Календарно-тематичне планування навчального матеріалу «Основи здоров'я», 7клас
(35 годин – 1 година на тиждень, з них 4 години – резервні)
Програма: Навчальна програма з основ здоров'я для 5 – 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів, затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
Календарно-тематичне планування навчального матеріалу «Основи здоров’я», 7клас
(35 годин – 1 година на тиждень, з них 4 години – резервні)
Програма: Навчальна програма з основ здоров’я для 5 – 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів, затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
№ з/п |
Дата |
Корекція дати |
Тема уроку |
Практичні роботи |
Розділ І. Здоров’я людини |
||||
1 |
|
|
Здоров’я і спосіб життя Цілісність здоров’я. |
|
2 |
|
|
Переваги здорового способу життя. |
Практична робота № 1 «Створення соціальної реклами про здоровий спосіб життя» |
3 |
|
|
Навички, сприятливі для здоров'я. Значення життєвих принципів для здоров’я. |
|
4 |
|
|
Профілактика захворювань Інфекційні та неінфекційні захворювання. Захисні реакції організму і бар’єри на шляху інфекцій. Заходи профілактики інфекційних та неінфекційних захворювань. |
|
5 |
|
|
Принципи безпечної життєдіяльності Природні, техногенні та соціальні небезпеки. Види і джерела ризику. Рівні ризику. |
Практична робота № 2 «Оцінювання ризиків щоденного життя» |
6 |
|
|
Безпека на дорозі Безпека пасажира легкового і вантажного автомобіля. Засоби безпеки легкового автомобіля. |
|
7 |
|
|
Заходи безпеки під час поїздки на вантажному автомобілі. Небезпечні вантажі. |
|
8 |
|
|
Види ДТП. Положення тіла, які знижують ризики травмування під час ДТП. Дії свідків ДТП. |
Практична робота № 3 «Моделювання поведінки пасажира під час ДТП» |
9 |
|
|
Побутова безпека Безпека оселі. Правила безпеки при користуванні засобами побутової хімії, газовими приладами та пічним опаленням. |
|
10 |
|
|
Пожежна безпека у громадських приміщеннях. Правила пожежної безпеки у школі. Оповіщення про пожежу. Первинні засоби пожежогасіння. Алгоритм дій під час пожежі в громадському приміщенні. Тематична атестація по розділу І «Здоров’я людини». |
Практична робота № 4 «Відпрацювання алгоритму дій під час пожежі в громадському приміщенні»
|
Розділ ІІ. Фізична складова здоров’я |
||||
11 |
|
|
Індивідуальний розвиток підлітків Ознаки біологічного, психічного, соціального, духовного дозрівання. |
|
12 |
|
|
Показники фізичного розвитку підлітків. Способи покращення фізичної форми. |
Практична робота № 5 «Визначення індивідуальних показників фізичної складової здоров’я» |
13 |
|
|
Косметичні проблеми підлітків Чинники, що впливають на здоров’я шкіри та її функції. |
|
14 |
|
|
Особливості збереження здоров’я функціонування шкіри у підлітковому віці з урахуванням типу шкіри. Догляд за шкірою і волоссям. Тематична атестація по розділу ІІ «Фізична складова здоров’я». |
Практична робота № 6 «Визначення типу шкіри і волосся.» Практична робота № 7 «Вибір косметичних засобів із урахуванням віку та типу шкіри (проект)*». |
Розділ ІІІ. Психічна і духовна складові здоров’я |
||||
15 |
|
|
Психічний і духовний розвиток Особливості психічного розвитку підлітків. Розвиток потреб. |
|
16 |
|
|
Духовний розвиток особистості. Життєві цінності і здоров’я. |
|
17 |
|
|
Уміння вчитися Умови успішного навчання. Розвиток сприйняття, уваги, пам’яті, творчих здібностей. |
Практична робота № 8 «Вправи на концентрацію уваги, розвиток пам’яті, уяви.» Практична робота № 9 «Відпрацювання навичок планування часу» |
18 |
|
|
Емоційне благополуччя Вплив емоцій на здоров’я і прийняття рішень. Культура вияву почуттів. Методи самоконтролю. Заліковий урок за І семестр. |
Практична робота № 10 «Відпрацювання навичок самоконтролю» |
19 |
|
|
Ознаки психологічної рівноваги. Стрес і здоров’я. |
Практична робота № 11 «Формування позитивної адекватної самооцінки» |
20 |
|
|
Чинники стресу і виживання в екстремальних ситуаціях. |
Практична робота № 12 «Самодопомога та допомога при стресі». |
21 |
|
|
Конфлікти і здоров’я. Причини виникнення і стадії розвитку конфліктів. Розпалювання конфліктів. |
|
22 |
|
|
Способи конструктивного розв’язання конфліктів. Тематична атестація по розділу ІІІ «Психічна і духовна складові здоров’я». |
Практична робота № 13 «Моделювання способів конструктивного розв’язання конфліктів» |
Розділ IV. Соціальна складова здоров’я |
||||
23 |
|
|
Соціальні чинники здоров’я Соціальна безпека населеного пункту. Держава на захисті прав дитини. Роль молодіжного руху у формуванні здорового способу життя молоді. Клініки, дружні для молоді. |
. Практична робота № 14 «Складання списку телефонів медичних закладів, психологічних та соціальних служб для молоді, кабінетів довіри» |
24 |
|
|
Вплив засобів масової інформації на здоров’я. Найближче оточення дитини. Вплив родини і друзів |
|
25 |
|
|
Принципи формування міжособистісних стосунків. Види підліткових компаній. Ознаки небезпечних компаній. |
|
26 |
|
|
Хвороби цивілізації(неінфекційні захворювання). Соціальні чинники ризику «хвороб цивілізації». Профілактика серцево-судинних, онкологічних захворювань, діабету, ожиріння. |
Практична робота № 15 «Створення реклами здорового способу життя» |
27 |
|
|
Вплив комерційної реклами на здоров’я. Комп’ютерна, ігрова та Інтернетзалежність. |
Практична робота № 16 «Способи протидії негативному соціальному впливу» |
28 |
|
|
Профілактика захворювань, що набули соціального значення Наслідки вживання наркотиків. |
|
29 |
|
|
Положення кримінального законодавства у сфері боротьби з розповсюдженням наркотиків. Протидія залученню до вживання наркотиків. |
Практична робота № 17 «Відпрацювання навичок щодо налагодження партнерських стосунків з родиною та друзями» |
30 |
|
|
Заходи профілактики на державному і особистому рівнях інфекційних захворювань (ВІЛ, туберкульоз тощо). |
|
31 |
|
|
Заходи профілактики на державному і особистому рівнях інфекційних захворювань (ВІЛ, туберкульоз тощо). |
|
32 |
|
|
Законодавство України у сфері протидії епідемії ВІЛ-інфекції. |
|
33 |
|
|
Причини і наслідки стигматизації і дискримінації. |
|
34 |
|
|
Тематична атестація по розділу IV «Соціальна складова здоров’я» |
|
35 |
|
|
Заліковий урок за ІІ семестр. |
|
*Практичні роботи, які слід виконувати не лише в класі, а й вдома з батьками.