Географія 7 клас ( 70 годин, 2 години на тиждень)
№ |
Тема уроку |
|
Дата |
Вступ ( 2 год.) |
|||
1. |
Материки та океани як об’єкти вивчення регіональної географії. Співвідношення на Землі материків та океанів. Материки і частини світу. |
§1 |
|
2 |
Джерела географічної інформації про материки та океани. Карти материків та океанів, їх класифікація за масштабом, просторовим охопленням, змістом і призначенням |
§2 |
|
Розділ І. Закономірності формування природи материків та океанів ( 9 год.) Тема 1. Форма і рухи Землі.(1 год.) |
|||
3 |
Куляста форма Землі та її географічні наслідки. Рухи Землі, їх наслідки |
§3 |
|
Тема 2 .Материки та океани – великі природні комплекси географічної оболонки (8год.) |
|||
4 |
Походження материків та океанічних западин внаслідок руху літосферних плит. |
§4 |
|
5 |
Геологічні ери та епохи горотворення. Тектонічні структури: платформи та області складчастості. |
§5 |
|
6 |
Закономірності поширення основних форм рельєфу на материках і в океанах. Практична робота1. Аналіз тектонічної та фізичної карт світу: виявлення зв’язків між тектонічною будовою і формами рельєфу. |
§6 |
|
7 |
Кліматотвірні чинники. Розподіл сонячної енергії на Землі. Вплив підстильної поверхні на клімат. Закономірності зміни температури повітря і поверхневих вод океанів. Повітряні маси, їх властивості та переміщення. Загальна циркуляція повітряних мас. Закономірності розподілу атмосферних опадів. |
§7 |
|
8 |
Кліматичні пояси і типи клімату Землі. |
§8 |
|
9 |
Водні маси, їх властивості. Океанічні течії. Дослідження. Взаємодія Світового океану, атмосфери та суходолу, її наслідки |
§9 |
|
10 |
Природні комплекси материків та океанів. Широтна зональність і вертикальна поясність. |
§10 |
|
11 |
Узагальнення |
§10 |
|
Розділ ІІ. Материки тропічних широт ( 21+1 год.) Тема 1. Африка (10 год.) |
|||
12 |
Географічне положення. Дослідження та освоєння материка. Визначення географічних координат крайніх точок та протяжності материка з півночі на південь та із заходу на схід. Практична робота 3. Позначення на контурній карті назв основних географічних об’єктів Африки (протягом теми) |
§11 |
|
13 |
Тектонічна будова, рельєф, корисні копалини. |
§12 |
|
14 |
Загальні риси клімату. Кліматичні пояси і типи клімату. |
§13 |
|
15 |
Практична робота4. Визначення типів клімату Африки за кліматичними діаграмами |
§13 |
|
16 |
Води суходолу. Використання водних ресурсів. Практичні роботи 2. |
§14 |
|
17 |
Природні зони, закономірності їх розміщення. Екваторіальні ліси, савани. |
§15,16 |
|
18 |
Природні зони, закономірності їх розміщення. Пустелі і напівпустелі, вічнозелені твердолисті ліси і чагарники |
§17 |
|
19 |
Стихійні явища природи. Екологічні проблеми. Найвідоміші об’єкти, віднесені до Світової природної спадщини ЮНЕСКО |
§18 |
|
20 |
Населення. Держави. Зв’язки України з державами Африканського континенту. |
§19,20 |
|
21 |
Узагальнення |
§11–20 |
|
Тема 2. Південна Америка (7 +1 год.) |
|||
22 |
Географічне положення. Дослідження та освоєння материка. Практична робота 5. Позначення на контурній карті назв географічних об`єктів материка. (протягом теми) |
§21 |
|
23 |
Тектонічні структури, рельєф, корисні копалини. |
§22 |
|
24 |
Загальні риси клімату. Кліматичні пояси і типи клімату. Практична робота 6. Визначення типів клмату Південної Америки за кліматичними діаграмами. |
§23 |
|
25 |
Води суходолу. |
§24 |
|
26 |
Природні зони. Вертикальна поясність Анд. Зміни природи материка людиною. Сучасні екологічні проблеми. Найвідоміші об’єкти Південної Америки, віднесені до Світової природної спадщини ЮНЕСКО. Дослідження. Природні унікуми Південної Америки |
§25 |
|
27 |
Населення.
|
§26 |
|
28 |
Держави. Зв’язки України з державами Південної Америки. |
§27 |
|
29 |
Узагальнення |
§21-27 |
|
Тема 3. Австралія (4 год.) |
|||
30 |
Географічне положення. Дослідження та освоєння материка. Тектонічна будова, рельєф, корисні копалини. Практична робота 7. Позначення на контурній карті назв основних географічних об’єктів Австралії (протягом теми) |
§28 |
|
31 |
Клімат. Води суходолу. |
§29 |
|
32 |
Унікальність рослинності і тваринного світу. Природні зони. Зміна природи материка людиною. Найвідоміші об’єкти Австралії, віднесені до Світової природної спадщини ЮНЕСКО. |
§30 |
|
33 |
Населення, його склад та розміщення. Австралія – країна-материк. Україна й Австралія. |
§31 |
|
Розділ ІІІ. Полярний материк планети ( 2+1 год.). |
|||
34 |
Тема 1. Загальні відомості про Антарктиду (1 год.) Географічне положення. Антарктида й Антарктика. Дослідження материка. Українська дослідна станція «Академік Вернадський». Міжнародний статус материка . |
§32 |
|
35 |
Тема 2. Природа материка (1 год.) Тектонічна будова, рельєф, клімат, рослинність і тваринний світ Антарктиди. Природні багатства, їх використання. Екологічні проблеми материка |
§33,34 |
|
36 |
Узагальнення |
|
|
Розділ ІV.Материки Північної півкулі (23 год.) Тема 1. Північна Америка (8 год.) |
|||
37 |
Географічне положення. Історія відкриття та освоєння. Практична робота 9. Зазначення на контурній карті назв географічних об'єктів Північної Америки (протягом теми) |
§35 |
|
38 |
Тектонічні структури, рельєф, корисні копалини. |
§36 |
|
39 |
Загальні риси клімату. Кліматичні пояси і типи клімату. |
§37 |
|
40 |
Води суходолу. |
§38 |
|
41 |
Природні зони. Вертикальна поясність в горах. Зміни природи материка людиною. Сучасні екологічні проблеми. Найвідоміші об’єкти, віднесені до Світової природної спадщини ЮНЕСКО |
§39,40 |
|
42 |
Дослідження. Розробка та обґрунтування маршруту, що проходить через об'єкти Північної Америки, від-несені до Світової природної спадщини ЮНЕСКО |
§40 |
|
43 |
Населення. Держави. Україна і держави Північної Америки. |
§41,42 |
|
44 |
Узагальнення |
§35-42 |
|
|
Тема 2. Євразія (15 год.) |
|
|
45 |
Поділ Євразії на дві частини світу. Практична робота 10. Позначення на контурній карті назв географічних об’єктів Євразії. |
§43 |
|
46 |
Географічне положення. |
§43 |
|
47 |
Дослідження та освоєння материка. |
§43 |
|
48 |
Тектонічна будова. Рельєф, роль внутрішніх і зовнішніх сил у його формуванні. Корисні копалини. |
§44 |
|
49 |
Загальні риси клімату. Кліматичні пояси і типи клімату. |
§45 |
|
50 |
Практична робота 11. Визначення типів клімату в межах помірного кліматичного поясу Євразії за допомогою кліматичних діаграм. |
§45 |
|
51 |
Води суходолу. |
§46 |
|
52 |
Природні зони. |
§47,48 |
|
53 |
Вертикальна поясність. Зміни природи материка людиною. Найвідоміші об’єкти, віднесені до Світової природної спадщини ЮНЕСКО. |
§49 |
|
54 |
Дослідження. Здійснення уявної подорожі уздовж 50-ї паралелі: складання карти маршруту з позначенням країн, природних об’єктів та природних комплексів. |
§49 |
|
55 |
Населення. |
§50 |
|
56 |
Найбільші держави Європи: Німеччина, Франція, Велика Британія, Італія. |
§51,52 |
|
57 |
Країни східної та центральної Європи |
§53,54 |
|
58 |
Азії: Індія, Китай, Японія. Зв’язки України з країнами Європи та Азії. |
55,56 |
|
59 |
Узагальнення |
§43,56 |
|
|
Розділ V.Океани (5 год.) Тема 1. Тихий океан. (2 год.) |
|
|
60 |
Географічне положення. Острови в Тихому океані, їх походження і природні особливості. Рельєф дна. Практична робота 12. Позначення географічних об’єктів та течій океанів на контурній карті (викону-ється поетапно під час вивчення кожного океану) |
§57 |
|
61 |
Клімат і води. Органічний світ і природні ресурси. Охорона природи океану.Вплив океану на життєдіяльність людей прилеглих материків. |
§58 |
|
62 |
Тема 2. Атлантичний океан. (1 год.) Географічне положення. Рельєф дна. Клімат і води. Органічний світ і природні ресурси, їх використання. Охорона природи океану. Вплив океану на життєдіяльність людей прилеглих материків |
§59 |
|
63 |
Тема 3. Індійський океан (1 год.) Географічне положення. Рельєф дна. Клімат і води. Органічний світ і природні ресурси. Види господарської діяльності в океані. Охорона природи океану. Вплив океану на життєдіяльність людей на прилеглих материках |
§60 |
|
64 |
Тема 4. Північний Льодовитий океан (1 год.) Географічне положення Північного Льодовитого океану у високих широтах. Історія географічних досліджень океану. Рельєф дна. Клімат і води. Льодовий режим океану. Органічний світ і природні ресурси. Вплив океану на життєдіяльність людей прилеглих материків |
§61 |
|
65 |
Узагальнення |
§57-61 |
|
Розділ VІ. Вплив людини на природу материків та океанів. |
|||
66 |
Тема 1. Використання природних багатств материків та океанів. Природні багатства материків та океанів, їх основні види. Наслідки використання ресурсів людиною. Порушення природної рівноваги. Антропогенні ландшафти |
§62 |
|
67 |
Тема 2. Екологічні проблеми материків та океанів. Забруднення навколишнього середовища. Види забруднення, основні джерела їх надходження. Міжнародне співробітництво у розв’язуванні екологічних проблем. Міжнародні організації з охорони природи. |
§63 |
|
68 |
Дослідження Шляхи розв’язування екологічних проблем |
§64 |
|
69 |
Узагальнення |
§62-63 |
|
70 |
Підсумковий урок |
§ |
|