"Календарно- тематичне планування з мови 4 клас "

Про матеріал
Календарно- тематичне планування з української мови для 4 класу за програмою Савченко до підручника К.Пономарева, Л.Гайова
Перегляд файлу

Календарне планування уроків української мови в 4 класі

до підручника «Українська мова та читання. Частина 1»

(автори К. І. Пономарьова, Л. А. Гайова)

3,5 годин на тиждень

 

 

№ уроку, сторінка
в підручнику / зошиті

Дата проведення

 

 

Тема

 

І СЕМЕСТР

Повторюю знання про звуки і букви

1

С. 1-3

01.09

Ознайомлення з метою і завданнями уроків української мови в 4 класі, підручником з української мови й умовними позначеннями в ньому. Пригадування державних символів України та правил поведінки під час звучання гімну

2

С. 4-5

02.09

Повторення знань про звуки і букви. Побудова звукових схем і звуковий аналіз слів. Відтворення діалогу у ролях. Обмін враженнями про літній відпочинок. Написання тексту про власне бажання

3

С. 6-7

06.09

Написання слів з ненаголошеними звуками [е], [и] в коренях. Добір перевірних слів. Розпізнавання звертань у реченнях, пригадування розділових знаків при звертаннях. Написання інформації про себе

4

С. 8-9

07.09

Написання слів з подовженими приголосними звуками й апострофом. Складання і записування речень з поданими словами. Знаходження інформації на етикетці. Написання тексту про свої вподобання

5

С. 9-11

08.09

Вимовляння і записування слів із дзвінкими приголосними звуками в кінці складу. Записування відповідей на подані запитання. Колективне пригадування інформації про мальовничі місця в Україні.  Написання розповіді про одне з них. Пошук й обговорення інформації на рекламному плакаті. Створення рекламного плаката

6

С. 11-14

13.09

Вправляння в правильному наголошуванні слів. Взаємоперевірка виконаних робіт. Розігрування сценки знайомства. Написання розповіді за поданими запитаннями

7

С. 4-6

(у зошиті «Малюю словом»)

14.09

Розвиток зв’язного мовлення. Написання розповіді про свої враження від побаченого. Тема для спілкування: «Враження від осінньої природи»

 

 

8

С. 14-15

15.09

Розташування слів в алфавітному порядку. Пошук слів в орфографічному словнику за алфавітом. Написання тексту про власне бажання з обґрунтуванням своєї думки

9

С. 15-16

16.09

Повторення і застосування правил переносу слів. Добір заголовка до тексту. Написання розгорнутої відповіді на подане запитання

10

С. 1-6

(у посібнику «Мої досягнення»)

20.09

Тематична діагностувальна робота з теми «Звуки і букви»

Спостерігаю за значенням слів

11

С. 17-18

21.09

Аналіз діагностичної роботи. Повторення знань про лексичні групи слів. Вживання слів у прямому й переносному значеннях. Складання і записування речень з поданими словосполученнями. Написання розгорнутої відповіді на подане запитання

12

С. 19-20

22.09

Вправляння в доборі синонімів і антонімів. Розподіл слів за тематичними групами. Добір заголовка до тексту. Складання і записування речень з поданими словами. Написання тексту за поданими запитаннями

13

С. 21-22

27.09

Розпізнавання багатозначних слів, пояснення їхніх значень. Складання і записування речень з багатозначними словами. Написання твору на задану тему. Розглядання картин, аналіз і порівняння зображеного на них. Висловлення своїх вподобань

14

С. 7-9

(у зошиті «Малюю словом»)

28.09

Розвиток зв’язного мовлення. Написання переказу тексту за самостійно складеним планом. Тема для спілкування: «Хитрий Карло»

 

15

С. 23-24

 

29.09

Ознайомлення з фразеологізмами, пояснення їх значень. Добір до фразеологізмів синонімічних слів. Складання і записування речень із фразеологізмами. Написання розповіді за поданими запитаннями

16

30.09

Повторення і закріплення знань про лексичне значення слова.Аудіювання

Пригадую будову слова

17

С. 25-26

04.10

 Повторення знань про будову слова. Розбір слів за будовою. Складання і записування речень зі спільнокореневими словами. Пошук інформації в таблиці. Складання таблиці за аналогією

18

С. 27-29

05.10

Розрізнення співзвучних префіксів і прийменників. Спілкування в групах на добре відому тему. Проведення інтерв’ю за поданими запитаннями. Обговорення кадрів
з відомих мультфільмів. Написання розгорнутої відповіді на подане запитання

19

С. 29-31

06.10

Написання слів з префіксами пре- і при-. Складання і записування речень
з поданими словами. Написання тексту на задану тему

20

С. 31-32

11.10

Утворення слів за допомогою префіксів і суфіксів. Складання і записування речень з поданими словами. Пошук інформації на авіаквитку. Написання розповіді за поданими запитання

21

С. 10-12

(у зошиті «Малюю словом»)

12.10

Розвиток зв’язного мовлення. Написання казки з використанням порівняльного опису. Тема для спілкування: «Казка про яблуню і березу»

 

 

22

(у посібнику «Мої досягнення»)

С. 31-32

13.10

Тематична діагностувальна робота з тем «Значення слова» «Будова слова»

23

 

18.10

Аналіз діагностувальної роботи. Утворення слів за допомогою префіксів і суфіксів. Складання і записування речень з поданими словами. Пошук інформації на авіаквитку. Написання розповіді за поданими запитання. Повторення і закріплення знань про будову слова

Дізнаюся більше про іменник

24

С. 33-37

19.10

Повторення знань про іменник. Розрізнення іменників — назв істот і неістот, власних і загальних назв. Визначення роду і числа іменників. Змінювання іменників за числами. Пошук важливої для покупця інформації на етикетці. Написання тексту про свій вибір з обґрунтуванням власної думки

25

С. 37-39

20.10

Ознайомлення з відмінками і відмінковими питаннями. Визначення відмінка іменників. Вправляння у відмінюванні іменників. Написання розповіді про свій вибір з поясненням власної думки

26

С. 39-40

01.11

Змінювання іменників за відмінками. Виправлення в тексті навмисно допущених помилок у відмінкових закінченнях іменників. Написання відповіді на запрошення

27

С. 41-42

04.11

Визначення початкової форми іменників. Написання тексту на задану тему

28

С. 13-15

(у зошиті «Малюю словом»)

03.11

Розвиток зв’язного мовлення. Написання розповіді за одним із поданих зачинів. Тема для спілкування: «Моє ставлення до школи»

 

 

29

С. 43-45

04.11

Написання закінчень іменників жіночого роду в родовому відмінку однини. Написання порівняльного опису на основі прочитаного тексту

31

С. 45-47

08.11

Вживання паралельних форм іменників чоловічого роду в давальному і місцевому відмінках однини. Виправлення навмисно допущених помилок у відмінкових закінченнях іменників. Пояснення значення прислів’їв. Написання розгорнутої відповіді на подане запитання

32

С. 48-50

09.11

Спостереження за чергуванням приголосних звуків у давальному і місцевому відмінках однини. Складання і записування речень з поданими словосполученнями. Написання розповіді про своє бажання за поданими запитаннями

33

С. 50-52

10.11

Спостереження за чергуванням голосних звуків при відмінюванні іменників. Добір заголовка до тексту. Аналіз інформації на рекламному плакаті та визначення його мети. Написання тексту про своє ставлення до інформації, поданої в рекламі

34

С. 52-55

15.11

Написання закінчень іменників жіночого роду в орудному відмінку однини. Написання розповіді про свої враження від світлини і тексту про зображене на ній

35

С. 16-18

(у зошиті «Малюю словом»)

16.11

Розвиток зв’язного мовлення. Написання переказу тексту за самостійно складеним планом. Тема для спілкування: «Дві груші й одна»

 

36

С. 55-57

17.11

Написання закінчень іменників чоловічого роду в орудному відмінку однини. Написання тексту про свою мрію з обґрунтуванням власної думки

37

С. 58-59

18.11

 

Написання іменників жіночого роду з основою на приголосний звук в орудному відмінку однини. Аналіз інформації на фотоколажі та висловлення свого ставлення до неї. Складання розповіді на основі прочитаного тексту

38

С. 60-61

22.11

Написання закінчень іменників у родовому і місцевому відмінках множини. Складання і записування речень зі словосполученнями. Написання розгорнутої відповіді на подане запитання

39

С. 61-62

23.11

Розбір іменника як частини мови. Добір заголовка до тексту. Написання розповіді про прочитану книжку. Повторення і закріплення знань про іменник

40

С. 17-22

(у посібнику «Мої досягнення»)

24.11

Тематична діагностувальна робота з теми «Іменник»

Дізнаюся більше про прикметник

41

С. 63-68

29.11

 Аналіз діагностувальної роботи. Повторення знань про прикметник. Визначення роду і числа прикметників. Відмінювання прикметників.

42

С. 19-21

(у зошиті «Малюю словом»)

30.11

 Розвиток зв’язного мовлення. Написання розповіді за поданим планом. Тема для спілкування: «Мій улюблений журнал»

 

43

С. 68-69

01.12

Визначення початкової форми прикметників. Аналіз інформації на кадрі з програми новин. Написання розгорнутої відповіді на поставлене запитання з обґрунтуванням своєї думки

44

С. 70-71

02.12

Написання закінчень прикметників жіночого роду в давальному і місцевому відмінках. Складання і записування речень з поданими словосполученнями. Написання розповіді за поданими запитаннями

45

С. 72-74

06.12

Утворення прикметників за допомогою префіксів і суфіксів. Практичне ознайомлення зі ступенями порівняння прикметників. Аналіз інформації на фотоколажі.
Написання розповіді про своє ставлення до медіапродукту з обґрунтуванням своєї думки

46

С. 74-75

07.12

Написання прикметників з суфіксами -ськ-, -зьк-, -цьк-. Обговорення світлини в групі. Написання розгорнутої відповіді на подане запитання

47

С. 76-78

08.12

Визначення роду, числа і відмінка прикметників. Складання і записування речень з поданими прикметниками. Написання розповіді за поданими запитаннями

48

С. 78-79

13.12

Розбір прикметника як частини мови. Добір прикметників для опису персонажа тексту. Написання розгорнутої відповіді на подане запитання. Закріплення і застосування знань про прикметник

 

49

С. 22-24

(у зошиті «Малюю словом»)

14.12

Розвиток зв’язного мовлення. Написання переказу тексту за самостійно складеним планом. Тема для спілкування: «Шкідливість куріння»

 

50

С. 23-28

(у посібнику «Мої досягнення»)

15.12

Тематична діагностувальна робота з теми «Прикметник»

51

16.12

Аналіз діагностувальної роботи. Закріплення і застосування знань про прикметник.

52

20.12

Повторення вивченого.

53

21.12

Повторення вивченого.

54

22.12

Підсумковий урок

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ СЕМЕСТР

3,5 години х 18 тижнів = 63 години

(54 години української мови, 9 годин розвитку зв’язного мовлення)

 

1

С. 80-82

 

Повторення знань про числівники. Розпізнавання числівників у тексті. Обговорення в групах обкладинок дитячих книжок. Розрізнення кількісних і порядкових числівників (без уживання термінів). Правопис числівників, які закінчуються на -дцять, -десят, -сот. Розігрування сценки знайомства. Написання розповіді за колажем і поданими числівниками

2

С. 82-84

 

Правопис числівників 40, 50, 60, 70, 80, 90, 100 у формі родового відмінка. Вправляння в правильному читанні числових виразів. Написання розповіді про своє ставлення за поданими запитаннями

3

С. 84-85

 

Вправляння в правильному вживанні форм числівників на позначення часу протягом доби. Засвоєння літературних вимог щодо побудови запитань і відповідей про час доби. Розігрування діалогу за поданими запитаннями. Написання розгорнутої відповіді на подані запитання з поясненням своєї думки

4

 

Закріплення і застосування знань про числівник

5

С. 86-88

 

Формування уявлення про займенник і призначення займенників у мовленні. Редагування тексту шляхом застосування займенників для уникнення повторів тих самих слів. Написання порівняльного опису предметів за поданими світлинами

6

С. 88-89

 

Ознайомлення з особовими займенниками. Складання і записування речень з особовими займенниками. Редагування тексту шляхом використання займенників. Написання розгорнутої відповіді на подані запитання

7

С. 28-31

(у зошиті «Малюю словом»)

 

Розвиток зв’язного мовлення. Написання розповіді про своє ставлення до персонажів тексту. Тема для спілкування: «Стосунки між однолітками»

8

С. 90-92

 

Відмінювання займенників 1-ої і 2-ої особи та визначення їхнього відмінка в реченні. Прогнозування змісту тексту за його заголовком. Написання розповіді за поданим медіапродуктом і запитаннями до нього

9

С. 92-94

 

Відмінювання займенників 3-ої особи та визначення їхнього відмінка в реченні. Використання особових займенників для редагування тексту. Написання розповіді за поданими запитаннями

10

С. 94-96

 

Розбір займенника як частини мови. Написання розповіді на основі прочитаного тексту, світлин і поданих запитань

11

 

Закріплення і застосування знань про займенники

12

С. 29-34

(у посібнику «Мої досягнення»)

 

Тематична діагностувальна робота з тем «Числівник» і «Займенник»

13

С. 97-99

 

Повторення знань про дієслово. Утворення і записування словосполучень і речень з дієсловами. Уявлення про сенкан. Складання і записування сенкана на задану тему

14

С. 32-34

(у зошиті «Малюю словом»)

 

Розвиток зв’язного мовлення. Написання переказу тексту за самостійно складеним планом. Тема для спілкування: «Справжня дружба»

15

С. 99-101

 

Розпізнавання та утворення неозначеної форми дієслів. Визначення мети тексту.  Складання розповіді за запитаннями і світлинами. Написання розповіді на задану тему

16

С. 101-103

 

Змінювання дієслів за числами. Пошук у тексті потрібної інформації. Написання розповіді на задану тему

17

С. 103-105

 

Визначення та утворення часових форм дієслів. Складання і записування відповіді на подані запитання до світлин. Написання розповіді за поданими запитаннями

18

С. 106-107

 

Засвоєння алгоритму перевірки особових закінчень дієслів теперішнього часу (без уживання термінів). Написання розповіді на задану тему

19

С. 108-109

 

 

Утворення різних форм дієслів майбутнього часу. Складання і записування речень з дієсловами майбутнього часу. Пошук на етикетці важливої для споживача інформації. Написання розповіді на задану тему

20

С. 110-111

 

Написання особових закінчень дієслів майбутнього часу. Написання тексту за поданими запитаннями. Аналіз поданої емблеми та створення аналогічної на схожу тематику

21

С. 35-37

(у зошиті «Малюю словом»)

 

Розвиток зв’язного мовлення. Складання розповіді про власні інтереси. Тема для спілкування: «Моє хобі»

 

22

С. 112-113

 

Розпізнавання та утворення дієслів минулого часу. Обговорення обкладинки книжки для дітей. Написання опису тварини за поданими світлинами

23

С. 114-115

 

Написання дієслів на -ся. Спілкування в групах на задану тему й обговорення світлин. Написання тексту за поданими запитаннями

24

С. 116-117

 

Розбір дієслів як частини мови. Добір заголовка до тексту. Написання розгорнутої відповіді на запитання

25

 

 

Закріплення і застосування знань про дієслово.

 

26

С. 35-40

(у посібнику «Мої досягнення»)

 

Тематична діагностувальна робота з теми «Дієслово»

27

С. 118-120

 

Формування уявлення про прислівник. Розпізнавання прислівників у тексті. Пояснення значень прислів’їв. Обговорення в групі герба країни. Написання розповіді за поданим запитанням та обґрунтування своєї думки

28

С. 38-40

(у зошиті «Малюю словом»)

 

Розвиток зв’язного мовлення. Написання переказу тексту за самостійно складеним планом. Тема для спілкування: «Бурулька»

29

С. 120-122

 

Розрізнення прислівників і прикметників. Складання речень з прислівниками. Утворення прислівників від прикметників. Обговорення світлин у групі. Заміна фразеологізмів синонімічними прислівниками. Написання розповіді за світлиною

30

С. 123-124

 

Правопис найуживаніших прислівників. Порівняльний аналіз двох медіапродуктів за поданими запитаннями. Написання розгорнутої відповіді на подане запитання

31

С. 124-125

 

Утворення прислівників за допомогою префіксів і суфіксів. Складання і записування речень з прислівниками. Узагальнення знань про прислівник. Написання розгорнутої відповіді на подане запитання

32

 

 

Закріплення і застосування знань про прислівник.

 

33

С. 41-46

(у посібнику «Мої досягнення»)

 

Тематична діагностувальна робота з теми «Прислівник»

34

С. 126-128

 

Повторення знань про речення. Поділ тексту на речення і записування його з дотриманням відповідних розділових знаків. Складання і записування різних видів речень. Обговорення світлин у групі. Написання розповіді про своє ставлення до тварин

35

С. 41-43

(у зошиті «Малюю словом»)

 

Розвиток зв’язного мовлення. Написання розмірковування на задану тему. Тема для спілкування: «Мій рідний край»

36

С. 128-129

 

Розпізнавання та побудова речень різних видів. Читання в ролях діалогу. Складання і записування речень зі звертанням. Написання розгорнутої відповіді на подане запитання з обґрунтуванням власної думки

37

С. 130-131

 

Визначення головних і другорядних членів речення. Розпізнавання речень за поданою схемою. Обговорення світлини. Написання розповіді про свій вибір

38

С. 132-133

 

Встановлення зв’язку слів у реченні. Визначення граматичної основи в реченнях. Утворення словосполучень зі слів речення. Складання речень за поданою схемою. Написання розповіді за поданими запитаннями

39

С. 134-135

 

Визначення в реченні однорідних членів. Обговорення фотоколажу. Написання розповіді на задану тему

40

С. 136-138

 

Складання і записування речень з однорідними членами. Засвоєння розділових знаків при однорідних членах речення. Написання розповіді про своє ставлення
до спорту

41

С. 138-139

 

Застосування вивчених знань про речення. Побудова схем речень. Написання розгорнутої відповіді на запитання з обґрунтуванням своєї думки

42

С. 44-46

(у зошиті «Малюю словом»)

 

Розвиток зв’язного мовлення. Написання вибіркового переказу тексту. Тема для спілкування: «Кмітливий грак»

43

 

Повторення і закріплення знань про речення

44

С. 47-50

(у посібнику «Мої досягнення»)

 

Тематична діагностувальна робота з теми «Речення»

45

С. 140-141

 

Повторення знань про текст. Пригадування будови тексту. Відновлення деформованого тексту. Написання розгорнутої відповіді на подані запитання

46

С. 142-143

 

Визначення теми і мети тексту. Добір заголовка до тексту. Написання розповіді
на подані запитання з обґрунтуванням своєї думки

47

С. 144-146

 

Складання плану тексту. Переказування тексту за складеним планом. Поділ тексту на абзаци. Написання розгорнутої відповіді на подане запитання

48

С. 146-148

 

Розрізнення різних типів текстів. Добір заголовка до тексту. Написання розгорнутої відповіді на запитання

49

С. 47-48

(у зошиті «Малюю словом»)

 

Розвиток зв’язного мовлення. Написання чарівної казки. Тема для спілкування: «Якби я був чарівником (була чарівницею)»

50

С. 149-150

 

Розпізнавання і написання тексту-опису. Відгадування рослини й розпізнавання людини за їхнім описом. Написання опису на задану тему

51

С. 150-152

 

Пригадування будови і розпізнавання тексту-міркування. Складання тексту-міркування за поданим твердженням і доведенням. Пошук правдивої і неправдивої інформації на рекламному плакаті. Написання розповіді за поданими запитаннями

52

С. 152-154

 

Розпізнавання і складання есе. Написання есе про свою мрію

53

С. 154-155

 

Розпізнавання стилів текстів. Написання оголошення. Створення і записування художнього тексту за поданим початком, світлиною та інформацією з довідки

54

 

Повторення і закріплення знань про текст

55

С. 51-56

(у посібнику «Мої досягнення»)

 

Тематична діагностувальна робота з теми «Текст»

56

С. 49-51

(у зошиті «Малюю словом»)

 

Розвиток зв’язного мовлення. Написання переказу тексту за самостійно складеним планом. Тема для спілкування: «Миколка, Вітя і цуцик»

 

57

С. 156-157

 

Повторення знань з вивчених тем. Написання і художнє оформлення твору
про малу або велику Батьківщину. Колективне виготовлення альбому дитячих творів «Наша мала і велика Батьківщина» 

58

С. 158-159

 

Закріплення вивченого. Добір заголовка до тексту. Обговорення рекламного плаката. Написання розповіді про плани на літо

59

 

Повторення і застосування знань з мови

60

 

Повторення і закріплення вивченого

61

 

 

Закріплення і застосування мовних знань і мовленнєвих умінь

62

С. 52-55

(у зошиті «Малюю словом»)

 

Розвиток зв’язного мовлення. Написання розповіді про свою мрію. Тема для спілкування: «Моя заповітна мрія»

 

63

 

Підсумковий урок

 

 

1

 

doc
Додано
22 вересня 2021
Переглядів
755
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку