Українська мова 4 клас "Звертання. Розпізнаю, виокремлюю, правильно вживаю звертання."

Про матеріал
План-конспект уроку з української мови 4 клас "Звертання. Розпізнаю, виокремлюю, правильно вживаю звертання." до підручника Українська мова та читання М. Вашуленко
Перегляд файлу

 «____»___________ 20___ року

Тема: Звертання. Розпізнаю, виокремлюю, правильно вживаю звертання.

Очікувані результати: узагальнити і систематизувати знання учнів про звертання, його види, правила написання; формувати вміння визначати звертання та його будову в реченнях, удосконалювати пунктуаційні вміння щодо правильної розстановки розділових знаків у реченнях зі звертаннями;

розвивати усне і писемне мовлення, мислення, творчі здібності учнів; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати вміння дотримувати правильної постави, здатність співпрацювати з іншими учасниками навчального процесу, виконувати розумові операції й практичні дії;

Обладнання:  мультимедійний комплект

Хід уроку

  1. ОК (організація класу)

Створення позитивного психологічного клімату класу.

Посміхніться сусідові праворуч, ліворуч, зробіть глибокий вдих, видих; пригадайте щось приємне.

  1. МНД (мотивація навчальної діяльності) АОЗ (актуалізація опорних знань)

У нас сьогодні незвичайний урок – у нас на уроці присутні гості. Ми їх не бачимо, але давайте покажемо, які ми розумні, талановиті, чудові.

Сьогодні ми з вами продовжимо працювати з розділом, який розпочали вчора. Як називається цей розділ? (Речення).

А які бувають речення за метою висловлювання? (Розповідні, спонукальні, запитальні).

От сьогодні ми з вами повторимо, а в результаті і удосконалимо наші знання про звертання.

Але просто повторити для вас буде дуже просто. Ви ж вже дорослі, найстарші в початковій школі і повинні свої знання, свій позитивний приклад передавати меншим. Тому сьогодні ми з вами розробимо свій власний квест для учнів 3 класу з використанням звертань.

  1. ВНМ (вивчення нового матеріалу)

І от першу підказку з чого нам починати знайде Софія у себе під партою.

(Юліє, Степане, друже, вчителько, однокласнику що це таке?)

Отже, давайте пригадаємо що таке звертання? Давайте прочитаємо пояснення на с. 25.

Давайте зробимо звуковий аналіз цього слова.

Складемо речення зі словом ЗВЕРТАННЯ.

(Учень, який робитиме звуковий аналіз знаходить на дошці наступну підказку)

(Я бачу ви готові почати створювати квест. Зверніться до учнів 3 класу і запросіть приєднатися до свого квесту, використовуючи звертання)

Шановні учні третього класу, запрошуємо вас пройти наш квест і дізнатися багато нового про «Звертання».

(Поки пишу на ватмані запрошення, знаходжу на фліп-чарті підписану записку)

Наступну підказку нам скаже ….

(Попроси ____________ сформулювати перше завдання.

Написати дані слова у формі звертання: бабуся, тато, пан, панянка, сестричка, добродій, син, Оксана Анатоліївна, Василь Миколайович, земля, край.)

Після виконання завдання наступну підказку нехай пошукає ___________ біля наших улюбленців.

Оскільки ми з вами зараз розробники даного квесту, то і як розробники комп’ютерних ігор повинні протестувати наше завдання. Чи можливо його виконати, чи легко, чи важко.

Виконання вправи 6 с. 26

 

 Гімнастика для очей.

 

(Попроси _____________ прочитати наступне завдання для квесту у підручнику з вправи 3 на с. 26) Наступну підказку віддасть Бажасик тільки _____________

Склади і запиши три речення з такими звертаннями.

Чи корисним буде таке завдання для квесту? Чим? Які знання ми будемо удосконалювати?

Знову потрібно провести тест-драйв цього завдання. А раптом його неможливо виконати. Ми повинні все передбачити.

 

 Фізкультхвилинка.

 

(Ніякий урок не обходиться без розмови. Запропонуй однокласникам скласти діалог (завдання діалогу ви знайдете у вправі 4 на с. 26) і оцініть чи можна таке завдання запропонувати третьокласникам). Останню підказку ви знайдете кожна група у своїй коробці.

Уявіть, що ви зустріли свого приятеля (приятельку). Складіть

і розіграйте діалог на тему «Приємна зустріч». Використайте

в діалозі звертання у правильній формі. (робота в парах)

  1. ЗВ (закріплення вивченого)

Робота в групі

Прочитайте текст і підкресліть у ньому звертання.

— А тепер, діти, прочитаймо оповідання із книжки. Тільки читайте про себе, — сказала вчителька.

У класі запала тиша… А через деякий час Петрик почав незадоволено вовтузитися і сопіти. Потім підняв руку:

— Ніно Павлівно, я читаю, читаю, але тут про мене нічого не написано!

Чи гарним буде останнє таке завдання?

  1. Підсумок

І так квест ми склали. І як і розробникам комп’ютерних ігор дещо нам вдалося, а дещо потрібно буде вдосконалити, провести модерацію. Що потрібно буде нам доопрацювати? Над чим ми працювали?

Але квест – це ж мандрівка в кінці якої повинна бути винагорода. Яку винагороду ми можемо запропонувати третьокласникам?

Я пропоную зробити чарівну скриньку шкільних лайфхаків. Що таке лайфхак? От домашнім завдання вам буде подумати, гарно оформити і записати, яким лайфхаком ви можете поділитися, передати свій досвід.

  1. Рефлексія

А зараз оберіть цеглинку того кольору, як ви вважаєте ви сьогодні попрацювали на уроці. Зробимо піраміду наших досягнень.

Урок закінчено. Дякую за плідну та змістовну роботу.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Паламарчук Світлана Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
22 вересня 2021
Переглядів
4487
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку