Літературне читання 2 клас
119 год
(3,5 год на тиждень – 3 год літературного читання щотижня та 1 год літературного читання (позакласне читання) кожний другий навчальний тиждень (через тиждень),
І семестр – 3 год на тиждень,
ІІ семестр – 4 год на тиждень)
Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням українською мовою 1 – 4 класи
(наказ МОН України від 05.08.2016 рік №9 48р.
«Про затвердження змін до навчальних програм загальноосвітніх навчальних закладів )
За підручником О.Я. Савченко «Літературне читання». Підручник для 2 класу загальноосвітніх навчальних закладів. –К. Виданичий дім «Освіта», 2012.
Рекомендрвано Міністерством освіти і науки, молоді і спорту України (Наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 07.02.2012 року №118).
|
Види перевірки |
Кількість перевірок |
Дати |
||
І СЕМЕСТР |
ІІ СЕМЕСТР |
І СЕМЕСТР |
ІІ СЕМЕСТР |
||
1. |
Аудіювання (письмово) |
2 |
2 |
|
|
2. |
Навички читання вголос (усно) |
1 |
1 |
|
|
3. |
Усний переказ прочитаного твору |
1 |
- |
|
|
4. |
Робота з літературним твором (письмово) |
- |
1 |
|
|
5. |
Читання напамять віршованих текстів |
2 |
2 |
|
|
6. |
|
|
|
|
|
І семестр-17 тижнів 51 урок (4 уроки випало)
48 уроків
№ |
№ |
Коло читання |
Формування і розвиток навички читання |
Досвід читацької діяльності |
Розвиток творчої діяльності |
Дата |
Дата |
|||||
1. |
|
У дитинстві вивчене, що на камені висічене. . Д. Павличко «Школа». Вчимося працювати з підручником. |
Формування вмінь працювати з вправами з розвитку оперативного поля читання, зорового і смислового сприймання слів.
|
|
Складання речень з поданих слів. |
04.09. |
|
|||||
2. |
|
Мудрим ніхто не вродився, а навчився. Л. Глібов «Бачити – не бачить» В. Фетисов «Хто чого вчиться» |
Розвиток смислової здогадки. |
|
|
05.09. |
|
|||||
3. |
|
До учіння треба розум і терпіння. С. Жупанин «У лісовій музичній школі», М. Чумарна «Хто сьогодні зірка в класі?» |
Формування навичок правильного, свідомого, плавного читання цілими словами (допускається поскладове читання важких слів) |
|
Прийоми звуконаслідування. |
06.09. |
|
|||||
4. |
|
Історії з шкільного життя. Л. Вахніна «Кордон» |
Формування вмінь виконувати спеціальні вправи на тренування мовленнєвого апарату. |
Персонаж твору: портрет, мова. |
|
11.09. |
|
|||||
5. |
|
В. Сухомлинський «Як Наталя в лисиці хитринку купила» |
Формування навичок правильного, свідомого, плавного читання |
|
|
12.09. |
|
|||||
6. |
|
Веселе слово. Г. Бойко «Ділові розмови» |
Розвиток смислової здогадки. |
Авторське ставлення. |
Створення ігрової ситуації, розвиток діалогічного мовлення. |
13.09. |
|
|||||
7. |
|
Робота з дитячою книжкою, робота із інформацією. «Наче вулик наша школа» 18.09. |
||||||||||
8. |
|
Коли щось робиш, думай про наслідки. Н. Кулик «Ромасеве яблуко і Петрикова груша»
|
Формувння вмінь працювати з вправами зорового і смислового сприймання слів.
|
Формування умінь використовувати відповідну лексику твору для характеристики персонажів. |
Розвиток смислової здогадки. |
19.09. |
|
|||||
9. |
|
І сила перед розумом никне. Казка «Сильніше за силу» Чи уважно ти читав? Підсумковий урок по темі: «В рідній школі рідне слово. Наче вулик наша школа». Контрольна робота №1: Аудіювання.
|
Формування навичок правильного, свідомого, плавного читання. |
Розвиток смислової здогадки. |
Обговорення творчих робіт (малюнків, розповідей) учнів. |
20.09. |
тема |
|||||
Розвивайся, звеселяйся, моя рідна мово….. |
||||||||||||
10. |
|
Колискові пісеньки-перлинки української мови. М. Сингаївський «Колискова пісня», колискові пісні записані М. Сингаївським (напам’ять) |
Формування вмінь виконувати спеціальні вправи на розвиток чіткої дикції, правильної артикуляції звуків рідної мови в словах і фразах |
Практичне ознайомлення учнів з яскраво образними словами, висловими, вирази (епітети, порівняння, метафори без вживання терміна). |
|
25.09. |
|
|||||
11. |
|
Пісні та ігри, рідні з дитинства. Українські дитячі пісеньки «Кукуріку, півнику», «Добрий вечір, зайчику», Дитячі заклички (напам’ять) |
Формування найпростіших прийомів регулювання темпу читання, сили голосу та тону. |
Ознайомлення із зразками дитячого ігрового фольклору, їх інсценізації. |
Створення ігрової ситуації. |
26.09. |
|
|||||
12. |
|
Листопад зимі ворота відчиняє. За В. Скуратівським «Прощальний листопад» |
Формування умінь пауз між реченнями Обумовлених розділовими знаками і змістом тексту. |
Практичне ознайомлення із засобами художньої виразності у тексті. |
Завдання на розвиток творчої уяви: придумування словесних картин. |
27.09. |
|
|||||
13.
|
|
Робота з дитячою книжкою. «Країна дитячих журналів» 02.10 |
||||||||||
14. |
|
Осінній падолист. В. Скомаровський «Лісова колиска», Д. Павличко «Небеса прозорі» (напам’ять). |
Смислове розуміння картин як у прямому так і переносному значенні. |
Знаходження слів із переносним значенням і вживаннях їх у власному мовленні. |
Доповнення пропущених рим в ривках віршів. |
03.10 |
|
|||||
15. |
|
Дивись так, щоб побачити, слухай так щоб почути. В. Сухомлинський «Я хочу сказати своє слово»
|
Формування умінь читати у різному темпі з уповільненням і пришвидшенням. |
Настрій персонажу. |
Завдання на розвиток репродуктивної і творчої уяви. |
04.10 |
|
|||||
16. |
|
Цікаві слова. За А.Коваль «Слова розповідають», Н.Кир’ян «Словенятко», Л. Компанієць «Ковалівна»
|
Цілісне сприймання і розуміння твору. |
Відтворення змісту тексту з урахуванням особливостей його мови. |
|
09.10 |
|
|||||
17. |
|
Л. Компанієць «Ковалівна», О. Пчілка «Журавель». Скільки є в нас, любі друзі, для звертання ніжних слів. А. М’ястківський «Неня».
|
знаходження і пояснення значення слів, ужитих у тексті у прямому та переносному значеннях. |
Розвиток чіткої дикції. |
Ілюстрація художніх образів твору. |
10.10 |
|
|||||
18. |
|
Народ скаже, як зав’яже. Прислів’я (напам’ять). Скоромовки (напам’ять). Лічилки. Жменька загадок із твого класу. |
Тренування артикуляційного апарату. Формування уміння пришвидшувати темп читання. |
Розвиток в учнів прагнення до засвоєння і вживання у своєму мовленні образних висловів з народних прислів’їв та казок |
Створення ігрових ситуацій. |
11.10 |
|
|||||
19. |
|
Робота з дитячою книжкою. Збірка тематична Мовні цікавинки. І. Січовик «Тими самими словами» М. Хоросницька «Матусин заповіт» (напам’ять). 17.10 |
||||||||||
20. |
|
Чи уважно ти читав? «Перевір свої знання». Підсумковий урок по темі:»Розвивайся, звеселяйся моя рідна мово..». Контрольна роботи №2: Аудіювання. |
|
|
Завдання на розвиток репродуктивної і творчої уяви. |
18.10 |
|
|||||
Казка вчить, як на світі жить. Українські народні казки. |
||||||||||||
21. |
|
Вступ до теми. У світі казки чарівної. Українська народна казка «Рукавичка». Інсценізація казки. |
Формування навичок правильного та усвідомленого читання. |
ознаки народної казки: наявність у змісті вигадки, фантазії |
Створення ігрових ситуацій, у яких діти виступають у ролі акторів і глядачів. |
30.10 |
|
|||||
22. |
|
На язиці медок, а в душі – холодок. Українська народна казка «Лисиця та їжак». Прислів’я. |
Формування навичок правильного та усвідомленого читання. |
Розуміється на особливостях побудови казки: традиційний зачин, кінцівку, повтори. |
Відтворення основної частини казки. |
31.10 |
|
|||||
23. |
|
Казка – вигадка, та в ній щось повчальне розумій. Українська народна казка «Цап і баран» |
|
|
Відтворення основної частини казки. |
01.11 |
|
|||||
24. |
|
По роботі й нагорода. Українська народна казка «Півник і двоє мишенят». |
Формування навичок правильного та усвідомленого читання. |
Виділяє основні риси характеру персонажів у казках на основі спостережень за їхньою поведінкою, вчинками (за запитаннями вчителя). |
|
06.11 |
|
|||||
25. |
|
Робота з дитячою книжкою. Пошук твору за змістом (переліком) творів у книзі. 07.11 |
||||||||||
26. |
|
Українська народна казка «Півник і двоє мишенят». Узагальнення та систематизація знань. |
Формування навичок правильного та усвідомленого читання. |
Складання плану. Відтворення учнями подій у тексті, називання дійових осіб. |
Створення ігрових ситуацій. |
08.11 |
|
|||||
27.
|
Казка вчить, як на світі жить. Казки народів Європи. |
|||||||||||
28. |
|
Вступ до теми. Хитра лисичка – героїня багатьох казок. Російська народна казка «Лисичка» |
Цілісне сприймання і розуміння тексту. |
Казкові примети: традиційні зачин, кінцівка, відтворення тексту з опорою на готовий план, малюнки. |
|
13.11 |
|
|||||
29. |
|
Чи буває легким хліб? Білоруська народна казка «Легкий хліб». |
|
Відтворення учнями подій у тексті. Складання плану. |
Складання варіантів кінцівок. |
14.11 |
|
|||||
30. |
|
Коли щось робиш, думай про наслідки. Болгарська народна казка «Виноградар і змія» |
Усвідомлення смислових зв’язків між частинами тексту. |
Тема та основна думка твору. |
|
15.11 |
|
|||||
31. |
|
Коли щось робиш, думай про наслідки. Болгарська народна казка «Виноградар і змія» |
|
|
Обговорення творчих робіт (малюнків, розповідей) учнів за сюжетами прочитаних творів. |
20.11 |
|
|||||
32. |
|
Чому виникла війна між тваринами? Чеська народна казка «Собаки, коти та миші» |
|
Народні казки про тварин. Послідовність і розвиток подій. |
|
21.11 |
|
|||||
33. |
|
Робота з дитячою книжкою. Робота із інформацією. 22.11 |
||||||||||
34. |
|
Не кажи, що знаєш, а покажи, як умієш. Англійська народна казка «Сорочаче гніздо». |
Усвідомлення смислових зв’язків між частинами тексту. |
Відтворення учнями подій у тексті. Складання плану. |
|
27.11 |
|
|||||
35. |
|
Чи уважно ти читав? Підсумковий урок по темі: «казка вчить, як на світі жить. Українські народні казки. Казки народів Європи. |
|
|
Складання творів-мініатюр про казкових гароїв. |
28.11 |
|
|||||
36. |
|
Контрольна робота №3. Усний переказ прочитаного твору. |
|
|
|
29.11 |
|
|||||
Нема без кореня рослини, а нас людей без Батьківщини. Рідна домівка, рідна сім я – тут виростає доля моя. |
||||||||||||
37. |
|
Вступ до теми. Ой роде наш красний, роде наш прекрасний. Українська народна пісня «Роде наш красний». |
Формування найпростіших прийомів регулювання голосу. |
Настрій у вірші. Розвиток поетичного слуху. |
Формування умінь передавати свої враження, почуття від прочитаного. |
04.12 |
|
|||||
38. |
|
Українська народна пісня «В цьому дворку, як у вінку» .Я і моя родина. В. Гринько «Сім», О. Олійник «Тетянка усміхається!» |
Формування умінь дотримуватися пауз між реченнями. Логічний наголос. |
Практичне ознайомлення учнів із засобами художньої виразності (порівняння). |
|
05.12 |
|
|||||
39. |
|
На сонці тепло, а біля матері добре. В. Лучук «Тільки мама». Прислів’я. З народного «Приховала». |
Формування навичок правильного та усвідомленого читання |
Настрій у вірші. |
Складання варіантів кінцівок. |
06.12 |
|
|||||
40. |
|
Робота з дитячою книжкою. Різноманітність дитячих книжок. 11.12 |
||||||||||
41. |
|
Золото та срібло не старіють. Г. Могильницька «Бабусина радість» |
Формування умінь дотримуватися пауз між реченнями. Логічний наголос |
|
|
12.12 |
|
|||||
42. |
|
Весняні дива. В. Чухліб «Повінь» |
|
Відтворення учнями подій у тексті. Складання плану. |
|
13.12 |
|
|||||
43. |
|
Молодець проти овець, а проти молодця – сам вівця. А. Григорчук «Молодець проти овець». |
|
Відтворення учнями подій у тексті. Складання плану. |
|
18.12 |
|
|||||
44. |
|
Де руки і охота, там ладнається робота. А. М’ястківський «Казка про яблуню».
|
Формування навичок правильного та усвідомленого читання. |
|
|
19.12 |
|
|||||
45. |
|
Птицю пізнають за пірям, а людину - за справами. В. Сухомлинський «Покинуте кошеня», А. Костецький «Хвостата мова». |
висловлює елементарні оцінні судження морального і етичного характеру про вчинки героїв прочитаних творів |
|
|
20.12 |
|
|||||
46. |
|
Робота з дитячою книжкою. 25.12 |
||||||||||
47. |
|
Ми і наші менші друзі. Н. Кир’ян «Ми в цьому світі не самі». Розігрування діалогів. |
|
|
|
26.12 |
|
|||||
48. |
|
Чи уважно ти читав? Підсумковий урок по темі: «Нема без кореня рослини, а нас людей без Батьківщини. Рідна домівка, рідна сім я – тут виростає доля моя. Контрольна робота №4. Навички читання вголос. |
|
|
|
27.12. |
|
|||||