КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА
7 КЛАС (0,5 години)
№ п/п |
К-ть год. |
Зміст навчального матеріалу |
Примітки |
Дата |
Вступ Із пісенних скарбів |
||||
1 |
1 |
Художній твір як явище мистецтва, новий ірреальний світ, створений письменником. Його особливість і значення. Функції мистецтва. Висловлювання відомих людей про українські народні пісні. Їхнє ідейно-художнє багатство. Жанрово-тематичне розмаїття пісень. Суспільно-побутові пісні. «Ой на горі та женці жнуть» .ТЛ: суспільно-побутові пісні. Трагізм і героїзм у козацьких і чумацьких піснях. «Ой у степу криниченька». Коломийки «Дозвілля молоді», «Жартівливі коломийки» - «перли розсипаного намиста». Особливість жанру і його життєвість. Побудова, ритм коломийок. Гумор і любов до життя. ТЛ: коломийки. |
С. 3-5 С.6-18 Вивчити напам’ять: 1 пісню (на вибір) |
|
Про минулі часи |
||||
2 |
1 |
Іван Франко. Короткі відомості про митця і його багатогранну творчість. «Захар Беркут». Патріотична ідея у творі. ТЛ: історична повість. Змалювання героїчної боротьби русичів - українців проти монголо-татарських нападників. Образ тухольської громади : роль і місце кожного в суспільному житті. Лідерські якості головного героя твору. РМ Порівняльна характеристика образів Максима, Мирослави, Тугара Вовка. (п) |
С. 49 С. 19-47 |
|
3 |
1 |
Тарас Шевченко. Життєпис поета. «Мені тринадцятий минало....» Мотив усеперемагаючого життєлюбства, доброти, любові. Зміна емоційного стану незахищеної дитячої душі у великому і складному світі. «Тополя». Ідея незнищенності справжнього кохання, краси, вірності. ТЛ: балада, метаморфози. «Як умру, то поховайте ...» - твір, що єднає минуле. Теперішнє і майбутнє. Історія його написання. Ідея єднання з рідною землею. Мрія про щасливе майбутнє свого народу, віра в нього. ТЛ: ідея |
С. 51-61 Вивчити напам’ять: «Як умру,то поховайте ...» |
|
4 |
1 |
ПЧ М. Трублаїні «Лахтак». Повість про пригоди відважної команди загубленого в північних морях корабля. Контрольна робота(тестові завдання). Із пісенних скарбів. Про минулі часи. |
|
|
5 |
1 |
Андрій Чайковський. «За сестрою». Коротко про митця. Відтворення історичних подій із позицій гуманізму. Напружений динамічний сюжет героїко-романтичної повісті. ТЛ: героїко-романтична повість, композиція. Образ Павлуся як утілення благородства і лицарства, сміливості й винахідливості. Родинні цінності і патріотизм у творі. |
С. 62-87 |
|
6 |
1 |
Михайло Стельмах. Коротко про митця. Його поетичне сприйняття світу. «Гуси-лебеді летять …». Автобіографічна повість про дитинство. ТЛ: автобіографічний твір. Єдність світу природи і світу дитячої душі ( у вчинках, поведінці, роздумах, переживаннях). Звичаї, традиції українців. Образ гусей-лебедів. Образ чутливого до краси Михайлика. |
С. 91-117 |
|
7 |
1 |
Григір Тютюнник. «Климко». Коротко про дитинство письменника. Автобіографічна основа твору. Доля дитини в часи воєнного лихоліття. Ідея самопожертви. Морально-етичні уроки доброти, чуйності, турботи про рідних. Художні особливості твору (мова персонажів, художня деталь). ТЛ: художня деталь. |
С. 118-148 |
|
8 |
1 |
Контрольна робота (відповіді на питання). Про минулі часи. |
|
|
«Ти знаєш, що ти – людина ...» |
||||
9 |
1 |
Олекса Стороженко. Короткі відомості про автора, його гумористичні твори. «Скарб». Морально-етичні проблеми в оповіданні. Гумористичне, викривальне зображення головного героя. Скарб – узагальнений образ щастя. Повчальний характер оповідання. Богдан Лепкий. «Мишка (Казка для дітей, для малих і великих)». Актуальні морально-етичні проблеми в ньому. Збереження загальнолюдських цінностей – необхідна умова життя в суспільстві. Трагічна й комічна ситуації, їхня роль у розкритті головної думки, моралі. Любов Пономаренко. «Гер переможений». Загальнолюдська ідея гуманізму й толерантності. Особливості художніх засобів новели (роль деталей, поєднання різних часових площин тощо). ТЛ: новела |
С. 149-159 |
|
10 |
1 |
Ліна Костенко. Коротко про письменницю. Уявне, фантастичне і реальне в її поезіях «Дощ полив ... «Кольорові миші». Образ особливої дівчинки Анни. Ідея зіткнення неповторності й буденності - в «Кольорових мишах». Умовна, вигадана ситуація. «Чайка на крижині», «Крила». Духовне багатство – найбільший скарб у житті. Ідея глибокого духовного наповнення людини – її «крилатості», що проявляється індивідуально. В.Симоненко. Коротко про митця. «Лебеді материнства». .Симоненко. «Ти знаєш, що ти – людина ...», «Гей, нові Колумби й Магеллани». Громадянські, патріотичні мотиви його лірики. Загальнолюдські цінності та ідеї. |
С. 161 С. 164-167 С.171-172 Вивчити напам’ять 1 вірш (на вибір) |
|
11 |
1 |
Марина Павленко «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських».Коротко про письменницю. Казкове й реалістичне в казці-повісті, час теперішній і минулий. Добро і зло в повісті, у сучасному світі та в людині. |
С,173-186 |
|
12 |
1 |
Контрольна робота (тестові завдання). «Ти знаєш, що ти – людина ...» ПЧ Б. Антоненко – Давидович. Оповідання «Не святі горшки ліплять» про наполегливість та бажання вчитися. |
|
|
Ми – українці |
||||
13 |
1 |
Олег Ольжич. «Господь багатий нас благословив», «Захочеш – і будеш» (із циклу «Незнаному воякові»). Романтичний максималізм, сила духу, життєрадісність, шляхетність, патріотизм, висловлені образним словом. Олена Теліга. «Сучасникам», «Радість». Ідея оптимізму і життєлюбства у творах. Моральний заповіт нащадкам |
С. 188-190 |
|
14 |
1 |
Олександр Гаврош. «Неймовірні пригоди Івана Сили». Повість про пригоди українського силача, який став чемпіоном та Європи з кількох видів спорту, об’їздив півсвіту, здобувши безліч перемог. Морально-етична проблематика твору : добро і зло, справжня дружба і любов, чесність і підступність. |
С. 194-212 |
|
15 |
1 |
Андрій Маишко. «Пісня про рушник», «Чому й сказати я й сам не знаю» Володимир Івасюк. «Червона рута», «Водограй». Пісні, що сприяли відродженню національної самосвідомості, патріотичних почуттів. «Я піду в далекі гори», «Балада про мальви» |
С. 212-216 Вивчити напам’ять 1 вірш (на вибір) |
|
16 |
1 |
Контрольна робота (літературний диктант). Ми – українці. |
|
|
17 |
1 |
ЛРК Богдан Мельничук «Скрипка для старого» Урок-підсумок. Бесіда про твори, які вивчалися, упродовж року й викликали найбільшу зацікавленість. |
|
|