Календарно-тематичне планування
з математики
до підручника «Математика» (автори Ольга Гісь, Ірина Філяк)
175 годин на рік 5 годин на тиждень
№ з/п |
Дата |
Тема уроку |
Ключові компетентності |
Очікувані результати |
І семестр Числа. Дії з числами. Сюжетні задачі |
||||
1 |
01.09 |
Нумерація чисел у межах 100. Натуральні числа. Числа кожного десятка першої сотні. Характеристика числа |
- математична компетентність; - вільне володіння державною мовою; - громадянська та соціальна компетентності;
- математична компетентність; - вільне володіння державною мовою; - громадянська та соціальна компетентності;
- математична компетентність; - вільне володіння державною мовою; - громадянська та соціальна компетентності;
- математична компетентність; - вільне володіння державною мовою; - громадянська та соціальна компетентності; |
- утворює багатоцифрові числа різними способами [4 МАО 2-4.2- 2]; - класифікує багатоцифрові числа за кількістю цифр у їх записі [4 МАО 2-4.2-3]; - встановлює позиційне значення цифри в записі багатоцифрового числа [4 МАО 2-4.2-4]; - визначає загальну кількість одиниць, десятків, сотень, одиниць тисяч, десятків тисяч, сотень тисяч у числі [4 МАО 2-4.2-5]; - записує багатоцифрові числа у вигляді суми розрядних доданків [4 МАО 2-4.2-6]; - порівнює багатоцифрові числа різними способами [4 МАО2-4.2- 7]; - встановлює відношення рівності та нерівності між числовими виразами [4 МАО 2-4.2-8]; - розпізнає і класифікує за істотними ознаками геометричні фігури, прямі й непрямі кути [4 МАО 4-4.5-1]; - розпізнає геометричні фігури, визначає їх елементи [4 МАО 4-4.5- 2]; - визначає знайомі геометричні фігури у фігурах складної конфігурації, на предметах навколишнього середовища, малюнках [4 МАО 4-4.5-3]; - класифікує та порівнює геометричні фігури (за формою, розміром, площею, периметром, іншими ознаками тощо) [4 МАО 4- 4.5-4] - читає, знаходить, аналізує, порівнює інформацію, подану в таблицях, графіках, на схемах, діаграмах [4 МАО 5-1.2-1]; - описує проблемні життєві ситуації, які ґрунтуються на конкретних даних, за допомогою групи величин, пов’язаних між собою [4 МАО 5-1.2-2] |
2 |
02.09 |
Число десятків, число одиниць, загальна кількість одиниць у числі. Розрядна таблиця. Порівняння чисел |
||
3 |
05.09 |
Арифметичні дії додавання і віднімання. Розв’язування задач на 2 дії, які є комбінаціями простих задач |
||
4 |
06.09 |
Прийоми усного додавання і віднімання. Схематичний рисунок як допоміжна модель задачі |
||
5 |
07.09 |
Компоненти та результати дій додавання і віднімання. Взаємозв'язок між додаванням та відніманням |
||
6 |
08.09 |
Компоненти та результати дій додавання і віднімання. Взаємозв'язок між додаванням та відніманням |
||
7 |
09.09 |
Перевірка правильності виконання дій додавання і віднімання. Пряма й обернена задачі. Задача на знаходження третього доданка |
||
8 |
12.09 |
Задачі на різницеве порівняння. Складання оберненої задачі. Дослідження задачі |
||
9 |
13.09 |
Арифметична дія множення. Таблиці множення чисел 2–5. Розв’язування задач на множенная |
||
10 |
14.09 |
Пропедевтика до вивчення таблиць множення чисел 6–9 |
||
11 |
15.09 |
Таблиці множення чисел 6–9 |
||
12 |
16.09 |
Арифметична дія ділення. Таблиці ділення на 2–5. Ознака парності чисел. Розв’язування задач на ділення і складання обернених |
||
13 |
19.09 |
Компоненти дій множення і ділення. Таблиці ділення на 6 і на 7. Взаємозв’язок між діями множення та ділення |
||
14 |
20.09 |
Таблиці ділення на 8 і на 9 |
||
15 |
21.09 |
Перевірка правильності виконання дій множення і ділення. Збільшення і зменшення числа у кілька разів |
||
16 |
22.09 |
Складання задач за коротким записом як допоміжною моделлю задачі |
||
17 |
23.09 |
Задачі на кратне порівняння. Складання обернених до них. Задачі міжпредметного змісту на роботу з табличними даними |
||
18 |
26.09 |
Закріплення знань таблиць множення і ділення та вмінь їх застосовувати. Розв’язування задач |
||
Математичні вирази. Рівності. Нерівності |
||||
19 |
27.09 |
Числові вирази. Порядок виконання дій у числових виразах. Різні способи читання виразів |
- математична компетентність; - вільне володіння державною мовою; - громадянська та соціальна компетентності;
; |
- обґрунтовує, як зміна одного з компонентів впливає на результат арифметичної дії [4 МАО 2-4.8-1]; - читає і записує математичні твердження, використовуючи буквену символіку [4 МАО 2-4.8-2]; - обчислює вирази зі змінною (змінними) при заданому її (їх) числовому значенні [4 МАО 2-4.8-3]; - розв’язує рівняння з однією змінною, у яких один компонент чи права частина є числовим виразом [4 МАО 2- 4.8-4]; - добирає із запропонованих таке значення змінної, яке задовольняє нерівність [4 МАО 2-4.8-5]; - перевіряє, чи є дане число розв’язком нерівності з однією змінною [4 МАО 2-4.8-6] - встановлює відношення рівності та нерівності між числовими виразами [4 МАО 2-4.2-8]; - розпізнає і класифікує за істотними ознаками геометричні фігури, прямі й непрямі кути [4 МАО 4-4.5-1]; - розпізнає геометричні фігури, визначає їх елементи [4 МАО 4-4.5- 2]; - визначає знайомі геометричні фігури у фігурах складної конфігурації, на предметах навколишнього середовища, малюнках [4 МАО 4-4.5-3]; - класифікує та порівнює геометричні фігури (за формою, розміром, площею, периметром, іншими ознаками тощо) [4 МАО 4- 4.5-4] - читає, знаходить, аналізує, порівнює інформацію, подану в таблицях, графіках, на схемах, діаграмах [4 МАО 5-1.2-1]; - описує проблемні життєві ситуації, які ґрунтуються на конкретних даних, за допомогою групи величин, пов’язаних між собою [4 МАО 5-1.2-2] |
20 |
28.09 |
Складання виразу до задачі |
||
21 |
29.09 |
Діагноснувальна робота № 1 |
||
22 |
30.09 |
Аналіз діагностувальної роботи. Узагальнення і систематизація знань |
||
23 |
03.10 |
Вирази зі змінною. Знаходження значення виразу при заданих значеннях змінної. Задачі з буквеними даними |
||
24 |
04.10 |
Буквені вирази. Переставний та сполучний закони додавання. Властивості арифметичних дій. Задачі з буквеними даними |
||
25 |
05.10 |
Переставний закон множення |
||
26 |
06.10 |
Задачі на збільшення і зменшення числа на кілька одиниць, що сформульовані у непрямій формі |
||
27 |
07.10 |
Задачі на збільшення та зменшення числа у кілька разів, сформульовані в непрямій формі. Аналіз задач і добір виразів |
||
28 |
10.10 |
Знаходження невідомих компонентів дій першого ступеня як пропедевтика ознайомлення з рівнянням |
||
29 |
11.10 |
Правильні і неправильні числові рівності та нерівності. Прості рівняння. Розв'язування рівнянь з діями першого ступеня |
||
30 |
12.10 |
Знаходження невідомих компонентів дій другого ступеня як пропедевтика ознайомлення з рівнянням |
||
31 |
13.10 |
Розв’язування рівнянь з діями другого ступеня |
||
32 |
14.10 |
Нерівність зі змінною. Знаходження розв’язків нерівності зі змінною |
||
Величини |
||||
33 |
17.10 |
Довжина як властивість навколишнього світу. Одиниці вимірювання довжини: метр, дециметр, сантиметр, міліметр |
- математична компетентність; - вільне володіння державною мовою; - громадянська та соціальна компетентності; |
- використовує різні мірки для вимірювання величин довжини, маси, температури, часу, місткості, вартості [4 МАО 3-4.7-1]; - записує результати вимірювання величин у міліметрах (мм), сантиметрах (см), дециметрах (дм), метрах ( м), кілометрах (км); грамах (г), кілограмах (кг), центнерах (ц), тоннах (т); градусах Цельсія (Со), секундах (с), хвилинах (хв), годинах (год), добах, тижнях, місяцях, роках, століттях, тисячоліттях, літрах (л), копійках (коп.), гривнях (грн), використовуючи одиниці вимірювання та співвідношення між ними [4 МАО 3-4.7-2]; - перетворює одні одиниці величин в інші [4 МАО 3-4.7-3] - знаходить швидкість, час, шлях, застосовуючи відповідні формули, під час розв’язуванні практично зорієнтованих задач [4 МАО 3-1.2-3]; - перетворює іменовані числа, виражені в одиницях двох найменувань [4 МАО 3-1.2-7]; - застосовує співвідношення між одиницями вимірювання величин під час розв’язування практично зорієнтованих задач [4 МАО 3-1.2-8]; - виконує додавання і віднімання іменованих чисел, множення і ділення на одноцифрове число іменованих чисел, поданих в одиницях вимірювання довжини маси, вартості і часу [4 МАО 3- 1.2-9] |
34 |
18.10 |
Довжина як властивість навколишнього світу. Одиниці вимірювання довжини: метр, дециметр, сантиметр, міліметр |
||
35 |
19.10 |
Розв’язування задач з одиницями довжини |
||
Просторові відношення. Геометричні фігури |
||||
36 |
20.10 |
Пряма, промінь, відрізок. Прямі і криві. Замкнені тa незамкнені лінії. Ламана. Довжина ламаної |
- математична компетентність; - вільне володіння державною мовою; - громадянська та соціальна компетентності;
- математична компетентність; - вільне володіння державною мовою; - громадянська та соціальна компетентності; |
- розпізнає і класифікує за істотними ознаками геометричні фігури, прямі й непрямі кути [4 МАО 4-4.5-1]; - розпізнає геометричні фігури, визначає їх елементи [4 МАО 4-4.5- 2]; - визначає знайомі геометричні фігури у фігурах складної конфігурації, на предметах навколишнього середовища, малюнках [4 МАО 4-4.5-3]; - класифікує та порівнює геометричні фігури (за формою, розміром, площею, периметром, іншими ознаками тощо) [4 МАО 4- 4.5-4] - моделює геометричні фігури із підручного матеріалу [4 МАО 4- 4.6-1]; - будує площинні фігури (трикутник, прямокутник, коло) за заданими розмірами [4 МАО 4-4.6-2]; - створює різні конструкції, поєднуючи між собою площинні та об’ємні фігури [4 МАО 4-4.6-3]
|
37 |
21.10 |
Пряма, промінь, відрізок. Прямі і криві. Замкнені тa незамкнені лінії. Ламана. Довжина ламаної |
||
38 |
31.10 |
Кути. Прямий кут, непрямі кути. Многокутник та його елементи |
||
39 |
01.11 |
Характерні ознаки прямокутника і квадрата. Побудова прямокутника і квадрата із заданими довжинами сторін |
||
40 |
02.11 |
Периметр прямокутника і квадрата. Задачі на знаходження периметра прямокутника і квадрата |
||
41 |
03.11 |
Задачі на знаходження сторони квадрата за відомим периметром |
||
42 |
04.11 |
Коло і круг. Елементи кола й круга: центр, радіус, діаметр та їх позначення. Побудова кола (круга) за допомогою шаблону |
||
43 |
07.11 |
Задачі, що передбачають розвиток уміння розрізняти елементи кола і круга |
||
44 |
08.11 |
Задачі, що передбачають розвиток уміння розрізняти елементи кола і круга |
||
45 |
09.11 |
Діагностувальна робота № 2 |
||
46 |
10.11 |
Аналіз діагностувальної роботи. Узагальнення і систематизація знань |
||
Числа. Дії з числами. Сюжетні задачі |
||||
47 |
11.11 |
Лічильна одиниця «сотня». Лічба сотнями. Порівняння сотень. Арифметичні дії над сотнями |
- математична компетентність; - вільне володіння державною мовою; - громадянська та соціальна компетентності;
- математична компетентність; - вільне володіння державною мовою; - громадянська та соціальна компетентності; |
- утворює багатоцифрові числа різними способами [4 МАО 2-4.2- 2]; - класифікує багатоцифрові числа за кількістю цифр у їх записі [4 МАО 2-4.2-3]; - встановлює позиційне значення цифри в записі багатоцифрового числа [4 МАО 2-4.2-4]; - визначає загальну кількість одиниць, десятків, сотень, одиниць тисяч, десятків тисяч, сотень тисяч у числі [4 МАО 2-4.2-5]; - записує багатоцифрові числа у вигляді суми розрядних доданків [4 МАО 2-4.2-6]; - порівнює багатоцифрові числа різними способами [4 МАО2-4.2- 7]; - встановлює відношення рівності та нерівності між числовими виразами [4 МАО 2-4.2-8]; - розпізнає і класифікує за істотними ознаками геометричні фігури, прямі й непрямі кути [4 МАО 4-4.5-1]; - розпізнає геометричні фігури, визначає їх елементи [4 МАО 4-4.5- 2]; - визначає знайомі геометричні фігури у фігурах складної конфігурації, на предметах навколишнього середовища, малюнках [4 МАО 4-4.5-3]; - класифікує та порівнює геометричні фігури (за формою, розміром, площею, периметром, іншими ознаками тощо) [4 МАО 4- 4.5-4] - читає, знаходить, аналізує, порівнює інформацію, подану в таблицях, графіках, на схемах, діаграмах [4 МАО 5-1.2-1]; - описує проблемні життєві ситуації, які ґрунтуються на конкретних даних, за допомогою групи величин, пов’язаних між собою [4 МАО 5-1.2-2] |
48 |
14.11 |
Лічба у межах тисячі. Трицифрові числа Розрядний склад числа. Читання чисел за розрядною таблицею |
||
49 |
15.11 |
Запис чисел у розрядну таблицю. Утворення трицифрових чисел. Лічба одиницями, десятками, сотнями |
||
50 |
16.11 |
Запис чисел у розрядну таблицю. Утворення трицифрових чисел. Лічба одиницями, десятками, сотнями |
||
51 |
17.11 |
Закріплення знань, умінь і навичок |
||
52 |
18.11 |
Розклад чисел на розрядні доданки |
||
53 |
21.11 |
Віднімання одного з розрядних доданків. Нестандартний розклад трицифрового числа |
||
54 |
22.11 |
Додавання та віднімання суми двох розрядних доданків. Розв’язування задач |
||
55 |
23.11 |
Визначення загальної кількості одиниць, десятків і сотень у числі |
||
56 |
24.11 |
Задача на знаходження кожного з трьох доданків за сумами двох і сумою трьох. Збільшення та зменшення числа у 10 і 100 разів |
||
57 |
25.11 |
Місце числа в натуральному ряді. Порівняння чисел |
||
58 |
28.11 |
Закріплення вмінь порівнювати числа |
||
59 |
29.11 |
Удосконалення вмінь порівнювати числа. Розв’язування задач |
||
60 |
30.11 |
Дагностувальна робота № 3
|
||
61 |
01.12 |
Аналіз діагностувальної роботи. Узагальнення і систематизація знань |
||
Величини |
||||
62 |
02.12 |
Довжина. Кілометр |
- математична компетентність; - вільне володіння державною мовою; - громадянська та соціальна компетентності; |
- використовує різні мірки для вимірювання величин довжини, маси, температури, часу, місткості, вартості [4 МАО 3-4.7-1]; - записує результати вимірювання величин у міліметрах (мм), сантиметрах (см), дециметрах (дм), метрах ( м), кілометрах (км); грамах (г), використовуючи одиниці вимірювання та співвідношення між ними [4 МАО 3-4.7-2]; - перетворює одні одиниці величин в інші [4 МАО 3-4.7-3] - знаходить швидкість, час, шлях, застосовуючи відповідні формули, під час розв’язуванні практично зорієнтованих задач [4 МАО 3-1.2-3]; - перетворює іменовані числа, виражені в одиницях двох найменувань [4 МАО 3-1.2-7]; - застосовує співвідношення між одиницями вимірювання величин під час розв’язування практично зорієнтованих задач [4 МАО 3-1.2-8]; - виконує додавання і віднімання іменованих чисел, множення і ділення на одноцифрове число іменованих чисел, поданих в одиницях вимірювання довжини маси, вартості і часу [4 МАО 3- 1.2-9] |
63 |
05.12 |
Довжина. Кілометр |
||
Числа. Дії з числами. Сюжетні задачі |
||||
64 |
06.12 |
Збільшення та зменшення трицифрового числа на 1 |
- математична компетентність; - вільне володіння державною мовою; - громадянська та соціальна компетентності;
- математична компетентність; - вільне володіння державною мовою; - громадянська та соціальна компетентності;
- математична компетентність; - вільне володіння державною мовою; - громадянська та соціальна компетентності; |
- обґрунтовує, як зміна одного з компонентів впливає на результат арифметичної дії [4 МАО 2-4.8-1]; - читає і записує математичні твердження, використовуючи буквену символіку [4 МАО 2-4.8-2]; - обчислює вирази зі змінною (змінними) при заданому її (їх) числовому значенні [4 МАО 2-4.8-3]; - розв’язує рівняння з однією змінною, у яких один компонент чи права частина є числовим виразом [4 МАО 2- 4.8-4]; - добирає із запропонованих таке значення змінної, яке задовольняє нерівність [4 МАО 2-4.8-5]; - перевіряє, чи є дане число розв’язком нерівності з однією змінною [4 МАО 2-4.8-6] - встановлює відношення рівності та нерівності між числовими виразами [4 МАО 2-4.2-8]; - розпізнає і класифікує за істотними ознаками геометричні фігури, прямі й непрямі кути [4 МАО 4-4.5-1]; - розпізнає геометричні фігури, визначає їх елементи [4 МАО 4-4.5- 2]; - визначає знайомі геометричні фігури у фігурах складної конфігурації, на предметах навколишнього середовища, малюнках [4 МАО 4-4.5-3]; - класифікує та порівнює геометричні фігури (за формою, розміром, площею, периметром, іншими ознаками тощо) [4 МАО 4- 4.5-4] - читає, знаходить, аналізує, порівнює інформацію, подану в таблицях, графіках, на схемах, діаграмах [4 МАО 5-1.2-1]; - описує проблемні життєві ситуації, які ґрунтуються на конкретних даних, за допомогою групи величин, пов’язаних між собою [4 МАО 5-1.2-2] |
65 |
07.12 |
Додавання і віднімання круглих чисел. Розв’язування задач |
||
66 |
08.12 |
Вибір схеми розв’язування задачі відповідно до запитання. Складання задачі за числовими даними і схемою |
||
67 |
09.12 |
Множення і ділення круглого числа на одноцифрове число. Розв’язування задач |
||
68 |
12.12 |
Ділення круглого числа на кругле двома способами. Ознайомлення із задачею на знаходження четвертого пропорційного |
||
69 |
13.12 |
Ділення круглого числа на кругле двома способами. Ознайомлення із задачею на знаходження четвертого пропорційного |
||
70 |
14.12 |
Закріплення знань, умінь і навичок. Ділення круглих чисел. Розв’язування задач |
||
71 |
15.12 |
Діагностувальна робота №4 |
||
72 |
16.12 |
Аналіз діагностувальної роботи. Узагальнення і систематизація знань |
||
73 |
19.12 |
Розв’язування задач |
||
74 |
20.12 |
Складання і розв’язування задач. Доповнення задачі, оберненої до даної |
||
75 |
21.12 |
Множення одноцифрового числа на кругле і ділення круглого числа на кругле шляхом послідовного множення (ділення) |
||
76 |
22.12 |
Творча робота над задачею |
||
77 |
23.12 |
Закріплення знань, умінь і навичок |