Календарно-тематичне планування Складено відповідно до підручника(Л. Г. Кондратова «Музичне мистецтво 5 клас».Відповідно до навчальної програми «Мистецтво
(Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
5 клас (35 годин)
Види музичного мистецтва
Складено відповідно до підручника(Л. Г. Кондратова «Музичне мистецтво». 5 клас)
відповідно до навчальної програми «Мистецтво
(Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
№ з/п |
дата |
Корекція дати |
Тема |
Матеріал для сприйняття |
Матеріал для виконання |
Творчі завдання |
||
1 півріччя. Тема. Музика як вид мистецтва (8 години) |
||||||||
1 |
|
|
Мистецтво звуків |
П. Чайковський. Мелодія для скрипки та фортепіано |
О. Янушкевич «Веселкова пісня» |
Аналіз музичного твору; підбір музики до архітектурних споруд; створення музичного супроводу до пісні |
||
2 |
|
|
Історія музичного мистецтва |
К. Глюк. Мелодія з опери «Орфей та Евредіка» |
О. Янушкевич «Веселкова пісня» |
Аналіз музичного твору; створення на папері образу до музичного твору за допомогою пензлика та фарб |
||
3 |
|
|
Мистецтво відкриває світ |
Й. Бах. Арія з оркестрової сюїти №3 (Ре мажор) |
А. Житкевич «Все це потрібно мені» |
Аналіз музичного твору; створення буклету «Музика в нашому житті» |
||
4 |
|
|
Що «живе» в музиці? |
В. Моцарт. Алегро з дивертисменту №11 для оркестру |
А. Житкевич «Все це потрібно мені» |
Аналіз музичного твору; створення рекламного ролику твору Моцарту; підбір малюнку до музичного твору |
||
5 |
|
|
Як «рухається» музика? |
Й. Бах. Ларго з концерту №5 для фортепіано з оркестром (фа мінор), Дж. Россіні «Тарантела» |
Ю. Чичков «Наша шкільна країна» |
Аналіз музичних творів; відтворення ритмічного малюнка в різних темпах; підбір фотоілюстрацій танців у різних темпах; підбір малюнків до різних музичних творів |
||
6 |
|
|
У гості до муз. інструментів |
П. Чайковський. Балет «Лускунчик»: танець Феї Драже, вальс квітів, танець вівчарів |
Ю. Чичков «Наша шкільна країна» |
Аналіз музичних творів; розпізнавання музичних інструментів на слух
|
||
7 |
|
|
Як розповідає музика? |
С. Рахманінов. Прелюдія №5 для фортепіано (соль мінор) |
Г. Гладков «Пісня про чарівників» |
Аналіз музичного твору; визначення темпів музичних творів |
||
8 |
|
|
Музична скарб-ничка композитора |
Дж. Верді. Тріумфальний марш з опери «Аїда» |
Г. Гладков «Пісня про чарівників», повторення пісень |
Аналіз музичного твору; визначення засобів музичної виразності |
||
1 півріччя. Тема. Народна музика (8 годин) |
||||||||
9 |
|
|
Історія народу в піснях |
Укр. нар. пісня «За світ встали козаченьки», М. Лисенко. Інтродукція до опери «Тарас Бульба» |
Укр. нар. пісня «Ой на горі та женці жнуть» |
Аналіз музичного твору; створення музичного супроводу до пісні; створення розповіді про українську народну пісню |
||
10 |
|
|
Давні українські осінні обряди |
М. Лисенко. Кантата «Радуйся ниво неполитая», 5 частина «Оживуть степи, озера…» |
Укр. нар. пісня «Ой на горі та женці жнуть» |
Аналіз музичного твору; створення ілюстрацій до пісні про жнива; інсценізація пісні |
||
11 |
|
|
Пісня живе серед нас |
Укр. нар. пісня «Їхав козак за Дунай», Л. Бетховен. Варіації на тему «Їхав козак за Дунай» |
Укр. нар. пісня «Їхав козак за Дунай» |
Аналіз музичного твору; створення та виконання ритмічних варіацій до пісні; виконання та запис на диктофон укр. нар. пісні у родині |
||
12 |
|
|
Народні інструменти |
Колодуб. .«Гуцульські старосвітські награвання», (соло сопілки), Скорик. «Мелодія» (скрипка, бандура), Адамцевич. «Запоріжський марш» |
Укр. нар. пісня «Їхав козак за Дунай» |
Аналіз музичних творів; визначення звучання укр. нар. інструментів на слух |
||
13 |
|
|
Дитяча народна пісня |
Леонтович. «Пісня про зайчика», «Женчичок-бренчичок», «Налетіли журавлі» |
О. Жилінський «Пісенька Джури» |
Аналіз музичних творів; складання мелодії до тексту |
||
14 |
|
|
Українці танцюють |
Українські народні танці: гопак, аркан, метелиця, козачок у виконанні оркестру народних інструм. |
О. Жилінський «Пісенька Джури» |
Аналіз музичних творів; виконання простих танцювальних рухів укр. нар. танців |
||
15 |
|
|
Давні українські зимові обряди |
М. Леонтович. «Щедрик» (дитячий хор, змішаний хор та оркестр) |
Н. Май «Новорічна пісня» |
Аналіз музичних творів; передати настрій колядок та щедрівок засобами образотворчого мистецтва |
||
16 |
|
|
Новорічні свята |
Л. Дичко. Кантата «Чотири пори року». 4 частина. «Зима» В. Барвінський. Фортепіанний цикл «Колядки та щедрівки» |
Укр. нар. колядка «Добрий вечір тобі…» |
Аналіз музичних творів; створення новорічного обрядового дійства |
||
2 півріччя. Тема. Професійна музика (10 годин) |
||||||||
17 |
|
|
Скарбничка професіонала |
М. Глінка. Симфонічна фантазія на теми двох російських пісень «Камаринська», |
В. Островський «Зимова пісенька» |
Аналіз музичних творів; визначення та зображення героїв пісні засобами образотворчого мистецтва; створення мелодії до заданого тексту |
||
18 |
|
|
Різновиди профе-сійної музики |
«О соле міо» у виконанні Р. Лоретті та Лучано Паваротті |
В. Островський «Зимова пісенька» |
Аналіз музичного твору; визначення основних засобів муз. виразності уявної музики по твору живопису; |
||
19 |
|
|
Чи є сюжет в музиці? |
О. Бородін. Симфонія №2 «Богатирська» (1 ч., експозиція), Л. Бетховен. Симфонія №3 «Героїчна (1 ч., експозиція) |
М. Назарець «Ми – козаки» |
Аналіз музичних творів; виконання ритмічного супроводу до пісні |
||
20 |
|
|
Що таке не про-грамна музика? |
Г. Гендаль. Алегро з оркестрової сюїти №1 фа мажор «Музика на воді», Т. Альбіноні. Адажіо соль мінор для органа та струнних інструментів |
М. Назарець «Ми – козаки» |
Аналіз музичних творів; підбір музичних творів до творів живопису |
||
21 |
|
|
Інструментальне соло |
Н. Паганіні. Рондо зі скрипкового концерту №2 та соната для скрипки та гітари, Ф. Шопен. Етюд №2 фа мінор |
Норвежська народна пісня «Чарівний смичок» |
Аналіз музичних творів; підбір творів живопису до заданої музики |
||
22 |
|
|
Грає ансамбль |
В. Барвінський. Квартет, укр. нар. гопак у виконанні квартету народних інструментів |
Норвежська народна пісня «Чарівний смичок» |
Аналіз музичних творів; створення складу різних квартетів |
||
23 |
|
|
Симфонічна музика |
Г. Свиридов. Вальс. (із циклу музичних ілюстрацій до повісті О. Пушкіна «Заметіль») |
Н. Май «Червона калина» |
Аналіз музичного твору; відтворення ритмічного малюнку по запису |
||
24 |
|
|
Велике українське сімейство |
М. Калачевський. Ноктюрн у виконанні академічного оркестру народних інструментів |
Н. Май «Червона калина» |
Аналіз музичних творів; створення та виконання музичного супроводу до пісні |
||
25 |
|
|
Світ вокальної музики |
Дж. Каччіні. «Аве Марія», Ф. Шуберт. «Аве Марія» |
В. Філіпенко «Прийди, прийди, весно красна…» |
Аналіз музичних творів; створення та виконання музичного супроводу до пісні; визначення та характеристика голосів різних співаків |
||
26 |
|
|
Звучить хор |
М. Глінка. Романс «Вениціанська ніч» у виконанні ансамблю вокалістів (а капела), М. Глінка. Хор «Слався» з опери «Іван Сусанін» |
В. Філіпенко «Прийди, прийди, весно красна…» |
Аналіз музичних творів |
||
2 півріччя. Тема. Взаємодія музики з іншими видами мистецтва (9 годин) |
||||||||
27 |
|
|
Музика та інші види мистецтва |
Л. Деліб. Піцикато «Навшпиньки» з балету «Сільвія» |
О. Злотник «Школярі-школярики» |
Аналіз музичного твору; підбір музичного супроводу до фотоілюстрацій; |
||
28 |
|
|
Музика і слово |
М. Глінка. Романс «Жайворонок» |
О. Злотник «Школярі-школярики» |
Аналіз музичного твору; створення романсу; створення та виконання ритмічного супроводу до пісні |
||
29 |
|
|
Музика і візуальні види мистецтва |
М. Мусоргський. Пєса №10 «Богатирські ворота» з фортепіанної сюїти «Картинки з виставки» |
Г. Гладков «Пісенька друзів» |
Аналіз музичних творів; добір музики до фотоілюстрацій |
||
30 |
|
|
Музика в театрі |
П. Чайковський. Вальс із балету «Спляча красуня» |
Г. Гладков «Пісенька друзів» |
Аналіз музичного твору; створення театральної інсценізації до пісні |
||
31 |
|
|
Музика в кіно |
Є. Крилатов. Інструментальна музика до фільму «Гостя із майбутнього» |
Є. Крилатов «Крилата гойдалка» |
Аналіз музичного твору; театральна вправа «Стоп-кадр»; |
||
32 |
|
|
Музика і циркове мистецтво |
Ж. Оффенбах. Галоп із оперети «Парижський балет» |
Є. Крилатов «Крилата гойдалка» |
Аналіз музичного твору; добір музики до фотоілюстрацій |
||
33 |
|
|
Музика і хореографія |
Й. Штраус. Полька «Полювання» |
І. Тарнавська «Світ шкільний» |
Аналіз музичного твору; створення та виконання ритмічного супроводу до пісні; гра «Відгадай танець» |
||
34 |
|
|
Назустріч канікулам |
Вибір музики за бажанням учнів та вчителя |
Повторення пісень |
Виконання творчих завдань по програмі року |
||
35 |
|
|
Урок-концерт |
Вибір музики за бажанням учнів та вчителя |
Виконання пісень |
Виконання творчих завдань по програмі року |
||