Календарно-тематичне планування

Про матеріал
Календарно-тематичне планування 2020-2021 рр. 81 година 2,5 години на тиждень
Перегляд файлу

1

 

Історія України

10 клас

2,5 год

 

  з/п

Дата проведення уроку

Зміст (тема) уроку

Примітка

ПОВТОРЕННЯ. ВСТУП (1 год.)

1

 

Урок корекції знань. Діагностична контрольна робота

 

2

 

Україна і світ на порозі ХХ ст.: основні тенденції соціально-економічного, політичного та культурного розвитку. ХХ століття у світовій історії. Періодизація історії України ХХ ст.

Завдання і структура курсів історії України та всесвітньої історії ХХ – початку ХХІ ст. Особливості курсу історії України 1914–1945 рр.

 

Розділ 1. УКРАЇНА В РОКИ ПЕРШОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ

2.

 

Перша світова війна та український національний рух. Україна в геополітичних планах країн Антанти і Центральних держав. Війна та українські політичні сили. Головна українська рада. Союз Визволення України. Загальна українська рада.

 

3.

 

Воєнні дії на території України в 1914–1915 рр. Українці в арміях воюючих держав. Українські січові стрільці.

 

4.

 

Політика Російської імперії та Австро-Угорщини на українських землях у 1914–1917 рр.

 

5.

 

Практичне заняття. Перша свытова війна як виклик людському виживанню: жінки у війні, діти-сироти, біженці, військовополонені, скалічені солдати (на основі аналузу текстових і візуальних джерел)

 

6.

 

Урок узагальнення, контролю і корекції навчальних досягнень учнів з розділу 1 «Україна в роки Першої світової війни»

 

Міжпредметні зв’язки: 10 клас. Захист Вітчизни. Розділ: Історія розвитку українського війська. Тема: Українські військові формування та участь українців у військових подіях ХХ століття. (Учень/учениця називає основні історичні етапи розвитку українського війська; називає видатних військових лідерів українського народу; наводить приклади визначних воєнних подій, битв українського війська).

 

Розділ 2. ПОЧАТОК УКРАЇНСЬКОЇ РЕВОЛЮЦІЇ

 

7.

 

Розгортання Української революції у березні-травні 1917 р. Причини, рушійні сили та періодизація Української революції 1917–1921 рр. Українська Центральна Рада. Михайло Грушевський. Всеукраїнський національний конгрес. Українізація армії. Вільне козацтво.

 

8.

 

Проголошення автономії України. Відносини Центральної Ради з Тимчасовим урядом. І Універсал Центральної Ради. Генеральний секретаріат. Володимир Винниченко. ІІ Універсал УЦР. Збройний виступ самостійників.

 

9.

 

Проголошення Української Народної Республіки. Прихід до влади у Росії більшовиків: позиція УЦР. Боротьба за владу в Києві 28–31 жовтня 1917 р. III Універсал УЦР. Внутрішня та зовнішня політика Центральної Ради після проголошення Української Народної Республіки. Встановлення кордонів. Галицько-буковинський курінь Січових стрільців.

 

10.

 

Перша війна більшовицької Росії з УНР та проголошення незалежності України. Початок агресії більшовицької Росії проти УНР. Проголошення в Харкові більшовицької влади в УНР. Перша війна більшовицької Росії з УНР. Бій під Крутами. IV Універсал УЦР: проголошення незалежності УНР. Більшовицько-російська окупація України.

 

11.

 

Події 1917 року в Криму. Курултай і Кримська Народна Республіка. Кримськотатарський національний рух.

 

12.

 

Мирний договір УНР із Центральними державами та вигнання більшовиків із території УНР. Похід Петра Болбочана на Крим. Законотворча діяльність УЦР взимку–навесні 1918 р. Конституція УНР.

Практичне заняття. Державне будівництво Української Центральної Ради: здобутки і прорахунки.

 

14.

 

Урок узагальнення, контролю і корекції навчальних досягнень учнів з розділу 2 «Початок Української революції».

 

Міжпредметні зв’язки: 10 клас. Захист Вітчизни. Розділ: Історія розвитку українського війська. Тема: Українські військові формування та участь українців у військових подіях ХХ століття. (Учень/учениця називає основні історичні етапи розвитку українського війська; називає видатних військових лідерів українського народу; наводить приклади визначних воєнних подій, битв українського війська).

 

Розділ 3. РОЗГОРТАННЯ УКРАЇНСЬКОЇ РЕВОЛЮЦІЇ. БОРОТЬБА ЗА ВІДНОВЛЕННЯ ДЕРЖАВНОСТІ (11 год.)

 

15.

 

Українська Держава. Павло Скоропадський. Внутрішня та зовнішня політика. Зародження повстанського руху. Кримські крайові уряди. Спроби приєднати Крим до України.

