КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА
5 КЛАС
2 семестр
Відповідає модельній навчальній програмі «Українська література. 5‒6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: Архипова В. П., Січкар С. І., Шило С. Б.), яку рекомендовано Міністерством освіти і науки України (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795).
За підручником «Українська література» для 5 класу (автори: В.Заболотний, О. Заболотний, О. Слоньовська, І. Ярмульська). – Видавництво «Літера»,2022
( 70 годин , 2 години на тиждень)
Рекомендовані види робіт з української літератури в 5 класі
|
5 кл. НУШ |
|
Семестри |
І |
ІІ |
Діагностування (у різний спосіб) прогресу набуття учнями літературних знань і компетентностей |
2 |
3 |
Уроки позакласного читання |
2 |
2 |
Література рідного краю |
2 |
2 |
1. Сприймає усну інформацію на слух / Аудіювання |
||
Аудіювання |
1 |
1 |
2. Усно взаємодіє та висловлюється / Говоріння |
||
Розвиток мовлення (усно) |
1 |
1 |
3. Сприймає письмові тексти/ Читання |
||
Читання вголос |
1* |
1* |
4. Письмово взаємодіє та висловлюється / Письмо |
||
Розвиток мовлення (письмово) |
1 |
1 |
№ |
Зміст програмового матеріалу |
Дата |
Примітка |
|
|
||||
Музика поетичного слова(8 год.) |
||||
33 |
Лірика. Види лірики. Ліричний твір. Ліричний герой / героїня. Краса поетичної мови і мелодійність віршів Тараса Шевченка . Картини довколишнього світу, природи в поезіях Тараса Шевченка «За сонцем хмаронька пливе…»
ТЛ: ліричний твір, ліричний герой |
|
Вивчити напам’ять |
|
34 |
Тарас Шевченко. «Садок вишневий коло хати…». Картини природи рідного краю в поезіях. Відтворення краси рідного краю засобами образної мови (метафора, епітет, персоніфікація). Урок виразного читання. Конкурс декламаторів поезії.
ТЛ: пейзаж, пейзажна лірика, персоніфікація |
|
Вивчити напам’ять |
|
35 |
Павло Тичина. «Гаї шумлять…». «Не бував ти у наших краях!». Художні описи природи як вияв патріотичних почуттів автора. Мелодійність віршів Павла Тичини. Урок виразного читання. Конкурс декламаторів поезії.
ТЛ: віршована мова |
|
Вивчити напам’ять (на вибір) |
|
36 |
Євген Гуцало. «Зірка». «Журавлі високі пролітають…». Дивовижний світ природи в поезії. Виразне читання поезії. |
|
|
|
37 |
Максим Рильський. «Дощ» («Благодатний, довгожданий…»). «Осінь-маляр із палітрою пишною…». Краса рідної природи та відтворення її засобами поетичної мови. Єдність людини і природи. |
|
|
|
38 |
Микола Вінграновський. «Сама собою річка ця тече». «Перша колискова». Майстерне відтворення краси природи засобами художнього слова. |
|
|
|
39 |
Література рідного краю 3. Поезія рідного краю. |
|
|
|
40 |
Контрольна робота № 3. «Музика поетичного слова» (тестові завдання). |
|
|
|
Книжка вчить як у світі жить (10 год.) |
||||
41 |
Історичне минуле в художніх творах. Літописні оповіді. Казкові й історичні мотиви літописних сюжетів. Значення літописів для нащадків. Літопис «Повість минулих літ» (загальне ознайомлення).
ТЛ: літопис |
|
|
|
42 |
Літописні оповіді: «Три брати – Кий, Щек, Хорив і сестра їхня Либідь», «Святослав укладає мир з греками…» |
|
|
|
43 |
Літописні оповіді: «Володимир вибирає віру», «Розгром Ярославом печенігів. Початок великого будівництва в Києві. Похвала книгам». Любов руських (українських) князів до своєї землі; їхня сила духу, воля, благородство, сміливість, вірність тощо. |
|
|
|
44 |
Художнє розмаїття творів на історичну тематику. Олександр Олесь. «Заспів», «Україна в старовину» (із книги «Княжа Україна»). Поетична оповідь про минуле нашого народу. |
|
|
|
45 |
Олександр Олесь. «Похід на Царгород», «Ярослав Мудрий» (із книги «Княжа Україна»). Поетична оповідь про князів Русі-України, їхню мудрість, благородство, хоробрість, любов до рідної землі. |
|
|
|
46 |
Іван Нечуй-Левицький» Історично-фантастична казка «Запорожці». Історичне минуле українського народу у творі. Реальне і фантастичне у творі. Зміст твору, описи природи, Запорозької Січі Романтичний образ лоцмана Карпа Летючого як втілення найкращих рис нащадків славетних запорожців.
ТЛ : пейзаж,портрет |
|
|
|
47 |
Іван Нечуй-Левицький. Казка «Запорожці» .Запорожці – славні лицарі України , приклад звитяжної боротьби за волю рідного краю, самовідданого патріотизму та героїзму. Історичні постаті у казці. Поєднання внутрішньої краси із зовнішньою в людині. Роздуми запорожця про долю України. Образи Олесі Музиківни та Марусі Музиківни. Художні засоби у творі. |
|
|
|
48 |
РМ. 4. Письмовий контрольний твір. Есе про зв'язок минулого із сучасним «Заповіти наших предків». |
|
|
|
49 |
ПЧ. 3. Зірка Мензатюк. «Таємниця козацької шаблі». Пригодницька повість про мандрівку історичними місцями сучасної України. Фантастичне і реальне в ній. Образи Наталочки та Антипка. |
|
|
|
50 |
ПЧ. 4. Зірка Мензатюк. «Таємниця козацької шаблі». Значення історичного минулого для сучасної людини. Віртуальна мандрівка українськими замками. Створення ілюстрацій ,буктрейлера до твору. |
|
|
|
СВІТ ПРИРОДИ Й ЛЮДИНИ В ХУДОЖНІЙ ПРОЗІ (9 год.) |
||||
51 |
Євген Гуцало. Оповідання «Лось». Актуальність теми протистояння добра і зла в сучасному світі.
ТЛ: оповідання |
|
|
|
52 |
Євген Гуцало. Оповідання «Лось». Співчуття, милосердя – шлях до перемоги добра. Образи хлопчиків, їхня невідступність у захисті гуманних переконань в оповіданні Євгена Гуцала «Лось». Проблема браконьєрства й захисту природи у творі. |
|
|
|
53 |
Композиційні та сюжетні особливості прозових творів. Володимир Винниченко. Оповідання «Федько-халамидник». Самореалізація підлітків. Художня розповідь про Федька, його життя, стосунки з однолітками. Добро і зло. Благородство і підлість у творі. |
|
|
|
54 |
Володимир Винниченко. Оповідання «Федько-халамидник». Виразне читання фрагментів твору. Характеристика персонажів твору. Усна характеристика головного героя твору. |
|
|
|
55 |
Володимир Винниченко. Оповідання «Федько-халамидник». Федько як особистість. Щедрий на добро внутрішній світ героя. Толя як антипод Федька. Мізерність душі і підлість. Порівняльна характеристика Федька й Толі. |
|
|
|
56 |
РМ 3 (усно). Порівняльна характеристика героїв. Фанфік до оповідання Володимира Винниченка «Федько-халамидник». |
|
|
|
57 |
Література рідного краю 4. Мала проза для дітей письменників-земляків. |
|
|
|
58 |
Григір Тютюнник. Оповідання «Дивак». Ідея неповторності й багатства внутрішнього світу людини. |
|
|
|
59 |
Григір Тютюнник. Оповідання «Дивак». Паралельність і єдність двох світів – природи і людини. Точність і лаконізм описів природи. Гідна поведінка Олеся як позиція особистості |
|
|
|
ПРИГОДИ Й ФАНТАСТИКА В СУЧАСНІЙ ПРОЗІ (11 год.) |
||||
60 |
Галина Малик. Коротко про письменницю. «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії» – повість-казка сучасної дитячої письменниці. ТЛ: повість-казка (повторення) |
|
|
|
61 |
Галина Малик. Повість-казка «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії». Жанрово-композиційна своєрідність повісті. Елементи незвичайного в творі.
|
|
|
|
62 |
Галина Малик. Повість-казка «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії». Вчинки й характери персонажів. Добро і зло Символіка країни та її жителів.
ТЛ: портрет, портретна деталь |
|
|
|
63 |
Галина Малик. Повість-казка «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії». Морально-етичні проблеми у казці. Особливості композиції та мови твору. |
|
|
64 |
Всеволод Нестайко. Коротко про автора. Повість «Чарівний талісман». Незвичайні події в повісті. |
|
|
65 |
Всеволод Нестайко. Повість «Чарівний талісман». Колоритні характери головних персонажів твору. |
|
|
66 |
Всеволод Нестайко. Повість «Чарівний талісман». Основні комунікативні вміння та їхнє значення в житті людини. Вчинки й характери персонажів. ТЛ:головний герой, другорядні герої.
|
|
|
67 |
Всеволод Нестайко. Повість «Чарівний талісман». Проблеми дружби, взаємодопомоги, стосунків батьків, дорослих і дітей. |
|
|
68 |
Контрольна робота № 4. «Світ природи і людини в художній прозі» (тестові завдання). |
|
|
69 |
Науково-популярна, науково-художня, навчальна література (загальне ознайомлення). Дмитро Красицький. «Дитинство Тараса». Тексти із засобів масової інформації. |
|
|
70 |
Повторення та узагальнення вивченого. |
|
|