Календарно – тематичне планування уроків музичного мистецтва для учнів 5 класу.
Календарно-тематичне планування укладено відповідно до Наказу Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 року №804 «Про оновлені навчальні програми для учні 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів».
музичне мистецтво
Календарно-тематичне планування 5 клас
(Л.Г. Кондратова) (35 год.)
Урок № п/п |
Дата прове-дення уроку |
Тема уроку |
І СЕМЕСТР Тема: Музика як вид мистецтва (8 годин) |
|||
Зміст навчального матеріалу |
||||||
Орієнтований матеріал для сприймання |
Орієнтований матеріал для виконання |
Твори мистецтва, що інтегрують навчальний процес |
Музично-педагогічні технології |
|||
1. |
|
Мистецтво звуків |
П.І.Чайковський. Мелодія для скрипки і фортепіано |
О.Янушкевич «Веселкова пісня» |
Портрети зарубіжних композиторів Г.Світлицький «Чайковський на Україні» (репродукція) |
Слухання, інтерпретація інтонаційно-образного змісту музичних творів; розучування пісні |
2. |
|
Історія музичного мистецтва |
В.К.Глюк. Мелодія з опери «Орфей та Евредіка» |
О.Янушкевич «Веселкова пісня» |
Відеофрагмент опери |
Слухання, інтерпретація інтонаційно-образного змісту музичних творів; засвоєння понять «народна музика», «професійна музика» виконання пісні |
3. |
|
Мистецтво відкриває світ |
Й.С.Бах Арія з оркестрової сюїти № 3 ( ре-мажор) |
А.Житкевич «Все це потрібно мені» |
Портрети зарубіжних композиторів
|
Слухання, інтерпретація інтонаційно-образного змісту музичних творів; розучування та виконання пісень |
4. |
|
Що «живе» в музиці? |
В.А.Моцарт. Алегро із дивертисменту № 11 для оркестру |
А.Житкевич «Все це потрібно мені» |
Портрети зарубіжних композиторів
|
Слухання, інтерпретація інтонаційно-образного змісту музичних творів; засвоєння понять «мелодія», «гармонія», «лад»; виконання пісні. |
5. |
|
Як «рухається» музика? |
Й.С.Бах. Ларго з концерту № 5 для фортепіано з оркестром ( фа-мінор). Дж.Россіні. «Тарантела» |
Ю.Чичков «Наша шкільна країна» |
Портрети зарубіжних композиторів. Фотоілюстрації до творів для сприймання. |
Слухання, інтерпретація інтонаційно-образного змісту музичних творів; засвоєння понять «темп», «ритм»; розучування та виконання пісень |
6. |
|
У гості до музичних інструментів |
П.І.Чайковський. Балет «Лускунчик»: танець феї Драже, вальс квітів, танець вівчарів. |
Ю.Чичков «Наша шкільна країна» |
Ілюстрації музичних інструментів, відео фрагмент балету |
Слухання, інтерпретація інтонаційно-образного змісту музичних творів; засвоєння понять «тембр», «діапазон», «регістр»; розучування та виконання пісень |
7. |
|
Як розповідає музика? |
С.В. Рахманінов. Прелюдія № 5 для фортепіано (соль-мінор) |
Г.Гладков. «Пісня про чарівників» |
Портрети зарубіжних композиторів. Ілюстрації картин І.Левітана «Осінній день. Сокольники». та М.Самокиш «Трійка» |
Слухання, інтерпретація інтонаційно-образного змісту музичних творів; засвоєння динамічних відтінків «форте» та «піано»; розучування пісні |
8. |
|
Музична скарбничка композитора |
Дж Верді. Тріумфальний марш із опери «Аїда» |
О.Янушкевич «Веселкова пісня» А.Житкевич «Все це потрібно мені» Ю.Чичков «Наша шкільна країна»
|
Ілюстрації до вивчених пісень |
Слухання, інтерпретація інтонаційно-образного змісту музичних творів; виконання вивчених пісень |
|
|
Тема: Народна музика ( 8 годин) |
||||
9. |
|
Історія народу в пісні |
Українська народна пісня «Засвіт встали козаченьки» у виконанні чоловічої хорової капели. Інтродукція з опери «Тарас Бульба» М.Лисенка |
Українська народна пісня «Ой на горі та женці жнуть» |
Картина невідомого художника «Козак Мамай» |
Слухання, інтерпретація інтонаційно-образного змісту музичних творів; розучування пісні |
10. |
|
Давні українські осінні обряди |
М. Лисенко. Кантата «Радуйся, ниво неполитая» на слова Т.Шевченка (V ч. «Оживуть степи, озера…). Українська народна пісня «Ой на горі та женці жнуть» у виконанні чоловічої капели |
Українська народна пісня «Ой на горі та женці жнуть» |
О.Лисенко «Про Миколу Лисенка» (фрагменти книги) |
Слухання, інтерпретація інтонаційно-образного змісту музичних творів; виконання пісні |
11. |
|
Пісня живе серед нас |
Українська народна пісня «Їхав козак за Дунай» у виконанні хорової капели та народного оркестру. Л.Бетховен. Варіації на тему «Їхав козак за Дунай»
|
Українська народна пісня «Їхав козак за Дунай» |
Репродукції картин О.Збруцької «Загублений світ» та П.Васюкова «Несе Галя воду» |
Слухання, інтерпретація інтонаційно-образного змісту музичних творів; розучування пісні |
12. |
|
Народні інструменти |
Л.Колодуб. «Гуцульські старосвітські награвання». М.Скорик. Мелодія. Є.Адамцевич. «Запорізький марш» |
Українська народна пісня «Їхав козак за Дунай» |
Портрети українських композиторів та плакати музичних інструментів |
Слухання, інтерпретація інтонаційно-образного змісту музичних творів; виконання пісні |
13. |
|
Дитяча народна пісня |
М.Леонтович. «Пісня про зайчика», «Налетіли журавлі» |
О.Жилінський «Пісенька Джури» |
Портрети українських композиторів |
Слухання, інтерпретація інтонаційно-образного змісту музичних творів; розучування пісні |
14. |
|
Українці танцюють |
Українські народні танці гопак, козачок, метелиця у виконанні оркестру народних інструментів |
О.Жилінський «Пісенька Джури» |
Репродукції картин Н.Пуссена «Танці навколо золотого тельця», А.Ромако «Танець», Р. та Н. Федини «Гуцульські танці» |
Слухання, інтерпретація інтонаційно-образного змісту музичних творів; виконання пісні |
15. |
|
Давні українські зимові обряди |
М.Леонтович. «Щедрик» у виконанні дитячого хору (a capella) та у виконанні мішаного хору та оркестру |
Н.Май. «Новорічна пісня» |
Дитячі малюнки на тему «Зимові свята» |
Слухання, інтерпретація інтонаційно-образного змісту музичних творів; виконання пісні |
16. |
|
Новорічні свята. Підсумковий урок |
Л.Дичко. Кантата «Чотири пори року». ІV частина. «Зима» В.Барвінський. Фортепіанний цикл «Колядки і щедрівки»
|
Українська народна колядка «Добрий вечір тобі…» |
Театралізований обряд-гра «Коза» |
Слухання, інтерпретація інтонаційно-образного змісту музичних творів; виконання пісні |
|
|
ІІ СЕМЕСТР Тема: Професійна музика (10 годин) |
||||
17. |
|
Скарбничка професіонала |
М.Глінка. Симфонічна фантазія на теми двох російських пісень «Камаринська» та Іспанська увертюра №2 «Спогади про літню ніч у Мадриді» |
В.Островський. «Зимова пісенька» |
Портрети зарубіжних композиторів |
Слухання, інтерпретація інтонаційно-образного змісту музичних творів; засвоєння понять «професійна вокальна музика»; розучування пісні |
18. |
|
Різновиди професійної музики |
«О solo mio» у виконанні Робертіно Лоретті та Лучано Паваротті А.Вівальді. Концерт «Зима» з циклу «Чотири пори року» |
В.Островський. «Зимова пісенька» |
І.Левітан. «Ліс узимку» |
Слухання, інтерпретація інтонаційно-образного змісту музичних творів; засвоєння понять «дискант», «вокальна музика», «інструментальна музика»; виконання пісні |
19. |
|
Чи є сюжет у музиці? |
О. Бородін. Симфонія №2 «Богатирська» (І ч., експозиція) Л.Бетховен. Симфонія № 3 «Героїчна» (І ч., експозиція) |
М. Назарець. «Ми – козаки» |
Й.Пінзель. Скульптурна група «Святий Юрій Змієборець» В.Васнецов. «Богатирі» |
Слухання, інтерпретація інтонаційно-образного змісту музичних творів; засвоєння поняття «програмна музика», розучування пісні |
20. |
|
Що таке не програмна музика? |
Г.Гендель. Алегро з оркестрової сюїти № 1 фа-мажор «Музика на воді». Т.Альбіноні. Адажіо соль-мінор для органа та струнних інструментів |
М. Назарець. «Ми – козаки» |
М.Чюрльоніс: «Схід сонця» «Алегро(Соната моря)» «Безтурботність» |
Слухання, інтерпретація інтонаційно-образного змісту музичних творів; засвоєння поняття «непрограмна музика», виконання пісні |
21. |
|
Інструментальне соло
|
Н.Паганіні. Рондо зі скрипкового концерту № 2. Н.Паганіні. Соната для скрипки і гітари. Ф.Шопен. Етюд № 2 фа-мінор. |
Норвезька нар. пісня «Чарівний смичок» |
І.Левітан. Етюд. І.Шишкін. Етюд. |
Слухання, інтерпретація інтонаційно-образного змісту музичних творів; засвоєння понять «концерт», «соло», «дует», «тріо», розучування пісні |
22.
|
|
Грає ансамбль |
В.Барвінський. Квартет. Український гопак у виконанні квартету народних інструментів |
Норвезька нар. пісня «Чарівний смичок» |
Ілюстрації музичних інструментів |
Слухання, інтерпретація інтонаційно-образного змісту музичних творів; засвоєння поняття «квартет», виконання пісні
|
23. |
|
Симфонічна музика |
Г.Свиридов. Вальс ( із циклу музичних ілюстрацій до повісті О.Пушкіна «Заметіль») |
Н.Май.«Червона калина» |
В. Первунинський. «Під звуки вальсу» |
Слухання, інтерпретація інтонаційно-образного змісту музичних творів; засвоєння понять «симфонічний оркестр», «камерний оркестр», «вальс», розучування пісні |
24. |
|
Велике українське сімейство |
М.Калачевський. Ноктюрн у виконанні академічного оркестру народних інструментів. Віночок українських народних мелодій у виконанні українського оркестру народних інструментів. |
Н.Май. «Червона калина» |
Ілюстрації народних інструментів різних країн |
Слухання, інтерпретація інтонаційно-образного змісту музичних творів; засвоєння поняття «оркестр народних інструментів», виконання пісні |
25.
