Календарно-тематичне планування

Про матеріал
Календарно-тематичне планування з української мови для 4 класу за підручником І.Большакова
Перегляд файлу

УКРАЇНСЬКА МОВА

 

5 год на тиждень

 

Тема

Очікувані результати навчання

Примітка

( сторінки )

Дата

Мова і мовлення

  1.                 

Я вивчаю українську мову

Взаємодіємо усно

Критично сприймає інформацію для досягнення різних цілей; уточнює інформацію з огляду на ситуацію.

На основі почутого створює асоціативні схеми, таблиці; стисло і вибірково передає зміст почутого; переказує текст за різними завданнями.

Виокремлює необхідну інформацію з різних усних джерел, зокрема медіатекстів, для створення власного висловлювання з конкретною метою.

Визначає та обговорює цілі, основні ідеї та окремі деталі усної інформації; пояснює зміст і форму текстів, зокрема медіатекстів, пов’язує, зіставляє із власними спостереженнями, життєвим досвідом, враховує думки інших осіб.

Висловлює своє ставлення до усного повідомлення, простого тексту, медіатексту, обґрунтовує думки, спираючися на власний досвід; визначає позицію співрозмовника, погоджується з нею або заперечує її.

Висловлює власні погляди, підтверджує їх прикладами, враховує думки інших осіб; дотримується найважливіших правил літературної вимови, висловлюючи власні погляди.

Описує власні емоції та емоції співрозмовника від прослуханого/ побаченого. Доречно використовує у власному мовленні формули мовленнєвого етикету.

Досліджуємо медіа

Обирає вербальні та невербальні засоби спілкування, доречно використовує їх для спілкування та створення простих медіатекстів відповідно до комунікативної мети; вимовляє з правильною інтонацією різні за метою висловлювання речення; використовує у власному мовленні засоби художньої виразності у творах різних жанрів.

Взаємодіємо письмово

Пише рукописними буквами розбірливо в темпі, який дає змогу записати власну думку та інформацію з різних джерел; створює висловлювання, записує їх, ураховуючи мету та адресата і дотримуючися норм літературної мови, користується орфографічним словником; перевіряє грамотність написаного.

(Частина 1, с.6-7).

01.09

  1.                 

Повторення. Текст. Речення. Слово

(Ч. 1, с. 7—8).

04.09

  1.                 

Робота   з     дитячою книжкою Книга, яку я прочитав/прочитала  влітку

Художня книжка

05.09

  1.                 

Повторення. Текст. Речення. Слово. Орфограма. За меган Мак-Дональд «Знову до школи».

(Ч. 1, с. 8—12).

06.09

  1.                 

Повторення. Текст. Речення. Слово

(Ч. 1, с. 13-14).

07.09

  1.                 

Розвиток мовлення.

Інструкція

(Ч. 1, с. 15).

08.09

  1.                 

Повторення. Текст. Речення. Слово

(Ч. 1, с. 16- 17).

11.09

  1.                 

Повторення. Текст. Речення. Слово

Оповідання. Характеристика персонажів.

«Дівчинка, яка рятувала книжки» за Клаусом Гаґерупом

(Ч. 1, с. 17- 21).

12.09

  1.                 

 Мова і мовлення. Усне та писемне мовлення

(Ч. 1, с. 21-23).

13.09

  1.             

Ситуація спілкування. Стилі мовлення

(Ч. 1, с. 23-25).

14.09

  1.             

Ситуація спілкування. Діалог і монолог

Діагностувальна робота:

складання діалогу (письмово)

(Ч. 1, с. 25-27).

15.09

  1.             

Писемне мовлення. Роди літератури

(Ч. 1, с. 28-29).

18.09

  1.             

Робота  з  дитячою книжкою.

Іван Андрусяка  «Як подружитися з чакалкою»

Хрестоматія.

С. 22-28

 

19.09

  1.             

Писемне мовлення. Есей

(Ч. 1, с. 30-31).

20.09

  1.             

Розвиток мовлення.

Есей

(Ч. 1, с. 32).

21.09

  1.             

Текст. Речення. Однорідні члени речення

(Ч. 1, с. 33-35).

22.09

  1.             

Однорідні члени речення, з’єднані сполучником і

(Ч. 1, с. 35-37).

25.09

  1.             

Однорідні члени речення, з’єднані повторюваним сполучником і

(Ч. 1, с. 37-39).

26.09

  1.             

Однорідні члени речення, з’єднані сполучниками а, але

(Ч. 1, с. 39-40).

27.09

  1.             

Однорідні члени речення. Повторення

(Ч. 1, с. 41- 43).

28.09

  1.             

Діагностувальна робота з мовної теми

«Мова і мовлення». Аудіювання.

 

29.09

  1.             

Аналіз діагностувальної роботи. Узагальнення і систематизація знань учнів з теми “ Мова і мовлення “. «Що я знаю / умію?»

(Ч. 1, с. 43).

02.10

Звуки і букви

  1.             

Орфограма. Поняття про міфи

Досліджуємо мовлення

З’ясовує будову слова, висловлює власні думки, досліджує звуки/букви, дотримується орфоепічних вимог у власному мовленні. Аналізує, інтерпретує та оцінює проблемні ситуації, читає. Створює письмові повідомлення, аналізує слова, будує звукові моделі. Систематизує, узагальнює необхідну інформацію. Використовує різні форми візуалізації.

Взаємодіємо усно

Виокремлює необхідну інформацію з різних усних джерел, зокрема медіатекстів, для створення власного висловлювання з конкретною метою.

Висловлює власні погляди, підтверджує їх прикладами, враховує думки інших осіб; дотримується найважливіших правил літературної вимови, висловлюючи власні погляди.

Володіє повноцінними навичками читання. Описує емоційний стан персонажів, співпереживає. Дотримується мовленнєвого етикету.

Взаємодіємо письмово

Пише рукописними буквами розбірливо в темпі, який дає змогу записати власну думку та інформацію з різних джерел; створює висловлювання, записує їх, ураховуючи мету та адресата і дотримуючися норм літературної мови, користується орфографічним словником; перевіряє грамотність написаного.

Читаємо

Описує емоційний стан персонажів, співпереживає. Висловлює власне ставлення до творів, літературних персонажів, об’єктів Учень / учениця: 10 мистецтва і навколишнього світу, наводить прості аргументи щодо власних думок, використовуючи текст, власний досвід та інші джерела.

(Ч. 1, с. 44-46).

03.10

  1.             

Правопис слів з орфограмою ненаголошені е та и.

Міфи слов’ян

(Ч. 1, с. 46-49).

04.10

  1.             

Правопис слів з орфограмою ненаголошені е та и. Міфи

(Ч. 1, с. 50-51).

05.10

  1.             

Правопис слів з орфограмою ненаголошені е та и. Міфи

(Ч. 1, с. 52-53).

06.10

  1.             

Правопис слів з орфограмою м’який подовжений приголосний

(Ч. 1, с. 53-54).

09.10

  1.             

Правопис слів з орфограмою апостроф. Міфи

(Ч. 1, с. 54-55).

10.10

  1.             

Робота  з  дитячою книжкою.

Іван Андрусяка  «Як подружитися з чакалкою»

Хрестоматія.

С. 28-31

 

11.10

  1.             

Розвиток мовлення.

Текст-міркування за малюнком

«Передбачаю наслідки»

(Ч. 1, с. 56).

12.10

  1.             

Діагностувальна робота з мовної теми

«Звуки і букви». Списування.

 

13.10

  1.             

Аналіз діагностувальної роботи. Узагальнення і систематизація знань учнів з теми “Звуки і букви“.«Що я знаю / умію?»

(Ч. 1, с. 56).

16.10

Слово. Лексичне значення слова

  1.             

Значення слова. Однозначні та багатозначні слова

Взаємодіємо письмово

Пише рукописними буквами розбірливо в темпі, який дає змогу записати власну думку та інформацію з різних джерел; створює висловлювання,

записує їх, ураховуючи мету та адресата і дотримуючися норм літературної мови, користується орфографічним словником. Знаходить і виправляє орфографічні помилки, зокрема із застосуванням знань про будову слова.

Досліджуємо мовлення

Аналізує значення слів з урахуванням контексту, будови слова, перевіряє власне розуміння значення слова за словниками; використовує у власному мовленні слова з переносним значенням, синоніми та антоніми, фразеологізми для досягнення мети спілкування. Cтворює прості мовні ігри, кросворди, ребуси, експериментуючи зі звуками, словами, фразами; виокремлює характерні риси свого мовлення (улюблені слова, фрази); спостерігає за їх впливом на співрозмовників; коригує своє мовлення.

Читаємо

 Описує емоційний стан персонажів, співпереживає. Прогнозує зміст дитячої книжки за обкладинкою, заголовком, ілюстраціями та анотацією; володіє повноцінними навичками читання (вголос і мовчки). Висловлює власне ставлення до творів, літературних персонажів, об’єктів мистецтва і навколишнього світу, наводить прості аргументи щодо власних думок, використовуючи текст, власний досвід та інші джерела.

Взаємодіємо усно

Висловлює власні погляди, підтверджує їх прикладами, враховує думки інших осіб; дотримується найважливіших правил літературної вимови, висловлюючи власні погляди.

(Ч. 1, с. 57-59).

17.10

  1.             

Багатозначні слова й омоніми

(Ч. 1, с. 59- 61).

18.10

  1.             

Власне українські та іншомовні слова. Застарілі та нові слова.

(Ч. 1, с. 61-62).

19.10

  1.             

Діагностувальна робота:

навичка читання мовчки

 

20.10

  1.             

Народна легенда «Як чумаки винайшли скло»

(Ч. 1, с.62-64).

23.10

  1.             

Робота  з  дитячою книжкою.

Зірка Мензатюк  «Небелиці про рукавиці»

Хрестоматія.

С. 107-111

 

24.10

  1.             

Синоніми.

Народна байка

(Ч. 1, с. 65-68).

25.10

  1.             

Антоніми. Байка (напам’ять)

(Ч. 1, с. 68-69).

26.10

  1.             

Знайомимося з письменником. Леонід Глібов. Акровірш

(Ч. 1, с. 70-71).

27.10

  1.             

Поняття про фразеологізми

(Ч. 1, с. 72-74).

06.11

  1.             

Уживання фразеологізмів.

 

(Ч. 1, с. 74-75).

07.11

  1.             

Розвиток мовлення.

Розв’язую проблему

(Ч. 1, с.76).

08.11

  1.             

Діагностувальна робота:

Мовна тема.

 

09.11

  1.             

Аналіз діагностувальної роботи. Узагальнення і систематизація знань учнів з теми “Слово. Лексичне значення слова “. «Що я знаю / умію?»

(Ч. 1, с.76).

10.11

Слово. Будова слова

  1.             

Повторення про будову слова.

Досліджуємо мовлення

Аналізує значення слів з урахуванням контексту, будови слова, перевіряє власне розуміння значення слова за словниками; використовує у власному мовленні слова з переносним значенням, синоніми та антоніми, фразеологізми для досягнення мети спілкування. Cтворює прості мовні ігри, кросворди, ребуси, експериментуючи зі звуками, словами, фразами; виокремлює характерні риси свого мовлення (улюблені слова, фрази); спостерігає за їх впливом на співрозмовників; коригує своє мовлення.

Взаємодіємо усно

Критично сприймає інформацію для досягнення різних цілей; уточнює інформацію з огляду на ситуацію.

На основі почутого створює асоціативні схеми, таблиці; стисло і вибірково передає зміст почутого; переказує текст за різними завданнями.

Висловлює власні погляди, підтверджує їх прикладами, враховує думки інших осіб; дотримується найважливіших правил літературної вимови, висловлюючи власні погляди.

Описує власні емоції та емоції співрозмовника від прослуханого/ побаченого. Доречно використовує у власному мовленні формули мовленнєвого етикету.

Читаємо

Прогнозує зміст дитячої книжки за обкладинкою, заголовком, ілюстраціями та анотацією; володіє повноцінними навичками читання (вголос і мовчки).

Висловлює власне ставлення до творів, літературних персонажів, об’єктів; мистецтва і навколишнього світу, наводить прості аргументи щодо власних думок, використовуючи текст, власний досвід та інші джерела.

Взаємодіємо письмово

Пише рукописними буквами розбірливо в темпі, який дає змогу записати власну думку та інформацію з різних джерел; створює висловлювання, записує їх, ураховуючи мету та адресата і дотримуючися норм літературної мови, користується орфографічним словником. Знаходить і виправляє орфографічні помилки, зокрема із застосуванням знань про будову слова.

Досліджуємо медіа

Висловлює власне ставлення до творів, літературних персонажів, об’єктів мистецтва і навколишнього світу, наводить прості аргументи щодо власних думок, використовуючи текст, власний досвід та інші джерела.

Театралізуємо

Експериментує з текстом (змінює сюжет, переказує текст з іншої позиції, додає персонажів, імпровізує під час інсценізації).

Пише рукописними буквами розбірливо в темпі, який дає змогу записати власну думку та інформацію з різних джерел; створює висловлювання, записує їх, ураховуючи мету та адресата і дотримуючися норм літературної мови, користується орфографічним словником.

(Ч. 1, с. 77-78).

13.11

  1.             

Творення слів за допомогою префіксів і суфіксів

(Ч. 1, с. 78-79).

14.11

  1.             

Робота  з  дитячою книжкою.

Тетяна Стус  «Як пасує краватка, або Чому не всі поросята брудні»

Хрестоматія

С. 32-36

 

15.11

  1.             

Творення складних слів. Авторська казка

(Ч. 1, с. 80-81).

16.11

  1.             

Авторська казка. «Фарбований лис» за Іваном Франком (уривок напам’ять)

(Ч. 1, с. 81- 85).

17.11

  1.             

Знайомимося з письменником. Іван Франко

(Ч. 1, с. 86- 87).

20.11

  1.             

Розвиток мовлення.

Казка про тварин

(Ч 1, с. 88).

21.11

  1.             

Самостійна робота з мовної теми

«Слово. Будова слова» Письмовий переказ.

 

 

22.11

  1.             

Аналіз діагностувальної роботи. Узагальнення і систематизація знань учнів з теми “ Слово. Будова слова “.              «Що я знаю / умію?»             

(Ч. 1, с. 88).

23.11

Слово. Частини мови

  1.             

Самостійні та службові частини мови.

Взаємодіємо усно

На основі почутого створює асоціативні схеми, таблиці; стисло і вибірково передає зміст почутого; переказує текст за різними завданнями.

Виокремлює необхідну інформацію з різних усних джерел, зокрема медіатекстів, для створення власного висловлювання з конкретною метою.

Висловлює власні погляди, підтверджує їх прикладами, враховує думки інших осіб; дотримується найважливіших правил літературної вимови, висловлюючи власні погляди.

Описує власні емоції та емоції співрозмовника від прослуханого/ побаченого. Доречно використовує у власному мовленні формули мовленнєвого етикету.

Читаємо

Прогнозує зміст дитячої книжки за обкладинкою, заголовком, ілюстраціями та анотацією; володіє повноцінними навичками читання (вголос і мовчки), що дає змогу зрозуміти тексти різних видів.

Пов’язує елементи інформації в цілісну картину; розрізняє факти і думки про ці факти; формулює прямі висновки на основі інформації, виявленої в тексті.

Описує емоційний стан персонажів, співпереживає.

Висловлює власне ставлення до творів, літературних персонажів, об’єктів мистецтва і навколишнього світу, наводить прості аргументи щодо власних думок, використовуючи текст, власний досвід та інші джерела.

Експериментує з текстом (змінює сюжет, переказує текст з іншої позиції, додає персонажів, імпровізує під час інсценізації).

Взаємодіємо письмово

Пише рукописними буквами розбірливо в темпі, який дає змогу записати власну думку та інформацію з різних джерел; створює висловлювання, записує їх, ураховуючи мету та адресата і дотримуючися норм літературної мови, користується орфографічним словником. Знаходить і виправляє орфографічні помилки, зокрема із застосуванням знань про будову слова.

Досліджуємо медіа

Висловлює власне ставлення до творів, літературних персонажів, об’єктів мистецтва і навколишнього світу, наводить прості аргументи щодо власних думок, використовуючи текст, власний досвід та інші джерела. Використовує у власному мовленні засоби художньої виразності у творах різних жанрів.

Досліджуємо мовлення

Аналізує значення слів з урахуванням контексту, будови слова, перевіряє власне розуміння значення слова за словниками; використовує у власному мовленні слова з переносним значенням, синоніми та антоніми, фразеологізми для досягнення мети спілкування. Cтворює прості мовні ігри, кросворди, ребуси, експериментуючи зі звуками, словами, фразами; виокремлює характерні риси свого мовлення (улюблені слова, фрази); спостерігає за їх впливом на співрозмовників; коригує своє мовлення.

Cтворює прості мовні ігри, кросворди, ребуси, експериментуючи зі звуками, словами, фразами; виокремлює характерні риси свого мовлення (улюблені слова, фрази); спостерігає за їх впливом на співрозмовників; коригує своє мовлення.

 

Театралізуємо

Експериментує з текстом (змінює сюжет, переказує текст з іншої позиції, додає персонажів, імпровізує під час інсценізації).

Пише рукописними буквами розбірливо в темпі, який дає змогу записати власну думку та інформацію з різних джерел; створює висловлювання, записує їх, ураховуючи мету та адресата і дотримуючися норм літературної мови, користується орфографічним словником.

(Ч. 1, с. 89- 90).

24.11

  1.             

Іменник як самостійна частина мови

(Ч. 1, с. 90 -92).

27.11

  1.             

Змінювання іменників за числами. Однина і множина. Рід іменників.

(Ч. 1, с. 93).

28.11

  1.             

Робота  з  дитячою книжкою.

Тетяна Стус  «Як пасує краватка, або Чому не всі поросята брудні»

Хрестоматія

С.37- 41

29.11

  1.             

Відмінювання іменників

 

(Ч. 1, с. 94-95).

30.11

  1.             

Називний відмінок іменників

(Ч. 1, с. 95-97).

01.12

  1.             

Розвиток мовлення.

Описую різні погляди

(Ч. 1, с. 97).

04.12

  1.             

Родовий відмінок іменників

(Ч. 1, с. 97- 99).

05.12

  1.             

Родовий відмінок іменників

(Ч. 1, с. 100-101).

06.12

  1.             

Давальний відмінок іменників

(Ч. 1, с. 101-102).

07.12

  1.             

«Малий та Карлсон, що живе на даху»

(уривок, скорочено) за Астрід Ліндґрен

(Ч. 1, с.102-105).

08.12

  1.             

«Малий та Карлсон, що живе на даху»

(уривок, скорочено) за Астрід Ліндґрен.

Діагностувальна робота:

навичка читання вголос

продовження

11.12

  1.             

Як розрізняти давальний і місцевий відмінки іменників.

Досліджуємо медіа. Реклама

(Ч. 1, с.105-106).

12.12

  1.             

Розвиток мовлення.

Текст-розповідь

(Ч. 1, с.107).

13.12

  1.             

Знахідний відмінок іменників. Детектив. Читаємо в особах.

«Марійка і жадібний грабіжник» (скорочено)

за Мариною та Сергієм Дяченками

(Ч. 1, с.107-110).

14.12

  1.             

Детектив. Читаємо в особах.

«Марійка і жадібний грабіжник» (скорочено)

за Мариною та Сергієм Дяченками

(Ч. 1, с.111-113).

15.12

  1.             

Робота з дитячою книжкою. Іван Малкович «Молитва до ангела», «Понад Дніпро гуде метро», «Свічечка букви Ї»

 (напам’ять)

 

Хрестоматія.

С. 148-152

 

18.12

  1.             

Орудний відмінок іменників

(Ч. 1, с.114-116).

19.12

  1.             

Оповідання. Характеристика персонажів.

 «Смачний торт» за Д. Кузьменко

(Ч. 1, с.116-119).

20.12

  1.             

Місцевий відмінок іменників

(Ч. 1, с.120-121).

21.12

  1.             

Оповідання. Тема й головна думка. Дискутуємо.

«Де мій хокейний светр?» за Ж. Тібо

(Ч. 1, с.121-124).

22.12

  1.             

Кличний відмінок іменників. Звертання

(Ч. 1, с.125).

 

  1.             

Відмінювання іменників у множині. Г.Фалькович «Ми сьогодні гнігопади»

(напам’ять)

(Ч. 1, с.126).

 

  1.             

Розвиток мовлення.

Досліджую тему

(Ч. 1, с.127).

 

  1.             

Діагностувальна робота з мовної теми

«Частини мови. Іменник»

Диктант.

 

 

  1.             

Аналіз діагностувальної роботи. Узагальнення і систематизація знань учнів з теми “ Слово. Частини мови “.  Підсумок за семестр

(Ч. 1, с.127).

 

 


 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, 4 клас, Планування
НУШ
Додано
6 листопада 2023
Переглядів
923
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку