КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА
5 КЛАС
I семестр
Відповідає модельній навчальній програмі «Українська література. 5‒6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: Архипова В. П., Січкар С. І., Шило С. Б.), яку рекомендовано Міністерством освіти і науки України (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795).
За підручником «Українська література» для 5 класу (автори: В.Заболотний, О. Заболотний, О. Слоньовська, І. Ярмульська. – Видавництво «Літера»,2022
( 70 годин , 2 години на тиждень)
Рекомендовані види робіт з української літератури в 5 класі
|
5 кл. НУШ |
|
Семестри |
І |
ІІ |
Діагностування (у різний спосіб) прогресу набуття учнями літературних знань і компетентностей |
2 |
3 |
Уроки позакласного читання |
2 |
2 |
Література рідного краю |
2 |
2 |
1. Сприймає усну інформацію на слух / Аудіювання |
||
Аудіювання |
1 |
1 |
2. Усно взаємодіє та висловлюється / Говоріння |
||
Розвиток мовлення (усно) |
1 |
1 |
3. Сприймає письмові тексти/ Читання |
||
Читання вголос |
1* |
1* |
4. Письмово взаємодіє та висловлюється / Письмо |
||
Розвиток мовлення (письмово) |
1 |
1 |
№ |
Зміст програмового матеріалу |
Дата |
Примітка |
|
|
||||
НЕВИЧЕРПНІ ДЖЕРЕЛА МУДРОСТІ ( 10 год.) |
||||
1 |
Види мистецтва. Художня література як мистецтво слова. Образне слово – першоелемент літератури.
ТЛ: образне слово |
|
|
|
2 |
Початок словесного мистецтва. Міфи та легенди. Первісні уявлення людини про світ. Добро і зло та їхня роль у житті людини. Чарівні істоти українського міфу. Міфи: «Про зоряний Віз», «Берегиня».
ТЛ: міф, легенда |
|
|
|
3 |
Легенди: «Чому пес живе коло людини», «Неопалима купина». Герої легенд.
|
|
|
|
4 |
Легенди: «Сила рідної землі», «Як виникли Карпати».
|
|
|
|
5 |
Народні перекази про звичаї і традиції запорозьких козаків, про лицарство та відвагу захисників рідного краю. Народний переказ «Прийом у запорожці».
ТЛ: народний переказ |
|
|
|
6 |
Народні перекази: «Про запорожців», «Як Сірко переміг татар».
|
|
|
|
7 |
Фольклор як усний різновид словесного мистецтва. Малі та великі фольклорні форми. Прислів’я та приказки. Тематичні групи прислів’їв і приказок. Точність, дотепність і повчальний характер прислів’їв та приказок. Жанрові особливості. Загадки. Тематичні групи загадок.
ТЛ: фольклор, загадка |
|
|
|
8 |
Зміст і форма загадок. Віршовані загадки Леоніда Глібова та загадки Зірки Мензатюк. Акровірш (практично). Засоби художньої виразності в загадках.
ТЛ: метафора |
|
|
|
9 |
РМ 1 (письмово). Урок-проєкт. Складання діалогів з використанням прислів’я та приказки. Складання усного твору за прислів’ ям.
|
|
|
|
10 |
Література рідного краю 1. Легенди та перекази рідного краю.
|
|
|
|
ВЕЛИКЕ ДИВО КАЗКИ (22год.) |
||||
11 |
Народна казка, її яскравий національний колорит. Народні уявлення про добро і зло в казках. Тематика народних казок. Алегоричний зміст казок про тварин. Казка «Вовк і Чапля».
ТЛ: народна казка, алегорія |
|
|
|
12 |
Побудова казки. Дійові особи в казках. Казка «Лисиця та Рак».
ТЛ: дійова особа |
|
|
|
13 |
Побутові та фантастичні казки. Засоби художньої виразності в казці. Казка «Мудра дівчина». Побудова казки, її яскравий національний колорит.
|
|
|
|
14 |
Казка «Мудра дівчина». Характеристика персонажів.
|
|
|
|
15 |
Казка «Про правду і кривду». Народне уявлення про добро і зло в цій казці.
|
|
|
|
16 |
Казка «Ох». Зміст казки. Виразне читання фрагментів твору. Символіка казки «Ох»,відображення у ній світогляду, звичаїв та обрядів, морально-етичних принципів українців.
|
|
|
|
17 |
Казка «Летючий корабель». Аналіз фантастичного й реального, смішного й страшного, красивого й потворного в казках.
|
|
|
|
18 |
Контрольна робота 1. « Міфи та легенди українців. Народні перекази.Загадки.Прислів’я та приказки. Народна казка (тестові завдання).
|
|
|
|
19 |
Літературна казка. Жанрові ознаки літературної казки. Зв’язок літературної казки з фольклорною. Іван Франко. Казка «Фарбований Лис». Зміст казки. Лицемірство,зазнайство й хвалькуватість у казці.Роль діалогів у розкритті характеру головного героя. Морально-етична проблематика твору.
ТЛ: літературна казка |
|
|
|
20 |
Іван Франко. Казка «Фарбований Лис». Образ Лиса, риси його характеру. Головні і другорядні персонажі казки.Зв’язок літературної казки з фольклорною.
ТЛ: елементи сюжету |
|
|
|
21 |
Образи фантастичних істот у казках. Дійові особи та побудова казки. Василь Королів-Старий. Казка «Мавка Вербинка». Образи фантастичних істот у казках. Дійові особи та побудова казки.
|
|
|
|
22 |
Урок виразного читання фрагментів казки «Мавка Вербинка». Добро і зло в казці. Добро і зло в людському світі. Гармонія між світом природи і світом людей у казці.
|
|
|
|
23 |
Віршовані казки. Віршована мова. Василь Симоненко. Казка «Цар Плаксій та Лоскотон». Різні життєві позиції царя Плаксія та Лоскотона (песимістична й оптимістична).
ТЛ: віршована мова (рима, строфа, ритм) |
|
|
|
24 |
Василь Симоненко. Казка «Цар Плаксій та Лоскотон». Головні та другорядні персонажі. Мова автора та мова персонажів. Засоби художньої виразності в літературній казці.
ТЛ: мова автора та мова персонажів |
|
|
|
25 |
Казка-п’єса як різновид драматичного твору. Зміст та художні особливості казки. Олександр Олесь. Казка-п’єса «Микита Кожум’яка».
ТЛ: драматичний твір |
|
|
|
26 |
Олександр Олесь. Казка-п’єса «Микита Кожум’яка». Виокремлення в ній найнапруженіших епізодів.
ТЛ: гіпербола |
|
|
|
27 |
Контрольна робота 2. Літературні казки (тестові завдання)
|
|
|
|
28 |
РМ (усно). Інсценізація фрагментів казки-п’єси. Усний переказ фрагмента твору. Міні-проєкт «Створи свою казку» (на вибір).
|
|
|
|
29 |
Позакласне читання 1. Василь Королів-Старий. «Хуха-Моховинка». Короткі відомості про письменника і його фантастичні казки. Добро і зло в казці.
|
|
|
|
30 |
Позакласне читання 2. Василь Королів-Старий. «Хуха- Моховинка». Образи фантастичних істот, створенні уявою автора на основі українського фольклору. Аналіз зовнішності казкових істот.
|
|
|
|
31 |
Література рідного краю 2. Літературна казка.
|
|
|
|
32 |
Повторення та узагальнення вивченого.
|
|
|
|