Календарно-тематичне планування уроків зарубіжної літератури II –семестр 8 клас За програмою для загальноосвітніх навчальних закладів (зі змінами, затвердженими наказом МОН від 07.06.2017 № 804) Авторський колектив під керівництвом О. М. Ніколенко
|
Наскрізні лінії |
|||
1 |
«Пісня про Роланда». Образна система твору: Роланд, Ганелон, Карл та ін. |
|
|
НЛ-1,2 |
2 |
Патріотичні ідеї. Елементи фольклору. Особливості поетичної мови твору. |
|
|
|
3 |
Аліг’єрі Данте (1265–1321). Сонет 11 («В своїх очах вона несе кохання…»). Утілення в сонеті 11 Данте краси високого почуття кохання. Виразне читання напам’ять. |
|
|
НЛ-2 |
ВІДРОДЖЕННЯ -12
|
|
|||
4 |
Епоха Відродження (Ренесансу) в Європі. Гуманізм. Культ античності. Характерні риси ренесансної культури і літератури. |
|
|
|
5 |
Франческо Петрарка (1304–1374). Сонети № 61, 132. Історія кохання в сонетах Ф. Петрарки. Образ ліричного героя та героїні. Втілення гуманістичних ідеалів у поезії митця. Структура сонетів Ф. Петрарки. |
|
|
НЛ-2 |
6 |
Вільям Шекспір (1564–1616). Сонети № 66, 116, 130. Виняткова роль В. Шекспіра в розвитку англійської національної літератури і світового мистецтва. Основні теми сонетів В. Шекспіра – кохання до Смаглявої леді, дружба. Відображення внутрішнього світу ренесансної людини (описи природи, змалювання сили почуттів та ін.). Художні особливості сонетів В. Шекспіра. |
|
|
НЛ -2,3 |
7 |
Виразне читання сонетів Петрарки і Шекспіра. |
|
|
|
8 |
Трагедія «Ромео і Джульєтта» В. Шекспіра. Історія створення. Конфлікт справжнього почуття і забобонів. |
|
|
НЛ – 1,2,3 |
9 |
Оспівування чистого пристрасного кохання Ромео і Джульєтти, вплив кохання на людську особистість (зміни в характерах головних героїв, їхня еволюція). |
|
|
|
|
Проблема життя і смерті. Трактування фіналу. Гуманістична цінність трагедії В. Шекспіра, її популярність. |
|
|
НЛ -2,3 |
8 |
|
|
|
|
9 |
Урок розвитку зв'язного мовлення . Твір-роздум на морально-етичну тему за трагедією В. Шекспіра «Ромео і Джульєтта» |
|
|
|
10 |
Мігель де Сервантес Сааведра (1547–1616). «Дон Кіхот» I частина (огляд, 2-3 розділи за вибором учителя). Історія створення роману, його зв’язок із лицарськими романами, пародійний характер. Особливості сюжету і композиції твору. |
|
|
НЛ -1,2 |
11 |
Конфлікт високих прагнень Дон Кіхота і буденної дійсності, неможливості реалізації ідеалів героя. «Донкіхотство». Дон Кіхот і Санчо Панса – образи, у яких утілено високу мрію і прагматизм. Вічні образи. |
|
|
НЛ -2,3,4 |
12 |
Синтез різних жанрових ознак у романі (героїчного епосу, лицарського, авантюрно-пригодницького, філософського роману, пародії). Широта філософського змісту твору, можливість його різних тлумачень. |
|
|
|
13 |
Контрольна робота № 4. Розділ «Відродження» |
|
|
|
14 |
Урок позакласного читання. |
|
|
|
БАРОКО І КЛАСИЦИЗМ - 8
|
|
|||
15 |
Бароко як доба і художній напрям у європейській літературі й мистецтві. Видатні представники європейського бароко та їхні здобутки (огляд). |
|
|
|
16 |
Із лірики європейського бароко. Джон Донн (1572–1631). «Священні сонети» (19-й сонет «Щоб мучить мене…»). Напруга почуттів ліричного героя. Символіка. Поетична мова. |
|
|
НЛ -1,2 |
17 |
Історичні умови, філософське та естетичне підґрунтя класицизму. Характерні ознаки класицизму як художнього напряму. |
|
|
|
18 |
Мольєр – майстер класицистичної комедії. Художнє новаторство Мольєра у драматургії, вплив його відкриттів на світове театральне мистецтво. Історія створення комедії «Міщанин-шляхтич». |
|
|
|
19 |
«Міщанин-шляхтич». Тематика і проблематика твору, його загальнолюдське значення. |
|
|
НЛ- 2,3,4 |
20 |
Основні образи комедії: пан Журден, пані Журден, граф Дорант, графиня Дорімена, Клеонт та ін. |
|
|
НЛ- 2,3,4 |
21 |
Засоби комічного: гумор, іронія, сатира, сарказм. |
|
|
|
22 |
Контрольна робота № 5. Розділ «Бароко і класицизм». |
|
|
|
ЛІТЕРАТУРА XX–XXI СТ. У ПОШУКАХ СЕБЕ І ВИСОКОГО ПОЛЬОТУ
|
|
|||
23 |
Антуан де Сент-Екзюпері (1900–1944). «Маленький принц». Людські стосунки, моральні цінності в казці-притчі «Маленький принц». |
|
|
НЛ – 1,2.3 |
24 |
Художні образи казки-притчі «Маленький принц». Філософський зміст твору. |
|
|
|
25 |
Урок розвитку зв'язного мовлення. Контрольний твір за казкою-притчею «Маленький принц» |
|
|
|
26 |
Річард Бах (нар. 1936). «Чайка Джонатан Лівінгстон». Сюжет твору Р. Баха як філософська метафора людського буття. |
|
|
НЛ -1,2,3 |
27 |
Художній конфлікт і можливість його подолання. Ознаки притчі у творі. |
|
|
|
28 |
Із резервних годин. Алегоричні образи повісті. Утілення прагнення до високої мети в образі чайки Джонатана. |
|
|
|
29 |
Із резервних годин. Барбара Космовська (нар. 1958). «Буба: мертвий сезон». Художній світ Б. Космовської. Батьки – діти, діди – онуки. Ідея поваги й любові до людини. Сімейні цінності у творі. |
|
|
НЛ -1,2,3 |
30 |
Контрольна робота № 6. Розділ «Література ХХ–ХХ ст. У пошуках себе і високого польоту» |
|
|
|
31 |
Урок позакласного читання. |
|
|
|
32 |
Узагальнення та систематизація навчального матеріалу. Список л-ри на літо. |
|
|
|