Календарно-тематичне планування уроків зарубіжної літератури 2-й семестр 7 клас
За програмою для загальноосвітніх навчальних закладів
(зі змінами, затвердженими наказом МОН від 07.06.2017 № 804)
Авторський колектив під керівництвом О. М. Ніколенко
1 |
Олександр Сергійович Пушкін (1799–1837). «19 жовтня 1825 року». Дитинство і юність О. С. Пушкін. |
1 |
Дата |
Наскрізні лінії |
2 |
Уславлення ліцейської дружби й вірності ідеалам у вірші О. С. Пушкіна «19 жовтня 1825 року». |
1 |
|
НЛ-1,2 |
3-4 |
Олександр Грін (1880–1932). «Пурпурові вітрила». Поєднання реального і фантастичного в повісті. Основний конфлікт твору (Каперна – мрія). |
2 |
|
НЛ -2,3 |
5 |
Ассоль і Грей. ЕК. Зіставлення літературних образів із кінообразами |
1 |
|
НЛ -1,2 |
6 |
Символіка образу пурпурових вітрил.
|
1 |
|
|
7 |
Вірші зарубіжних поетів про дружбу і кохання. Р. Бернс. «Любов». Г. Гейне. «Коли настав чудовий май…».
|
1 |
|
|
8 |
К. М. Симонов. «Жди мене…» (та інші – 2-3 за вибором учнів і вчителя). Поетизація високого почуття, розкриття його сутності
|
1 |
|
НЛ-1.2 |
9 |
Виразне читання напамять віршів про дружбу та кохання
|
1 |
|
|
10 |
Контрольна робота №1. Письмовий твір на основі вивчених творів про любов та дружбу. |
1 |
|
|
11
12-13 |
Детектив як жанр літератури, характерні ознаки жанру. Жанрове розмаїття детективів. Едгар Аллан По (1809-1849). «Золотий жук». Е. А. По – засновник жанру детективу у світовій літературі. Захопливий сюжет повісті «Золотий жук». Особливості композиційної будови твору – «розповідь у розповіді», її художнє значення (поєднання різних точок зору, створення емоційної напруги, таємничої атмосфери та ін.). Образи Вільяма Леграна, Джупітера, оповідача. |
1
2 |
|
НЛ- 2,3,4 |
14-15 |
Артур Конан Дойл (1859–1930). Оповідання про Шерлока Холмса («Пістрява стрічка»). А. Конан Дойл – відомий автор детективних циклів, популярність його героїв у різних країнах. Особливості сюжету і композиції оповідань про Шерлока Холмса. Шерлок Холмс як безпосередній учасник розв’язання сімейного конфлікту в оповіданні «Пістрява стрічка».
|
2 |
|
НЛ- 2,3,4 |
16-17 |
«Спілка рудих» Сутність «дедуктивного методу» Шерлока Холмса, утвердження в його образі сили інтелекту і моральних якостей. Доктор Ватсон як оповідач. Різні точки зору на події як художній при-йом створення атмосфери таємничості.
|
2 |
|
НЛ- 2,3,4 |
18 |
Позакласне читання №1. А. Конан Дойл. «Собака Баскервілі». |
1 |
|
|
19 |
Контрольна робота №2 за розділом «Літературний детектив» |
1 |
|
|
20 |
Новела як літературний жанр, її характерні ознаки, різновиди. О. Генрі (1862–1910). «Дари волхвів», «Останній листок». О. Генрі – майстер новели. ТЛ. Новела та її різновиди.
|
1 |
|
НЛ -1,3,4 |
21 |
Моральні цінності в новелі «Дари волхвів». Біблійні мотиви у творі, художні деталі. ЛК. Біблія («Поклоніння волхвів»). |
1 |
|
НЛ – 2,4 |
22 |
Новела «Останній листок» – гімн людині, котра здатна на самопожертву заради ближнього. Специфіка розкриття образу Бермана (непримітна зовнішність, невдаха, найкращий «шедевр» митця). |
1 |
|
|
23 |
Розвиток мовлення №1 (письмово). Твір-роздум «Чи здійснилася мрія старого Бермана?» (за новелою О. Генрі «Останній листок». |
1 |
|
|
24 |
Герберт Джордж Уеллс (1866–1946). «Чарівна крамниця». Видатний англійський фантаст Г. Дж. Уеллс. Точка зору дорослого і дитини в новелі «Чарівна крамниця». Особливості фантастичного світу в новелі.
|
1 |
|
НЛ -3,4 |
25 |
«Дива» та їхнє сприйняття персонажами. Оповідач твору (батько). Особливості дитячого світу. Роль елементів фантастики.
|
1 |
|
НЛ -3,4 |
26 |
Рюноске Акутаґава (1892–1927). «Павутинка». Майстер японської новели Р. Акутагава. Утілення ідеї про моральну справедливість у новелі «Павутинка». Філософський зміст твору. Підтекст.
|
1 |
|
НЛ -2,3,4 |
27 |
Художні образи новели (Будда, Кандата). ЛК. Біблія («Поклоніння волхвів»). Особливості вірувань японців
|
1 |
|
|
28 |
Урок позакласного читання №2. Курт Воннегуг «Брехня». Розуміння головної проблеми новели.
|
1 |
|
|
29 |
Айзек Азімов (1920-1992). «Фах». Роздуми про майбутнє людини й людства. Утвердження сили людського інтелекту, самостійності мислення, творчої уяви, моральних цінностей.
|
1 |
|
|
30-31 |
Образ Джорджа Плейтена. Проблема духовної реалізації людини. Розуміння сутності культури й освіти, призначення людини в сучасному світі.
|
2 |
|
НЛ-1,2,3.4 |
32 |
Урок розвитку мовлення №2 (усно) . Створення фанфіку на основі прочитаних творів.
|
1 |
|
|
33 |
Діанна Вінн Джонс. «Мандрівний замок Хаулла». Поєднання елементів казки і детективу у творі. Роль художнього прийому чаклунства.
|
1 |
|
НЛ -2,3,4 |
34 |
Контрольна робота за розділами «Світова новела» та «Сучасна література». Різнорівневі завдання, розгорнуті відповіді на запитання…
|
1 |
|
|
35 |
Корнелія Функе. «Чорнильне серце». Тема «оживлення» книги у творі. Поєднання реального і уявного світів у творі.
|
1 |
|
|
36 |
Підсумковий урок. Список літератури на літо.
|
1 |
|
|