Календарне планування уроків української мови в 4 класі
(посібник «Українська мова та читання» К. Пономарьова, Л. Гайова)
1семестр
№ |
Дата |
Тема уроку |
Коре кція |
Очікувальні результати |
1. |
|
Урок розвитку зв’язного мовлення. Висловлювання власної думки. Усна розповідь «Спогади про літо»
|
|
Дотримується правил вимовляння слів з ненаголошеними голосними [е], [и], дзвінкими приголосними звуками в кінці слова і складу перед глухим, подовженими приголосними звуками ; правильно наголошує загальновживані слова; розташовує 10-12 слів за алфавітом, орієнтуючись на першу, другу і третю літери в слові знаходить потрібне слово в навчальному словнику;застосовує правила переносу слів.
Будує самостійно зв’язне висловлення (розповідь) за ілюстрацією, поданим зачином, за опорними словами, за колективно складеним планом ; використовує виражальні засоби мови ; |
2. |
|
Повторюю знання про звуки і букви Пригадую, що я знаю про звуки і букви. Ст. 4-5 , впр 1-8 |
|
|
3. |
|
Правильно пишу слова з ненаголошеними звуками /е/, /и/ в коренях. Ст.6-7, впр. 1-9 |
|
|
4. |
|
Діагностування рівня опанування учнями минулого навчального матеріалу. |
|
|
5. |
|
Пригадую слова з подовженими приголосними звуками й апострофом. Ст.8-9 ,впр. 1-9 |
|
|
6. |
|
Правильно наголошую слова з дзвінкими приголосними звуками у кінці складу. Ст.9-11, впр.1-10
|
|
|
7. |
|
Правильно наголошую слова. Ст.11-14, Впр.1-11 |
|
|
8. |
|
Урок розвитку зв’язного мовлення. Відтворення змісту побаченого творчо. Складання твору за серією малюнків. |
|
|
9. |
|
Розташовую слова в алфавітному порядку. Ст.14-15, впр.1-5 |
|
|
10. |
|
Правильно поділяю слова для переносу. Ст.15-16, впр.1-7 |
|
|
11. |
|
Спостерігаю за значенням слів. Розрізняю пряме і переносне значення слів. Ст.17-18, впр.1-10
|
|
Утворює словосполучення з прямим і переносним значеннями ; добирає до поданого слова 2-3 найуживаніші синоніми, антоніми; розкриває значення найуживаніших |
12. |
|
Добираю синоніми й антоніми. Ст.19-20, впр.1-8 Діагностувальна робота. Усний твір. |
|
|
13. |
|
Розпізнаю багатозначні слова. |
|
|
|
Ст.21-22, впр.1-8 Діагностувальна робота. Усний твір. |
|
багатозначних слів, вводить їх у словосполучення, речення ; пояснює значення найуживаніших фразеологізмів; розпізнає застарілі й нові слова в текстах; досліджує походження слів . Пише переказ тексту розповідного змісту ; використовує у власних висловленнях виражальні засоби мови ; висловлює своє ставлення до того, про що пише; записує власні висловлення грамотно і зрозуміло. |
14. |
|
Досліджую фразеологізми. Ст.23-24, впр.1-8 Діагностувальна робота. Усний твір.
|
|
|
15. |
|
Урок розвитку зв’язного мовлення. Навчальний письмовий переказ. |
|
|
16. |
|
Дослідження ролі в мовленні лексичних груп слів. Підсумковий урок за темою. |
|
|
17. |
|
Діагностувальна робота: списування із завданням.
|
|
|
18. |
|
Пригадую будову слова Аналіз діагностувальної роботи. Визначаю будову слова. Ст.25-26, впр.1-9 |
|
Правильно записує слова із сумнівними приголосними, що піддаються асиміляції; розрізняє і правильно записує слова зі співзвучними префіксами і прийменниками ; правильно пише слова з апострофом після префіксів; розрізняє і правильно записує слова з префіксами пре- і при-; утворює нові слова за допомогою префіксів, з найуживанішими суфіксами зменшення. |
19. |
|
Розпізнаю співзвучні префікси і прийменники. Ст.27-29 , впр.1-10 |
|
|
20. |
|
Досліджую слова із префіксами пре-, при-. Ст.29-31, впр.1-7 |
|
|
21. |
|
Розпізнаю співзвучні префікси і прийменники. Слова із префіксами пре-, при |
|
|
22. |
|
Урок розвитку зв’язного мовлення. Відтворення змісту прослуханого твору. Письмовий переказ. |
|
|
23. |
|
Утворюю слова за допомогою префіксів і суфіксів. Ст.31-32, впр.1-8 |
|
|
24. |
|
Діагностувальна робота. Письмовий переказ. |
|
|
25. |
|
Аналіз діагностувальної роботи. Підбираю спільнокореневі слова. Розбираю слова за будовою. |
|
|
26. |
|
Дізнаюся більше про іменник Розрізняю іменники – назви істот і неістот, власні і загальні назви. Ст. 33-34, впр.1-8 |
|
Розпізнає іменники з абстрактним значенням ; визначає рід і число іменників;відтворює назви відмінків і |
27. |
|
Визначаю рід і число іменників. Складання діалогу з поданих ситуацій. |
|
|
|
Ст.35-37, впр.1-9
|
|
відмінкові питання ; змінює іменники за числами і відмінками ; визначає початкову форму іменника (називний відмінок однини) ; визначає відмінок іменника в реченні.
Дає загальну оцінку почутому діалогу; складає діалог; правильно записує діалог. |
28. |
|
Досліджую відмінки і відмінникові питання. Ст. 3 7-39 ,впр 1-8
|
|
|
29. |
|
Урок розвитку зв’язного мовлення. Практичне оволодіння діалогічною формою мовлення Складання діалогу з поданих ситуацій.
|
|
|
30. |
ІІчв |
Змінюю іменники за відмінками. Ст.39-40 , впр.1-7 |
|
|
31. |
|
Визначаю початкову форму іменників. Ст.41-42, впр 1-7 |
|
|
32. |
|
Досліджую закінчення іменників жіночого роду в родовому відмінку однини. Ст.43-44, впр.1-9 |
|
|
33. |
|
Вживаю паралельні форми іменників чоловічого роду в давальному і місцевому відмінках однини. Ст.45-47, впр.1-7 |
|
|
34. |
|
Діагностувальна робота. Письмовий діалог. |
|
|
35. |
|
Спостерігаю за чергуванням приголосних звуків у давальному і місцевому відмінках однини. Ст.48-50 , впр.1-8 |
|
|
36. |
|
Урок розвитку зв’язного мовлення. Створення усних монологічних висловлень (розповідь, опис, міркування, есе).
|
|
|
37. |
|
Спостерігаю за чергуванням голосних звуків під час відмінювання іменників Ст.50-52, впр.1-7
|
|
Змінює у процесі словозміни іменників приголосні [г], [к],[х] перед закінченням –і на [з′],[ц′],[с′], голосний [і] на [о]; правильно вживає в орудному відмінку однини в іменниках чоловічого роду закінчення –ом, –ем (– єм), в іменниках жіночого роду закінчення –ою, –ею (–єю) ; перевіряє за словником закінчення іменників чоловічого |
38. |
|
Аналіз діагностувальної роботи. Досліджую закінчення іменників жіночого роду в орудному відмінку однини. Ст.52-55, впр.1-9 |
|
|
39. |
|
Досліджую закінчення іменників чоловічого роду в орудному відмінку однини. Ст..55-57, впр.1-6 |
|
|
40. |
|
Досліджую написання іменників жіночого роду з основою на приголосний звук в орудному відмінку однини. Ст.5859, впр.1-7 |
|
|
41. |
|
Досліджую закінчення іменників у |
|
|
|
родовому і місцевому відмінках множини. Розбираю іменник як частину мови. Ст.60-62, впр.1-6, впр.1-8 |
|
роду в родовому й орудному відмінках [4 використовує в мовленні паралельні форми іменників чоловічого роду – назв істот у давальному й місцевому відмінках однини; правильно записує іменники жіночого роду з основою наприголосний в орудному відмінку однини; правильно вживає літературні форми іменників у місцевому відмінку множини. Розрізняє різновиди текстів; будує текст-опис; використовує засоби зв’язку речень у тексті. |
42. |
|
Діагностувальна робота. Перевірка мовних знань і умінь по темі «Іменник»
|
|
|
43. |
|
Урок розвитку зв’язного мовлення. Вибір і використання інформації з почутого для створення власних висловлень. Складання опису предмета. |
|
|
44. |
|
Дізнаюся більше про прикметник Аналіз діагностувальної роботи. Пригадую вивчене про прикметник. Ст.63-65, впр.1-11
|
|
Змінює прикметники за родами і числами ; змінює прикметники разом зі зв’язаними з ними іменниками за відмінковими питаннями ; правильно записує прикметники з м’яким кінцевим приголосним основи у різних відмінкових формах ; визначає граматичну форму прикметника (рід, число, відмінок) за іменником, з яким він зв’язаний ; утворює форми ступенів порівняння прикметників ; правильно вимовляє і записує прикметники на –ський, – цький, – зький ; використовує у власних зв’язних |
45. |
|
Спостерігаю за відмінюванням прикметників. Ст.65-68, впр.1-9 |
|
|
46. |
|
Визначаю початкову форму прикметників.Ст..68-69,впр.1-6
|
|
|
47. |
|
Досліджую закінчення прикметників жіночого роду в давальному і місцевому відмінках. Ст.70-71, впр.1-9 |
|
|
48. |
|
Утворюю прикметники за допомогою префіксів і суфіксів. Ст.72-74 , впр. 1-9 |
|
|
49. |
|
Досліджую прикметники із суфіксами ськ-, зьк-, цьк- Ст.74-75. впр.1-9. |
|
|
50. |
|
Урок розвитку зв’язного мовлення. Створення коротких письмових повідомлень. Складання запрошення та вітальної листівки |
|
|
51. |
|
Визначаю рід, число і відмінок прикметників. Ст.76-77, впр.1-8 |
|
|
52. |
|
Діагностувальна робота. Диктант . |
|
висловленнях прикметники в прямому і переносному значеннях.
Складає тексти для письмового спілкування (оголошення,запрошен ня афіша тощо) |
53. |
|
Аналіз діагностувальної роботи. Розбираю прикметники як частину мови. Ст..78-79 ,впр.1-8 |
|