|
|
Світ вокальної музики |
Дж. Каччіні. «Ave Maria». Ф.Шуберт. «Ave Maria»
|
В.Філіпенко, А.Навроцький «Прийди, прийди, весно красна…» |
Рафаєль:«Мадонна Темпі», « Мадонна Каупера», «Сикстинська Мадонна» |
Слухання, інтерпретація інтонаційно-образного змісту музичних творів; засвоєння понять «манера співу», «діапазон», «тембр»; розучування пісні |
26. |
|
Звучить хор. Підсумковий урок |
М.Глінка. Романс «Венеціанська ніч» у виконанні ансамблю вокалістів( а капела) та хор «Слався» з опери «Іван Сусанін» |
В.Островський. «Зимова пісенька» М. Назарець. «Ми – козаки» Норвезька нар. пісня «Чарівний смичок» Н.Май. «Червона калина» В.Філіпенко, А.Навроцький «Прийди, прийди, весно красна…» В.Філіпенко, А.Навроцький «Прийди, прийди, весно красна…» |
Портрети композиторів. Ілюстрації до вивчених пісень |
Слухання, інтерпретація інтонаційно-образного змісту музичних творів; засвоєння понять «ансамбль», «хор»; виконання пісень |
|
|
Тема: Взаємодія музики з іншими видами мистецтва (9 годин) |
||||
27. |
|
Музика та інші види мистецтва |
Л.Деліб. Піцикато «Навшпиньки» з балету «Сільвія» |
О.Злотник, О.Вратарьов «Школярі-школярики» |
Фотоілюстрації мистецьких творів |
Слухання, інтерпретація інтонаційно-образного змісту музичних творів; засвоєння поняття «піцикато»; розучування пісень |
28. |
|
Музика і слово |
М.Глінка. Романс «Жайворонок» у виконанні дитячого хору |
О.Злотник, О.Вратарьов «Школярі-школярики» |
Фотоілюстрації видів мистецтв |
Слухання, інтерпретація інтонаційно-образного змісту музичних творів; засвоєння поняття «вокальні жанри»; виконання пісень |
29. |
|
Музика і візуальні види мистецтва |
М.Мусоргський. П’єса №10 «Богатирські ворота» з фортепіанної сюїти «Картинки з виставки» Л.Боккеріні. «Менует» |
О.Злотник, О.Вратарьов «Школярі-школярики» |
Н.Івженко. «І знов весна» В.Гартман. Ескіз міських воріт у Києві .Фотографії скульптур. Твори декоративно-ужиткового мистецтва |
Слухання, інтерпретація інтонаційно-образного змісту музичних творів; виконання пісні |
30. |
|
Музика в театрі |
П.Чайковський. Вальс із балету «Спляча красуня» |
Г.Гладков «Пісенька друзів» |
Відеофрагмент балету |
Слухання, інтерпретація інтонаційно-образного змісту музичних творів; засвоєння поняття «театр», «балет»; виконання пісень |
31. |
|
Музика в кіно
|
Є.Крилатов. Інструментальна музика до телефільму «Гостя з майбутнього» ( три уривки) |
Є Крилатов. Ю.Ентін. «Крилата гойдалка» |
Відеофрагмент фільму «Гостя з майбутнього». Гра «Стоп-кадр» |
Слухання, інтерпретація інтонаційно-образного змісту музичних творів; засвоєння поняття «кіно»; розучування та виконання пісень |
32. |
|
Музика і циркове мистецтво |
Ж. Оффенбах. Галоп із опери «Паризький балет» |
Є. Крилатов. Ю.Ентін. «Крилата гойдалка» |
Ф.Рисс. «Скоморохи в селі» Фотоілюстрації артистів цирку |
Слухання, інтерпретація інтонаційно-образного змісту музичних творів; виконання пісень |
33. |
|
Музика і хореографія |
Й.Штраус. Полька «Полювання» |
І.Тарнавська. Т.Демчук «Світ шкільний» |
Відеофрагменти танців народів світу |
Слухання, інтерпретація інтонаційно-образного змісту музичних творів; засвоєння поняття «хореографія»; розучування пісні |
34. |
|
Назустріч канікулам. Підсумковий урок |
Й.Штраус. Швидка полька «Полювання». Н.Май. «Я бажаю вам добра» |
О.Злотник, О.Вратарьов «Школярі-школярики» Г.Гладков «Пісенька друзів» Є. Крилатов. Ю.Ентін. Крилата гойдалка» І.Тарнавська. Т.Демчук «Світ шкільний» |
Малюнки до прослуханих творів, вивчених пісень |
Слухання, інтерпретація інтонаційно-образного змісту музичних творів; виконання пісень |
35.
|
|
Урок-концерт |
Інструментальні твори, вивчені у музичних школах |
Виконання вивчених за рік пісень |
Малюнки до прослуханих творів, вивчених пісень |
Слухання музичних творів; виконання пісень |