УРОК ЛІТЕРАТУРНОГО ЧИТАННЯ
У 2 КЛАСІ
(позакласного читання)
(На основі посібника Зарубіжна література, 2 клас. Мовчун А. І., Харсіка Л. І.)
Тема: «Народні казки»
Мета:
Тип уроку: урок-вікторина
Хід уроку
І. Організаційний момент.
1.Учні поділені на 5 груп-команд по 5 чоловік у кожній.
2.Повторення правил проведення вікторини і роботи у групі.
ІІ .Мовленнєва розминка.
Перший тур – «Читайте чітко»
1.Робота над скоромовкою.
Учні читають скоромовку повільно, швидше, ще швидше. Команда намагається швидко напам’ять розказати скоромовку «як єдине ціле».
Обережний хитрий лис
до нори вечерю ніс.
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
Другий тур – «Бліц-тур»
(кожна команда отримує по 2 запитання)
1.Як одним словом називають усну народну творчість?
2.З якої мови походить слово фольклор?
3.Що в перекладі означає слово фольклор?
4.Яка різниця між фольклором і літературою?
5.Назвати жанри усної народної творчості?
6.Що таке казка?
7.Яка будова казки?
8.Які види казок ви знаєте?
9.Які з цих казок найдавніші?
10.Які особливості чарівних казок?
ФІЗХВИЛИНКА
ІV.Повідомлення теми і мети уроку.
V. Сприймання та усвідомлення ногвого матеріалу.
1. Вступне слово вчителя або запропонувати учням знайти цікаву інформацію про Шотландію.
Шотла́ндія – країна, частина Об'єднаного Королівства, колись незалежна держава. Займає північну частину Великої Британії. Окрім того, Шотландія складається ще із близька 790 островів.
Шотландський національний костюм - традиційний чоловічий костюм, головною особливістю якого є малий кілт - чоловіча з великими складками ззаду спідниця до колін, зшита з вовняної картатої тканини - тартана.
2.Опрацювання шотландської народної казки «Лисиця і Яструб».
Словникова робота
Читання і розбір значення складних слів
ЗАВБІЛЬШКИ – розміром з.
СПРАВЖНІЙ – дійсний, правдивий, реальний.
ПОЩАСТИЛО – поталанило, доля усміхнулась, повезло .
АБИКОМУ – кому завгодно, будь-кому
Третій тур – «Виразне читання»
Учні розігрують за ролями частину тексту.
Четвертий – «Розвідники»
Знайдіть у тексті речення
3. Усвідомлення змісту казки.
П’ятий тур – « Ти – мені, я – тобі»
Кожна команда за змістом казки складає для суперників по 1 (можна більше) запитанню.
Шостий тур – «Зоряна година»
Коли учні презентують свою роботу – береть участь всі члени команди.
V. Підсумок уроку. Рефлексія.
Підведення підсумків вікторини.
Висловлення своїх думок: