Конспект уроку з предмету "Літературне читання" для 2 класу на тему "Українська народна казка " Півник і двоє мишенят"

Про матеріал
Представлена розробка уроку доповнить скарбничку вчителя початкових класів. Вдало підібраний до уроку матеріал, дозволить в повному обсязі опрацювати всі завдання, створить ситуацію успіху для учнів з різними рівнями успішності.
Перегляд файлу

 

Тема: По роботі й нагорода. Українська народна казка «Півник і двоє мишенят».

 

 

Мета:

навчальна: познайомити дітей з українською народною казкою «Півник і двоє мишенят»;удосконалювати навички читання; вчити виразно інтонувати казку, аналізувати казкові сюжети. розкривати вчинки дійових осіб, риси їх характерів.

розвивальна: розвивати читацькі вміння і навички, уміння уважно слухати, розуміти прослухане, вміння висловлювати власну думку,робити висновки; розвивати зв’язне мовлення учнів, збагачувати словниковий запас.

виховна: виховувати  почуття відповідальності за власні вчинки, бажання допомагати дорослим і один одному; рости працелюбним; негативне ставлення до ледарів; виховувати бажання читати казки, пізнавати нове.

Тип уроку: комбінований

Обладнання: сюжетні малюнки, таблиця з чистомовкою, скоромовкою, картки з прислів’ями, малюнки мишенят і півника, в’язка  бубликів, підручник О.Я.Савченко, м'яка іграшка мишки.

Здоровʼязбережувальна оздоровча діяльність

 Учні залучатимуться до:

  • тренування мовленнєвого апарату;
  • формування правильної постави;
  • формування правильного дихання;
  • покращення роботи зорових м’язів;
  • запобігання втомі.

Очікувані результати: УЧЕНЬ:

  •             виконує за завданням вчителя спеціальні вправи, метою яких є тренування мовленнєвого апарату;
  • визначає правильно називає казки про тварин;
  • розповідає про риси їх характеру, передає це голосом під час читання;
  • висловлює елементарні узагальнені оцінні судження;
  • уміє знаходити в тексті відповіді на відтворення змісту прочитаного.

 

Структура уроку

І.Організаційний етап – 1хв.

ІІ. Актуалізація і корекція опорних знань учнів – 5хв.

ІІІ. Перевірка домашнього завдання – 4 хв

IV. Повідомлення теми, мети і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності – 3хв.

V. Сприймання і усвідомлення учнями нового матеріалу –10 хв

VI. Осмислення, узагальнення і систематизація знань – 13 хв.

VIІ. Підсумок уроку. Повідомлення домашнього завдання  – 4 хв.


І. Організаційний етап

1.Вступне слово вчителя

Продзвенів уже дзвінок,

Починається урок.

Він казковий і цікавий.

Тож  гостей зібрав чимало.

Повернімося обличчям до гостей:

І лагідно промовим: «Добрий день!»

 

ІІ.Актуалізація і корекція  опорних знань учнів Мовленнєва розминка

1.Робота над чистомовкою

- Щоб наше мовлення було правильне, чітке, виразне, попрацюємо над чистомовкою, на кольорових аркушах. Пригадаємо, як набираємо дихання. (Додаток 1)

Че - че – че - влітку сонечко пече,

Чу – чу – чу - всім спечу по калачу,

Ча – ча – ча –дай нам , півник, калача,

Чі – чі – чі - не лежи на печі.

-Який звук зустрічається частіше? Як ми його промовляємо?

-Читаємо повільно, швидше, ніжним голосом матусі, весело прочитаємо усі.

 

2. Робота над скоромовкою.

- Скоромовки допомагають нам робити мовлення розбірливим.

(Додаток 1)

Тишком – нишком

Вийшла мишка із нори.

В шкряботушки –

Ніс і вушка догори.

- Який часто вживаний звук промовляли?

- Читаймо скоромовку в мене на «буксирі» повільно, потім швидко, ще швидше.

- Прочитайте здивовано, сумно, радісно.

 

ІІІ. Перевірка домашнього завдання

1.Метод «Продовж речення»

- Розділ, який ми зараз вивчаємо має назву….(Казка вчить, як на світі жити).

- Мишка – шкряботушка є героєм казки…(Рукавичка).

- У казці «Лисиця і Їжак» лисичка хижа, улеслива, а їжак…(Розумний).

- У казці «Цап та Баран» баран був дужий і несміливий, а цап (Сміливий та недужий).

- Хто шукав легкого хліба однойменній казці? (Вовк).

- Кого вчила вити гнізда Сорока в казці «Сорочаче гніздо»?

- Із-за чого посварилися  собаки, миші і коти в казці?

 

IV. Повідомлення теми, мети і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності.

Ми продовжимо знайомство з чарівним світом українських народних казок. Ви зрозумієте мову тварин, дізнаєтеся їхні таємниці. Ми будемо читати та характеризувати героїв. Вас радо зустрінуть герої казки, а якої спробуйте здогадатися самі. Працюйте дружньо, плідно, на лінуйтесь і памʼятайте: по роботі й нагорода.

-Про кого говорилося в чистомовці?

-Хто дійова особа в скоромовці?

-Допоможуть нам ще загадки.

У дворі він — командир!

Має шпори і мундир,

 

Червоненький гребінець —

хлопець просто молодець! (Півник)   (малюнок на дошці) (Додаток 4)

Ніч…Злодюжки довгохвост

іДо комори ходять в гості.

Хвать торбинку із зерном –

І в шпаринку шасть бігом.

(Миші)  (малюнок на дошці)   (Додаток 4)

- Які слова допомогли вам відгадати загадки?

- Чи можете ви зробити висновок, яку казку будемо читати? («Півник і двоє мишенят» (напис на дошці).

- Що нагадують вам кольори букв в назві казки? (веселку)

- Тож бажаю вам веселкового настрою впродовж всього уроку.

 

V.Сприймання і усвідомлення учнями нового матеріалу.

1.Словникова робота

-  Щоб робота з текстом була більш зрозумілою, розпочнемо свою роботу з читання колонок слів.

ВЕРТІЛИСЬ

РАНЕСЕНЬКО

МОЛОТИТИМЕ

ЗГОЛОДНІВ

НАХВАЛЯТИСЯ

  СТРИВАЙТЕ

   ВІДПОВІСТИ

   ТИХІШЕ

   ДОЛІ

   МЛИН

 

Доповіді учнів:

Млин - це споруда для розмелювання зерна на борошно з допомогою енергії вітру чи води (малюнок на дошці). (Додаток 4)

Ціп – це знаряддя для молотьби зерна, яке складається із двох палок, з’єднаних між собою ременем (малюнок на дошці).(Додаток 4)

 

2. Читання казки вчителем

- Сядьте, щоб вам було зручно слухати та поміркуйте про що йтиметься в казці?

Питання до тексту:

-Хто були Круть і Верть?

- Чому в них такі незвичні імена?

- Як звали півника?

 -Що знайшов півник?

- Що любили робити мишенята?

-В яку пору року відбувається подія казки? Доведіть.

Давайте разом з півником відпочинемо.

 

 Фізкультхвилинка. Пісня «Два півники горох молотили»

 

VI.Осмислення, узагальнення і систематизація з знань

1. Читання казки учнями до слів … «Тісто замісити, пироги спекти»

  • Гра «Мишка»

Читає той, до кого на парту прибіжить мишка.

-Що кожного разу відповідали мишенята?

-Якою була реакція півника?

-Як ви думаєте, хто спече пиріжки?

  1.                   Читання казки мовчки до кінця «дощиком» до слів   «Швиденько сіли за стіл»
  • Гра «Хто що робив?» Складемо характеристику героїв за їх поведінкою (слова на дошці)

Гралися   будив усіх

Підмітав   веселилися

Танцювали   стрибали

Замісив тісто  спік пиріжки

3. Метод «Займи позицію»

- Чи справедливо вчинив півник?

- Кого із героїв вам шкода? Чому?

- Який епізод казки вас найбільше схвилював?

 

Вправи для очей

 

4.Вибіркове читання

- Знайдіть у тексті речення, які відповідають представленій ілюстрації.

(ілюстрації на дошці) ) (Додаток 4)

5.Характеристика героїв

  • Складання «асоціативного куща»

Півник

слухняний

працелюбний

невдячний

ледачий

стриманий

хитрий

розумний

 

Мишенята

слухняні

працелюбні

невдячні

ледачі

стримані

хитрі

розумні

 

  •               Які це слова: слова - назви ознак предметів, слова – назви дій, чи слова – назви предметів?
  •               Кому в цій казці ви більше симпатизуєте? 

 

5.Робота в парах

Складіть прислів’я та виберіть з них ті, що відповідають змісту нашої казки (завдання на картках). (Додаток 2 )

Робота спільна – як пісня весела.

Праця людину годує, а лінь марнує.

На чужу роботу дивитись – ситому не бути.

Умілому всяка робота легка.

По роботі й нагорода.

 

VIІ. Підсумок уроку. Повідомлення домашнього завдання

1.Бесіда

  •               Який висновок ви зробили з цієї казки для себе?
  •               Чи завжди ви допомагаєте дорослим, коли вони вас просять?
  •               Які поради ви дали своїм друзям, щоб вони не потрапили в такі неприємні ситуації?

Вдячна вам за поради. Сподіваюсь, що ви всі взяли їх до уваги.

2.Рефлексія

  •               На уроці мені сподобалось….
  •               Цей урок мене навчив …
  •               Я знаю…
  •               Я умію…

За відповіді ваші спасибі вам, діти. Прийшов час урок наш завершити.

3.Домашнє завдання за принципом міні-максу:

- читати казку с.40 – 41;

- хлопці читають казку в особах;

- дівчата змінюють казку так, щоб мишенята змогли поїсти пиріжків;

- всі розмальовують ілюстрацію до казок (планується виставка робіт).

(Додаток 3)

  •               Ви всі були уважні, старанні, тому заслужили на свою нагороду. Ось гостям була казочка, а вам бубликів в’язочка.


Додаток 1

 

 

Чистомовка

 

Че - че – че - влітку сонечко пече,

Чу – чу – чу - всім спечу по калачу,

Ча – ча – ча – дай нам, півник, калача,

Чі – чі – чі - не лежи на печі.

 

 

Скоромовка

 

Тишком – нишком

Вийшла мишка із нори.

В шкряботушки –

Ніс і вушка догори.

 

 

Чистомовка

 

Че - че – че - влітку сонечко пече,

Чу – чу – чу - всім спечу по калачу,

Ча – ча – ча – дай нам, півник, калача,

Чі – чі – чі - не лежи на печі.

 

 

Скоромовка

 

Тишком – нишком

Вийшла мишка із нори.

В шкряботушки –

Ніс і вушка догори.

 

 

Чистомовка

 

Че - че – че - влітку сонечко пече,

Чу – чу – чу - всім спечу по калачу,

Ча – ча – ча – дай нам, півник, калача,

Чі – чі – чі - не лежи на печі.

 

 

Скоромовка

 

Тишком – нишком

Вийшла мишка із нори.

В шкряботушки –  

Ніс і вушка догори.

 


Додаток 2

Робота спільна

Праця людину годує,

На чужу роботу дивитись

Умілому

По роботі й

 

всяка робота легка.

– як пісня весела.

а лінь марнує.

нагорода.

– ситому не бути.

 

Робота спільна

Праця людину годує,

На чужу роботу дивитись

Умілому

По роботі й

 

всяка робота легка.

– як пісня весела.

а лінь марнує.

нагорода.

– ситому не бути.

 


Додаток 3

http://detskiy-sad.com/wp-content/uploads/2011/12/raskraska-russkie-narodnie-skazki-14.jpg http://062012.imgbb.ru/6/8/8/68863773e422f081f61669dff1d64021.jpg

 

http://img.labirint.ru/images/comments_pic/1021/05lab6qqu1274721154.jpg  http://mir-skazok.net/wp-content/uploads/2012/02/rus25.gif


http://megaznaika.com.ua/images/rozmal-koza-dereza-1.jpg http://mir-skazok.net/wp-content/uploads/2012/02/rus07.gif

http://mir-skazok.net/wp-content/uploads/2012/02/rus22.gif http://detskiy-sad.com/wp-content/uploads/2011/12/raskraska-russkie-narodnie-skazki-2.jpg

Додаток 4

http://ocka3ke.ru/sites/default/files/styles/large_tale/public/kolosok_1.jpg?itok=Z3lA3-4x


http://doktor-ua.com/pars_docs/refs/17/16602/16602_html_m3c4d24d2.jpg

http://kazkovy.com.ua/core/upl_images/kazky/PIVN1-b.jpg

picture

picture

https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTdh4amzW6gR0XgypRlooMfv_P_SrDfcDseDEgD25wAhPhGMtEO

http://about-ukraine.com/work_folder/09_1243521271.jpg

 

https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTBIlbQWd-9W_hboQHC9MTKzok8fIgkajyebrHetuHYI7zl1-lfPA

http://pustunchik.ua/uploads/creation/cache/b8c478b4378ce3af84d0ed1a6e21ba10.jpg

 

docx
Додано
12 липня 2019
Переглядів
4487
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку