Орієнтовне календарне планування з української літератури у 5 класі ( 2 год на тиждень) Розроблено за оновленою Програмою для загальноосвітніх навчальних закладів: Українська література: 5-9 класи / Р.В. Мовчан, К.В.Таранік-Ткачук, М.П.Бондар,О.М.Івасюк, С.А.Кочерга, Л.І.Кавун, О.І.Неживий, Н.В.Михайлова.
Орієнтовне календарне планування
з української літератури у 5 класі
( 2 год на тиждень)
Розроблено
за Програмою для загальноосвітніх навчальних закладів: Українська література: 5-9 класи
/ Р.В. Мовчан, К.В.Таранік-Ткачук, М.П.Бондар,
О.М.Івасюк, С.А.Кочерга, Л.І.Кавун, О.І.Неживий, Н.В.Михайлова.
Семестри |
І |
ІІ |
Контрольні роботи у формі: - контрольного классного твору; - виконання інших завдань (тестів, відповідей на запитання тощо) |
2
– 2 |
3
1 2 |
Уроки розвитку мовлення*(РМ) (у межах годин на текстуальне вивчення) |
2 (у+п) |
2 (у+п) |
Уроки позакласного читання(ПЧ) |
2 |
2 |
Перевірка зошитів |
4 |
5 |
Виразне читання |
1 |
1 |
Література рідного краю
|
2 |
2 |
Обов’язкова кількість видів контролю
№ з/п |
Кіль кість годин |
Зміст |
|
Дата проведення |
Корекція |
|
1 |
Вступ. Слово в житті людини. Краса світу і людської душі в художньому слові. Образне слово – першоелемент літератури.. Художня література як мистецтво слова. Види мистецтва. |
ТЛ: образне слово. |
|
|
Світ фантазії, мудрості (4) |
|||||
|
1 |
Міфи та легенди українців: «Про зоряний Віз», «Чому пес живе коло людини?», «Берегиня»,. Первісні уявлення про всесвіт і людину, реальні та фантастичні елементи людської поведінки. |
ТЛ:міф, фольклор, легенда. |
|
|
|
1 |
Міфи та легенди українців: «Дажбог», «Неопалима купина» |
|
|
|
|
1 |
Міфи та легенди українців: «Як виникли Карпати», «Чому в морі є перли і мушлі». Добро і зло, їх роль у житті |
|
|
|
|
1 |
Народні перекази: «Прийом у запорожців».Лицарство та відвага запорозьких козаків |
ТЛ: переказ |
|
|
|
1 |
Література рідного краю№1Перекази й легенди Запорізького краю |
|
|
|
Народні казки (6) |
|||||
|
1 |
Тематика народних казок, їх різновиди (про звірів, побутові, фантастичні, пригодницькі тощо). |
ТЛ: народна казка. |
|
|
|
1 |
Побудова казки (зачин, кінцівка), іі яскравий національний колорит. «Мудра дівчина» |
|
|
|
|
1 |
Народне уявлення про добро і зло в казці. «Про правду й кривду» |
|
|
|
|
1 |
«Ох». Аналіз фантастичного й реального |
|
|
|
|
1 |
«Летючий корабель». Аналіз смішного й страшного, красивого й потворного в казці |
|
|
|
|
|
Позакласне читання №1 Українські народні казки |
|
|
|
|
1 |
РМ №1. Самостійне складання та розповідь казки (усно). |
|
|
|
|
1 |
Виразне читання№1. Спорідненість українських казок з казками народів світу
|
ТЛ. Засоби виразного читання. |
|
|
|
1 |
Контрольна робота №1. «Світ фантазії, мудрості: міфи та легенди, народні перекази, казки» (тести, відповіді на запитання) |
|
|
|
Літературні казки (11) |
|||||
|
1 |
І.Франко. Дитинство письменника. І. Франко-казкар (зб. «Коли ще звірі говорили»). «Фарбований Лис» |
ТЛ: літературна казка. |
|
|
|
1 |
І.Франко. «Фарбований Лис». Мова автора і мова персонажів |
ТЛ: мова автора і мова персонажів. |
|
|
|
1 |
І.Франко. «Фарбований Лис». Образ Лиса, риси його характеру
|
ТЛ: прозова мова |
|
|
|
1 |
Василь Королів-Старий. Короткі відомості про письменника і його фантастичні казки. «Хуха-Моховинка». Образи фантастичних істот, створені уявою автора на основі українського фольклору |
|
|
|
|
1 |
Василь Королів-Старий. «Хуха-Моховинка». Добро і зло в казці. Аналіз зовнішності (портрета) казкових істот. Наскрізний гуманізм казки. |
ТЛ: портрет. |
|
|
|
1 |
Позакласне читання №2. Василь Королів-Старий «Потерчата» |
|
|
|
|
1 |
Василь Симоненко. Цікава сторінка з життя митця. «Цар Плаксій та Лоскотон». Казкова історія і сучасне життя. |
ТЛ: віршована мова (рима, строфа, ритм). |
|
|
|
1 |
Василь Симоненко. «Цар Плаксій та Лоскотон». Різні життєві позиції царя Плаксія та Лоскотона (песимістична та оптимістична) |
|
|
|
|
|
РМ №2. Складання портрета літературного героя |
|
|
|
|
1 |
Галина Малик. Повість-казка Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії». Морально-етичні проблеми в казці: добро і зло, відповідальність за свої вчинки, уміння долати перешкоди на шляху до мети |
|
|
|
|
1 |
Галина Малик. Повість-казка Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії». Морально-етичні проблеми в казці: добро і зло, відповідальність за свої вчинки, уміння долати перешкоди на шляху до мети |
|
|
|
|
1 |
Галина Малик. «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії». Символіка країни Недоладії та її мешканців Своєрідність композиції твору. Особливості його мови |
|
|
|
|
1 РЧ |
Контрольна робота №2 «Світ фантазії, мудрості: літературні казки І.Франко, В.Королів-Старий, В.Симоненко, Г.Малик» (тести, відповіді на запитання) |
|
|
|
|
1 |
Література рідного краю №2 Олександр Виженко Легенди та казки Хортиці |
|
|
|
|
1 |
Урок-підсумок. Бесіда про твори,що вивчались протягом семестру. |
|
|
|
Із народної мудрості (4) |
|||||
|
1 |
Загадка як вид усної народної творчості. Зміст і форма загадок Види загадок (про людей, їхнє життя, про природу та її явища, про рослин, тварин) |
ТЛ: загадка. |
|
|
|
1 |
Прислів’я та приказки. Народне уявлення про довколишній світ і його оцінка в прислів’ях і приказках
|
ТЛ: прислів’я, приказка. Вивчити напам’ять кілька загадок прислів’ївприказок (на вибір) |
|
|
|
1 |
Леонід Глібов – відомий український поет і байкар. Фольклорна основа його віршових загадок. Особливості його поетичної мови. «Химерний, малий…», «Що за птиця?» «Хто вона?», «Хто розмовляє?», «Хто сестра і брат?» Життєствердний пафос віршів Л.Глібова. |
ТЛ: акровірш, порівняння. |
|
|
|
|
Література рідного краю №3. Олександр Ткаченко – поет -байкар |
|
|
|
Історичне минуле нашого народу (10) |
|||||
|
1 |
Літописні оповіді. «Повість временних літ» - найдавніший літопис нашого народу. Значення літописання для нащадків. «Три брати – Кий, Щек, Хорив і сестра їхня Либідь» |
ТЛ: літопис. |
|
|
|
1 |
«Святослав укладає мир з греками і повертається до Києва. Смерть Святослава», «Володимир вибирає віру», Любов руських (українських) князів до своєї землі, їхня сила духу, воля, благородство, сміливість, рішучість, вірність тощо |
|
|
|
|
1 |
«Розгром Ярославом печенігів. Початок великого будівництва в Києві. Похвала книгам». «Повість временних літ»- найдавніший літопис нашого народу |
|
|
|
|
1 |
РМ № 3 Усний переказ оповідей з літопису |
|
|
|
|
1 |
Олександр Олесь. Поезії з книжки «Княжа Україна», їх зв'язок з літописами. Розповіді про давньоруських князів «Заспів», «Україна в старовину», «Похід на Царгород» (поезії) |
|
|
|
|
1 |
Олександр Олесь. «Ярослав Мудрий» (із книги «Княжа Україна»). Поетична оповідь про минуле нашого народу, князя Київської Русі та його заповіт |
|
|
|
|
1 |
Драматичний твір Олександра Олеся на тему народної казки «Микита Кожум’яка»
|
ТЛ:драматичний твір і його побудова, гіпербола. |
|
|
|
|
Драматичний твір Олександра Олеся на тему народної казки «Микита Кожум’яка»
|
|
|
|
|
1 |
Зірка Мензатюк. «Таємниця козацької шаблі». Пригодницька повість сучасної письменниці. Фантастичне і реальне в ній. Важливість знань про історичне минуле нашого народу в житті людини. |
|
|
|
|
1 |
Зірка Мензатюк. «Таємниця козацької шаблі». Твір про справжні життєві цінності.Стосунки між дорослими й дітьми. |
|
|
|
|
1 РЧ |
Контрольна робота №3 «Із народної мудрості: загадки, прислів’я, приказки. Л.Глібов. Історичне минуле нашого народу. Літописні оповіді. О.Олесь» (тести, відповіді на запитання) |
|
|
|
Рідна Україна. Світ природи |
|||||
|
1 |
Україна часів Т.Шевченка. Розповідь про поета, його дитинство на основі повісті С.Васильченка «В бур’янах» |
|
|
|
|
1 |
Україна часів Т.Шевченка. Розповідь про поета, його дитинство на основі повісті С.Васильченка «В бур’янах» |
|
|
|
|
1 |
Т.Шевченко. «За сонцем хмаронька пливе…» Картини довколишнього світу, природи в поезіях – інша художня реальність, створена уявою митця за допомогою засобів образної мови
|
ТЛ: персоніфікація, ліричний твір. Вивчити напам’ять поезії |
|
|
|
|
Т.Шевченко. «Садок вишневий коло хати…» Картини довколишнього світу, природи в поезіях – інша художня реальність, створена уявою митця за допомогою засобів образної мови
|
|
|
|
|
1 |
Павло Тичина. Майстерність відтворення краси природи в поезіях «Не бував ти у наших краях!», «Гаї шумлять…»
|
ТЛ: метафора Вивчити напам’ять: один вірш (на вибір) |
|
|
|
1 |
Виразне читання№2 напам’ять віршів |
|
|
|
|
1 |
Вираження життєрадісності, патріотичних почуттів засобами художнього слова в поезії «Блакить мою душу обвіяла…». Мелодійність віршів П.Тичини |
|
|
|
|
1 |
Євген Гуцало. Вічне протистояння добра і зла – наскрізна тема оповідання «Лось» |
ТЛ: оповідання. |
|
|
|
1 РЧ |
Позакласне читання №3. Є Гуцало «Сім’я дикої качки». Переказ епізодів за малюнками |
|
|
|
|
1 |
Максим Рильський. Вміння бачити красу рідної природи й створювати красу засобами поетичної мови. «Дощ» («Благодатний, довгожданий…») |
|
|
|
|
1 |
Єдність людини й природи, зв'язок між станом людської душі та довкіллям в поезіях М.Рильського «Осінь-маляр із палітрою пишною…», «Люби природу не як символ…» |
Вивчити напам’ятьодин вірш (на вибір) |
|
|
|
|
Контрольна робота №4. «Рідна Україна. Світ природи» Контрольний твір. |
|
|
|
|
1 |
Григір Тютюнник. Ідея неповторності й багатства внутрішнього світу людини в оповіданні «Дивак» |
|
|
|
|
1 |
Паралельність і єдність двох світів – природи й людини, зображені в оповіданні Г.Тютюнника «Дивак» |
|
|
|
|
1 |
Особливості характеру Олеся, його обдарованість |
|
|
|
|
1 РЧ |
РМ № 4. Г.Тютюнник «Дивак» (письмово): - творча розповідь за мотивами твору чи окремого епізоду; - відеосюжету на вивчені твори з теми «Світ природи» (відеоролик) з коментарем. |
|
|
|
|
1 |
Позакласне читання №4. Олена Пчілка. «Сосонка» |
|
|
|
|
1 |
Гармонія людини й природи в повісті М.Вінграновського «Сіроманець» |
|
|
|
|
|
Гармонія людини й природи в повісті М.Вінграновського «Сіроманець» |
|
|
|
|
|
Гармонія людини й природи в повісті М.Вінграновського «Сіроманець» |
|
|
|
|
1 |
Доброта, вигадливість, рішучість Сашка – героя повісті М.Вінграновського «Сіроманець» |
|
|
|
|
1 РЧ |
Контрольна робота №5. «Рідна Україна. Світ природи». Тести |
|
|
|
|
1 |
Література рідного краю №4. Природа рідного краю у творчості поетів запорізького краю |
|
|
|
|
1 |
Повторення та узагальнення. Бесіда про твори, що вивчалися впродовж року й викликали найбільше роздумів, суперечок, зацікавлень |
|
|
|
|
|
Повторення та узагальнення. Бесіда про твори, що вивчалися впродовж року й викликали найбільше роздумів, суперечок, зацікавлень |
|
|
|