Календарно- тематичне планування з української літератури7клас 0,5 год

Про матеріал
Планування розроблено для індивідуального навчання до підручника С.Я.Єрмоленко і ін.
Перегляд файлу

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ

УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА

7 КЛАС (0,5 години)

№ п/п

К-ть

год.

Зміст навчального матеріалу

Примітки

Дата

Вступ  Із пісенних скарбів

1

1

Художній твір як явище мистецтва, новий ірреальний світ, створений письменником. Його особливість і значення. Функції мистецтва. Висловлювання відомих людей про українські народні пісні. Їхнє ідейно-художнє багатство. Жанрово-тематичне розмаїття пісень. Суспільно-побутові пісні. «Ой на горі та женці жнуть» .ТЛ: суспільно-побутові пісні. Трагізм і героїзм у козацьких і чумацьких піснях.

«Ой у степу криниченька». Коломийки «Дозвілля молоді», «Жартівливі коломийки» - «перли розсипаного намиста». Особливість жанру і його життєвість. Побудова, ритм коломийок. Гумор і любов до життя. ТЛ: коломийки.

С. 3-5

С.6-18

Вивчити напам’ять:

1 пісню (на вибір)

 

Про минулі часи

2

1

Іван Франко. Короткі відомості про митця і його багатогранну творчість. «Захар Беркут». Патріотична ідея у творі. ТЛ: історична повість. Змалювання героїчної боротьби русичів - українців проти монголо-татарських нападників. Образ тухольської громади : роль і місце кожного в суспільному житті. Лідерські якості головного героя твору. РМ Порівняльна характеристика образів Максима, Мирослави, Тугара Вовка. (п)

С. 49

С. 19-47

 

3

1

Тарас Шевченко.  Життєпис поета. «Мені тринадцятий минало....» Мотив усеперемагаючого життєлюбства, доброти, любові. Зміна емоційного стану незахищеної дитячої душі у великому і складному світі. «Тополя». Ідея незнищенності справжнього кохання, краси, вірності.

ТЛ: балада, метаморфози. «Як умру, то поховайте ...» - твір, що єднає минуле. Теперішнє і майбутнє. Історія його написання. Ідея єднання з рідною землею. Мрія про щасливе майбутнє свого народу, віра в нього. ТЛ: ідея

С. 51-61

Вивчити напам’ять: «Як умру,то поховайте ...»  

 

4

1

ПЧ  М. Трублаїні «Лахтак». Повість про пригоди відважної команди загубленого в північних морях корабля. Контрольна робота(тестові завдання). Із пісенних скарбів. Про минулі часи.

 

 

5

1

Андрій Чайковський. «За сестрою». Коротко про митця. Відтворення історичних подій із позицій гуманізму. Напружений динамічний сюжет героїко-романтичної повісті. ТЛ: героїко-романтична повість, композиція.

Образ Павлуся як утілення благородства і лицарства, сміливості й винахідливості. Родинні цінності і патріотизм у творі.

С. 62-87

 

6

1

Михайло Стельмах. Коротко про митця. Його поетичне сприйняття світу. «Гуси-лебеді летять …». Автобіографічна повість про дитинство. ТЛ: автобіографічний твір. Єдність світу природи і світу дитячої душі ( у вчинках, поведінці, роздумах, переживаннях). Звичаї, традиції українців. Образ гусей-лебедів. Образ чутливого до краси Михайлика.

С. 91-117

 

7

1

Григір Тютюнник. «Климко». Коротко про дитинство письменника. Автобіографічна основа твору. Доля дитини в часи воєнного лихоліття. Ідея самопожертви. Морально-етичні уроки доброти, чуйності, турботи про рідних. Художні особливості твору (мова персонажів, художня деталь). ТЛ: художня деталь.

С. 118-148

 

8

1

Контрольна робота (відповіді на питання). Про минулі часи.

 

 

 «Ти знаєш, що ти – людина ...»

9

1

Олекса Стороженко. Короткі відомості про автора, його гумористичні твори. «Скарб». Морально-етичні проблеми в оповіданні. Гумористичне, викривальне зображення головного героя. Скарб – узагальнений образ щастя. Повчальний характер оповідання.

Богдан Лепкий. «Мишка (Казка для дітей, для малих і великих)». Актуальні морально-етичні проблеми в ньому. Збереження загальнолюдських цінностей – необхідна умова життя в суспільстві. Трагічна й комічна ситуації, їхня роль у розкритті головної думки, моралі.

Любов Пономаренко. «Гер переможений». Загальнолюдська ідея гуманізму й толерантності. Особливості художніх засобів новели (роль деталей, поєднання різних часових площин тощо).

ТЛ: новела

С. 149-159

 

10

1

Ліна Костенко. Коротко про письменницю. Уявне, фантастичне і реальне в її поезіях «Дощ полив ... «Кольорові миші».

Образ особливої дівчинки Анни. Ідея зіткнення неповторності й буденності -  в «Кольорових мишах». Умовна, вигадана ситуація. «Чайка на крижині», «Крила». Духовне багатство – найбільший скарб у житті. Ідея глибокого духовного наповнення людини – її «крилатості», що проявляється індивідуально.

В.Симоненко. Коротко про митця. «Лебеді материнства».

.Симоненко. «Ти знаєш, що ти – людина ...», «Гей, нові Колумби й Магеллани».   Громадянські, патріотичні мотиви його лірики. Загальнолюдські цінності та ідеї.

С. 161

С. 164-167

С.171-172

Вивчити напам’ять 1 вірш (на вибір)

 

11

1

Марина Павленко  «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських».Коротко про письменницю. Казкове й реалістичне в казці-повісті, час теперішній і минулий. Добро і зло в повісті, у сучасному світі та в людині.

С,173-186

 

12

1

Контрольна робота (тестові завдання).

«Ти знаєш, що ти – людина ...» ПЧ Б. Антоненко – Давидович. Оповідання «Не святі горшки ліплять» про наполегливість та бажання вчитися.

 

 

 Ми – українці

13

1

Олег Ольжич. «Господь багатий нас благословив», «Захочеш –

 і будеш» (із циклу «Незнаному воякові»). Романтичний максималізм, сила духу, життєрадісність, шляхетність, патріотизм, висловлені образним словом.

Олена Теліга. «Сучасникам», «Радість». Ідея оптимізму і життєлюбства у творах. Моральний заповіт нащадкам

С. 188-190

 

14

1

Олександр Гаврош. «Неймовірні пригоди Івана Сили». Повість про пригоди українського силача, який став чемпіоном та Європи з кількох видів спорту, об’їздив півсвіту, здобувши безліч перемог. Морально-етична проблематика твору : добро і зло, справжня дружба і любов, чесність і підступність.

С. 194-212

 

15

1

Андрій Маишко. «Пісня про рушник», «Чому й сказати я й сам не знаю» Володимир Івасюк. «Червона рута», «Водограй». Пісні, що сприяли відродженню національної самосвідомості, патріотичних почуттів. «Я піду в далекі гори», «Балада про мальви»

С. 212-216

Вивчити напам’ять 1 вірш (на вибір)

 

16

1

Контрольна робота (літературний диктант). Ми – українці.

 

 

17

1

ЛРК  Богдан Мельничук «Скрипка для старого»

Урок-підсумок. Бесіда про твори, які вивчалися, упродовж року й викликали найбільшу зацікавленість.

 

 

 

 

docx
Додано
15 березня
Переглядів
144
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку