Урок позакласного читання "Народні казки"

Про матеріал
Урок позакласного читання на основі навчального посібника упоряд .А.І.Мовчун, Л.І.Харсіка.Світова література. 2 клас. Урок-вікторина для роботи учнів в групі. Завдання запропоновані в розробці універсальні, їх можна використати для роботи з будь-якою іншою казкою.
Перегляд файлу

УРОК ЛІТЕРАТУРНОГО ЧИТАННЯ

У 2 КЛАСІ

(позакласного читання)

(На основі посібника Зарубіжна література, 2 клас. Мовчун А. І., Харсіка Л. І.)

 

Тема: «Народні казки»

 

Мета:

  • актуалізувати знання учнів про усну народну творчість, про поняття казки, як жанру усної народної творчості. її будову, види;

 

  • удосконалювати навички свідомого виразного читання; учити переказувати зміст казки, характеризувати дійових осіб; розвивати зв’язне мовлення, уяву;

 

  • сприяти вихованню інтересу до читання казок.

 

Тип уроку: урок-вікторина

 

Хід уроку

 

І. Організаційний момент.

 

1.Учні поділені на 5 груп-команд по 5 чоловік у кожній.

 

2.Повторення правил проведення вікторини і роботи у групі.

 

ІІ .Мовленнєва розминка.

 

Перший тур – «Читайте чітко»

 

1.Робота над скоромовкою.

 

Учні читають скоромовку повільно, швидше, ще швидше. Команда намагається швидко напам’ять розказати скоромовку «як єдине ціле».

 

Обережний хитрий лис

до нори вечерю ніс.

 

  • Хто головний герой скоромовки?
  • Яка родичка лиса часто є героїнею казок?

 

 

 

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

 

Другий тур – «Бліц-тур»

 

(кожна команда отримує по 2 запитання)

 

1.Як одним словом називають усну народну творчість?

2.З якої мови походить слово фольклор?

3.Що в перекладі означає слово фольклор?

4.Яка різниця між фольклором і літературою?

5.Назвати жанри усної народної творчості?

6.Що таке казка?

7.Яка будова казки?

8.Які види казок ви знаєте?

9.Які з цих казок найдавніші?

10.Які особливості чарівних казок?

 

ФІЗХВИЛИНКА

 

ІV.Повідомлення теми і мети уроку.

 

V. Сприймання та усвідомлення ногвого матеріалу.

1. Вступне слово вчителя або запропонувати учням знайти цікаву інформацію про Шотландію.

 

Шотла́ндія – країна, частина Об'єднаного Королівства, колись незалежна держава. Займає північну частину Великої Британії. Окрім того, Шотландія складається ще із близька 790 островів.

 

 

Шотландський національний костюм - традиційний чоловічий костюм, головною особливістю якого є малий кілт - чоловіча з великими складками ззаду спідниця до колін, зшита з вовняної картатої тканини - тартана.

 

 

2.Опрацювання шотландської народної казки «Лисиця і  Яструб».

 

Словникова робота

 

Читання і розбір значення складних слів


ЗАВБІЛЬШКИ – розміром з.

СПРАВЖНІЙ – дійсний, правдивий, реальний.

ПОЩАСТИЛО – поталанило, доля усміхнулась, повезло .

АБИКОМУ – кому завгодно, будь-кому


 

Третій тур – «Виразне читання»

 

Учні розігрують за ролями частину тексту.

 

Четвертий – «Розвідники»

Знайдіть у тексті речення

  • Що сталося з Яструбом?
  • Що запропонував Яструб Лисиці?
  • Знайдіть поради (першу, другу, третю), які дав Яструб?

 

3. Усвідомлення змісту казки.

 

П’ятий тур – « Ти – мені, я – тобі»

 

Кожна команда за змістом казки складає для суперників по 1 (можна більше) запитанню.

 

Шостий тур – «Зоряна година»

 

Коли учні презентують свою роботу – береть участь всі члени команди.

 

  • 1 команда – характеристика Лисиці.
  • 2 команда – характеристика Яструба.
  • 3 команда – переказати з т.з. Лисиці
  • 4 команда – переказати з т.з. Яструба
  • 5 команда – скласти рислів’я до казки і пояснити його.

 

V. Підсумок уроку. Рефлексія.

Підведення підсумків вікторини.

 

Висловлення своїх думок:

  • Які емоції переживали під час вікторини?
  • Що вдалося?
  • Що не вдалося?
  • Над чим ще слід попрацювати?
doc
Додано
21 червня
Переглядів
189
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку