​Музичне мистецтво. Календарно-тематичне планування для 5 класу (Л.Г. Кондратова)

Про матеріал

Календарно – тематичне планування уроків музичного мистецтва для учнів 5 класу.

Календарно-тематичне планування укладено відповідно до Наказу Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 року №804 «Про оновлені навчальні програми для учні 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів».


Перегляд файлу

музичне мистецтво

Календарно-тематичне планування 5 клас

 (Л.Г. Кондратова) (35 год.)

 

Урок

п/п

Дата прове-дення уроку

 

 

Тема уроку

І СЕМЕСТР      Тема:  Музика  як вид мистецтва (8 годин)

Зміст навчального матеріалу

Орієнтований матеріал

для сприймання

Орієнтований матеріал

для виконання

Твори мистецтва, що інтегрують навчальний процес

Музично-педагогічні технології

1.

 

Мистецтво звуків

П.І.Чайковський.  Мелодія для скрипки і фортепіано

О.Янушкевич «Веселкова пісня»

Портрети зарубіжних композиторів

Г.Світлицький «Чайковський на Україні» (репродукція)

Слухання, інтерпретація інтонаційно-образного змісту музичних творів; розучування пісні

2.

 

Історія музичного мистецтва

В.К.Глюк.

Мелодія з опери «Орфей та Евредіка»

О.Янушкевич «Веселкова пісня»

Відеофрагмент опери

Слухання, інтерпретація інтонаційно-образного змісту музичних творів; засвоєння понять «народна музика», «професійна музика» виконання  пісні

3.

 

Мистецтво відкриває світ

Й.С.Бах

Арія з оркестрової сюїти № 3

 ( ре-мажор)

А.Житкевич

«Все це потрібно мені»

Портрети зарубіжних композиторів

 

Слухання, інтерпретація інтонаційно-образного змісту музичних творів; розучування та виконання  пісень

4.

 

Що

«живе»

 в музиці?

В.А.Моцарт.

Алегро із дивертисменту № 11 для оркестру

А.Житкевич

«Все це потрібно мені»

Портрети зарубіжних композиторів

 

Слухання, інтерпретація інтонаційно-образного змісту музичних творів; засвоєння понять «мелодія», «гармонія», «лад»; виконання  пісні.

5.

 

Як «рухається» музика?

Й.С.Бах. Ларго з концерту № 5 для фортепіано з оркестром ( фа-мінор). Дж.Россіні. «Тарантела»

Ю.Чичков

«Наша шкільна країна»

Портрети зарубіжних композиторів.

Фотоілюстрації до творів для сприймання.

Слухання, інтерпретація інтонаційно-образного змісту музичних творів; засвоєння понять «темп», «ритм»; розучування та виконання  пісень

6.

 

У гості до музичних інструментів

П.І.Чайковський.

Балет «Лускунчик»: танець феї Драже, вальс квітів, танець вівчарів.

Ю.Чичков

«Наша шкільна країна»

Ілюстрації музичних інструментів, відео фрагмент балету

Слухання, інтерпретація інтонаційно-образного змісту музичних творів; засвоєння понять «тембр», «діапазон», «регістр»; розучування та виконання  пісень

7.

 

Як розповідає музика?

С.В. Рахманінов. Прелюдія № 5 для фортепіано

(соль-мінор)

Г.Гладков.

«Пісня про чарівників»

Портрети зарубіжних композиторів. Ілюстрації картин І.Левітана «Осінній день. Сокольники». та М.Самокиш «Трійка»

Слухання, інтерпретація інтонаційно-образного змісту музичних творів; засвоєння динамічних відтінків «форте» та «піано»; розучування пісні

8.

 

Музична скарбничка композитора

Дж Верді. Тріумфальний марш із опери «Аїда»

О.Янушкевич «Веселкова пісня» А.Житкевич «Все це потрібно мені»

Ю.Чичков «Наша шкільна країна»

 

 

 

 

Ілюстрації до вивчених пісень

 

 

Слухання, інтерпретація інтонаційно-образного змісту музичних творів; виконання вивчених пісень

 

 

Тема:  Народна музика (  8 годин)

9.

 

Історія народу в пісні

Українська народна пісня «Засвіт встали козаченьки» у виконанні чоловічої хорової капели.

Інтродукція з опери «Тарас Бульба» М.Лисенка

Українська народна пісня «Ой на горі та женці жнуть»

Картина невідомого художника «Козак Мамай»

Слухання, інтерпретація інтонаційно-образного змісту музичних творів; розучування пісні

10.

 

Давні українські осінні обряди

М. Лисенко. Кантата «Радуйся, ниво неполитая» на слова Т.Шевченка

(V ч. «Оживуть степи, озера…). Українська народна пісня «Ой на горі та женці жнуть» у виконанні чоловічої капели

Українська народна пісня «Ой на горі та женці жнуть»

О.Лисенко «Про Миколу Лисенка» (фрагменти книги)

Слухання, інтерпретація інтонаційно-образного змісту музичних творів; виконання  пісні

11.

 

Пісня живе серед нас

Українська народна пісня «Їхав козак за Дунай» у виконанні хорової капели та народного оркестру.

Л.Бетховен.

Варіації на тему

«Їхав козак за Дунай»

 

Українська народна пісня «Їхав козак за Дунай»

Репродукції картин О.Збруцької «Загублений світ» та П.Васюкова «Несе Галя воду»

Слухання, інтерпретація інтонаційно-образного змісту музичних творів; розучування  пісні

12.

 

Народні інструменти

Л.Колодуб. «Гуцульські старосвітські награвання». М.Скорик. Мелодія.

Є.Адамцевич. «Запорізький марш»

Українська народна пісня «Їхав козак за Дунай»

Портрети українських композиторів та плакати музичних інструментів

Слухання, інтерпретація інтонаційно-образного змісту музичних творів; виконання  пісні

13.

 

Дитяча народна пісня

М.Леонтович.

«Пісня про зайчика», «Налетіли журавлі»

О.Жилінський  «Пісенька Джури»

Портрети українських композиторів

Слухання, інтерпретація інтонаційно-образного змісту музичних творів; розучування  пісні

14.

 

Українці танцюють

Українські народні танці гопак, козачок, метелиця у виконанні оркестру народних інструментів

О.Жилінський  «Пісенька Джури»

Репродукції картин Н.Пуссена «Танці навколо золотого тельця», А.Ромако «Танець»,

Р. та Н. Федини «Гуцульські танці»

Слухання, інтерпретація інтонаційно-образного змісту музичних творів; виконання  пісні

15.

 

Давні українські зимові обряди

М.Леонтович. «Щедрик» у виконанні дитячого хору

(a capella) та у виконанні мішаного хору та оркестру

Н.Май.

«Новорічна пісня»

Дитячі малюнки на тему «Зимові свята»

Слухання, інтерпретація інтонаційно-образного змісту музичних творів; виконання  пісні

16.

 

Новорічні свята. Підсумковий урок

Л.Дичко. Кантата «Чотири пори року».

ІV частина. «Зима»

В.Барвінський. Фортепіанний цикл «Колядки і щедрівки»

 

Українська народна колядка

 «Добрий вечір тобі…»

Театралізований обряд-гра «Коза»

Слухання, інтерпретація інтонаційно-образного змісту музичних творів; виконання  пісні

 

 

ІІ СЕМЕСТР

Тема:  Професійна музика (10 годин)

17.

 

Скарбничка професіонала

М.Глінка. Симфонічна фантазія на теми двох російських пісень «Камаринська» та Іспанська увертюра №2 «Спогади про літню ніч у Мадриді»

В.Островський.

«Зимова пісенька»

Портрети зарубіжних композиторів

Слухання, інтерпретація інтонаційно-образного змісту музичних творів; засвоєння понять «професійна вокальна музика»;

розучування  пісні

18.

 

Різновиди професійної музики

«О solo mio»  у виконанні Робертіно Лоретті та Лучано Паваротті

А.Вівальді. Концерт «Зима» з циклу «Чотири пори року»

В.Островський.

«Зимова пісенька»

І.Левітан. «Ліс узимку»

Слухання, інтерпретація інтонаційно-образного змісту музичних творів; засвоєння понять «дискант», «вокальна музика», «інструментальна музика»;

виконання  пісні

19.

 

Чи є сюжет у музиці?

О. Бородін. Симфонія №2 «Богатирська»

(І ч., експозиція)

Л.Бетховен. Симфонія № 3 «Героїчна»

(І ч., експозиція)

М. Назарець.

«Ми – козаки»

Й.Пінзель. Скульптурна група «Святий Юрій Змієборець»

В.Васнецов. «Богатирі»

Слухання, інтерпретація інтонаційно-образного змісту музичних творів; засвоєння поняття «програмна музика»,

розучування  пісні

20.

 

Що таке не програмна музика?

Г.Гендель. Алегро з оркестрової сюїти № 1 фа-мажор «Музика на воді». Т.Альбіноні. Адажіо соль-мінор для органа та струнних інструментів

М. Назарець.

«Ми – козаки»

М.Чюрльоніс:

«Схід сонця»

«Алегро(Соната моря)»

«Безтурботність»

Слухання, інтерпретація інтонаційно-образного змісту музичних творів; засвоєння поняття «непрограмна музика»,

виконання  пісні

21.

 

Інструментальне соло

 

Н.Паганіні. Рондо зі скрипкового концерту № 2. Н.Паганіні. Соната для скрипки і гітари.

Ф.Шопен. Етюд № 2 фа-мінор.

Норвезька нар. пісня «Чарівний смичок»

І.Левітан. Етюд.

І.Шишкін. Етюд.

Слухання, інтерпретація інтонаційно-образного змісту музичних творів; засвоєння понять «концерт», «соло», «дует», «тріо»,

розучування  пісні

22.

 

 

Грає ансамбль

В.Барвінський. Квартет.

Український гопак у виконанні квартету народних інструментів

Норвезька нар. пісня «Чарівний смичок»

Ілюстрації музичних інструментів

Слухання, інтерпретація інтонаційно-образного змісту музичних творів; засвоєння поняття  «квартет», виконання  пісні

 

23.

 

Симфонічна музика

Г.Свиридов. Вальс ( із циклу музичних ілюстрацій до повісті О.Пушкіна «Заметіль»)

Н.Май.«Червона калина»

В. Первунинський.

«Під звуки вальсу»

Слухання, інтерпретація інтонаційно-образного змісту музичних творів; засвоєння понять «симфонічний оркестр», «камерний оркестр», «вальс», розучування  пісні

24.

 

Велике українське сімейство

М.Калачевський. Ноктюрн у виконанні академічного оркестру народних інструментів.

Віночок українських народних мелодій у виконанні українського оркестру народних інструментів.

Н.Май. «Червона калина»

Ілюстрації народних інструментів різних країн

Слухання, інтерпретація інтонаційно-образного змісту музичних творів; засвоєння поняття  «оркестр народних інструментів»,

виконання  пісні

25.

 

 

Світ вокальної музики

Дж. Каччіні. «Ave Maria».

Ф.Шуберт. «Ave Maria»

 

В.Філіпенко, А.Навроцький

«Прийди, прийди, весно красна…»

Рафаєль:«Мадонна Темпі»,

« Мадонна Каупера»,

«Сикстинська Мадонна»

Слухання, інтерпретація інтонаційно-образного змісту музичних творів; засвоєння понять  «манера співу», «діапазон», «тембр»;

розучування  пісні

26.

 

Звучить хор.

Підсумковий урок

М.Глінка. Романс «Венеціанська ніч» у виконанні ансамблю вокалістів( а капела) та хор «Слався» з опери «Іван Сусанін»

В.Островський.

«Зимова пісенька»

М. Назарець.

«Ми – козаки»

Норвезька нар. пісня «Чарівний смичок» Н.Май. «Червона калина» В.Філіпенко, А.Навроцький

«Прийди, прийди, весно красна…»

В.Філіпенко, А.Навроцький

«Прийди, прийди, весно красна…»

Портрети композиторів.

Ілюстрації до вивчених пісень

Слухання, інтерпретація інтонаційно-образного змісту музичних творів; засвоєння понять  «ансамбль», «хор»;

виконання  пісень

 

 

Тема:  Взаємодія музики з іншими видами мистецтва (9 годин)

27.

 

Музика та інші види мистецтва

Л.Деліб. Піцикато «Навшпиньки» з балету «Сільвія»

О.Злотник, О.Вратарьов

«Школярі-школярики»

Фотоілюстрації мистецьких творів

Слухання, інтерпретація інтонаційно-образного змісту музичних творів; засвоєння поняття                                                           «піцикато»; розучування  пісень

28.

 

Музика і слово

М.Глінка. Романс «Жайворонок» у виконанні дитячого хору

О.Злотник, О.Вратарьов

«Школярі-школярики»

Фотоілюстрації  видів мистецтв

Слухання, інтерпретація інтонаційно-образного змісту музичних творів; засвоєння поняття                                                           «вокальні жанри»;

виконання  пісень

29.

 

Музика і візуальні види мистецтва

М.Мусоргський. Пєса №10 «Богатирські ворота» з фортепіанної сюїти «Картинки з виставки»

Л.Боккеріні. «Менует»

О.Злотник, О.Вратарьов

«Школярі-школярики»

Н.Івженко. «І знов весна»

В.Гартман. Ескіз міських воріт у Києві .Фотографії скульптур. Твори декоративно-ужиткового мистецтва

Слухання, інтерпретація інтонаційно-образного змісту музичних творів; виконання  пісні

30.

 

Музика в театрі

П.Чайковський. Вальс із балету «Спляча красуня»

Г.Гладков «Пісенька друзів»

Відеофрагмент балету

Слухання, інтерпретація інтонаційно-образного змісту музичних творів; засвоєння поняття                                                           «театр», «балет»; виконання  пісень

31.

 

Музика в кіно

 

Є.Крилатов. Інструментальна музика до телефільму «Гостя з майбутнього» ( три уривки)

Є Крилатов. Ю.Ентін.

«Крилата гойдалка»

Відеофрагмент фільму «Гостя з майбутнього».

Гра «Стоп-кадр»

Слухання, інтерпретація інтонаційно-образного змісту музичних творів; засвоєння поняття                                                           «кіно»; розучування та

виконання  пісень

32.

 

Музика і циркове мистецтво

Ж. Оффенбах.

 Галоп із опери «Паризький балет»

Є. Крилатов. Ю.Ентін.

«Крилата гойдалка»

Ф.Рисс.

«Скоморохи в селі»

Фотоілюстрації артистів цирку

Слухання, інтерпретація інтонаційно-образного змісту музичних творів; виконання  пісень

33.

 

Музика і хореографія

Й.Штраус.

Полька «Полювання»

І.Тарнавська. Т.Демчук

«Світ шкільний»

Відеофрагменти танців народів світу

Слухання, інтерпретація інтонаційно-образного змісту музичних творів; засвоєння поняття                                                           «хореографія»; розучування   пісні

34.

 

Назустріч канікулам.

Підсумковий урок

Й.Штраус.

Швидка полька «Полювання».

Н.Май. «Я бажаю вам добра»

О.Злотник, О.Вратарьов

«Школярі-школярики»

Г.Гладков «Пісенька друзів»

Є. Крилатов. Ю.Ентін. Крилата гойдалка»

І.Тарнавська. Т.Демчук

«Світ шкільний»

Малюнки до прослуханих творів, вивчених пісень

Слухання, інтерпретація інтонаційно-образного змісту музичних творів; виконання пісень

35.

 

 

Урок-концерт

Інструментальні твори, вивчені у музичних школах

Виконання вивчених за рік пісень

Малюнки до прослуханих творів, вивчених пісень

Слухання  музичних творів; виконання пісень

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.7
Оригінальність викладу
3.7
Відповідність темі
4.7
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Українка Оленка
    Загальна:
    3.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    3.0
    Відповідність темі
    4.0
  2. Шишко Анастасия
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    3.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Янішевська Лариса Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
12 серпня 2018
Переглядів
7225
Оцінка розробки
4.3 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку