Календарно-тематичне панування з історії України 11 клас 2018-2019 н.р.

Про матеріал

Календарно-тематичне планування з історії України для учнів 11 класу у 2018-2019 навчальному році. Календарно-тематичне планування містить практичні заняття. Також календарно тематичне планування підлягає редагуванню і корективам. Присутні колонки для редагування дат в першому та другому семестрах. Календарно-тематичне планування розраховане на 52 години. Готове для використання та друку.

Перегляд файлу

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ

ІСТОРІЯ УКРАЇНИ 11 КЛАС (52 години)

пп

Дата

І семестр

Дата

ІІ семестр

Зміст навчально-пізнавальної діяльності

Результати навчально-пізнавальної діяльності

Примітки

ВСТУП

1

 

 

Завдання і структура курсу. Джерела. Другий період Новітньої доби української історії. Періодизація історії України другої половини ХХ ст. Територія і населення України напередодні Другої світової війни.

Учень/учениця:

показує на карті кордони і адміністративно-територіальний поділ українських земель у добу Новітньої історії;

  визначає основні етапи розвитку України від другої половини ХХ ст. до сьогодення; хронологічну послідовність явищ соціально-економічного, політичного і культурного життя доби;

застосовує періодизацію вітчизняної історії як інструмент для розуміння особливостей розвитку України в період Новітньої доби.

 

Тема 1. УКРАЇНА В РОКИ ДРУГОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ (1939—1945 рр.)

2

 

 

Українське питання у міжнародній політиці напередодні Другої світової війни. Радянсько-німецькі договори 1939 р. Початок Другої світової війни. Українці в польській армії.

Учень/ учениця:

використовує карту як джерело інформації про основні воєнні дії на території України в період Другої світової війни;

висловлює і аргументує власні судження про «українське питання» в міжнародній політиці напередодні Другої світової війни;

порівнює, аналізує, робить аргументовані висновки щодо входження і радянізації новоприєднаних територій до складу УРСР в 1939–1940 рр.; політичного та соціально-економічного становище в Україні напередодні німецько-радянської війни; життя населення України в умовах нацистської окупації та евакуації;

визначає правовий статус громадян на анексованих територіях;

пояснює причини і наслідки окупації України;

формулює власні судження щодо ролі і місця українців у військових формуваннях держав Об’єднаних Націй у роки Другої світової війни; участі українців у визволенні країн Європи;

визначає основні тенденції культурно-освітнього процесу доби;

вільно орієнтується в історичній термінології: агресор, пакт, радянізація, «Бліцкриг», «визвольний похід», похідні групи, окупаційний режим, евакуація, мобілізація, депортація, «котел», «новий порядок», Український визвольний рух, «чорносвитники» («сірі піджаки»), остарбайтери, діти війни, воєнний злочин;

творчо застосовує набуті знання під час складання характеристики історичних персоналій: Андрій Мельник, Степан Бандера, Тарас Бульба (Боровець), Роман Шухевич, Кирило Осьмак, Іван Кожедуб, Амет-хан Султан, Сидір Ковпак, Кузьма Дерев’янко, Євген Патон.

 

3

 

 

Вступ Радянського Союзу у війну. Входження Східної Галичини, Волині, Північної Буковини, Хотинщини та Південної Бессарабії до складу УРСР. Радянізація новоприєднаних територій. Правовий статус громадян на анексованих територіях. Масові політичні репресії 1939—1940 рр.

 

4

 

 

Політичне та соціально-економічне становище в Україні напередодні німецько-радянської війни. Бойові дії в 1941—1942 рр. Відступ Червоної Армії. Мобілізаційні заходи. Тактика «випаленої землі».

 

5

 

 

Окупація України військами Німеччини та її союзниками. Нацистський «новий порядок». Колабораціонізм. Остарбайтери. Концтабори. Масове знищення мирного населення. Голокост.

 

6

 

 

Опір окупантам. Український визвольний рух. Степан Бандера. Проголошення Акта відновлення Української Держави. Поліська січ. Створення УПА. Українсько-польське протистояння. Українська Головна Визвольна Рада (УГВР). Радянський партизанський рух. Сидір Ковпак.

 

7

 

 

Радянський наступ взимку 1942—1943 рр. Бої на Лівобереж­жі влітку-восени 1943 р. Битва за Дніпро. Звільнення Києва. Вигнання німецьких військ та їх союзників із Правобереж­ної та Південної України. Депортація з Криму кримських татар та інших народів. Завершення бойових дій на території України.

 

8

 

 

Українці у військових формуваннях держав Об’єднаних Націй у роки Другої світової війни. Кузьма Дерев’янко. Українське питання на Ялтинській та Потсдамській конференціях. Ціна війни.

 

9

 

 

Практичне заняття. Внесок українського народу у перемогу над нацизмом.

 

10

 

 

Культура в роки війни. Освіта і наука. Література. Образотворче мистецтво. Музика та кінематограф.

 

11

 

 

Наш край у роки Другої світової війни

 

12

 

 

Урок узагальнення та контролю знань учнів

 

Тема 2. УКРАЇНА В ПЕРШІ ПОВОЄННІ РОКИ (1945—початок 1950-х рр.)

13

 

 

Україна — співзасновниця ООН. Міжнародні договори другої половини 1940-х — початку 1950-х рр., встановлення кордонів УРСР. Участь УРСР в інших міжнародних організаціях.

Учень/учениця:

використовує карту як джерело інформації про адміністративно-територіальні зміни в УРСР і основні події в політичному, соціально-економічному і культурному житті повоєнної України;

визначає основні тенденції та особливості внутрішньополітичного й економічного становища УРСР;

аналізує, робить аргументовані висновки щодо відновлення політики радянізації в західних областях; українського визвольного руху в 1944—1950-х рр.;

висловлює і аргументує власні судження про причини зміцнення тоталітарного режиму;

визначає роль і наслідки ідеологічних кампаній в УРСР;

пояснює причини і наслідки обміну населенням між Польською Народною Республікою та УРСР;

 формулює власні судження щодо ролі та місця УГКЦ на західноукраїнських землях;

орієнтується в історичній термінології: репатріанти, екстенсивний шлях розвитку, тоталітарна економіка, модернізація, спецпоселення, національна свідомість, космополіти, «псевдонауки», «лисенківщина», «ждановщина».

творчо застосовує набуті знання під час складання характеристики історичних персоналій: Йосип Сліпий, Василь Кук, Олександр Палладін, Сергій Лебедєв, Володимир Філатов, Олександр Богомолець.

 

14

 

 

Внутрішньополітичне й економічне становище УРСР. Особливості відбудовчого процесу. Масовий голод 1946—1947 рр. Зміцнення тоталітарного режиму. Ідеологічні кампанії.

 

15

 

 

Відновлення політики радянізації в західних областях України. Український визвольний рух у 1944—1950-х рр. Р. Шухевич. Обмін населенням між Польською Народною Республікою та УРСР. Масові депортації (1944—1946 рр.). Операції «Вісла» та «Захід». Ліквідація УГКЦ.

 

16

 

 

Практичне заняття. Демографічні зміни. Повсякденне життя повоєнних років. Доля жінки.

 

17

 

 

Культура в перші повоєнні роки (1945 — перша половина 1950-х рр.). Відбудова системи освіти. Наука. Література. Образотворче мистецтво. Музика та кінематограф. Становище творчої інтелігенції.

 

18

 

 

Урок узагальнення та контролю знань учнів

 

Тема 3. УКРАЇНА В УМОВАХ ПОЛІТИЧНОЇ ТА ЕКОНОМІЧНОЇ ЛІБЕРАЛІЗАЦІЇ СУС­ПІЛЬСТВА

 (середина 1950-х — середина 1960-х рр.)

19

 

 

Внутрішньополітичне становище Української РСР у сере­дині 50-х рр. Адміністративно-територіальні зміни. Входження Кримської області до складу УРСР. Стан промисловості та сільського госпо­дарства.

Учень/учениця:

використовує карту як джерело інформації про основні події політичного, економічного і культурного життя України в період лібералізації суспільства;

визначає основні тенденції та протиріччя процесу реформування промисловості та сільського господарства;

порівнює, аналізує, робить аргументовані висновки щодо науково-технічної революції доби відлиги; розвитку мистецтва;

висловлює і аргументує власні судження щодо шістдесятництва в українській культурі; зародження дисидентського руху;

пояснює причини посилення русифікації;

орієнтується в історичній термінології: волюнтаризм, суб’єктивізм, децентралізація, атеїзм, русифікація, абстракціонізм;

творчо застосовує набуті знання під час складання характеристики історичних персоналій: Віктор Глушков, Ліна Костенко, Іван Драч, Василь Стус, Левко Лук’яненко.

 

20

 

 

Початок лібералізації суспільного життя. Участь українців у повстаннях у сталінських концтаборах 1953—1954 рр. XX з’їзд КПРС. Реабілітація жертв сталінських репресій. Відлига. Загострення бороть­би серед вищого партійного керівництва України. Зародження дисидентського руху в Україні та його особливості. Левко Лук’яненко.

 

21

 

 

Зміни в управлінні господарством. Раднаргоспи. Розвиток промисловості. Аграрна політика у другій поло­вині 1950-х першій половині 1960-х рр. Хрущовські надпрограми

 

22

 

 

Практичне заняття. Нові явища у соціальній сфері та повсяк­денному житті населення.

 

23

 

 

Науково-технічна революція. Здобутки науки. Реформи осві­ти. Посилення русифікації. Від­лига в мистецтві. Шістдесятництво в українській культурі. Розвиток спорту.

 

24

 

 

Урок узагальнення та контролю знань учнів

 

Тема 4. УКРАЇНА У ПЕРІОД ЗАГОСТРЕННЯ КРИЗИ РАДЯНСЬКОЇ СИСТЕМИ (середина 1960-х середина 1980-х рр.)

25

 

 

Спроби реформування командної економіки в другій по­ловині 1960-х рр. Економічне становище УРСР у 1970-ті на початку 1980-х рр. Продовольчі програми.

Учень/учениця:

використовує карту як джерело інформації про політичне, соціально-економічне життя УРСР доби «застою»;

висловлює і аргументує власні судження щодо спроби реформування командної економіки в другій по­ловині 1960-х рр.;

порівнює, аналізує, робить аргументовані висновки щодо економічного становища УРСР у другій половині 1960-х рр. та 1970-тіна початку 1980-х рр.;

порівнює і формулює власні судження щодо дотримання прав людини в радянському суспільстві і положень Конституції УРСР 1978 р.;

визначає основні тенденції й протиріччя суспільно-політичного  життя в добу «застою»;

пояснює причини і наслідки активізації дисидентського руху в другій поло­вині 1960-хна початку 1970-х рр.;

виявляє суперечливі процеси в розвитку освіти, науки, літератури;

визначає здобутки і проблеми в розвитку соціальної сфери;

орієнтується в історичній термінології: «реформи Олексія Косигіна», доба «застою», «розвинений соціалізм», номенклатура, системна криза, розрядка міжнародної напруженості, Гельсінська угода, дефіцит.

творчо застосовує набуті знання під час складання характеристики історичних персоналій: Михайло Брайчевський, Іван Дзюба, Василь Симоненко, Петро Шелест, Володимир Щербицький, Іван Миколайчук, Сергій Параджанов, Платон Майборода, Євгенія Мирошниченко, Анатолій Солов’яненко, Микола Амосов, Олег Антонов.

 

26

 

 

Ідеологічні орієнтири партійно-радянського керівництва. Петро Шелест, Володимир Щербицький. Конституція УРСР 1978 р. Зміни в соціальній та національній струк­турі населення. Привілейоване становище партійних радянських працівників.

 

27

 

 

Дисидентський рух: течії, форми та методи боротьби. Іван Дзюба «Інтернаціоналізм чи русифікація». Українська Гельсінська група. Микола Руденко. Кримськотатарський національний рух. Мустафа Джемілєв

 

28

 

 

Практичне заняття. Повсякденне життя. Моральний стан радянського суспільства.

 

29

 

 

Розвиток освіти, науки, літератури. Формування опозиційних те­чій у культурі. Українське мистецтво. Досягнення українських спортсменів. Молодіжний неформальний рух в Україні.

 

30

 

 

Урок узагальнення та контролю знань учнів

 

Тема 5. РОЗПАД РАДЯНСЬКОГО СОЮЗУ Й ПРОГОЛОШЕННЯ НЕЗАЛЕЖНОСТІ УКРАЇНИ (1985—1991 рр.)

31

 

 

Політика «прискорення» та її наслідки в Україні. Антиалкогольна кампанія. Стан економіки. Шахтарські страйки. Рівень життя населення.

Учень/учениця:

використовує карту як джерело інформації про УРСР доби «перебудови»; розпад СРСР і проголошення незалежності України;

аналізує і робить аргументовані висновки щодо стану командної економіки; рівня життя населення України в 19851991 рр.;

визначає основні причини, тенденції та протиріччя політики «перебудови» і «гласності» в УРСР;

виявляє суперечливі процеси зрушень у політичному житті України;

висловлює і аргументує власні судження щодо спроби державного перевороту в СРСР у серпні 1991 р. і його наслідків в Україні;

визначає роль і наслідки процесу формування багатопартійної системи в суспільному життя України;

пояснює причини і наслідки «революції на граніті»;

формулює власні судження щодо ролі і місця України в загальносоюзних сус­пільно-політичних процесах у першій половині 1991 р.;

орієнтується в історичній термінології: системна криза, «нове мислення», «перебудова», «гласність, бартерний обмін, альтернатива, «неформальні організації», державний суверенітет, путч, державний переворот;

творчо застосовує набуті знання під час складання характеристики історичних персоналій: Леонід Кравчук, Олександр Мороз, В’ячеслав Чорновіл.

 

32

 

 

Практичне заняття. Чорнобильська катастрофа та її наслідки.

 

33

 

 

«Гласність» і лібералізація. Зрушення у політичному житті України. Розгортання страйкового руху. Формування багатопартійної системи. Активізація національно-демократичного руху в другій по­ловині 1980-х рр. Національні громадські організації і об’єднання. Релігійне відродження. Вихід УГКЦ з підпілля.

 

34

 

 

Вибори до Верховної Ради УРСР і місцевих рад 1990 р. Створення Автономної Республіки Крим (12 лютого 1991 р.). Декларація про державний суверенітет України. Революція на граніті. Спроба державного перевороту в СРСР у серпні 1991 р.

 

35

 

 

Проголошення незалежності України та її міжнародне визнання. Розпад СРСР. Референдум і вибори Президента України 1 грудня 1991 р. Леонід Кравчук.

 

36

 

 

Урок узагальнення і контролю знань учнів

 

Тема 6. УКРАЇНА В УМОВАХ НЕЗАЛЕЖНОСті (від 1991 р. до сьогодення)

37

 

 

Вихід незалежної України на міжнародну арену. Початок державотворчих процесів. Початок формування Збройних сил та правоохоронних органів України. Повернення кримських татар на історичну батьківщину. Статус Криму.              

Учень/ учениця:

використовує карту як джерело інформації про основні політичні й соціально-економічні події в умовах незалежної України;

порівнює, аналізує, робить аргументовані висновки щодо перебігу державотворчих процесів в Україні в 19912016 рр.;

порівнює і визначає основні тенденції та протиріччя процесу соціально-економічного розвитку України в 19911998, 19982008, 20082014 та 20142016 рр.;

визначає причини і наслідки впливу світової економічної кризи на розвиток України;

висловлює і аргументує власні судження щодо реформування відносин власності; включення населення у ринкові відносини;

формулює власні судження щодо ролі і місця олігархічної системи в Україні;

виявляє суперечливі процеси пошуків Україною зовнішньополітичних орієнтирів;

пояснює причини і наслідки агресії Російської Федерації проти України;

формулює власні судження щодо розвитку освіти, науки і культури в сучасній Україні;

орієнтується в історичній термінології: купоно-карбованець, реструктуризація, тіньова економіка, приватизація, без’ядерний статус, меморандум, євроінтеграція, інвестиції, політичні партії, державотворення, мажоритарна система, конституційний договір, дефолт, депопуляція, прожитковий мінімум, корупція, «відплив умів», меценат, спонсор, Помаранчева революція, Революція гідності, Небесна Сотня, «нормандська четвірка», Мінські угоди;

творчо застосовує набуті знання під час складання характеристики історичних персоналій: Леонід Кучма, Віктор Ющенко, Віктор Янукович, Петро Порошенко.

 

 

38

 

 

Позачергові вибори до Верховної Ради та дострокові президентські вибори у 1994 р. Конституція України 1996 р.

Стан економіки України у 1991—1998 рр. Соціальна диференціація суспільства. Запровадження національної валюти. Демографічні процеси. Трудова еміграція. Стан сільського господарства. Початок реформ в аграрному секторі.

 

39

 

 

Основні тенденції економічного розвитку України у 1998—2008 рр. Становлення олігархічної системи. Пошуки шляхів економічної стабілізації. Початок інтеграції української економіки у європейський та світовий економічний простір.

 

40

 

 

Політична розбудова суспільства. Виборчі кампанії 1998 та 1999 рр. Леонід Кучма. Рухи протесту початку 2000-х рр. Парламентські вибори 2002 р. Президентські вибори 2004 р. Конституційна реформа 2004 р.

 

41

 

 

Помаранчева революція 2004 р. Віктор Ющенко. Суспільно-політичне життя та соціально-економічний розвиток України у 2005—2013 рр. Конституційна реформа 2010 р. Віктор Янукович.

 

42

 

 

Формування зовнішньої політики України. Ядерне роззброєння. Україна в міжнародних організаціях. Загострення відносин із Російською Федерацією. Конфронтація навколо острова Тузла. «Газові» та «торговельні» війни з Росією.

 

43

 

 

Процес європейської інтеграції та його призупинення. Студентський майдан. Євромайдан. Революція гідності 2013—2014 рр. Небесна Сотня.

 

44

 

 

Анексія та тимчасова окупація Криму Російською Федерацією. Агресія Росії проти України. Початок Антитерористичної операції (АТО) в Донецькій та Луганській областях.

 

45

 

 

Дострокові президентські вибори 2014 р. Петро Порошенко. Угода про асоціацію між Україною й Європейським Союзом. Бойові дії на сході України (квітень 2014—2016 рр.). Реакція світової спільноти на агресію Російської Федерації. Процес мирного врегулювання: Мінські угоди та «нормандська четвірка». Формування громадянського суспільства. Соціально-економічний розвиток України у 20142016 рр.

 

46

 

 

Особливості культурного розвитку України (1991—2016 рр.). Релігійне життя. Зміни в системі національної освіти. Основні тенденції розвитку науки. Література і мистецтво. Євробачення 2005 та 2016 рр. Розвиток спорту та здобутки українських спортсменів. Чемпіонат Європи з футболу в Україні та Польщі 2012 р.

 

47

 

 

Практичне заняття. Екологічні проблеми України наприкінці ХХ — на початку XXI ст. Подолання наслідків Чорнобильської катастрофи.

 

48

 

 

Урок узагальнення та контролю знань унів

 

49

 

 

Наш край у другій половині ХХ — на початку ХХІ ст.

 

50

 

 

Підсумковий урок

 

51

 

 

Повторення. Україна в 20 – на порозі 21 ст.

 

52

 

 

Повторення. Україна в 21 ст. – до нашого часу.

 

 

docx
До підручника
Історія України (рівень стандарту, академічний) 11 клас (Струкевич О.К., Романюк І.М., Дровозюк С.І.)
Додано
13 серпня 2018
Переглядів
6659
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку