванням своєї думки |
42 С. 44-46 (у зошиті «Малюю словом») |
|
Розвиток зв’язного мовлення. Написання вибіркового переказу тексту. Тема для спілкування: «Кмітливий грак» |
43 |
|
Повторення і закріплення знань про речення |
44 С. 47-50 (у посібнику «Мої досягнення») |
|
Тематична діагностувальна робота з теми «Речення» |
45 С. 140-141 |
|
Повторення знань про текст. Пригадування будови тексту. Відновлення деформованого тексту. Написання розгорнутої відповіді на подані запитання |
46 С. 142-143 |
|
Визначення теми і мети тексту. Добір заголовка до тексту. Написання розповіді |
47 С. 144-146 |
|
Складання плану тексту. Переказування тексту за складеним планом. Поділ тексту на абзаци. Написання розгорнутої відповіді на подане запитання |
48 С. 146-148 |
|
Розрізнення різних типів текстів. Добір заголовка до тексту. Написання розгорнутої відповіді на запитання |
49 С. 47-48 (у зошиті «Малюю словом») |
|
Розвиток зв’язного мовлення. Написання чарівної казки. Тема для спілкування: «Якби я був чарівником (була чарівницею)» |
50 С. 149-150 |
|
Розпізнавання і написання тексту-опису. Відгадування рослини й розпізнавання людини за їхнім описом. Написання опису на задану тему |
51 С. 150-152 |
|
Пригадування будови і розпізнавання тексту-міркування. Складання тексту-міркування за поданим твердженням і доведенням. Пошук правдивої і неправдивої інформації на рекламному плакаті. Написання розповіді за поданими запитаннями |
52 С. 152-154 |
|
Розпізнавання і складання есе. Написання есе про свою мрію |
53 С. 154-155 |
|
Розпізнавання стилів текстів. Написання оголошення. Створення і записування художнього тексту за поданим початком, світлиною та інформацією з довідки |
54 |
|
Повторення і закріплення знань про текст |
55 С. 51-56 (у посібнику «Мої досягнення») |
|
Тематична діагностувальна робота з теми «Текст» |
56 С. 49-51 (у зошиті «Малюю словом») |
|
Розвиток зв’язного мовлення. Написання переказу тексту за самостійно складеним планом. Тема для спілкування: «Миколка, Вітя і цуцик»
|
57 С. 156-157 |
|
Повторення знань з вивчених тем. Написання і художнє оформлення твору |
58 С. 158-159 |
|
Закріплення вивченого. Добір заголовка до тексту. Обговорення рекламного плаката. Написання розповіді про плани на літо |
59 |
|
Повторення і застосування знань з мови |
60 |
|
Повторення і закріплення вивченого |
61
|
|
Закріплення і застосування мовних знань і мовленнєвих умінь |
62 С. 52-55 (у зошиті «Малюю словом») |
|
Розвиток зв’язного мовлення. Написання розповіді про свою мрію. Тема для спілкування: «Моя заповітна мрія»
|
63 |
|
Підсумковий урок |
1