Практична робота № 2 . Розділення неоднорідної суміші. (урок)

Про матеріал
Розробка уроку "Практична робота № 2 . Розділення неоднорідної суміші." дозволяє повторити відомості про речовини, суміші, їх властивості, а також допомогає учням розрізняти фізичні тіла, речовини, матеріали.
Перегляд файлу

   Тема.  Практична робота № 2 . Розділення неоднорідної суміші.

 

   Мета: повторити відомості про речовини, суміші, їх властивості; навчити учнів розрізняти фізичні тіла, речовини, матеріали; повторити поняття «чисті речовини» та «суміші», основні способи розділення сумішей; продовжити ознайомлення з лабораторним  посудом і обладнанням, а також  методикою проведення хімічного експерименту; закріпити знання про основні способи розділення сумішей;  виробляти навички експериментальної роботи і уміння робити висновки; організовувати своє робоче місце, дотримуватись правил техніки безпеки.

 

   Обладнання та реактиви: лійка, штатив, плоскодонна колба, хімічна склянка, сіль, пісок, вода, олія, ножиці, фільтрувальний папір, пробірки демонстраційні, спиртівка, піпетки або скляні трубки, ділильна лійка, скляна паличка, магніт.

 

   Тип уроку: застосування знань, умінь та навичок.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

    Учитель до початку уроку роздає необхідне обладнання й зошити для практичних робіт, повідомляє тему уроку. Нагадує, що зайві речі потрібно забрати з парти, залишити тільки видане обладнання.

 

 ІІ. Актуалізація опорних знань.

 

Розумова розминка

              1. Які способи розділення сумішей ви знаєте?

              2. Які способи розділення сумішей вам відомі?

              3. Які речовини за агрегатним станом можна розділити за допомогою відстоювання?

               4. В яких випадках для розділення сумішей використовується метод фільтрування? Випаровування?

 

ІІІ. Проведення практичної роботи.

             1. Організація учнів до практичної роботи.

             2. Інструктаж з правил техніки безпеки в хімічному кабінеті.

             3. Інструктаж про проведення практичної роботи:

             4. Виконання практичної роботи.

Практична робота № 2. Розділення неоднорідної суміші.

Мета роботи: освоїти на практиці основні прийоми розділення неоднорідних сумішей.

Перед вами забруднена піском сіль.  Вам необхідно її очистити.  Визначте, що собою являє така суміш. Розділіть її, використовуючи, обладнання та реактиви, які є у вас на столі. Свої  спостереження запишіть в таблицю з алгоритмом дій.

 

Хід роботи

Метод  розділення

Порядок виконання

Що спостерігали?

1.

Розчинення суміші солі і піску.

Налийте в склянку 50 мл води. Додайте в склянку половину чайної ложки суміші піску і кухонної солі.  Ретельно розмішайте вміст склянки скляною паличкою.

 

2.

Відстоювання суміші.

Після розмішування зачекайте кілька хвилин. Обережно перелийте розчин, який відстоявся в іншу склянку.

 

Складання паперового фільтра

https://history.vn.ua/pidruchniki/grygorovich-chemistry-7-class-2015/grygorovich-chemistry-7-class-2015.files/image055.jpg

3.

Фільтрування.

Вкладіть фільтр в лійку. Змочіть лійку водою. Помістіть лійку в кільце штатива. Підставте стакан під лійку. Зливайте каламутний розчин по паличці на фільтр (доливати слід невеликими порціями).

У склянці збирається прозора рідина - фільтрат. Це чистий розчин солі у воді. Нерозчинна домішка (пісок) залишається на фільтрі.

4

Випаровування.

Для відділення солі від води помістіть трохи фільтрату в порцелянову чашку і нагрівайте її, помішуючи розчин скляною паличкою, до тих пір, поки на дні чашки не залишиться біла суха сіль.

 

 

4. Замалювати хімічний посуд та обладнання і підписати їх.                                                                     

а) пристрій штатива (намалювати штатив, позначити його складові частини)

  1. Чавунна підставка. 2. Стрижень. 3. Муфта 4. Лапка.

  5. Кільце. 

 

 

б) пристрій спиртівки (намалювати спиртівку, позначити її складові   частини).

   1.Сосуд.   2.Фітіль.   3.Металева трубка з диском. 4.Ковпачок.

 

 3.Посуд (намалювати посуд, підписати його).

 а) хімічна пробірка - використовують для проведення дослідів і монтажу приладів.

б) колба конічна - використовують для проведення різних хімічних операцій

в) хімічний стакан - служить для проведення найпростіших хімічних операцій.

г) колба круглодонна - використовують для проведення різноманітних хімічних операцій при нагріванні.

д) колба плоскодонна – використовують для проведення хімічніх операцій.

е) чаша випарювальна (порцелянова) - застосовується для випарювання рідин .

  ж) тигель - призначається для нагріванія і прожарювання твердих речовин.

 з) щипці тигельні - використовують для перенесення тигля   з речовинами.

і) трикутник фарфоровий - використовують для розміщення в ньому тигля.

к) ложка - призначена для спалювання твердих речовин.

 

 

 

 

 

 

 

 5. Складання висновку до практичної роботи.

 

ІV. Підведення підсумків уроку

Бесіда 

        1. Чи досягнуто мету роботи, яку ви ставили перед початком уроку?  Яким чином?

         2. Які труднощі виникали у вас під час  практичної роботи?

 

Робота в групах із закріплення

Запропонуйте способи розділення нижченаведених сумішей, а також  назвіть необхідне обладнання.

 

І варіант: суміш піску та залізного порошку

ІІ варіант: суміш дерев'яної тирси та залізної стружки

ІІІ варіант: суміш гранул поліетилену, піску та залізного порошку

ІV варіант: суміш порошку крейди та солі

V варіант: суміш дерев'яних стружок та піску

VІ варіант: суміш води та олії.

 

     ІV. Домашнє завдання

  1. Вивчити відповідний параграф підручника.

 

  1.  Виконайте вдома досліди.

Картинки по запросу хімічний експеримент вдомаДослід 1. Налийте у прозору посудину (наприклад, склянку) свіжого молока. Однорідною чи неоднорідною сумішшю воно сприймається візуально? Залиште молоко в кімнаті, а через кілька днів подивіться на вміст склянки. Що вам вдалося виявити цього разу в ході візуального спостереження? Поясніть.

Дослід 2. Налийте в тонкостінну прозору посудину мінеральної газованої води. Через 10 хв проведіть спостереження за змінами, що стались у посудині, дайте їм пояснення. Дослід можна прискорити, якщо склянку з водою потримати у теплих долонях або поставити в посудину з теплою водою. Висловіть судження про те, як підвищення температури позначається на розділенні суміші рідкої і газоподібної речовин.

Дослід 3. Очищення води від накипу фільтруванням після її кип’ятіння Можливо, ви бачили, що в чайнику, каструлі після кип’ятіння води утворювалися непрозорі пластівці солей, які з часом осідали на дно посуду. Таку воду пити не можна. Її потрібно відстояти або профільтрувати. Найпростішими фільтрами можуть бути марлевий бинт, складений у кілька шарів і вставлений у лійку, або пухкий жмут вати. Профільтруйте воду, нерозчинні домішки залишаться на фільтрі. Результати спостережень запишіть у зошит.

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.8
Оригінальність викладу
4.8
Відповідність темі
4.8
Загальна:
4.8
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Білинська Олександра Степанівна
    А що таке фітіль, сосуд?! Подавайте тоді розробку на російській мові.... Зрештою, є онлайн-перекладач з російської на українську...
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
  2. Боднар Ірина Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Петрова Крістіна Діонісівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Глущик Наталія Михайлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
docx
Пов’язані теми
Хімія, 7 клас, Розробки уроків
Додано
30 серпня 2019
Переглядів
64737
Оцінка розробки
4.8 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку