Календарно-тематичне планування, 7 клас

Про матеріал
Календарно-тематичне планування з географії на 2022-2023 навчальний рік для 7 класу
Перегляд файлу

Географія «Материки та океани», 7 класи

(70 годин, 2 години на тиждень)

Оновлена навчальна програма, затвердженою наказом МОН від 03.08.2022 р. № 698

Географія: підруч. для 7 кл. загальноосвіт. навч. закл./С. Г. Кобернік, Р. В. Коваленко. – К: Грамота, 2016. – 288 с.: іл.

Тема уроку

Дата

Вступ (2 год)

1.

Материки та океани як об’єкти вивчення регіональної  географії. Співвідношення на Землі материків та океанів. Материки і частини світу.   Джерела географічної інформації про материки та океани.  Карти материків та океанів, їх класифікація за масштабом, просторовим охопленням, змістом і призначенням.

 

РОЗДІЛ I Закономірності формування природи

материків та океанів (9 год)

Тема 1. Форма та рухи Землі

2.

Куляста форма Землі та її географічні наслідки.  Рухи Землі, їх наслідки.

 

Тема 2. Материки та океани – великі природні комплекси

географічної оболонки

3.

Походження материків та океанічних западин унаслідок руху літосферних плит.

 

4.

Тектонічні структури: платформи та області складчастості. Закономірності поширення основних форм рельєфу на материках і в океанах.

 

5.

Геологічні ери та епохи горотворення.

Практична робота 1. Аналіз тектонічної та фізичної карт світу: виявлення зв’язків між тектонічною будовою і формами рельєфу.

 

6.

Кліматотвірні чинники. Розподіл сонячної енергії на Землі. Вплив підстильної поверхні на клімат. Закономірності зміни температури повітря і поверхневих вод океанів. Повітряні маси, їх властивості та переміщення. Загальна циркуляція повітряних мас.

 

7.

Кліматичні пояси і типи клімату Землі. Закономірності розподілу атмосферних опадів.

 

8.

Водні маси, їх властивості. Океанічні течії.

 

9.

Природні комплекси материків та океанів. Широтна зональність і висотна  (вертикальна) поясність.

 

10.

Контроль навчальних досягнень учнів

 

РОЗДІЛ ІІ. Материки тропічних широт (21 год)

Тема 1. Африка

11.

Географічне положення Африки.

Практична робота 2.  Визначення географічних координат крайніх точок і протяжності материка з півночі на південь та із заходу на схід.

Практична робота 3. Позначення на контурній карті назв основних географічних об’єктів Африки (протягом теми). 

 

12.

Дослідження та освоєння материка.

 

13.

Тектонічна будова, рельєф, корисні копалини.

 

14.

Загальні риси клімату.

 

15.

Кліматичні пояси і типи клімату.

Практична робота 4. Визначення типів клімату Африки за кліматичними діаграмами.

 

16.

Води суходолу. Використання водних ресурсів

 

17.

Природні зони, закономірності їх розміщення.

 

18.

Природні зони, закономірності їх розміщення.

 

19.

Природні зони, закономірності їх розміщення.

 

20.

Стихійні явища природи. Екологічні проблеми. Найвідоміші об’єкти, віднесені до Світової  природної спадщини  ЮНЕСКО.

 

21.

Населення. Держави. Зв’язки України з державами Африканського континенту.

 

22.

Контроль навчальних досягнень учнів

 

Тема 2. Південна Америка

23.

Географічне положення. Дослідження та освоєння материка.

 

24.

Тектонічні структури, рельєф, корисні копалини.

 

25.

Загальні риси клімату.

 

26.

Кліматичні пояси і типи клімату.

Практична робота 6. Визначення типів клімату Південної Америки за кліматичними діаграмами.

 

27.

Води суходолу.

 

28.

Природні зони. Вертикальна поясність Анд. Зміни природи материка людиною.  Сучасні екологічні проблеми. Найвідоміші об’єкти Південної Америки, віднесені до Світової природної спадщини ЮНЕСКО.

 

29.

Дослідження. Природні унікуми Південної Америки.

 

30.

Населення. Держави. Зв’язки України з державами Південної Америки

 

Тема 3. Австралія

31

Географічне положення. Дослідження та освоєння материка.

Практична робота 7.  Позначення на контурній карті назв географічних об`єктів материка. (протягом теми). 

 

32

Тектонічна будова, рельєф, корисні копалини.  

 

33

Клімат. Води суходолу.

Практична робота 8. Визначення типів клімату Австралії за кліматичними діаграмами.

 

34

Унікальність рослинності і тваринного світу. Природні зони. Зміна природи материка людиною. Найвідоміші об’єкти Австралії, віднесені до Світової природної спадщини ЮНЕСКО.

 

35

Населення, його склад та розміщення. Австралія – країна-материк. Україна і Австралія.

 

36

Контроль навчальних досягнень учнів

 

РОЗДІЛ ІІІ. Полярний материк планети (2 год)

Тема 1. Загальні відомості про Антарктиду

 37

Географічне положення. Антарктида й Антарктика. Дослідження материка. Українська дослідна станція «Академік Вернадський». Міжнародний статус материка. 

 

Тема 2. Природа материка

 38

Тектонічна будова, рельєф, клімат, рослинність і тваринний світ Антарктиди. Природні багатства, їх використання. Екологічні проблеми материка.

 

РОЗДІЛ ІV. Материки Північної півкулі (23 год)

Тема 1. Північна Америка

 39

Географічне положення. Історія відкриття та освоєння.

Практична робота 9. Позначення на контурній карті назв географічних об'єктів Північної Америки (протягом теми). 

 

  40

Тектонічні структури, рельєф, корисні копалини.

 

41

Загальні риси клімату.

 

42

Кліматичні пояси і типи клімату.

 

  43

Води суходолу.

 

 44

Природні зони. Висотна поясність у горах. Зміни природи материка людиною. Сучасні екологічні проблеми. Найвідоміші об’єкти, віднесені до Світової природної  спадщини  ЮНЕСКО.

 

 45

Населення. Держави.  Україна і держави  Північної Америки.

 

 46

Контроль навчальних досягнень учнів

 

Тема 2. Євразія

 47

Географічне положення Євразії. Практична робота 10. Позначення на контурній карті назв географічних об’єктів Євразії (протягом теми). 

 

 48

Дослідження та освоєння материка. 

 

 49

Тектонічна будова. Рельєф, роль внутрішніх і зовнішніх сил у його формуванні. Корисні копалини. 

 

 50

Загальні риси клімату

 

 51

Кліматичні пояси і типи клімату.

Практична робота 11. Визначення типів клімату в межах помірного кліматичного поясу Євразії за допомогою кліматичних діаграм.

 

 52

Води суходолу. Річки.

 

 53

Води суходолу. Озера. Льодовики.

 

 54

Природні зони.

 

 55

Природні зони.

 

56

Вертикальна поясність. Зміни природи материка людиною. Найвідоміші об’єкти, віднесені до Світової природної  спадщини  ЮНЕСКО

 

57

Дослідження. Здійснення уявної подорожі уздовж 50-ї паралелі: складання карти маршруту з позначенням країн, природних об’єктів та природних комплексів.

 

 58

Населення. Найбільші держави Європи та  Азії. Зв’язки України з країнами Європи та Азії.  

 

 59

Контроль навчальних досягнень учнів

 

РОЗДІЛ V. Океани (5 год)

Тема 1.Тихий океан

 60

Географічне положення. Острови в Тихому океані, їх походження і природні особливості. Рельєф дна.

Практична робота  12. Позначення географічних об’єктів та течій океанів на контурній карті (виконується протягом теми).

 

 61

Клімат і води. Органічний світ і природні ресурси. Охорона природи океану. Вплив океану на життєдіяльність людей прилеглих материків. 

 

Тема 2. Атлантичний океан

 62

Географічне положення. Рельєф дна. Клімат і води.  Органічний світ і природні ресурси, їх використання. Охорона природи океану. Вплив океану на життєдіяльність людей прилеглих материків.

 

Тема 3. Індійський океан

 63

Географічне положення. Рельєф дна. Клімат і води.  Органічний світ і природні ресурси. Види господарської діяльності в океані. Охорона природи океану. Вплив океану на життєдіяльність людей на прилеглих материках

 

Тема 4. Північний Льодовитий океан

 64

Географічне положення Північного Льодовитого  океану у високих широтах. Історія географічних досліджень океану. Рельєф дна. Клімат і води. Льодовий режим океану.  Органічний світ і природні ресурси. Вплив океану на життєдіяльність людей прилеглих материків. 

 

РОЗДІЛ VI. Вплив людини на природу материків та океанів (2 год)

Тема 1. Використання природних багатств материків та океанів

 65

Природні багатства материків та океанів, їх основні види. Наслідки використання ресурсів людиною.  Порушення природної рівноваги. Антропогенні  ландшафти.

 

Тема 2. Екологічні проблеми материків та океанів

 66

Забруднення навколишнього середовища. Види забруднення, основні джерела їх надходження. Міжнародне співробітництво у розв’язанні екологічних проблем. Міжнародні організації з охорони природи.

 

 67

Дослідження. Шляхи розв’язування екологічних проблем.

 

68

Контроль навчальних досягнень учнів

 

69-

70

Повторення та узагальнення вивченого

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Гриценко Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Географія, 7 клас, Планування
Додано
19 вересня 2022
Переглядів
3969
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку