Календарно-тематичне планування

Про матеріал

Орієнтовне календарне планування з української літератури у 5 класі ( 2 год на тиждень) Розроблено за оновленою Програмою для загальноосвітніх навчальних закладів: Українська література: 5-9 класи / Р.В. Мовчан, К.В.Таранік-Ткачук, М.П.Бондар,О.М.Івасюк, С.А.Кочерга, Л.І.Кавун, О.І.Неживий, Н.В.Михайлова.

Перегляд файлу

 

 

Орієнтовне календарне планування

з української літератури у 5 класі

( 2 год на тиждень)

 

 

 

 

Розроблено

за Програмою для загальноосвітніх навчальних закладів: Українська література: 5-9 класи

 / Р.В. Мовчан, К.В.Таранік-Ткачук, М.П.Бондар,

О.М.Івасюк, С.А.Кочерга, Л.І.Кавун, О.І.Неживий, Н.В.Михайлова.

Семестри

І

ІІ

Контрольні роботи

у формі:

- контрольного классного твору;

- виконання інших завдань (тестів, відповідей на запитання тощо)

2

 

2

3

 

1

2

Уроки розвитку мовлення*(РМ) (у межах годин на текстуальне вивчення)

2

(у+п)

2

(у+п)

Уроки позакласного читання(ПЧ)

2

2

Перевірка зошитів

4

5

Виразне читання

1

1

Література рідного краю

 

2

2

 

 

Обов’язкова кількість видів контролю

 


з/п

Кіль

кість годин

Зміст

 

Дата проведення

Корекція 

  1.  

1

Вступ. Слово в житті людини. Краса світу і людської душі в художньому слові. Образне слово – першоелемент літератури.. Художня література як мистецтво слова. Види мистецтва.

ТЛ: образне слово.

 

 

                                                                                                     Світ фантазії, мудрості (4)

  1.  

1

Міфи та легенди українців: «Про зоряний Віз», «Чому пес живе коло людини?», «Берегиня»,. Первісні уявлення про всесвіт і людину, реальні та фантастичні елементи людської поведінки.

ТЛ:міф, фольклор, легенда.

 

 

  1.  

1

Міфи та легенди українців: «Дажбог», «Неопалима купина»

 

 

 

  1.  

1

 Міфи та легенди українців: «Як виникли Карпати», «Чому в морі є перли і мушлі». Добро і зло, їх роль у житті

 

 

 

  1.  

1

Народні перекази: «Прийом у запорожців».Лицарство та відвага запорозьких козаків

ТЛ: переказ

 

 

  1.  

1

Література рідного краю№1Перекази й легенди Запорізького краю

 

 

 

Народні казки (6)

  1.  

1

Тематика народних казок, їх різновиди (про звірів, побутові, фантастичні, пригодницькі тощо).

ТЛ: народна казка.

 

 

  1.  

1

Побудова казки (зачин, кінцівка), іі яскравий національний колорит. «Мудра дівчина»

 

 

 

  1.  

1

Народне уявлення про добро і зло в казці. «Про правду й кривду»

 

 

 

  1.  

1

«Ох». Аналіз фантастичного й реального

 

 

 

  1.  

1

«Летючий корабель». Аналіз смішного й страшного, красивого й потворного в казці

 

 

 

  1.  

 

Позакласне читання №1 Українські народні казки

 

 

 

  1.  

1

РМ №1. Самостійне складання та розповідь казки (усно).

 

 

 

  1.  

1

Виразне читання№1. Спорідненість українських казок з казками народів світу

 

ТЛ. Засоби виразного читання.

 

 

  1.  

1

Контрольна робота №1. «Світ фантазії, мудрості: міфи та легенди, народні перекази, казки» (тести, відповіді на запитання)

 

 

 

Літературні казки (11)

  1.  

1

І.Франко. Дитинство письменника. І. Франко-казкар (зб. «Коли ще звірі говорили»). «Фарбований Лис»

ТЛ: літературна казка.

 

 

  1.  

1

І.Франко. «Фарбований Лис». Мова автора і мова персонажів

ТЛ: мова автора і мова персонажів.

 

 

  1.  

1

І.Франко. «Фарбований Лис». Образ Лиса, риси його характеру

 

ТЛ: прозова мова

 

 

  1.  

1

Василь Королів-Старий. Короткі відомості про письменника і його фантастичні казки. «Хуха-Моховинка». Образи фантастичних істот, створені уявою автора на основі українського фольклору

 

 

 

  1.  

1

Василь Королів-Старий. «Хуха-Моховинка». Добро і зло в казці. Аналіз зовнішності (портрета) казкових істот. Наскрізний гуманізм казки.

ТЛ: портрет.

 

 

  1.  

1

Позакласне читання №2. Василь Королів-Старий «Потерчата»

 

 

 

  1.  

1

Василь Симоненко. Цікава сторінка з життя митця. «Цар Плаксій та Лоскотон». Казкова історія і сучасне життя.

ТЛ: віршована мова (рима, строфа, ритм).

 

 

  1.  

1

Василь Симоненко. «Цар Плаксій та Лоскотон». Різні життєві позиції царя Плаксія та Лоскотона (песимістична та оптимістична)

 

 

 

  1.  

 

РМ №2. Складання портрета літературного героя

 

 

 

  1.  

1

Галина Малик. Повість-казка Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії». Морально-етичні проблеми в казці: добро і зло, відповідальність за свої вчинки, уміння долати перешкоди на шляху до мети

 

 

 

  1.  

1

Галина Малик. Повість-казка Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії». Морально-етичні проблеми в казці: добро і зло, відповідальність за свої вчинки, уміння долати перешкоди на шляху до мети

 

 

 

  1.  

1

Галина Малик. «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії». Символіка країни Недоладії та її мешканців Своєрідність композиції твору. Особливості його мови

 

 

 

  1.  

1 РЧ

Контрольна робота №2 «Світ фантазії, мудрості: літературні казки І.Франко, В.Королів-Старий, В.Симоненко, Г.Малик» (тести, відповіді на запитання)

 

 

 

  1.  

1

Література рідного краю №2  Олександр Виженко Легенди та казки Хортиці

 

 

 

  1.  

1

Урок-підсумок. Бесіда про твори,що вивчались протягом семестру.

 

 

 

Із народної мудрості (4)

  1.  

1

Загадка як вид усної народної творчості. Зміст і форма загадок

Види загадок (про людей, їхнє життя, про природу та її явища, про рослин, тварин)

ТЛ: загадка.

 

 

  1.  

1

Прислів’я та приказки. Народне уявлення про довколишній світ і його оцінка в прислів’ях і приказках

 

ТЛ: прислів’я, приказка. Вивчити напам’ять кілька загадок прислів’ївприказок (на вибір)

 

 

  1.  

1

Леонід Глібов – відомий український поет і байкар. Фольклорна основа його віршових загадок. Особливості його поетичної мови.  «Химерний, малий…», «Що за птиця?» «Хто вона?», «Хто розмовляє?», «Хто сестра і брат?» Життєствердний пафос віршів Л.Глібова.

ТЛ: акровірш, порівняння.

 

 

  1.  

 

Література рідного краю №3. Олександр Ткаченко – поет -байкар

 

 

 

Історичне минуле нашого народу (10)

  1.  

1

Літописні оповіді. «Повість временних літ» - найдавніший літопис нашого народу. Значення літописання для нащадків. «Три брати – Кий, Щек, Хорив і сестра їхня Либідь»

ТЛ: літопис.

 

 

  1.  

1

«Святослав укладає мир з греками і повертається до Києва. Смерть Святослава», «Володимир вибирає віру», Любов руських (українських) князів до своєї землі, їхня сила духу, воля, благородство, сміливість, рішучість, вірність тощо

 

 

 

  1.  

1

«Розгром Ярославом печенігів. Початок великого будівництва в Києві. Похвала книгам». «Повість временних літ»- найдавніший літопис нашого народу

 

 

 

  1.  

1

РМ № 3 Усний переказ оповідей з літопису

 

 

 

  1.  

1

Олександр Олесь. Поезії з книжки «Княжа Україна», їх зв'язок з літописами. Розповіді про давньоруських князів  «Заспів», «Україна в старовину», «Похід на Царгород» (поезії)

 

 

 

  1.  

1

Олександр Олесь. «Ярослав Мудрий» (із книги «Княжа Україна»). Поетична оповідь про минуле нашого народу, князя Київської Русі та його заповіт

 

 

 

  1.  

1

Драматичний твір Олександра Олеся на тему народної казки «Микита Кожум’яка»

 

ТЛ:драматичний твір і його побудова, гіпербола.

 

 

  1.  

 

Драматичний твір Олександра Олеся на тему народної казки «Микита Кожум’яка»

 

 

 

 

  1.  

1

Зірка Мензатюк. «Таємниця козацької шаблі». Пригодницька повість сучасної письменниці. Фантастичне і реальне в ній. Важливість знань про історичне минуле нашого народу в житті людини.

 

 

 

  1.  

1

Зірка Мензатюк. «Таємниця козацької шаблі». Твір про справжні життєві цінності.Стосунки між дорослими й дітьми.

 

 

 

  1.  

1 РЧ

Контрольна робота №3 «Із народної мудрості: загадки, прислів’я, приказки. Л.Глібов. Історичне минуле нашого народу. Літописні оповіді. О.Олесь» (тести, відповіді на запитання)

 

 

 

Рідна Україна. Світ природи

  1.  

1

Україна часів Т.Шевченка. Розповідь про поета, його дитинство на основі повісті С.Васильченка «В бур’янах»

 

 

 

  1.  

1

Україна часів Т.Шевченка. Розповідь про поета, його дитинство на основі повісті С.Васильченка «В бур’янах»

 

 

 

  1.  

1

Т.Шевченко. «За сонцем хмаронька пливе…» Картини довколишнього світу, природи в поезіях – інша художня реальність, створена уявою митця за допомогою засобів образної мови

 

ТЛ: персоніфікація, ліричний твір.

Вивчити напам’ять поезії

 

 

  1.  

 

Т.Шевченко. «Садок вишневий коло хати…» Картини довколишнього світу, природи в поезіях – інша художня реальність, створена уявою митця за допомогою засобів образної мови

 

 

 

 

  1.  

1

Павло Тичина. Майстерність відтворення краси природи в поезіях «Не бував ти у наших краях!», «Гаї шумлять…»

 

ТЛ: метафора Вивчити напам’ять: один вірш (на вибір)

 

 

  1.  

1

Виразне читання№2 напам’ять віршів

 

 

 

  1.  

1

Вираження життєрадісності, патріотичних почуттів засобами художнього слова в поезії  «Блакить мою душу обвіяла…». Мелодійність віршів П.Тичини

 

 

 

  1.  

1

Євген Гуцало. Вічне протистояння добра і зла – наскрізна тема оповідання «Лось»

ТЛ: оповідання.

 

 

  1.  

1 РЧ

Позакласне читання №3. Є Гуцало «Сім’я дикої качки». Переказ епізодів за малюнками

 

 

 

  1.  

1

Максим Рильський. Вміння бачити красу рідної природи й створювати красу засобами поетичної мови. «Дощ»  («Благодатний, довгожданий…»)

 

 

 

  1.  

1

Єдність людини й природи, зв'язок між станом людської душі та довкіллям в поезіях М.Рильського «Осінь-маляр із палітрою пишною…», «Люби природу не як символ…»

Вивчити напам’ятьодин вірш (на вибір)

 

 

  1.  

 

Контрольна робота №4. «Рідна Україна. Світ природи» Контрольний твір.

 

 

 

  1.  

1

Григір Тютюнник. Ідея неповторності й багатства внутрішнього світу людини в оповіданні «Дивак»

 

 

 

  1.  

1

Паралельність і єдність двох світів – природи й людини, зображені в оповіданні Г.Тютюнника «Дивак»

 

 

 

  1.  

1

Особливості характеру Олеся, його обдарованість

 

 

 

  1.  

1 РЧ

РМ 4. Г.Тютюнник «Дивак» (письмово):

- творча розповідь за мотивами твору чи окремого епізоду;

- відеосюжету на вивчені твори з теми «Світ природи» (відеоролик) з коментарем.

 

 

 

  1.  

1

Позакласне читання №4. Олена Пчілка. «Сосонка»

 

 

 

  1.  

1

Гармонія людини й природи в повісті М.Вінграновського «Сіроманець»

 

 

 

  1.  

 

Гармонія людини й природи в повісті М.Вінграновського «Сіроманець»

 

 

 

  1.  

 

Гармонія людини й природи в повісті М.Вінграновського «Сіроманець»

 

 

 

  1.  

1

Доброта, вигадливість, рішучість Сашка – героя повісті М.Вінграновського «Сіроманець»

 

 

 

  1.  

1 РЧ

Контрольна робота №5. «Рідна Україна. Світ природи». Тести

 

 

 

  1.  

1

Література рідного краю №4. Природа рідного краю у творчості поетів запорізького краю

 

 

 

  1.  

1

Повторення та узагальнення. Бесіда про твори, що вивчалися впродовж року й викликали найбільше роздумів, суперечок, зацікавлень

 

 

 

 

 

 

 

  1.  

 

Повторення та узагальнення. Бесіда про твори, що вивчалися впродовж року й викликали найбільше роздумів, суперечок, зацікавлень

 

 

 

 

doc
Додано
27 березня 2018
Переглядів
999
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку