ІСТОРІЯ УКРАЇНИ . 8 клас (52 год.)
№ з/п |
Тема уроку |
Дата уроку |
При-мітки |
|
1 |
Повторення. Українські землі у період Середньовіччя
|
|
|
|
РОЗДІЛ 1. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ РЕЧІ ПОСПОЛИТОЇ (XVI – ПЕРША ПОЛОВИНА XVII СТ.) |
||||
2 |
Вступ. Статус українських земель у складі Королівства Польського, Великого князівства Литовського, Руського і Жемайтійського, Священної Римської та Османської імперій, Московського царства в першій половині XVІ ст.
|
|
|
|
3 |
Соціальна структура суспільства в Україні XVІ ст. (магнати, шляхта, духовенство, містяни, селяни). Економічне життя села і міста: фільварки, цехи. Торгівля. Сільське та міське самоврядування.
|
|
|
|
4 |
Люблінська унія 1569 р. та її вплив на українське суспільство.
|
|
|
|
5 |
Криза православної церкви в XVІ ст. Реформаційний та контрреформаційний рухи в Україні. Пересопницьке Євангеліє. Книговидання. Полемічна література. Православні братства. Василь-Костянтин Острозький.
|
|
|
|
6 |
Церковні собори в Бересті 1596 р. Розкол православної церкви
|
|
|
|
7 |
Культурно-освітнє життяXVІ – першої половини XVІІ ст. Єзуїтські колегії, Острозька академія, братські школи. Київська (Києво-Могилянська) колегія.Містобудування, архітектура, образотворче мистецтво. |
|
|
|
8 |
Практичне заняття Скласти історичний портрет про Василь-Костянтин Острозький, Іпатій Потій, Йосип-Веніамін Рутський, Герасим і Мелетій Смотрицькі, Іван Вишенський, Йов Борецький, Петро Могила |
|
|
|
9 |
Урок узагальнення і контролю із розділу «Українські землі у складі Речі Посполитої (XVI – перша половина XVII ст.)» |
|
|
|
РОЗДІЛ 2. СТАНОВЛЕННЯ КОЗАЦТВА (ХVІ – ПЕРША ПОЛОВИНА ХVІІ СТ.)
|
||||
10 |
Походження українського козацтва. Козацькі зимівники та поселення. Перші Січі.Дмитро Вишневецький
|
|
|
|
11 |
Становлення козацького стану. Козацькі повстання кінця ХVІ ст. |
|
|
|
12 |
Походи козаків першої чверті ХVІІ ст. Петро Конашевич-Сагайдачний. Військо Запорозьке і Хотинська війна. |
|
|
|
13 |
Козацько-селянські повстання 20–30-х років ХVІІ ст. «Ординація Війська Запорозького». |
|
|
|
14 |
Практичне заняття: Військове мистецтво, традиції та побут козаків |
|
|
|
15 |
Урок узагальнення і контролю із розділу «Становлення козацтва (XVI – перша половина XVII ст.)» |
|
|
|
РОЗДІЛ 3. НАЦІОНАЛЬНО-ВИЗВОЛЬНА ВІЙНА УКРАЇНСЬКОГО НАРОДУ СЕРЕДИНИ XVII СТ. |
||||
16 |
Початок Національно-визвольної війни. Богдан Хмельницький. Козацько-кримський союз |
|
|
|
17 |
Події 1648–1649 рр. Зборівський договір.
|
|
|
|
18 |
Події 1650–1653 рр. Битва під Берестечком і Білоцерківський договір. Іван Богун. Битва під Батогом. Молдавські походи. Облога Жванця. |
|
|
|
19 |
Українська козацька держава – Військо Запорозьке. Адміністративно-територіальний устрій. Соціально-економічні реформи. Зовнішня політика: у пошуку союзників. |
|
|
|
20 |
Українська гетьманська держава у системі міжнародних відносин.Українсько-московський договір 1654 |
|
|
|
21. |
Воєнно-політичні події 1654–1655 рр. Віленське перемир’я. Українсько-шведсько-трансильванський союз. |
|
|
|
22 |
Практичне заняття Порівняльна характеристика особистісних якостей, політичних позицій, військово-політичної діяльності Богдана Хмельницького, Івана Богуна, Яреми Вишневецького, Адама Кисіля та ін. (на вибір учня/учениці, вибір обґрунтувати). |
|
|
|
23 |
Урок узагальнення і контролю із розділу «Національно-визвольна війна українського народу середини XVII ст.)» |
|
|
|
РОЗДІЛ 4. КОЗАЦЬКА УКРАЇНА НАПРИКІНЦІ 50-Х РОКІВ ХVІІ – НА ПОЧАТКУ ХVІІІ СТ. |
||||
24 |
Іван Виговський. Гадяцька угода. Україно-московська війна. Конотопська битва. |
|
|
|
25 |
Початок Руїни. Юрій Хмельницький. Розкол Гетьманської держави. Павло Тетеря та Іван Брюховецький. Андрусівське перемир’я. |
|
|
|
26 |
Петро Дорошенко. Спроби об’єднання Лівобережної та Правобережної Гетьманщини. Дем’ян Многогрішний. |
|
|
|
27 |
Іван Самойлович. Чигиринські походи. Бахчисарайський мир. «Вічний мир». Правобережне козацтво в останній чверті ХVІІ ст. |
|
|
|
28 |
Заселення і розвиток Слобідської України. Слобідські козацькі полки. |
|
|
|
29 |
Запорозьке козацтво. Іван Сірко.
|
|
|
|
30-31 |
Гетьманщина в часи Івана Мазепи. |
|
|
|
32 |
Пилип Орлик і його Конституція.
|
|
|
|
33 |
Практичне заняття:Руїна: причини і наслідки
|
|
|
|
34 |
Ліквідація козацтва на Правобережній Україні.
|
|
|
|
35-36 |
Церковне життя. Культура наприкінці XVII- у 1 половині XVIIIст |
|
|
|
37 |
Урок узагальнення і контролю із розділу «Козацька Україна наприкінці 50-х років ХVІІ – на початку ХVІІІ ст.)» |
|
|
|
РОЗДІЛ 5. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ В 20–90-Х РОКАХ ХVІІІ СТ. |
||||
38 |
Імперський наступ на автономію Гетьманщини. Павло Полуботок. |
|
|
|
39 |
Данило Апостол. Нова Січ.
|
|
|
|
40 |
Кирило Розумовський.Ліквідація гетьманства і козацького устрою в Україні. |
|
|
|
41 |
Підкорення Кримського ханства. Колонізація Півдня України. |
|
|
|
42 |
Правобережна Україна. Гайдамаки. Коліївщина. Буковина, Східна Галичина, Закарпаття. Рух опришків. |
|
|
|
43 |
Поділи Речі Посполитої: зміни у становищі Правобережної України та західноукраїнських земель |
|
||
44 |
Освіта і наука
|
|
|
|
45 |
Києво-Могилянська академія. Григорій Сковорода
|
|
|
|
46 |
Архітектура. Образотворче мистецтво. Музика.
|
|
|
|
47 |
Практична заняття. Козацькі літописи ХVІІ- ХVІІІ ст. як історичне джерело
|
|
|
|
48 |
Урок узагальнення і контролю із розділу «Українські землі в 20–90-х роках ХVІІІ ст.)» |
|
|
|
49 |
Внесок України у формування європейської цивілізації
|
|
|
|
50 |
Здобутки Українського суспільства. Особливості суспільного життя України в ХVІІ- ХVІІІ ст |
|
|
|
51 |
Практичне заняття:Місце тогочасної України в загальноєвропейських політичних, господарських і культурних процесах. Висновок на підставі укладеної протягом навчального року синхронізованої хронологічної таблиці «Європа в Ранньомодерну добу» |
|
|
|
52 |
Підсумкове узагальнення до курсу |
|
|
|