 

16

 

Україна  наприкінці 1918 – у першій половині 1919 р.

Антигетьманське повстання і відновлення УНР. Директорія. Трудовий конгрес. Симон Петлюра. Військова присутність Антанти на півдні України. Друга війна більшовицької Росії з УНР. Антибільшовицький повстанський рух. Реорганізація Директорії УНР. Державне будівництво та національна політика. Отаманщина. Нестор Махно. Більшовицько-російська окупація України. Український націонал-комунізм. Формування державної системи УСРР. Політика Воєнного комунізму. Червоний терор.

 

19.

 

Західноукраїнські землі в 1918 – 1919 рр. Розпад Австро-Угорської імперії і західноукраїнські землі. Листопадовий зрив. Проголошення ЗУНР. Державне будівництво. Євген Петрушевич. Початок польсько-української війни. Галицька армія. Злука УНР і ЗУНР та її історичне значення. Український національний рух на Буковині й у Закарпатті. Хотинське повстання.

 

20.

 

Україна в другій половині 1919 р. Селянський повстанський рух. Наступ об’єднаних українських армій. Наступ білогвардійських військ на Київ. Денікінський режим в Україні.

 

21.

 

Україна наприкінці 1919 – на початку 1920 р. Повернення більшовицького режиму. Перший Зимовий похід. Український націонал-комунізм. Холодноярська республіка.

 

22.

 

Україна навесні 1920 – 1921 рр. Варшавська угода. Війна союзницьких українсько-польських військ проти більшовиків у 1920 р. Розгром більшовиків під Варшавою–Замостям.  Поразка Збройних сил Півдня Росії. Червоний терор у Криму. Повстанський рух 1920–1921 рр. Другий Зимовий похід. Поразка та наслідки українського визвольного руху.

 

23.

 

Нові тенденції розвитку культури 1914–1921 рр. Освіта. Наука.

 

24.

 

Література. Мистецтво. Георгій Нарбут.

 

25.

 

Релігійне життя. Культурно-освітня діяльність громадських організацій. Повсякденне життя.

 

26.

 

Урок узагальнення, контролю і корекції навчальних досягнень учнів з розділу 3 «Розгортання Української революції. Боротьба за відновлення державності».

 

Тема для навчального проекту:

– Студії боротьби за незалежність: від ідеї автономії до самостійності (початок кейсу «Як трансформувався український визвольний рух у ХХ столітті?»; рекомендується доповнювати впродовж 10–11 класів, завершити після теми «Становлення України як незалежної держави»).

Теми для написання есе:

– Без соборності немає незалежності.

– Здобутки Української революції.

– Зовнішній ворог чи внутрішній розбрат. Хто більше загрожує суверенітетові держави?

Міжпредметні зв’язки: 10 клас. Захист Вітчизни. Розділ: Історія розвитку українського війська. Тема: Українські військові формування та участь українців у військових подіях ХХ століття. (Учень/учениця називає основні історичні етапи розвитку українського війська; називає видатних військових лідерів українського народу; характеризує історично-політичні умови формування Збройних Сил України; наводить приклади визначних воєнних подій, битв українського війська).

 

Розділ 4. ВСТАНОВЛЕННЯ Й УТВЕРДЖЕННЯ КОМУНІСТИЧНОГО ТОТАЛІТАРНОГО РЕЖИМУ В УКРАЇНІ (24 год.)

47.

14.01.2020

Утворення СРСР: наслідки для України. Формальний та реальний статус УСРР у «договірній федерації» радянських республік.

§37-38, п 2,3, з 6 с 161

48.

16.01.2020

Адміністративно-територіальний поділ УСРР. Утворення Кримської АСРР у складі РФСРР. Національна політика радянської влади в УСРР. Молдавська АСРР. 

§37-38, п 4, з 3, 5

49

16.01.2020

Антибільшовицький повстанський рух. Масовий голод 1921–1923 рр.

§37-38, п 1 з 2

50.

21.01.2020

Впровадження непу в УСРР.

§39-40, п 1,2 з 3,5,6 с 165

51.

23.01.2020

Суспільно-політичне життя. Ліквідація багатопартійності.

 

§39-40 п 3

52.

23.01.2020

Політика коренізації в УСРР: ставлення влади та населення. Згортання та наслідки українізації. 

§39-40, п 4 з 8

53

28.01.2020

Релігійне життя в УСРР. Українська автокефальна православна церква (УАПЦ).  Антицерковна політика влади та її наслідки. Ліквідація УАПЦ.

§49-50, п 4.

54.

30.01.2020

Хлібозаготівельні кризи. Форсована індустріалізація.

§41-42, п 3,4 з2,3,4

55.

30.01.2020

Згортання непу і перехід до директивної економіки. Створення військово-промислового комплексу.

 §41-42, п 1,2 з5 с 179

56.

04.02.2020

Розкуркулення і насильницька колективізація. Опір селянства. Примусові хлібозаготівлі.

§43-44 п 1,2 з 3 с 187

57.

06.02.2020

Голодомор 1932–1933 рр. – геноцид Українського народу. Масштаби та наслідки Голодомору. Національно-демографічні зміни.

§43-44, п 3 з 6 с 188

58.

06.02.2020

Практичне заняття Голодомор мовою документів, свідчень, чисел.

§45-46, з 2,3 с 193

59.

11.02.2020

Масові репресії та їх ідеологічне виправдання. Формування культу особи Йосипа Сталіна. Порушення прав людини в умовах тоталітарного режиму.

§47-48, п 1,2 з 3,6 с 202

60.

13.02.2020

Політичні процеси 1920-х – початку 1930-х рр.

§47-48, п 3 з 5

61-62.

13.02.2020

18.02.2020

Великий терор. Биківня та інші місця масових поховань жертв репресій. Припинення українізації. Посилення русифікаторської політики. Розстріляне відродження.

 

63-64.

20.02.2020

20.02.2020

Навчальний проєкт.

Розстріляне відродження: доля духовно-культурного та літературно-мистецького покоління 1920-х рр. в Україні

§49

65.

25.02.2020

Конституція УРСР 1937 року. Ідеологізація національно-культурного життя радянської України.

§53-54

66.

27.02.2020

Практичне заняття. Пропагандистсь-кий ідеал радянської людини.   

§53-54

67.

27.02.2020

Освіта. Наука.

§51-52  п 1-3. з 1,3 с 218

68.

03.03.2020

Мистецькі спілки у 1920–1930-х рр. Митці Розстріляного відродження й апологети соцреалізму.

§51-52 п 4,5 з2,4,5

69

05.03.2020

Урок узагальнення навчальних досягнень учнів з розділу 4 «Встановлення й утвердження комуністичного тоталітарного режиму в Україні».

 

70.

05.03.2020

Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів з розділу 4 «Встановлення й утвердження комуністичного тоталітарного режиму в Україні».

 

Теми для навчальних проектів:

– Розстріляне відродження: доля духовно-культурного та літературно-мистецького покоління
1920-х рр. в Україні.

– СРСР: союз рівноправних республік чи видозмінена Російська імперія?

Теми для написання есе:

– Агресивна мілітаризація ціною мільйонів життів: виправданню (не)підлягає.

– Права людини в умовах тоталітаризму: як тоталітаризм торкнувся життя моєї родини.

Міжпредметні зв’язки: 9 клас. Художня культура. Розділ: Основи художньої культури. Тема: Художні напрями мистецтва ХХ століття: від модернізму до постмодернізму. Полістилістика. (Учень/учениця уміє толерантно вести дискусію з питань культури, знаходити джерела для художньої самоосвіти); — 10 клас. Мистецтво. Розділ: Мистецтво європейського культурного регіону. Україна. (Учень/учениця знає та розуміє внесок українського мистецтва у скарбницю світової культурної спадщини; називає найхарактерніші здобутки – «візитівки» українського мистецтва у світі; видатних представників українського мистецтва (зокрема, української діаспори); наводить приклади визначних творів різних видів мистецтва, художніх явищ, створених у різні часи в українському мистецтві; усвідомлює необхідність збереження національної мистецької спадщини); — 10 клас. Англійська мова. Тема: Англомовний світ і Україна. (Учень/учениця знає про звичаї та традиції дозвілля в Україні та англомовних країнах, історичні та культурні цінності України та англомовних країн, заходи з охорони довкілля в Україні та англомовних країнах).

 

Розділ 5. ЗАХІДНОУКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ В МІЖВОЄННИЙ ПЕРІОД (10 год.)

 

71.

 

Правовий статус українських земель у складі Польщі. Національна політика та міжнаціональні відносини. Осадництво. Пацифікація.

§55-56 п 1 з2 с 234

72-73.

 

Економічне і соціальне становище населення.  Українська кооперація. Просвітні організації краю.  Українські політичні організації. Українське народно-демократичне об’єднання. Українська військова організація й Організація українських націоналістів.

§55-56 п 2,3 з 3,5

74.

 

Українські землі у складі Румунії. Татарбунарське повстання. Суспільно-політичне життя. Українська національна партія.

§57-58 п 4 з 3

75.

 

Українські землі у складі Чехословаччини. Правовий статус Закарпаття. Суспільно-політичне і економічне життя.

§57-58 п 1,2 з 2,4 с 241

76.

 

Карпатська Україна. Карпатська Січ. Практичне заняття. «Срібна земля. третя спроба утвердити незалежність України у ХХ столітті».

§57-58 п 3 з 4

77.

 

Культурне й релігійне життя на західноукраїнських теренах в умовах іноземного панування. Політичне та культурне життя української еміграції.

 

78.

 

Навчальний проєкт.

Історія рідного краю в контексті загальноукраїнських подій 1914-1939 рр.

 

79.

 

Урок узагальнення навчальних досягнень учнів з розділу 5 «Західноукраїнські землі в міжвоєнний період».

 

80.

 

Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів з розділу 5 «Західноукраїнські землі в міжвоєнний період».

 

Тема для навчального проекту:

– Історія рідного краю в контексті загальноукраїнських подій 1914–1939 рр.

Розділ 6. УКРАЇНА В РОКИ ДРУГОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ (21 год.)

81.

 

Радянсько-німецькі договори 1939 р. Початок Другої світової війни. Українське питання в міжнародній політиці напередодні Другої світової війни. Українські в польській армії. Розкол ОУН.

§59-60 п1 з 1,6

82.

 

Окупація Червоною армією Галичини, Волині, Північної Буковини, Хотинщини та Південної Бессарабії.

§59-60п2 з 2

83.

 

Радянізація нових територій. Масові політичні репресії 1939-1940 рр.  Політичне та соціально-економічне становище в Україні напередодні німецько-радянської війни.

§59-60 п 3,4 з 5

84.

 

Бойові дії в 1941–1942 рр. Відступ Червоної армії. Мобілізаційні заходи. Тактика «випаленої землі» та інші злочини комуністичного тоталітарного режиму.

§61-62 з 4,5

85.

 

Окупація України військами Німеччини та її союзниками.  Новий порядок.

§61-62 з 2,3

86.

 

Остарбайтери. Військовополонені. Концтабори.   Масове знищення мирного населення. Голокост. Трагедія Бабиного Яру. Праведники народів світу в Україні.

§63-64 п 3,4 з3,5

87.

 

Опір окупантам. Український визвольний рух. Проголошення Акта відновлення Української Держави. Поліська Січ.

765-66 з 2 с284

88.

 

Українська повстанська армія. Українська головна визвольна рада.  

§65-66 п 2 з 2

89.

 

Українсько-польське протистояння. 

§65-66 п 3

90.

 

Радянський партизанський рух.

65-66 п 1 з 4 с 275

91.

 

Бойові дії 1942–1943 рр. Бої на Лівобережжі влітку–восени 1943 р. Чорносвитники.

§67-68 п 1 з 1,2 с 295

92.

 

Битва за Дніпро. Вигнання німецьких військ та їхніх союзників з Правобережної та Південної України.

§67-68 п 2 з 4 с 295

93.

 

Депортація кримських татар та інших народів Криму. Завершення бойових дій на території України

§67-68 п 3 з 6 с295

94.

 

Українське питання на Ялтинській і Потсдамській конференціях. Українці у військових формуваннях держав Об’єднаних Націй.

§69-70 п1 з 1.2 с 304

95.

 

Внесок українського народу в перемогу над нацизмом. Ціна війни

769-70 п2  з 3,4

96-97..

 

Культура в роки війни. Освіта і наука.  Література. Образотворче мистецтво. Музика та кіно.

§69-70 п 3.4 з 5

98.

 

Практичне заняття. «Волею Українського народу…» (дослідження документів та матеріалів усної історії про війну) / Війна в пам’ятниках рідного краю (краєзнавча експедиція).

 

99.

 

Навчальний проєкт.

Війна в об’єктиві камери

 

100

 

Урок узагальнення навчальних досягнень учнів з розділу 6 «Україна в роки Другої світової війни».

 

101

 

Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів з розділу 6 «Україна в роки Другої світової війни».

 

Теми для навчальних проектів:

– Друга світова – найкривавіший збройний конфлікт в історії людства.

– Участь українців у визволенні країн Європи.

– Воєнне повсякдення: люди і долі.

– Війна в об’єктиві камери.

Міжпредметні зв’язки: 10 клас. Українська література. Розділ: Воєнне лихоліття. Тема: Олександр Довженко «Щоденник» (періоду війни). (Учень/учениця розглядає «Щоденник» як джерело вивчення біографії митця в контексті його доби; особливості авторського бачення й оцінки історії України й українського народу, розкриття національних і загальнолюдських проблем; розуміє особливості світовідчуття українців, національного характеру, народної моралі та етики; усвідомлення важливості культурної самоідентифікації особистості; розуміння взаємозв’язку конкретного із загальним).

УЗАГАЛЬНЕННЯ (2 год.)

102-105

 

Підсумкове узагальнення.

 

 

docx
Додано
13 вересня 2020
Переглядів
764
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку